Dodał: Roza Data: 03/04/2020 - 02:50:04
Grupa 1

    06.04.2020 (poniedziałek)

     

    Temat dnia:  Wielkanocny stół

    1. 1.      „Wielkanocne zajączki” – zabawa ruchowa. Rodzice i dzieci ustawia się w szeregu, wzdłuż wyznaczonej linii.  rodzice to zajączki wielkanocne idące z wizytą, a dziecko to zajączek czekający na odwiedziny. Rodzic stoi obok i mówi wierszyk, a „zajączki” naśladują ruchami słowa wierszyka:

    Pan zajączek myje łapki, bo są jeszcze nie umyte. Myje pyszczek, myje szyję, bo wybiera się z wizytą. Lecz najdłużej myje uszy, bo ma uszy bardzo długie: wodą, mydłem, mydłem, wodą, najpierw jedno, potem drugie. Po zakończonej toalecie „zajączki rodzice” susami idą z wielkanocną wizytą do swojego dziecka, witają się z nim i zamieniają się miejscami. Powtarzamy zabawę rodzic czyta wierszyk, by dziecko mogło również przygotować się do odwiedzin.

     

    1. 2.     „Świąteczne jajeczka” – oglądanie ilustracji w „Książce”, identyfikowanie takich samych pisanek. Dziecko siada wygodnie na dywanie i ogląda ilustrację przedstawiającą kurę z pisankami w „Książce”. Rodzic powoli opisuje każde ze świątecznych jajeczek: motywy, kolory, a dzieci wskazują opisywaną przez nauczyciela pisankę palcem. Szukają również dwóch takich samych kolorowych jajek. Polecenia:

    – Pisanki to ozdobione jajka.

    Czy wiesz, kiedy przygotowuje się pisanki?

     – Przyjrzyj się uważnie pisankom na obrazku. Pokaż dwie takie same pisanki.

    – Czy wiesz, kto znosi jajka?

    „Książka” s. 58–59 zdjęcia poniżej.

     

    1. 3.     „Jajko” – wysłuchanie i omówienie treści piosenki.
      1. 1.      Małe jajko, małe,

     caluteńkie białe.

    Wezmę farby nowe

    piękne, kolorowe.

    Ref.:  Tu kropka, tam kreska,

     pisanka niebieska,

    tu kropka różowa,           

    bis pisanka gotowa.

     

    1. 2.     Małe jajko, małe,

    dziś już nie jest białe.

    Ma ubranie nowe

    piękne, kolorowe.

     

    Ref.:  Tu kropka, tam kreska

    pisanka niebieska,

    tu kropka różowa,           

    pisanka gotowa.

     

     

    Rodzice i dziecko siadają na podłodze jedno za drugim. Prezentujemy dziecku piosenkę. Podczas słuchania refrenu dziecko wykonuje masażyk na plecach mamy lub taty: dziecko siedzące z tyłu „maluje” palcem na plecach mamy lub taty zgodnie z tekstem piosenki. Tu kropka, (stuka lekko palcami w plecy osoby siedzącego przed nim) tam kreska, („maluje” kreski) tu kropka różowa, (ponownie stuka lekko palcami w plecy) pisanka niebieska, („maluje” kółko) pisanka gotowa. („maluje” duże jajko) Następnie zamieniajmy się miejscami. W ten sposób utrwalamy piosenkę i masażykiem zostają objęte wszystkie osoby w zabawie.

     

    1. 4.     „Wielkanocny stół” – wysłuchanie wiersza E. Skarżyńskiej, rozmowa kierowana dotycząca jego treści. Rodzic recytuje wiersz i wizualizuje jego treść.

     

    Nasz stół wielkanocny

    haftowany w kwiaty.

    W borówkowej zieleni

    listeczków skrzydlatych

    lukrowana baba

    rozpycha się na nim,

    a przy babie –

    mazurek w owoce przybrany.

    Palmy – pachną jak łąka

    w samym środku lata.

    Siada mama przy stole,

    a przy mamie – tata.

    I my.

    Wiosna na nas

    zza firanek zerka,

    a pstrokate pisanki

    chcą tańczyć oberka.

    Wpuścimy wiosnę,

    niech słońcem

    zabłyśnie nad stołem

    w wielkanocne świętowanie

    jak wiosna wesołe.

     

    1. 5.     Rozmowa z dziećmi na temat wiersza.

    Po przeczytaniu wiersza wyjaśniamy dzieciom niezrozumiałe dla nich słowa i wyrażenia, takie jak np. „oberek”, „haftowany w kwiaty”, „w borówkowej zieleni”, „mazurek” jako ciasto.

    – Co leżało na wielkanocnym stole?

    – Kto usiadł przy wielkanocnym stole?

    – Co chciały robić pisanki na stole?

    – Kogo można wpuścić do domu?

    – Jakie jest wielkanocne świętowanie?

    1. 6.     Następnie rozmawiamy z dzieckiem na temat wielkanocnych tradycji. Pokazujemy ilustracje przedstawiające charakterystyczne motywy świąt: kurczaczki, baranka, pisanki, zajączki. Prezentuje stół wielkanocny, na którym powinny się znaleźć charakterystyczne ozdoby: zajączki, kurczaczki oraz potrawy, takie jak: żurek lub barszcz biały, jaja, baby, mazurki. Podkreślamy, że Wielkanoc to bardzo wesołe i uroczyste święto rodzinne, w czasie którego wszyscy wspólnie jedzą nie tylko wielkanocne śniadanie, lecz także razem spędzają czas.

     

    1. 7.     „Zanieś koszyczek” – zabawa równoważna. Zaznaczamy dwie linie w odległości 5-6 kroków. Między nimi przykleja taśmą czarne kartki – kamienie w odległości nieprzekraczającej kroku dziecka. Na jednej linii stoją dziecko, a na drugiej stoi stolik przykryty serwetą. Dzieci muszą przejść po „kamieniach” do stolika i położyć na nim pisankę, którą będą niosły w koszyczku. Komu pisanka wypadnie po drodze, ten musi wrócić na linię startu i powtórzyć ćwiczenie.

     

    1. 8.    Wykonanie zajączka ze skarpetki lub z papieru . Filmik instruktarzowy poniżej.

     

    https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DwAVTm1nNFx8%26feature%3Dshare%26fbclid%3DIwAR0cWNjzhrpNm8DyoRo0jd-C_hp4HUDn1aDz4lIev9AglMkIHuIpu_GBT5A&h=AT2FGxZCMbPGdVxrnmXBFjvLc3iaHgeHGoQvLHA2l84kCabqHJVPQyt-6mOAf8Wx4i-SJBezxP0mHE1Ghd98S7FMSsztLib1dPxTArA2OEU3VVHQRfb7r6pzwqZnn92sFYMK

    PIOSENKA

    Dodał: Roza Data: 03/04/2020 - 02:41:05
    Grupa 3

      Scenariusz zajęć online dla grupy III – 06.04.2020r.

       

      Opracowała: mgr Justyna Anielak

      Grupa: III (4 i 5 –latki)

      Krąg tematyczny: ,,Wielkanocne zwyczaje’’

      Temat dnia: ,,Zagroda Oli’’

      Czas trwania: 45 minut

      Pomoce dydaktyczne:

      Ilustracja przedstawiająca Olę, naszkicowane obrazki do pokolorowania i wycięcia, kartki, kredki, nożyczki, szary papier, klej, wyrazy do globalnego czytania, biały ser, jajko ugotowane na twardo, pióra, „Karty pracy. Woda” s. 58, ( 5-latki), kredki,  ,,Karta pracy. Woda’’, s.  27 (4-latki), komputer

       

       

      Przewidywane osiągnięcia:

      Dziecko:

      – wyróżnia zwierzęta gospodarcze spośród innych zwierząt,

      – nazywa budynki gospodarcze w zagrodzie,

      – przelicza i klasyfikuje zwierzęta,

      – doskonali precyzję wycinania nożyczkami,

      – wykazuje zainteresowanie czytaniem,

      – dostrzega korzyści z hodowli zwierząt hodowlanych,

      – zna budowę utworu i prawidłowo reaguje ruchem na powtarzające się części muzyczne.

       

      Przebieg zajęć głównych:

      1. „W zagrodzie Oli” – pogadanka połączona z opracowaniem planszy obrazkowej, poznanie elementów zagrody, nazywanie zwierząt gospodarczych, doskonalenie umiejętności liczenia i określania położenia przedmiotów w przestrzeni.

       

      Dziecko otrzymuje zadania do wykonania:

      a)       koloruje naszkicowane przez Rodzica: dom, kurnik, budę dla psa, stodołę, oborę, chlew.

      b)      wycina po linii obrazki ptactwa domowego: kury i gęsi, krów, świń i koni, owce, kozy, psa, kota.

       

      Rodzic rysuje postać Oli bądź drukuje ilustrację Oli dołączoną w załączniku. Wycina ją, a następnie przykleja do niej długą wykałaczkę. Gdy już wszystko jest pokolorowane i wycięte, Rodzic rozkłada duży karton szarego papieru i wyjaśnia, że za chwilę razem stworzą zagrodę Oli. Przedstawia wszystkim pacynkę Olę. Dziecko podchodzi do arkusza szarego papieru i przykleja odpowiednie elementy, np. Olę koło domu, kury obok kurnika, psa przed budą, kota na dachu. Dopełnieniem zadania dla dzieci wykazujących umiejętność czytania może być doklejenie podpisów pod obrazki: Ola, kura, kot, owca. Następnie dziecko siada przy stworzonej pracy, a Rodzic zadaje pytania: Gdzie mieszkają kury? Ile jest kur? Czego jest więcej, kur czy kaczek? Gdzie mieszkają krowy? Co jest w stodole? Ile świnek mieszka w chlewie? Gdzie jest kot? (określenie położenia względem domu).

       

      2. „Co nam dają zwierzęta?” – zabawa dydaktyczna połączona z degustacją produktów otrzymywanych dzięki hodowli zwierząt gospodarczych (karta pracy), ćwiczenia oddechowe.

       

      Rodzic  pokazuje obrazki zwierząt domowych. Dziecko podaje nazwy zwierząt oraz próbuje określić, jakie produkty otrzymujemy dzięki tym zwierzętom. W razie potrzeby Rodzic podpowiada. Następnie pokazuje na talerzyku biały ser i pyta, z czego może być otrzymywany ser. Kiedy dziecko odgadnie, że z mleka, Rodzic wyjaśnia, że nie tylko z mleka krowiego, lecz także owczego czy koziego. Można wspomnieć o serach otrzymywanych z roślin, np. z mleka sojowego. Następuje degustacja dostępnych rodzajów serów.

      Rodzic  zachęca dzieci do opisywania wrażeń smakowych i określania własnych preferencji. Te same czynności powtarza z plasterkami kiełbasy i jajkiem ugotowanym na twardo. Na koniec Rodzic pokazuje pióra i z pomocą dzieci określa, do czego są wykorzystywane

      przez człowieka. Gdy dzieci powiedzą, skąd wzięły się pióra, nauczyciel proponuje ćwiczenia oddechowe: dmuchanie na piórko trzymane w dłoni, próbowanie utrzymania piórka w powietrzu za pomocą oddechu, przesuwanie piórka po blacie stołu za pomocą lekkich dmuchnięć.

       

      a)      Karta pracy dla 5-latków. Woda, s. 58

      Po tych ćwiczeniach dziecko na karcie pracy łączy obrazki zwierząt z obrazkami produktów, które dzięki nim otrzymujemy.

       

      b)      Karta pracy dla 4-latków. Woda, s. 27

      Po tych ćwiczeniach dziecko na karcie pracy rysuje krowę po śladzie, koloruje krowę, a następnie otacza pętlą produkty, które są zrobione z mleka.

       

      3. „Stary Donald farmę miał” – zabawa ruchowa, poruszanie się w przestrzeni według ustalonego schematu.

       

      Rodzic pokazuje dziecku w jaki sposób chodzą zwierzęta przedstawione w piosence - ,,Stary Donald farmę miał’ - https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA . Następnie włącza piosenkę. Zadaniem dziecka jest poruszanie się zgodnie ze słowami piosenki i wcześniejszą prezentacją Rodzica.

       swinka

      konie

      koza

      pies

      ges

      Ola

      Wyrazy do globalnego czytania

      Dodał: Roza Data: 03/04/2020 - 02:11:50
      Grupa 2

        "Wielkanocny stół"

         

        Przewidywane osiągnięcia dziecka:

        • odczuwa radość ze wspólnej zabawy,

        • ogląda obrazki i dostrzega różnice,

        • uwrażliwia ciało na bodźce zewnętrzne,

        • uważnie słucha wiersza,

        • poznaje świąteczne tradycje,

         • rozpoznaje rzeczy kojarzące się ze świętami wielkanocnymi,

        * zachwouje równowagę podczas zabaw ruchowych

         Przebieg dnia:

        Zajęcia poranne

        • „Wielkanocne zajączki” – zabawa ruchowa. Dziecko "zamienia się" w zajączka. Rodzic stoi obok i mówi wierszyk, a „zajączkek” naśladuje ruchami słowa wierszyka:

        Pan zajączek myje łapki,

        bo są jeszcze nie umyte.

        Myje pyszczek, myje szyję,

        bo wybiera się zwizytą.

         Lecz najdłużej myje uszy,

        bo ma uszy bardzo długie:

         wodą, mydłem, mydłem, wodą,

        najpierw jedno, potem drugie.

        Po zakończonej toalecie „zajączek” susami idzie z wielkanocną wizytą do swoich koleżanek i kolegów, witają się z nimi.  Uwaga! Rodzic bardzo powoli wypowiada słowa, by dziecko zdążyło wykonać czynności.

         • „Świąteczne jajeczka” – oglądanie ilustracji w „Książce”, (zdjęcie niżej)  identyfikowanie takich samych pisanek. Rodzic opisuje każde ze świątecznych jajeczek: motywy, kolory, a dzieci wskazują opisywaną przez rodzica pisankę palcem. Szukają również dwóch takich samych kolorowych jajek.

        Polecenia:

         – Pisanki to ozdobione jajka. Czy wiesz, kiedy przygotowuje się pisanki?

        – Przyjrzyj się uważnie pisankom na obrazku. Pokaż dwie takie same pisanki.

        – Czy wiesz, kto znosi jajka?

         II. Zajęcia główne

        • „Jajko” – wysłuchanie i omówienie treści piosenki. Dziecko siedzi za mamą. Rodzic prezentuje piosenkę. Podczas słuchania refrenu dzieci wykonują masażyk na plecach osoby prowadzącej: dziecko siedzące z tyłu „maluje” palcem na plecach mamy zgodnie z tekstem piosenki.

         Tu kropka, (stuka lekko palcami w plecy dziecka siedzącego przed nim)

        tam kreska, („maluje” kreski)

        tu kropka różowa, (ponownie stuka lekko palcami w plecy)

        pisanka niebieska, („maluje” kółko)

         pisanka gotowa. („maluje” duże jajko)

        • „Wielkanocny stół” – wysłuchanie wiersza E. Skarżyńskiej, rozmowa kierowana dotycząca jego treści. Rodziec recytuje wiersz i wizualizuje jego treść.

        Wielkanocny stół

         Nasz stół wielkanocny

        haftowany w kwiaty.

        W borówkowej zieleni

        listeczków skrzydlatych

        lukrowana baba

        rozpycha się na nim,

        a przy babie –

         mazurek w owoce przybrany.

        Palmy – pachną jak łąka

         w samym środku lata.

        Siada mama przy stole,

        a przy mamie – tata.

        I my.

        Wiosna na nas

        zza firanek zerka,

        a pstrokate pisanki

        chcą tańczyć oberka.

         Wpuścimy wiosnę,

        niech słońcem

        zabłyśnie nad stołem

        w wielkanocne świętowanie

         jak wiosna wesołe.

        Ewa Skarżyńska

        Po przeczytaniu wiersza i odegraniu scenki rodzic wyjaśnia dziecku niezrozumiałe dla nich słowa i wyrażenia, takie jak np. „oberek”, „haftowany w kwiaty”, „w borówkowej zieleni”, „mazurek” jako ciasto, a następnie zadaje pytania:

        – Co leżało na wielkanocnym stole?

        –   Kto usiadł przy wielkanocnym stole?

        –  Co chciały robić pisanki na stole?

        –  Kogo można wpuścić do domu?

        –   Jakie jest wielkanocne świętowanie?

         Następnie rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wielkanocnych tradycji. Pokazuje ilustracje przedstawiające charakterystyczne motywy świąt: kurczaczki, baranka, pisanki, zajączki. Prezentuje stół wielkanocny, na którym powinny się znaleźć charakterystyczne ozdoby: zajączki, kurczaczki oraz potrawy, takie jak: żurek lub barszcz biały, jaja, baby, mazurki. Podkreśla, że Wielkanoc to bardzo wesołe i uroczyste święto rodzinne, w czasie którego wszyscy wspólnie jedzą nie tylko wielkanocne śniadanie, lecz także razem spędzają czas. Uwaga! Jeśli jest taka możliwość, dzieci powinny spróbować kilku wielkanocnych potraw.

         III. Zajęcia popołudniowe

        • „Zanieś koszyczek” – zabawa równoważna. Rodzic zaznacza szarfami dwie linie w odległości 5-6 kroków. Między nimi przykleja taśmą czarne kartki – kamienie w odległości nieprzekraczającej kroku dziecka. Na jednej linii stoi dziecko, a na drugiej stoi stolik przykryty serwetą. Dziecko muszi przejść po „kamieniach” do stolika i położyć na nim pisankę, którą będą niosły w koszyczku. Komu pisanka wypadnie po drodze, ten musi wrócić na linię startu i powtórzyć ćwiczenie.

        Kolorowanka1

        Kolorowanka2

        Praca plastyczna

        Znajdź pisankę1

        Znajdz pisankę2

        Wielkanocny stół

        Obrazki do wiersza

        PIOSENKA

        Dodał: Roza Data: 02/04/2020 - 03:21:09
        Grupa 2

          Scenariusz z programu Kubusiowi Przyjaciele Natury

          DBAM O SIEBIE I JEM WARZYWA I OWOCE

           

          CELE ZAJĘĆ dzieci dowiedzą się:

          • jak dbać o siebie
          • co oznacza pojęcie: „odżywianie”
          • jak skomponować pełnowartościowy posiłek
          • dlaczego ważne są warzywa i owoce
          • co szczególnego ma w sobie marchewka
          • co może być porcją warzyw i owoców

           

          POTRZEBNE MATERIAŁY:

          • wycięte z papieru strzałki rozłożone po sali, zielona koperta z karteczką z napisem „Dbaj o siebie i jedz warzywa i owoce”
          • karta pracy dla dzieci nr 5
          • karta pracy dla dzieci nr 6
          • pomoc dydaktyczna nr 4
          • W miarę możliwości strój w kolorach pomarańczowym lub zielonym lub opaska z papieru z sylwetą marchewki
            • Dla osób, które nie maja możliwości wydrukowania kart pracy przesyłam załącznik w którym znajdują się propozycje prac plastycznych na marchewkę.
            • Dowolne owoce (na sałatkę) lub marchewka i jabłko na surówkę,  plastikowy nożyk, deseczki lub podkładki do krojenia, miseczka

           

          Przebieg zajęć:

          1WPROWADZENIE

          Nauczyciel wita dzieci i informuje, że Kubuś coś ukrył dla nich w sali. Rozmieszczone w sali strzałki doprowadzą dzieci do koperty, w której znajduje się hasło: „Dbaj o siebie i jedz warzywa i owoce”. Nauczyciel odczytuje je na głos i pyta dzieci, co to według nich znaczy. Następuje dyskusja. Nauczyciel podsumowuje rozmowę: Dbać o siebie, to znaczy aktywnie spędzać czas i ruszać się, jeść dużo warzyw i owoców, ponieważ zawierają cenne witaminy i składniki mineralne, pomagające nam dobrze się rozwijać. To też odpowiednie nawodnienie i sen, który pozwala nam na regenerację.                                                                                                                            

          1. 1.     ODŻYWCZE PRODUKTY (ZABAWA PLASTYCZNA - KARTA PRACY DLA DZIECI NR 5)

          Nauczyciel pyta dzieci, po co jemy. Dzieci odpowiadają, a nauczyciel mówi, że dzięki substancjom zawartym w różnych produktach rośniemy, rosną nasze mięśnie, umacniają się kości, a całe nasze ciało dobrze się rozwija. Dlatego należy komponować posiłki, zwracając uwagę na to, ile ma być w nich owoców, warzyw, wyrobów ze zbóż oraz produktów mlecznych i mięsnych. Następnie dzieci otrzymują kartę pracy nr 5, a ich zadaniem jest pokolorowanie, wycięcie oraz przyklejenie wybranych produktów w odpowiednie miejsca na talerzu. Nauczyciel mówi o właściwościach poszczególnych produktów i posiłków w ciągu dnia i wskazuje jak wpływają na nasz organizm.

          Warzywa i owoce – dostarczają witamin i składników mineralnych. Dzięki nim organizm przeprowadza procesy niezbędne do życia. Można je jeść w postaci: świeżej, surówek, gotowanych dodatków czy też jako soki i musy.

          Produkty zbożowe – dostarczają węglowodany i błonnik. Są głównym źródłem energii dla organizmu. To kasze, makarony, pieczywo, płatki czy ryż.

          Mięso – to źródło białka o wysokiej wartości odżywczej. To podstawowy budulec naszych mięśni.

          Produkty mleczne – to źródło wapnia, które buduje nasze zęby i kości. Dostarczają także białko, które buduje nasze mięśnie. Są to głównie mleko, jogurty i sery.

          Tłuszcze – są źródłem energii w naszym organizmie. To oleje czy masło lub margaryna. W tłustych rybach morskich i orzechach obecne są wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega 3.

          Woda – picie wody nawadnia nasz organizm.

           

          Na koniec nauczyciel mówi, że to ważne, aby spożywać produkty w odpowiedniej ilości. To, w połączeniu z aktywnością fizyczną, sprawia, że nasz organizm dobrze się rozwija.

           

          1. 2.     CO TO JEST? (UTRWALENIE INFORMACJI - POMOC DYDAKTYCZNA NR 4 POCIĘTA NA KARTONIKI)

          Dzieci siadają na dywanie. Nauczyciel mówi, że teraz pobawimy się w zgadywankę. Nauczyciel pokazuje po kolei wycięte przykłady produktów (pomoc dydaktyczna nr 4), pyta co to jest i do jakiej grupy należy. Dzieci odpowiadają, a nauczyciel dopytuje, utrwalając w ten sposób wiedzę dzieci.

           

          1. 3.     PORCJI WARZYW I OWOCÓW (ZABAWA Z ELEMENTAMI PROGRAMOWANIA – (KARTA PRACY DLA DZIECI NR 6)

          Nauczyciel rozdaje karty pracy nr 6 i mówi, że w ciągu dnia należy zjadać 5 porcji warzyw i owoców. Porcji, czyli pewnej określonej ilości - ok. 100 g - na przykład garść malin, kilka truskawek, 1 dojrzałe jabłko, szklanka soku czy 1 ogórek. Nauczyciel zwraca dzieciom uwagę na przykłady narysowane u dołu karty pracy nr 6. Następnie nauczyciel prosi dzieci, aby przyjrzały się dokładnie 5 talerzom. Czy przypadkiem czegoś nie brakuje? Tak, w posiłkach brakuje warzyw i owoców. Nasz plan posiłków zawiera błędy. Trzeba je szybko naprawić. Zadaniem dzieci jest wybranie z podanych propozycji i dorysowanie do każdego posiłku odpowiedniej ilości warzyw i owoców. Wtedy prawidłowo uzupełnią plan.

           

          1. 4.     ULUBIONE WARZYWO KUBUSIA

          Nauczyciel nawiązuje do jednej z porcji warzyw - MARCHEWKI. Mówi, że  jest  to ulubione warzywo Kubusia i pyta czy marchew jest wartościowa i dlaczego. Następnie czeka na odpowiedzi i mówi, że marchew to jedno z najzdrowszych warzyw. Dzięki dużej zawartości witaminy A - chroni nasz wzrok, a zawarty w niej karoten - czerwony barwnik - sprawia, że nasza skóra zachowuje zdrowy wygląd. Warto więc jeść marchewkę. Nauczyciel ciągnie dyskusję dalej, zadając pytania, np. pod jaką postacią można jeść marchewkę, czy też, jakie potrawy z niej przygotować. Dzieci odpowiadają, a nauczyciel ponownie podsumowuje, mówiąc, że warto ją jeść na surowo, jako przekąskę lub dodawać do zup, czy surówek oraz pić sok na bazie marchewki.

           

          1. 5.     ZABAWA W MARCHEWKĘ (ZABAWA RUCHOWA)

          Nauczyciel zaprasza dzieci na dywan. Zanim rozpocznie zabawę, pyta, jak rośnie marchewka. Dzieci odpowiadają, nauczyciel podsumowuje, mówiąc, że marchewka jest warzywem rosnącym w ziemi, na grządkach. Aby urosły takie piękne, ogrodnik sieje nasiona, dba o nie i podlewa. To, co zjadamy to korzeń marchewki. Nauczyciel prosi, aby każdy wyobraził sobie, że zamienia się w nasiona marchewki, a on wcieli się w rolę ogrodnika. Podczas podlewania małe nasionka (dzieci kucają) wypuszczają najpierw jeden pęd (dzieci wyciągają jedną rękę do góry), potem drugi (wyciągają drugą rękę do góry), następnie rosną, rosną i rosną (dzieci klękają, stają na ugiętych nogach, w końcu się wyprostowują), aż stają się pięknymi, zdrowymi, jędrnymi i chrupiącymi marchewkami.

           

          1. 6.     SAŁATKA OWOCOWA LUB SURÓWKA (ZABAWA KULINARNA  Z DEGUSTACJĄ)

          Nauczyciel pyta każdego o to, jaki owoc przyniósł, czy to jest jego ulubiony owoc i dlaczego. Zapowiada, że teraz wcielimy w życie wskazówkę Kubusia (Dbaj o siebie - jedz owoce i warzywa) i zrobimy z przyniesionych owoców przekąskę – jedną z zalecanych, dziennych porcji warzyw i owoców. Dzieci otrzymują  nożyki i podkładki do krojenia. Wspólnie myją owoce, a nauczyciel mówi, dlaczego trzeba je myć. Następnie dzieci zabierają się do krojenia, nauczyciel pomaga przy twardych owocach. Pokrojone owoce trafiają do jednej miski, z której dzieci wybierają sobie kawałki. Gdy skończą, urządzana jest wielka uczta. Opcjonalnie można zrobić surówkę z jabłka i marchewki. W tym wypadku mieszamy ścieramy jabłko i marchewkę  na tarce (uważamy na palce) a następnie mieszamy w miseczce. Smacznego!

           

          Życzymy miłej zabawy.

          Pomysły na prace plastyczne nr1

           Pomysł na prace plastyczną Nr 2

          Pomysł na prace plastyczną Nr3

          Pomysł na pracę plastyczną Nr4

          Pomysł na pracę plastyczną Nr 5

          KARTA PRACY

           

          Dokumenty - rekrutacji

             

          Galeria

          

          Polecamy