Dodał: anna Data: 27/06/2020 - 08:20:27
Grupa 4
    Dodał: anna Data: 21/06/2020 - 07:30:15
    Grupa 4

      Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

      (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

      grupa IV

      przygotowała: Anita Stanisławska

      Tematyka tygodniowa: „Wakacje tuż, tuż”

       

       

      Temat: „Pożegnania nadszedł czas

       

      Termin: 26 czerwca 2020 r.

       

      Na dzisiaj nie mam dla was żadnych zadań do wykonania. Bardzo proszę tylko o wspólne wysłuchanie, może też zaśpiewanie tej piosenki… ”Przedszkola czas już minął”.

      https://www.youtube.com/watch?v=l5SG0gV8MyQ

       

      Z całego serca dziękuję za wszystkie wspólne chwile, wspaniała współpracę

       

      Do zobaczenia jutro, w sobotę w Parku Wiosny Ludów o godz. 10.00, aby po długim okresie rozłąki, spędzić ze sobą czas i pożegnać się, bo przecież po wakacjach nie wrócicie do przedszkola, będziecie już uczniami!!!

      Dodał: anna Data: 21/06/2020 - 07:29:42
      Grupa 4

        Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

        (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

        grupa IV

        przygotowała: Anita Stanisławska

        Tematyka tygodniowa: „Wakacje tuż, tuż”

         

         

        Temat zajęć: „Jedziemy na wycieczkę

        Termin: 25 czerwca 2020 r.

        Cele zajęć, dziecko:

        – dostrzega humorystyczny charakter bajki

        – proponuje sposób poruszania się do znanych miejsc wypoczynku

        – wie, które przedmioty potrzebne są na wakacyjnych wycieczkach

        – interpretuje ruchem znane pojazdy

        – wie, jak bezpiecznie korzystać ze środków transportu

        –wymyśla własna wakacyjną opowieść

        – tworzy ilustracje do opowiadania

        – planuje swoją wypowiedź tak, aby tworzyła logiczną całość

        – chętnie wykonuje pracę plastyczną

        Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

         

        Zadanie 1 – oglądanie bajki „Pierwszy dzień wakacji. Bolek i Lolek na wakacjach”

        https://www.youtube.com/watch?v=htRoACMUmM4

         

        Zadanie 2 - „Podróże, fajna sprawa” – zabawa dydaktyczna, wskazywanie najpopularniejszych miejsc wyjazdów wakacyjnych, nazywanie przedmiotów przydatnych na wycieczkach oraz sposobów komunikacji w wybrane miejsca. Przedstawiamy dzieciom możliwe miejsca wyjazdów wakacyjnych i pytamy, czym tam pojedziemy, dzieci naśladują ruchy pojazdów:

        -góry  (pociągiem),

        -do ciepłych krajów – samolotem,

        -nad morze – samochodem,

        -nad jezioro – rowerami, a po jeziorze mogą popływać łodzią.

        Następnie dzieci szykują wakacyjne akcesoria; wykonują z klocków walizkę, rysują i wycinają takie, które przydadzą się podczas wakacji, np.: kompas, okulary, rower, ręcznik, koło ratunkowe, krem do opalania, kapelusz, łopatkę. Po ich wykonaniu pakują walizkę i wyruszają w wybraną podróż. Do zabawy można też wykorzystać gotowe przedmioty, które są w domu.

         

        Zadanie 3 - „Wakacyjna przygoda” – zabawa dydaktyczna, układanie opowiadania według własnych pomysłów dzieci, tworzenie ilustracji i tytułu do wymyślonej historii. Dzieci mają przed sobą kilka białych kartek. Wspólnie z dziećmi konstruujemy książkę. Dzieci opowiadają wymyśloną przez siebie wakacyjną historię. Rysują ilustracje do opowiadania. Spinamy książkę w całość i układamy w pokoju dziecka.

         

         

        Zadanie 4 - „Makaronowe ciepło” – praca plastyczna, wykonanie słońca z makaronu, żółtej farby i pasteli. Rysujemy na dużym arkuszu papieru kontury słońca. Zadaniem dzieci jest wypełnić kontur słońca makaronem. Promienie słońca mogą być zrobione z żółtej włóczki lub bibuły. Dzieci mogą również samodzielnie prowadzić swobodne linie proste, używając pasteli. Makaron malujemy żółtą farbą.

         

         

        Dodał: anna Data: 21/06/2020 - 07:28:47
        Grupa 4

          Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

          (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

          grupa IV

          przygotowała: Anita Stanisławska

          Tematyka tygodniowa: „Wakacje tuż, tuż”

           

           

          Temat zajęć: „Zabawy paluszkowe

          Termin: 24 czerwca 2020 r.

           

          Cele zajęć, dziecko:

          – doskonali sprawność manualną

          – rozpoznaje litery, używając tylko zmysłu dotyku

          – zgodnie współpracuje z innymi

          – czerpie radość z wykonywanej pracy

          – maluje farbami na dużych powierzchniach

          – masuje tak, aby sprawić innym przyjemność

           

          Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

           

          Zadanie 1 - „Do jedzenia, do pisania” – zabawa grafomotoryczna, kreślenie wzorów na różnym podłożu. Rozkładamy na stolikach tacki (albo folie/worki na śmieci) i wysypujemy na nie piasek, ryż, mąkę, piasek wymieszany z wodą (błoto). Dzieci kreślą na foliach dowolne wzory paluszkami. Po zakończonej zabawie dzieci dzielą się ze sobą swoimi odczuciami, nazywają materiały, mówią, które były dla nich przyjemne w dotyku, a które nie.

           

          Zadanie 2 - „Plastelinowe litery” – zabawa dydaktyczna, wyklejanie plasteliną konturów liter, rozpoznawanie ich kształtu  z zamkniętymi oczami. Rozdajemy dzieciom szablony kilku liter i prosimy o wyklejenie ich plasteliną. Następnie dzieci za pomocą dotyku rozpoznają literę. Dzieci mogą też lepić litery z samej plasteliny, bez kartonowych szablonów.

           

          Zadanie 3 - „Farbowane palce” – malowanie rękami i nogami na dużych kartonach z użyciem różnokolorowych farb. Rozkładamy dwa duże kartony białego papieru, wylewa różne kolory farby na karton, a dzieci rączkami i stopami malują dowolne wzory na kartonie. Na koniec nadają tytuł swojej pracy. zabawę można też przeprowadzić na powietrzu.

           

          Zadanie 4 - „O czym marzę” – masaże relaksacyjne, interpretacja dotykiem opowiadania rodzica. Dziecko kładzie się na brzuchu, a rodzic siada obok (później zamiana ról) i będzie masował paluszkami dziecko według opowieści:

          Za górami (dzieci rysują paluszkami góry)

          za lasami (rysują drzewa)

          jest piękna kraina, w której płynie długa rzeka (rysują długą falistą linię)

          i rośnie dużo zielonej trawy. (małe kreseczki)

          Mieszkają tam mili ludzie, którzy ciągle się uśmiechają. (rysujemy uśmiechy)

          W tym pięknym miejscu zawsze świeci słońce (kreślą słoneczko)

          i tylko czasami pada delikatny deszczyk, (lekkie/delikatne pukanie w plecy)

          który bardzo lubią dzieci, biegają wtedy i skaczą po maleńkich kałużach. (lekkie stukanie pięściami w plecy)

          Miejsce, to jest bardzo wyjątkowe jeszcze pod jednym względem – spełniają się tam wszystkie marzenia. (rysujemy na plecach to, o czym marzymy).

           

           

          Dokumenty - rekrutacji

             

          Galeria

          

          Polecamy