Scenariusz zajęć do realizacji zdalnej
grupa II
Tematyka tygodniowa: Co się dzieje w kosmosie?
Temat zajęć: Zasypianka z ufoludkiem
Dzień: 12 kwietnia 2021 r.
Cele główne:
-rozwijanie mowy
-poznawanie planet w układzie słonecznym
-rozwijanie kreatywności
-doskonalenie sprawności manualnej
Cele operacyjne, dziecko:
-odpowiada na pytania dotyczące utworu
- wymienia nazwy planet
-wykonuje pracę plastyczno-techniczną
Rozwijane kompetencje kluczowe:
-w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
-w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
-matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii
-osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się
Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.
Zadanie 1 - Zabawa dla dzieci „Podróż po planetach”
hptts://www.youtube.com/watch?v=SCMAcaNwGwo Zapraszam Was w podróż na planety, na których trzeba wykonać określone ćwiczenia ruchowe. Powodzenia!
Zadanie 2 - Oglądanie animacji edukacyjnej „Kosmos”
hptts://www.youtube.com/watch?v=ahkKIg8NVS0 Starajcie się zapamiętać nazwy planet w Układzie Słonecznym. Jak myślicie, czy na innych planetach oprócz Ziemi może ktoś mieszkać i żyć?
Zadanie 3 - Praca z opowiadaniem pt.: „Zasypianka z ufoludkiem”. A. Onichimowskiej
• Rozmowa na temat ufoludka, poprzedzająca słuchanie opowiadania.
-Kto to jest ufoludek?
-Co to jest UFO?
.• Słuchanie opowiadania
Mam na imię Egon, a mój statek kosmiczny – Ogon. Mieszkamy na Marsie.
Najbardziej lubię podróżować nocą. Ogon lata cicho jak ćma i jest tak malutki, że wszędzie
możemy się wślizgnąć. Oblatywałem kiedyś po raz pierwszy planetę Ziemia. Ciekawe, czy jest zamieszkana… zastanawiałem się, zbliżając coraz szybciej do rozjarzonej kuli. Ogon zniżył lot i znalazłem się naprzeciwko domu z uchylonym oknem. Już po chwili byliśmy w środku.
W łóżku spał olbrzym. Był częściowo przykryty. Miał na pewno jedną rękę, jedno ucho i głowę porośniętą ciemną trawą. Nie wiem, jak się poruszał, czy też na sprężynie, jak ja, czy jakoś inaczej, bo bałem się go odsłonić. Na mojej planecie najwyższy mieszkaniec ma dwadzieścia centymetrów wzrostu. A potem znalazłem dwa statki kosmiczne.
-Co robisz? – spytał Ogon.
-Próbuję uruchomić te rakiety.
Przecież to są trampki! Nie ciągnij za sznurowadła, bo urwiesz! I w czym jutro ten chłopczyk
pójdzie do przedszkola? – wskazał antenami na śpiącego olbrzyma. Nie chciałem dłużej słuchać, jak Ogon się mądrzy. Był już kiedyś wcześniej na Ziemi, z moim bratem.
-Odlatujemy! – zatrzasnąłem kabinę.
Olbrzym poruszył się gwałtownie. Ma jednak dwoje oczu, zauważyłem. I dwoje rąk. A skoro
nosi trampki, ma również nogi… Wszystko to zapisałem szybko w moim elektronicznym notesie.
-Wielki ze mnie naukowiec – mruknąłem z dumą na pożegnanie, wzlatując ponad dachy.
• Rozmowa na temat opowiadania.
-Jak się nazywał ufoludek? Jak się nazywało jego UFO?
-Gdzie przyleciał Egon? Skąd przyleciał?
-Czy był on duży czy mały – względem nas, ludzi?
-Jak Egon opisał olbrzyma?
-Z czym Egon pomylił trampki?
-Co wyjaśnił mu Ogon?
-Jak wyglądał Egon? Jak się poruszał?
Zadanie 4 - Wykonanie Karty Pracy, cz. 2, nr 26.
− Odszukajcie na obrazku cztery ufoludki, które ukryły się przed mamą Zuzi.
− Posłuchajcie imion ufoludków podzielonych rytmicznie. Powiedzcie je
Zadnie 5 - Zabawa ruchowa „Wesołe ufoludki”
Dzieci naśladują sposób wykonywania podskoków za N. – podskakują rytmicznie: na obu
nogach jednocześnie, raz na jednej nodze, raz na drugiej, raz do przodu, raz do tyłu itp. Na
sygnał stają w bezruchu i przybierają dowolną pozę.
Zadanie 6 - Wykonanie pracy plastyczno-technicznej „Ufoludek Egon”. Wykonajcie rysunek/malunek ufoludka Egona , albo wykorzystajcie inne materiały z domu do zrobienia przestrzennej postaci ufoludka.
Dodatkowo:
- na jutro przygotujecie dwie rolki papierowe, po papierze lub ręczniku
-Uwaga , wiadomość z ostatniej chwil!:
W sieci pojawiło się nagranie, które uchwyciło obiekt niezidentyfikowanego pochodzenia latający nad okrętem amerykańskiej marynarki wojennej. Czy to UFO? Pentagon potwierdził autentyczność nagrań. Czytaj więcej na:
09.04.2021r.Język angielski Mateusz SikorskiGrupaII-Bielawki
Temat: Zawody
Dzień dobry,Drodzy rodzice,Proszę okontynuowanieśpiewaniaz dziećmi piosenki –„We All Fall Down | Walk Around The Circle Song | Super Simple Songs”, piosenkę można znaleźć na youtube albo pod tym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=JRMAptlBgTk,proszę o powtórzenie z dziećmi następujących słówek:•Policeman -policjant•Firefighter -strażak•Farmer -farmer•Doctor -doktor•Teacher -nauczycielPozdrawiam Mateusz Sikorski
Scenariusz zajęć do realizacji zdalnej
grupa II
Tematyka tygodniowa: Chciałbym być sportowcem
Temat zajęć: Moje zabawy na powietrzu
Dzień: 9 kwietnia 2021 r.
Cele główne:
-zachęcanie do aktywności i uprawiania sportu
-rozwijanie mowy
Cele operacyjne, dziecko
-rozwija koordynację wzrokowo-ruchową
-odpowiada na pytania dotyczące utworu
-opowiada treść obrazków
Rozwijane kompetencje kluczowe:
-w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
-osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się
-w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.
Zadanie 1 - Gimnastyka z rodzicami https://youtu.be/cGOK6AcTLZE Poćwiczcie z rodzicami/rodzeństwem, bo...gimnastyki nigdy dość! Reagujcie na sygnał dźwiękowy.
Zadanie 2 - Słuchanie opowiadania o tematyce zdrowotnej Doroty Kossakowskiej „Sport to zdrowie”, odpowiadanie na pytania do treści wiersza. Treść opowiadania:
Kacper chodzi do przedszkola. Lubi bawić się z kolegami i ze starszym bratem Michałem. Kiedy jest w przedszkolu najchętniej buduje z klocków wieże, domy i garaże. Z bratem urządzają zabawy na podwórku. Ścigają się, wspinają na drabinki i grają w piłkę nożną. Brat Kacpra chodzi do szkoły i na treningi piłki nożnej. Nie wie jeszcze, czy zostanie piłkarzem, ale lubi sport. Wie, że uprawianie sportu daje siłę, poprawia kondycję i hartuje organizm. Kiedy Kacper pójdzie do szkoły też zacznie trenować. Może razem z bratem?
Pytania do tekstu: Jak myślicie, co trzeba robić, żeby być zdrowym? Czy trzeba uprawiać sport? A co trzeba jeść?
Zadanie 3 - Praca z tablicą demonstracyjną „Moje zabawy na powietrzu”. Obejrzyjcie zdjęcia i odpowiedź na pytania: Co robią dzieci? Czy Wy też lubicie zabawy ruchowe na powietrzu? Które z nich lubicie najbardziej?
Zadanie 4 - Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu z wykorzystaniem piłek, skakanek i innego sprzętu sportowego. Pobawcie się na świeżym powietrzu z piłką lub skakanką. Jak mogłabyś/mógłbyś zachęcić do takich zabaw dzieci z Twojej przedszkolnej grupy?
Zadanie 5 - Rysowana opowieść „Wycieczka rowerowa”. Rodzic opowiada o wycieczce rowerowej i rysuje elementy. Słuchajcie uważnie i próbujecie rysować takie same wzory jak rodzic. Możecie rysować na powietrzu, kredą na betonie !!!
Zadanie 6 - Wykonanie pracy malarskiej „Moje zabawy na powietrzu”. Namalujcie siebie podczas zabaw ruchowych na powietrzu. Zwróćcie uwagę, żeby malować końcówką pędzla i płukać pędzel przed użyciem farby w innym kolorze.
Zadanie 7 – Spacer - kolejny dzień bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu. Czas na spacer! Rodzinne spacerowanie to jest to!
Scenariusz zajęć do realizacji zdalnej
grupa II
Tematyka tygodniowa: Chciałbym być sportowcem
Temat zajęć: Sportowe zgadywanki
Dzień: 8 kwietnia 2021 r.
Cele główne:
-rozbudzanie zainteresowania dzieci sportem oraz aktywnym trybem życia
-rozwijanie kreatywności
Cele operacyjne, dziecko
-rozwija koordynację wzrokowo-ruchową
-rozwiązuje i tworzy samodzielnie zagadki na temat sportu
-konstruuje z klocków
-rysuje po śladzie
-wykonuje pracę plastyczną według wlasnego pomysłu
Rozwijane kompetencje kluczowe:
-w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
-osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się
Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.
Zadanie 1 - Dowolny taniec przy nagraniu utworu A. Vivaldiego "Wiosna" z cyklu "Cztery pory roku". https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o
Zatańcz do utworu: "Wiosna". Do tańca zaproś rodziców/rodzeństwo. Jaki nastrój ma utwór? Wesoły czy smutny?
Zadanie 2 - Rozwiązywanie zagadek na temat sportu Zagadki dla dzieci o sporcie • Zagadki ze sportem • Zagadki Dla Dzieci .NET Próby tworzenia własnych zagadek przez dzieci i zadawanie ich dorosłym. Rozwiąż zagadki na temat sportu. Jeśli potrafisz – spróbuj samodzielnie ułożyć zagadkę i zadaj ją rodzicom.
Zadanie 3 - Ćwiczenia klasyfikacyjne "W tym wybiorę się na spacer, a to włożę na urodzinki...". Rodzice przygotują dla Ciebie kilka sztuk ubranek. Zastanów się, które możesz włożyć na spacer/trening czy jazdę rowerem, a które np. na eleganckie przyjęcie urodzinowe.
Zadanie 4 - Oglądanie filmu „Zwiedzamy Stadion Narodowy” https://www.youtube.com/watch?v=L1LrrwvFQxg
Zadanie 5 - Zabawa konstrukcyjno-manipulacyjna "Stadion sportowy". Zbudujcie z klocków lub innych zabawek stadion sportowy. Czy wiesz co oznaczają słowa: "trybuny", "płyta boiska", "murawa"?
Zadanie 6 - Trening fitness „Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami" Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami - trening fitness dla dzieci część 2 - YouTube
Zadanie 7 - Ćwiczenie grafomotoryczne – Karta Pracy cz. 2, nr 25. Rysujcie po śladach szprych w kołach rowerowych (pamiętajcie o prawidłowym kierunku rysowania: z góry na dół, z lewej strony do prawej).
Zadanie 8 - Wykonanie pracy plastycznej „Mój rower”. Pokażesz nam swój rower? A może masz jakiś wymarzony? Może wymyślisz rower szalony, zupełnie nie z tej ziemi? Technika pracy zupełnie dowolna (rysunek, praca malarska, wydzieranka, wyklejanka, itp.)
Zadanie 9 - Spacer - kolejny dzień bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu. Czy udało Wam się pobić rodzinny rekord w spacerowaniu? Ile zrobiliście kroków? Dziś kolejny dzień wyzwania!