Dodał: anna Data: 06/04/2021 - 03:50:29
Grupa 2

    Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

    grupa II

     

    Tematyka tygodniowa: Chciałbym być sportowcem

     

    Temat zajęć: Aktywność fizyczna przedszkolaka

     

    Dzień: 6 kwietnia 2021 r.

     

    Cele główne:

    zachęcanie do aktywności fizycznej

     

    Cele operacyjne, dziecko:

    -chętnie uczestniczy w spacerze na świeżym powietrzu

    -wie do czego służy krokomierz

    -umie stawiać sobie cele

     

    Środki dydaktyczne:

    krokomierz, tablica demonstracyjna Wydawnictwa MAC w wersji cyfrowej, filmik edukacyjny

     

    Rozwijane kompetencje kluczowe:

    -w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

    -osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się

    -kompetencje cyfrowe (nauka korzystania z krokomierza)

     

    Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.

     

     

    Zadanie 1- Zabawa paluszkowa "Pajączek" metodą Batii Strauss https://www.youtube.com/watch?v=ZhF0KaTm2WM

     

     

    Zadanie 2 -  Oglądanie filmu edukacyjnego „Po co nam aktywność fizyczna?” https://youtu.be/jgJOS26G1wY oraz rozmowa z dziećmi na jego temat.

     

    Zadanie 3 - Wspólne planowanie rodzinnych aktywności sportowych na najbliższe dni. Wykorzystanie propozycji nauczyciela tj. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, rolka, hulajnodze etc.

     

    Zadanie 4 - Zabawy z wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne "Rowerek". Dzieci i rodzice/rodzeństwo leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo: „Jedzie Radek na rowerze, a pan Romek na skuterze. Raz, dwa, trzy, jedz i ty”.

     

    Zadanie 5 - Zabawa "Zrób to samo” -  naśladowanie postawy ludzików, które są na obrazkach. Plansza demonstracyjna wydawnictwa MAC

     https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=70

     

     

    Zadanie 6 - Zaprojektowanie domowego toru przeszkód. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych w domu

     

    Zadanie 7 - Spacer z rodzicami: "Bijemy rodzinny rekord spacerowania". Jeśli możecie, wykorzystajcie krokomierz w obliczaniu trasy/ilości kroków. Postawcie sobie celu na dzień kolejny – zwiększenie ilości kroków.  Jeśli rodzice nie mają krokomierza, po prostu idźcie na długi spacer, możecie dla zabawy liczyć kroki.

     

     

    Dodał: anna Data: 01/04/2021 - 10:08:50
    Grupa 2

      Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

      grupa II

       

      Tematyka tygodniowa: Wielkanoc

       

      Temat zajęć: Wielkanocne tradycje

       

      Dzień: 2 kwietnia 2021 r.

       

      Cel główny:

      -poznawanie wielkanocnych zwyczajów i symboli

      -rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

      -rozwijanie mowy

       

      Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.

       

      Zadanie 1 – Gra zręcznościowa – spacer dziecka i rodzica po pokoju z pisanką/jajkiem umiejscowionym na stołowej łyżce. Trudniejsza wersja: rodzice mogą zastosować utrudnienia w postaci toru przeszkód lub polecenie zrobienia przysiadu, obrotu itd.

       

      Zajęcia 2 – Oglądanie filmu edukacyjnego na temat tradycji i symboli wielkanocnych. https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg Obejrzyjcie filmik i spróbujcie opowiedzieć swoimi słowami „czym jest tradycja?”, „jakie zapamiętałaś/łeś tradycje wielkanocne?”.

       

      Zadanie 3 – Zabawa ortofoniczna „Kto się schował w wielkanocnym koszyczku?”- naśladowanie głosów i ruchów zwierząt.

      Będziecie naśladować głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje rodzic, wyjmując je z koszyczka/lub podając nazwy:

      kurczątko: pi, pi, pi – porusz rękami jak skrzydełkami,

      baranek: bee, bee, bee – chodź na czworakach

      kogucik: kukuryku – uderzaj o uda dłońmi prostych rąk

       

       Zadanie 4 – Praca z historyjką obrazkową „Wielkanocna niespodzianka”. Obejrzyjcie i omówcie z rodzicami każdy z czterech obrazków w historyjce, na koniec spróbujcie omówić całą historyjkę według wydarzeń przedstawionych na obrazkach. Starajcie się używać określeń: na początku, później, następnie, na końcu. Narysujcie 5 kolorowych kurczątek.

      • Oglądanie pierwszego obrazka historyjki.

      − Co robi rodzina?

      − Co znajduje się na stole?

       − To śniadanie świąteczne. Z okazji jakiego święta zostało ono przygotowane?

      − Klaszcząc, podzielcie rytmicznie słowa: pisanka, baranek, owies, obrus, koszyczek, bazie, baba, palma. (Pi-san-ka, ba-ra-nek, o-wies, o- -brus, ko-szy-czek, ba-zie, ba-ba, pal-ma).

      • Oglądnie drugiego obrazka historyjki.

       − W jakim nastroju jest rodzina?

      − Pokażcie, jakie mają miny.

      − Czy na stole coś się zmieniło?

      − Czy ktoś zauważył, że pękają pisanki?

      • Oglądanie trzeciego obrazka historyjki.

      − Co robi mama? Co robi tata?

      − Co robią dzieci?

      − Jak wyglądają kurczątka? Ile ich jest?

      − Czy naprawdę w rzeczywistości tak wyglądają kurczątka?

       − Pokażcie, jak poruszają się kurczątka.

       − Teraz pokażcie, jak poruszają się baranki.

       − Czy na świątecznym, wielkanocnym stole może pojawić się zajączek? W jakiej postaci?

      • Oglądanie czwartego obrazka historyjki.

      − Jak zakończyła się ta historia?

      • Próby opowiedzenia całej historyjki.

      • Rysowanie pięciu kolorowych kurczątek.

       

      Zadanie 5 – Przygotowywanie koszyczka wielkanocnego. Wspólnie z rodziną przygotujcie swój koszyczek wielkanocny. Na pewno zapamiętaliście z zajęć, co powinno się w nim znaleźć. Jestem pewna, że każdy będzie piękny, kolorowy i wiosenny.

       

      Zadanie 6 - Masażyk relaksacyjny. Po skończonej pracy zaproście rodziców do wspólnego masażu. Usiądźcie parami jedno przed drugim. Świeci słonko, świeci, a chmurka się skrada, zasłoniła słonko, będzie deszczyk padać: rysujemy słonko na plecach partnera, małą chmurę, dużą chmurę, uderzamy palcami, naśladując padający deszcz.

       

      Dla chętnych:

      -wykonanie karty pracy, cz. 2, nr 23. (odszukajcie w naklejkach zdjęcia przedstawiające skowronka i przebiśniegi. Naklejcie skowronka na wierzbie, a przebiśniegi – pod wierzbą)

       

       

       

      Dodał: anna Data: 01/04/2021 - 10:08:08
      Grupa 2

        Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

        grupa II

         

        Tematyka tygodniowa: Wielkanoc

         

        Temat zajęć: Liczymy kurczątka

         

        Dzień: 1 kwietnia 2021 r.

         

        Cel główny:

        -doskonalenie umiejętności liczenia

        -rozwijanie mowy i logicznego myślenia

        -poznawanie budowy jajka

         

        Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.

         

        Zadanie 1 – 1 kwietnia Prima Aprilis. Na miły i wesoły początek dnia obejrzyjcie niespodziankę wysłaną na emaila rodziców.

         

        Zadanie 2 - Zabawa rytmiczna w parze do „Śpiewanki-pokazywanki - Kurka” https://www.youtube.com/watch?v=kKNg2eFtD60

        Usiądź z rodzicami na dywanie i pobaw się do słów piosenki "Kurka". Opis zabawy:

        – jedna osoba jest kurką, a druga – właścicielem domku.

        Obrazujemy tekst w następujący sposób:

        - Puk, puk, puk, puk, puk, puk. naśladujemy pukanie

        - Kto tam? Kto tam? robimy z dłoni „daszek” nad oczami, patrzymy przed siebie

         - Puk, puk, puk, puk, puk, puk. powtarzamy poprzednią czynność

         - Kto tam? Kto tam? powtarzamy poprzednią czynność

         - To ja, kurka mała, wskazujemy dłońmi na siebie, następnie z ramion tworzymy skrzydełka

        wejść bym bardzo chciała. ruszamy rękami jak przy energicznym chodzeniu

        - Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy - klaszczemy rytmicznie: 1, 2, 3 1, 2, 3

         już otwieram kurce drzwi - naśladujemy gest otwierania drzwi

        - Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy - powtarzamy ostatnie czynności

        już otwieram kurce drzwi.

         

        Zadanie 3 – Uwaga, uwaga, praca gospodarcza! Sprawdźcie proszę, czy owies w Waszym stroiku nie wymaga podlania. Jeśli tak, to wiecie, co należy zrobić.

         

        Zadanie 4 - Ćwiczenia w liczeniu „Na wiejskim podwórku” na podstawie obrazka.

        Nazwijcie zwierzęta: dorosłe i młode.

        − Ile jest kurczątek? Ile jest kaczuszek?

        − Których zwierząt jest więcej?

        − Ile jest kotków? Ile jest prosiaczków?

        − Których zwierząt jest więcej?

        − Gdzie znajdują się kurczątka?

        − Gdzie znajdują się kaczuszki?

        − Gdzie znajdują się kotki?

        − Gdzie znajdują się prosiaczki?

         − Które z tych zwierząt znoszą jajka?

         

        Zadanie 5 –Oglądanie filmu edukacyjnego  „Jak z jajka powstaje kura?”, rozmowa na temat treści filmu. https://youtu.be/LsrRsxF0teE

         

        .

        Zadnie 6 – Zabawa badawcza „Poznajemy budowę jajka”.

        Poproście rodzica o rozbicie jajka, obejrzyjcie proszę jego zawartość. Nazwijcie poszczególne części jajka: skorupka, białko, żółtko. Rodzic zwraca uwagę na zarodek. Skorupka chroni wewnętrzne części jajka. Jest twarda i porowata, to znaczy, że na powierzchni ma mnóstwo niewielkich otworków, przez które do wnętrza jaja dostaje się tlen, a na zewnątrz ucieka dwutlenek węgla (bardo szkodliwy). Wewnątrz jaja znajdują się białko i żółtko, służące za pokarm dla kurczaczka. Żółtko, czyli ciemniejsza część, pozwala maleństwu rosnąć, białko jest dla niego źródłem wody. Zapamiętajcie, kurczątka wykluwają się z jajek!

         

        Zadanie 7 - Wykonanie Karta Pracy, cz. 2, nr 22.

        − Rysujcie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki. Pokolorujcie rysunek.

        − Rysujcie po śladach rysunków jajek, mówiąc tekst za rodzicem.

         

        Zadanie 8 - Zabawa orientacyjno-porządkowa „Kura i kurczęta”. Rodzic odgrywa rolę kury, dzieci to kurczęta. Kura chodzi po domu, mówiąc: Ko, ko, ko…, a dzieci poruszają się wokół niej w dowolnych kierunkach, powtarzając: Pi, pi, pi. Kiedy kura przestanie wydawać odgłosy i przykucnie, kurczątka zbiegają się do niej i mocno przytulają. Również przez chwilę są w ciszy. Później może nastąpić zmiana ról.

         

        Zadanie 9 – Praca techniczna „Kurczaczek z papieru” na „Wielkanocne prace”

        https://www.youtube.com/watch?v=3u_pT7DzPqE Wykonajcie śmiesznego kurczaczka z papieru, pokazanego na filmiku.

                                                         

        Dodał: anna Data: 30/03/2021 - 09:35:49
        Grupa 2

          Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

          grupa II

           

          Tematyka tygodniowa: Wielkanoc

           

          Temat zajęć: Awantura o jajka

           

          Dzień: 31 marca 2021 r.

           

          Cele główne :

          -rozwijanie mowy

          -rozwijanie sprawności manualnej

          Cele operacyjne, dziecko:

          -przygotowuje sylwety postaci do inscenizacji teatralnej

          -wypowiada się na temat utworu literackiego

          -wykonuje kartkę świąteczną

           

          Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.

           

          Zadanie 1 - Muzyczna gimnastyka w podskokach https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU  – ćwiczenia "Żuraw", "Góra-dół", "Łódeczka", "Jabłuszko". Zaczniemy od gimnastyki w podskokach! Ciekawa jestem, kto dokładniej wykona ćwiczenie „Żuraw”?

           

          Zadanie 2 – Praca z utworem  „Awantura o jajka” T. Fuitowskiej. Posłuchajcie uważnie utworu czytanego przez rodzica, a później porozmawiajcie na temat jego treści.

          Gosposia: Kukurko, czy pamiętasz, że zbliżają się święta? Jajka będą potrzebne na pisanki.

          Kukurka: Będą na nich malowanki?

          Gosposia: Będą piękne, kolorowe!

          Narrator: Kurka łapie się za głowę...

          Kukurka: Pewnie dużo trzeba jaj?! Ajajaj! Ajajaj! Ajajaj!

          Gosposia: Dużo, dużo. Całą kopę.

          Kukurka: Ależ będę mieć robotę!

          Gosposia: Oj! Kukurko! Toć w kurniku kurek innych mam bez liku: Pstrokatka, Czubatka, Czupurka...

          Kukurka: To dopiero trzecia kurka...

          Gosposia: Ty jesteś czwarta.

           Kukurka: Lecz najwięcej warta! Moje jajka są wspaniałe, żółtka żółte, a skorupki białe.

           Narrator: Przechwałki Kukurki usłyszały inne kurki.

          Pstrokatka: Jak Kukurka się przechwala. Moje jajka... tralala, tralala... Żółtka moich jaj są żółte, a jajka – o, taakie duże...

          Kukurka: Twoje jajka, Pstrokatko, to zwykłe jaja kurze!

          Czubatka: Po co ta gadka?

          Narrator: Mówi do kurek Czubatka. Czubatka: Żółtka żółte, jaja duże, ja wam zaraz tu powtórzę, co mówiła dziś Agatka: – Ładne jajka ma Czubatka!

          Pstrokatka: Moje chwali gospodyni…

          Czubatka: Przez grzeczność to tylko czyni.

           Narrator: Gosposię już boli głowa, lecz rozmówek to połowa, bo nadchodzi kurka czwarta... Czupurka: Każda z was jest mało warta, bo przechwala swoje jajka.

          Narrator: Doskoczyły do niej kurki.

          Kurka, Pstrokatka, Czubatka: Ale kura z tej Czupurki!

          Gosposia: Cicho, cicho, cicho, kury... Dosyć mam tej awantury.

          Narrator: Gosposia powoli wychodzi...

          Gosposia: Nikt was dzisiaj nie pogodzi. Lubicie kłótnie, kurze potyczki.

          Po jajka na święta pójdę do indyczki.

          Rozmowa na temat inscenizacji, kierowana pytaniami:

          -Jakie święta się zbliżały?

          -O czym rozmawiała Gosposia z kurką Kukurką?

          -Kto usłyszał przechwałki Kukurki?

           -Czym zakończyła się kłótnia kur?

           

          Zadanie 3 - Wykonanie sylwet postaci występujących w utworze „Awantura o jajka”. Wspólnie z rodzicami przygotujcie sylwety bohaterów inscenizacji: Gosposia, kurki: Czupurka, Kukurka, Pstrokatka, Czubatka. Wybierzcie dowolną technikę wykonania pracy.

           

          Zadanie 4 - Inscenizowanie utworu ”Awantura o jajka” z wykorzystaniem sylwet postaci z utworu. Zaproście do inscenizacji utworu całą swoja rodzinę: mamę, tatę, babcie/dziadka, rodzeństwo. Bądź reżyserem: przydziel role i pobawcie się w teatr. Odegrajcie scenki przedstawione w utworze „Awantura o jajka”. Narratorem może być osoba dorosła. Możecie też własnymi słowami przedstawić wydarzenia z „Awantury o jajka”. Dobrej zabawy!

          Jeśli chcecie zobaczyć inscenizację utworu „Awantura o jajka” w wykonaniu innych dzieci-zapraszam na stronę:  http://www.youtube.com/watch?v=nZLz2sVz6vU

           

          Zadanie 5 - Zabawa matematyczno- ruchowa „Jajecznica”.  Każdy wasz krok to jajko wbite do jajecznicy. Rodzic liczy: pierwsze jajo, drugie jajo… itd. Wy stawiacie jeden krok, drugi krok …itd., przeliczając z rodzicem. Na hasło „Jajecznica”- kucacie. Zabawa zaczyna się od początku. Teraz Wy możecie przeliczać, a rodzic wbijać jajka.

           

          Zadanie 6 - Wspólne oglądanie kartek świątecznych:

          -Zwróćcie uwagę na powtarzające się elementy.

          -Omówcie tradycję wysyłania sobie kartek z życzeniami.

           

          Zadanie 7 - Wykonanie pracy technicznej „Kartka wielkanocna” z „Wyprawka”, karta E - wypychanie i zginanie papieru.  Sposób wykonania:

          -Złożenie kartki ze sztancy na pół.

          -Wypychanie elementu w kształcie jajka.

          -Rysowanie wzorów w środku kartki kolorowymi mazakami.

          Wykonaną kartkę możecie wręczyć rodzicom/rodzinie/przyjaciołom wraz z życzeniami świątecznymi.

           

          Zadanie 8 - Spacer z rodzicami. Obserwacja zjawisk pogodowych związanych z wiosną.

          Wybierzcie się chociaż na krótki spacer i wypatrujcie, czy wiosna rozgościła się już w okolicy. Może zrobicie zdjęcie i pokażecie dzieciom z grupy?

           

           

           

          Dokumenty - rekrutacji

             

          Galeria

          

          Polecamy