Dodał: anna Data: 30/03/2021 - 09:35:49
Grupa 2

    Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

    grupa II

     

    Tematyka tygodniowa: Wielkanoc

     

    Temat zajęć: Awantura o jajka

     

    Dzień: 31 marca 2021 r.

     

    Cele główne :

    -rozwijanie mowy

    -rozwijanie sprawności manualnej

    Cele operacyjne, dziecko:

    -przygotowuje sylwety postaci do inscenizacji teatralnej

    -wypowiada się na temat utworu literackiego

    -wykonuje kartkę świąteczną

     

    Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.

     

    Zadanie 1 - Muzyczna gimnastyka w podskokach https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU  – ćwiczenia "Żuraw", "Góra-dół", "Łódeczka", "Jabłuszko". Zaczniemy od gimnastyki w podskokach! Ciekawa jestem, kto dokładniej wykona ćwiczenie „Żuraw”?

     

    Zadanie 2 – Praca z utworem  „Awantura o jajka” T. Fuitowskiej. Posłuchajcie uważnie utworu czytanego przez rodzica, a później porozmawiajcie na temat jego treści.

    Gosposia: Kukurko, czy pamiętasz, że zbliżają się święta? Jajka będą potrzebne na pisanki.

    Kukurka: Będą na nich malowanki?

    Gosposia: Będą piękne, kolorowe!

    Narrator: Kurka łapie się za głowę...

    Kukurka: Pewnie dużo trzeba jaj?! Ajajaj! Ajajaj! Ajajaj!

    Gosposia: Dużo, dużo. Całą kopę.

    Kukurka: Ależ będę mieć robotę!

    Gosposia: Oj! Kukurko! Toć w kurniku kurek innych mam bez liku: Pstrokatka, Czubatka, Czupurka...

    Kukurka: To dopiero trzecia kurka...

    Gosposia: Ty jesteś czwarta.

     Kukurka: Lecz najwięcej warta! Moje jajka są wspaniałe, żółtka żółte, a skorupki białe.

     Narrator: Przechwałki Kukurki usłyszały inne kurki.

    Pstrokatka: Jak Kukurka się przechwala. Moje jajka... tralala, tralala... Żółtka moich jaj są żółte, a jajka – o, taakie duże...

    Kukurka: Twoje jajka, Pstrokatko, to zwykłe jaja kurze!

    Czubatka: Po co ta gadka?

    Narrator: Mówi do kurek Czubatka. Czubatka: Żółtka żółte, jaja duże, ja wam zaraz tu powtórzę, co mówiła dziś Agatka: – Ładne jajka ma Czubatka!

    Pstrokatka: Moje chwali gospodyni…

    Czubatka: Przez grzeczność to tylko czyni.

     Narrator: Gosposię już boli głowa, lecz rozmówek to połowa, bo nadchodzi kurka czwarta... Czupurka: Każda z was jest mało warta, bo przechwala swoje jajka.

    Narrator: Doskoczyły do niej kurki.

    Kurka, Pstrokatka, Czubatka: Ale kura z tej Czupurki!

    Gosposia: Cicho, cicho, cicho, kury... Dosyć mam tej awantury.

    Narrator: Gosposia powoli wychodzi...

    Gosposia: Nikt was dzisiaj nie pogodzi. Lubicie kłótnie, kurze potyczki.

    Po jajka na święta pójdę do indyczki.

    Rozmowa na temat inscenizacji, kierowana pytaniami:

    -Jakie święta się zbliżały?

    -O czym rozmawiała Gosposia z kurką Kukurką?

    -Kto usłyszał przechwałki Kukurki?

     -Czym zakończyła się kłótnia kur?

     

    Zadanie 3 - Wykonanie sylwet postaci występujących w utworze „Awantura o jajka”. Wspólnie z rodzicami przygotujcie sylwety bohaterów inscenizacji: Gosposia, kurki: Czupurka, Kukurka, Pstrokatka, Czubatka. Wybierzcie dowolną technikę wykonania pracy.

     

    Zadanie 4 - Inscenizowanie utworu ”Awantura o jajka” z wykorzystaniem sylwet postaci z utworu. Zaproście do inscenizacji utworu całą swoja rodzinę: mamę, tatę, babcie/dziadka, rodzeństwo. Bądź reżyserem: przydziel role i pobawcie się w teatr. Odegrajcie scenki przedstawione w utworze „Awantura o jajka”. Narratorem może być osoba dorosła. Możecie też własnymi słowami przedstawić wydarzenia z „Awantury o jajka”. Dobrej zabawy!

    Jeśli chcecie zobaczyć inscenizację utworu „Awantura o jajka” w wykonaniu innych dzieci-zapraszam na stronę:  http://www.youtube.com/watch?v=nZLz2sVz6vU

     

    Zadanie 5 - Zabawa matematyczno- ruchowa „Jajecznica”.  Każdy wasz krok to jajko wbite do jajecznicy. Rodzic liczy: pierwsze jajo, drugie jajo… itd. Wy stawiacie jeden krok, drugi krok …itd., przeliczając z rodzicem. Na hasło „Jajecznica”- kucacie. Zabawa zaczyna się od początku. Teraz Wy możecie przeliczać, a rodzic wbijać jajka.

     

    Zadanie 6 - Wspólne oglądanie kartek świątecznych:

    -Zwróćcie uwagę na powtarzające się elementy.

    -Omówcie tradycję wysyłania sobie kartek z życzeniami.

     

    Zadanie 7 - Wykonanie pracy technicznej „Kartka wielkanocna” z „Wyprawka”, karta E - wypychanie i zginanie papieru.  Sposób wykonania:

    -Złożenie kartki ze sztancy na pół.

    -Wypychanie elementu w kształcie jajka.

    -Rysowanie wzorów w środku kartki kolorowymi mazakami.

    Wykonaną kartkę możecie wręczyć rodzicom/rodzinie/przyjaciołom wraz z życzeniami świątecznymi.

     

    Zadanie 8 - Spacer z rodzicami. Obserwacja zjawisk pogodowych związanych z wiosną.

    Wybierzcie się chociaż na krótki spacer i wypatrujcie, czy wiosna rozgościła się już w okolicy. Może zrobicie zdjęcie i pokażecie dzieciom z grupy?

     

     

    Dodał: anna Data: 30/03/2021 - 05:05:54
    Grupa 2

      Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

      grupa II

       

      Tematyka tygodniowa: Wielkanoc

       

      Temat zajęć: "Czas na porządki"

       

      Dzień: 30 marca 2021 r.

       

      Cele główne :

      -rozwijanie mowy

       -rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

      -poznawanie swoich obowiązków

      Cele operacyjne, dziecko:

      -odpowiada na pytania dotyczące wiersza

      -rozwiązuje zagadki słowne

      -wymienia swoje obowiązki

      -wykonuje ćwiczenia gimnastyczne

       

      Zadanie 1 - Ćwiczenia gimnastyczne – propozycja ćwiczeń przedstawionych w aplikacji Wordwall

      https://wordwall.net/pl/resource/1069314/gimnastyka-przedszkolaka

      Zakręć kołem i wylosuj ćwiczenie gimnastyczne. Może mama/tatuś wykona je razem z Tobą?

       

      Zadanie 2 - Praca z utworem literackim przeczytanym przez rodzica - wiersz Marii Terlikowskiej "Każdy po sobie sprząta ". Tekst wiersza.

       

      W naszym domku, w czterech kątach,

      Każdy sam po sobie sprząta.

      Pierwszy kącik jest Elżbietki,

      Która właśnie sprząta kredki.

      Drugi kącik jest Agatki:

      Chowa szmatki do szufladki.

      Trzeci kącik jest Rozalki,

      Która sprząta pokój lalki.

      W czwartym kącie, w kącie Janki,

      Ktoś wycinał wycinanki.

      Na podłodze, koło szafki,

      Ktoś rozrzucił jakieś skrawki,

      Ktoś zostawił klej otwarty

      W zaśmieconym kącie czwartym...

      Kto tu sprzątnie, moje dzieci?

      Oczywiście, ten, kto śmiecił!

      Odpowiedz na pytania dotyczące treści wiersza:

      1) czy zapamiętałaś/eś imiona dziewczynek z wierszyka?

      2) co znajdowało się w kącikach domu?

      3) czy potrafisz posprzątać po sobie Twoje miejsce do zabawy?

       

      Zadanie 3 - Rozmowa o obowiązkach dzieci. "Lista obowiązków domowych" – tworzenie wspólnie z dziećmi listy czynności, które mogą wykonać samodzielnie lub z pomocą rodziców.  Czy dzieci również mają obowiązki? Stwórz z mamusią/tatusiem listę Twoich obowiązków. Zaplanuj, które z nich możesz wykonać przed świętami.

       

      Zadanie 4 - "Tropiciele bałaganu" – zabawa w odnajdywanie przedmiotów, zabawek, które zmieniły swoje położenie. Zamknij proszę oczy. Mamusia/tatuś zaraz zmieni położenie niektórych przedmiotów w pokoju. Ciekawe czy odgadniesz co się zmieniło?

       

      Zadanie 5 - Rozwiązywanie zagadek na temat przedmiotów służących do sprzątania:

       

      Warczę - choć nie jestem psem.

      Obiad - na podłodze jem.

      A gdy zniknie brud i kurz,

      z gniazdka sznur mnie puści już. (odkurzacz)

       

      Na górze - drewniane ramię,
      na dole - gęsta czupryna.
      Znikają z podłogi śmieci,
      gdy taniec rozpoczyna (szczotka)

       

      Postawiona w kąt,
      chętnie łyka prąd.
      A gdy wody nabierze,
      to się kręci i pierze. (pralka)

       

      Stoi w kuchni szafka,
      ten kto jej używa,
      wie, że jest przydatna,
      bo wszystko pozmywa. (zmywarka)

       

      Zadanie 6 – Pląsy przy piosence „Piosenka o sprzątaniu w domu”, rozmowa na temat piosenki.

      Posłuchaj piosenki o sprzątaniu domu i spróbuj zatańczyć tak jak lubisz.  https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

      Czy zgadasz sie ze słowami: "Skoro wszyscy razem w domu tym mieszkają/Wszyscy niech tak samo o porządek dbają"?

       

      Zadanie 7 – Zabawa ruchowo-naśladowcza „Robimy porządki”.

      Pobaw się z mamą/tatą w robienie porządków. Biegaj po pokoju.. Na hasło rodzica: odkurzam, wycieram  kurze, zbieram  zabawki itp….naśladuj daną czynność.

       

      Zadanie 8 – Wykonanie Karty pracy cz.2, nr 21

       

      Zadanie ekstra dla odważnych!

      A może posprzątasz naprawdę? Jest coś, co potrafisz zrobić samodzielnie? Na pewno. Poproś mamę/tatę, aby zrobili Ci zdjęcie i pokaż nam, jak pięknie robisz porządki przed świętami.

       

      A teraz super relaks po sprzątaniu!

      Nadejście wiosny do doskonała okazja, aby obejrzeć piękną bajkę Grażyny Gryszkiewicz „Cztery siostry”  https://www.youtube.com/watch?v=FmAJDYfr6Gw

       

      Dodał: anna Data: 29/03/2021 - 10:22:41
      Grupa 2

        Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

        grupa II

         

        Tematyka tygodniowa: Wielkanoc

         

        Temat zajęć: Kolorowe jajka

         

        Dzień: 29 marca 2021 r.

         

        Cel główny:

        -poznawanie symboli związanych z Wielkanocą

         

        Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.

         

        Zadanie 1 - Poranna rozgrzewka „Zygzak”. https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

         

        Zadanie 2 - Oglądanie zdjęć pisanek i kraszanek . Dzieci odpowiadają na pytania:

        -Co to jest?

        -Dlaczego pokazujemy te pisanki?

        -Czy wiecie, ze jajka barwione na jeden kolor to pisanki, a te we wzory to kraszanki?

        Dzieci omawiają ich wygląd, określają kolory i wzory.

         

        Zadanie 3 - Słuchanie wiersza „Wielkanoc” A. Widzowskiej oraz rozmowa na temat jego treści, omówienie wygładu stołu wielkanocnego na podstawie obrazka. Tekst wiersza:

        -Kurko, proszę, znieś jajeczka,

        śnieżnobiałe lub brązowe,

         ja z nich zrobię na Wielkanoc

        cud-pisanki kolorowe.

        Do koszyczka je powkładam,

        z chlebkiem, babką lukrowaną,

        potem pójdę je poświęcić z bratem,

        siostrą, tatą, mamą.

        Przy śniadaniu wielkanocnym

         podzielimy się święconką

         i buziaka dam mamusi, zajączkowi i kurczątkom.

         „Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła,

         tatę wodą popryskamy,

        mama będzie zmokłą kurką,

         bo to poniedziałek lany!

        • Rozmowa na temat wiersza.

        -Z czego robi się pisanki?

        -Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?

        -Kiedy dzielimy się święconką?

        -Co robimy w lany poniedziałek?

        • Rozmowa na temat stołu wielkanocnego na podstawie obrazka

        -Co znajduje się na wielkanocnym stole?

         

         

         

        Zadanie 4 - Wykonanie Karty Pracy cz. 2, nr 20 – dzieci dokańczają rysować pisankę, łącząc kropki, później kolorują rysunek. Podczas pracy słuchają piosenki „Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne” https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

         

        Zadanie 5 - Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej „Jajka na łyżce” – (dwie łyżki, jajka ugotowane na twardo, dwie skakanki).Za pomocą skakanek wyznaczamy miejsce startu i mety. Zadanie dzieci polega na przeniesieniu jajka na łyżce od startu do mety tak, aby nie spadło ono z łyżki.

         

        Zadanie 6 -  Słuchanie ciekawostek na temat Wielkanocy.

        -Co wspólnego mają jajka z Wielkanocą? Dawno temu ludzie uważali jajko za coś wyjątkowego. Wykluwa się z niego pisklę, pojawia się więc na świecie nowe życie. Dlatego też jajko stało się symbolem życia i odrodzenia. W religii chrześcijańskiej zostało przypisane Wielkanocy i jako znak nowego życia pojawia się w koszyczkach ze święconką i przypomina o zmartwychwstałym Chrystusie.

         -Co to jest śmigus-dyngus? Śmigus-dyngus to zwyczaj oblewania się wodą w poniedziałek wielkanocny. Kiedyś ten dzień nazywano żartobliwie dniem świętego Lejki i nikomu nie mógł on ujść na sucho. Choć ten zwyczaj należy do tradycji, pamiętajmy jednak o zasadach dobrego wychowania: nie urządzajmy kąpieli osobom starszym i tym, które naprawdę nie mają na to ochoty.

         

        Zadanie 7 – Wykonanie pisanki dowolnie wybrana techniką plastyczną.

         

        Dodatkowo:

        -„Pisankowe aktywności ..online i do wydruku” na KODOWANIENADYWANIE.BLOGSTOP.COM

         

        Dodał: anna Data: 27/06/2020 - 08:23:26
        Grupa 2
           

          Dokumenty - rekrutacji

             

          Galeria

          

          Polecamy