Scenariusz zajęć do realizacji zdalnej
grupa II
Tematyka tygodniowa: Chciałbym być sportowcem
Temat zajęć: Znam dyscypliny sportowe
Dzień: 7 kwietnia 2021 r.
Cele główne:
-rozbudzanie zainteresowania dzieci sportem oraz aktywnym trybem życia
-rozwijanie kreatywności
Cele operacyjne, dziecko
-rozwija koordynację wzrokowo-ruchową
-wymienia dyscypliny sportowe
-wie jak bezpiecznie zachować się podczas zabaw ruchowych
Rozwijane kompetencje kluczowe:
-w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
-osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się
Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.
Zadanie 1 - Gimnastyka dzieci i rodziców z muzyką "Prosty taniec". Wskazywanie części ciała i ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Gimnastyka połączona z tańcem to jest to! Razem z rodzicami/rodzeństwem porusz ciało do piosenki "Prosty taniec" ? ?Piosenki dla dzieci po polsku. Prosty taniec. Spoko Loko - Ciała kształt -https://www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw
Zadanie 2 – Zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy”. To zabawa, którą zapewne znają rodzice, a nawet babcia. Przypominamy zasady. Mama/tata to Baba Jaga. Stoi tyłem do dziecka i woła: „Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie szybko biegnij w jej/jego stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Jeśli nie zdołasz się zatrzymać w bezruchu, wracaj na start, jak dotkniesz Baby Jagi - zajmij jej miejsce.
Zadanie 3 – Burza mózgów "Jakie znasz dyscypliny sportowe”. Wymienianie znanych dyscyplin sportowych, wskazywanie tych, które uprawia dziecko lub jego bliscy. Wymień znane Ci dysycpliny sportowe. Którą z nich uprawiają rodzice A ty? Którą lubisz najbardziej?
Zadanie 4 - Oglądanie filmiku edukacyjnego „Poznajemy dyscypliny sportu“-porównanie z nazwami dyscyplim wymienionymi przez dziecko. Posłuchaj też wiersza E. Pawlak: "Elementarz sportowy" https://www.youtube.com/watch?v=eiU2XVGTiLE
Zadanie 5 - Ćwiczenie kreatywności - wymyślanie przyrządu do ćwiczeń skonstruowanego przy użyciu przedmiotów codziennego użytku. Wymyśl przyrząd do ćwiczeń. Wykorzystaj przedmioty, które możesz znaleźć w domu.
Zadanie 6 - Wykonanie Karty pracy cz.2, nr 24. Nawijacie sporty przedstawione na zdjęciach (biegi, kolarstwo, pływanie, piłka nożna, tenis, skoki narciarskie). Oszukajcie w naklejkach obrazki buź. Naklejcie je na zdjęciach przestawiających wasze ulubione sporty.
Zadanie 7 - „Spacer z krokomierzem” - próby bicia rekordu rodzinnego. Czas na spacer! Może uda się zrobić kilka kroków więcej niż wczoraj?
Dodatkowo:
-Może masz ochotę zabawić się w projektanta i zaprojektować strój piłkarza?
-Zabawy matematyczne
https://www.matzoo.pl/?fbclid=IwAR0fxoAH6TDPfsq9hkh2VlDo1SGS2NtHQLUDv6fic56EXQbkTKAo-KZMAT4
-Bajka „Bolek i Lolek – sportowcy“
https://www.youtube.com/watch?v=m8rWKU1X4SU
Scenariusz zajęć do realizacji zdalnej
grupa II
Tematyka tygodniowa: Chciałbym być sportowcem
Temat zajęć: Aktywność fizyczna przedszkolaka
Dzień: 6 kwietnia 2021 r.
Cele główne:
zachęcanie do aktywności fizycznej
Cele operacyjne, dziecko:
-chętnie uczestniczy w spacerze na świeżym powietrzu
-wie do czego służy krokomierz
-umie stawiać sobie cele
Środki dydaktyczne:
krokomierz, tablica demonstracyjna Wydawnictwa MAC w wersji cyfrowej, filmik edukacyjny
Rozwijane kompetencje kluczowe:
-w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
-osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się
-kompetencje cyfrowe (nauka korzystania z krokomierza)
Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.
Zadanie 1- Zabawa paluszkowa "Pajączek" metodą Batii Strauss https://www.youtube.com/watch?v=ZhF0KaTm2WM
Zadanie 2 - Oglądanie filmu edukacyjnego „Po co nam aktywność fizyczna?” https://youtu.be/jgJOS26G1wY oraz rozmowa z dziećmi na jego temat.
Zadanie 3 - Wspólne planowanie rodzinnych aktywności sportowych na najbliższe dni. Wykorzystanie propozycji nauczyciela tj. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, rolka, hulajnodze etc.
Zadanie 4 - Zabawy z wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne "Rowerek". Dzieci i rodzice/rodzeństwo leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo: „Jedzie Radek na rowerze, a pan Romek na skuterze. Raz, dwa, trzy, jedz i ty”.
Zadanie 5 - Zabawa "Zrób to samo” - naśladowanie postawy ludzików, które są na obrazkach. Plansza demonstracyjna wydawnictwa MAC
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=70
Zadanie 6 - Zaprojektowanie domowego toru przeszkód. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych w domu
Zadanie 7 - Spacer z rodzicami: "Bijemy rodzinny rekord spacerowania". Jeśli możecie, wykorzystajcie krokomierz w obliczaniu trasy/ilości kroków. Postawcie sobie celu na dzień kolejny – zwiększenie ilości kroków. Jeśli rodzice nie mają krokomierza, po prostu idźcie na długi spacer, możecie dla zabawy liczyć kroki.
Scenariusz zajęć do realizacji zdalnej
grupa II
Tematyka tygodniowa: Wielkanoc
Temat zajęć: Wielkanocne tradycje
Dzień: 2 kwietnia 2021 r.
Cel główny:
-poznawanie wielkanocnych zwyczajów i symboli
-rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
-rozwijanie mowy
Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.
Zadanie 1 – Gra zręcznościowa – spacer dziecka i rodzica po pokoju z pisanką/jajkiem umiejscowionym na stołowej łyżce. Trudniejsza wersja: rodzice mogą zastosować utrudnienia w postaci toru przeszkód lub polecenie zrobienia przysiadu, obrotu itd.
Zajęcia 2 – Oglądanie filmu edukacyjnego na temat tradycji i symboli wielkanocnych. https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg Obejrzyjcie filmik i spróbujcie opowiedzieć swoimi słowami „czym jest tradycja?”, „jakie zapamiętałaś/łeś tradycje wielkanocne?”.
Zadanie 3 – Zabawa ortofoniczna „Kto się schował w wielkanocnym koszyczku?”- naśladowanie głosów i ruchów zwierząt.
Będziecie naśladować głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje rodzic, wyjmując je z koszyczka/lub podając nazwy:
kurczątko: pi, pi, pi – porusz rękami jak skrzydełkami,
baranek: bee, bee, bee – chodź na czworakach
kogucik: kukuryku – uderzaj o uda dłońmi prostych rąk
Zadanie 4 – Praca z historyjką obrazkową „Wielkanocna niespodzianka”. Obejrzyjcie i omówcie z rodzicami każdy z czterech obrazków w historyjce, na koniec spróbujcie omówić całą historyjkę według wydarzeń przedstawionych na obrazkach. Starajcie się używać określeń: na początku, później, następnie, na końcu. Narysujcie 5 kolorowych kurczątek.
• Oglądanie pierwszego obrazka historyjki.
− Co robi rodzina?
− Co znajduje się na stole?
− To śniadanie świąteczne. Z okazji jakiego święta zostało ono przygotowane?
− Klaszcząc, podzielcie rytmicznie słowa: pisanka, baranek, owies, obrus, koszyczek, bazie, baba, palma. (Pi-san-ka, ba-ra-nek, o-wies, o- -brus, ko-szy-czek, ba-zie, ba-ba, pal-ma).
• Oglądnie drugiego obrazka historyjki.
− W jakim nastroju jest rodzina?
− Pokażcie, jakie mają miny.
− Czy na stole coś się zmieniło?
− Czy ktoś zauważył, że pękają pisanki?
• Oglądanie trzeciego obrazka historyjki.
− Co robi mama? Co robi tata?
− Co robią dzieci?
− Jak wyglądają kurczątka? Ile ich jest?
− Czy naprawdę w rzeczywistości tak wyglądają kurczątka?
− Pokażcie, jak poruszają się kurczątka.
− Teraz pokażcie, jak poruszają się baranki.
− Czy na świątecznym, wielkanocnym stole może pojawić się zajączek? W jakiej postaci?
• Oglądanie czwartego obrazka historyjki.
− Jak zakończyła się ta historia?
• Próby opowiedzenia całej historyjki.
• Rysowanie pięciu kolorowych kurczątek.
Zadanie 5 – Przygotowywanie koszyczka wielkanocnego. Wspólnie z rodziną przygotujcie swój koszyczek wielkanocny. Na pewno zapamiętaliście z zajęć, co powinno się w nim znaleźć. Jestem pewna, że każdy będzie piękny, kolorowy i wiosenny.
Zadanie 6 - Masażyk relaksacyjny. Po skończonej pracy zaproście rodziców do wspólnego masażu. Usiądźcie parami jedno przed drugim. Świeci słonko, świeci, a chmurka się skrada, zasłoniła słonko, będzie deszczyk padać: rysujemy słonko na plecach partnera, małą chmurę, dużą chmurę, uderzamy palcami, naśladując padający deszcz.
Dla chętnych:
-wykonanie karty pracy, cz. 2, nr 23. (odszukajcie w naklejkach zdjęcia przedstawiające skowronka i przebiśniegi. Naklejcie skowronka na wierzbie, a przebiśniegi – pod wierzbą)
Scenariusz zajęć do realizacji zdalnej
grupa II
Tematyka tygodniowa: Wielkanoc
Temat zajęć: Liczymy kurczątka
Dzień: 1 kwietnia 2021 r.
Cel główny:
-doskonalenie umiejętności liczenia
-rozwijanie mowy i logicznego myślenia
-poznawanie budowy jajka
Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.
Zadanie 1 – 1 kwietnia Prima Aprilis. Na miły i wesoły początek dnia obejrzyjcie niespodziankę wysłaną na emaila rodziców.
Zadanie 2 - Zabawa rytmiczna w parze do „Śpiewanki-pokazywanki - Kurka” https://www.youtube.com/watch?v=kKNg2eFtD60
Usiądź z rodzicami na dywanie i pobaw się do słów piosenki "Kurka". Opis zabawy:
– jedna osoba jest kurką, a druga – właścicielem domku.
Obrazujemy tekst w następujący sposób:
- Puk, puk, puk, puk, puk, puk. naśladujemy pukanie
- Kto tam? Kto tam? robimy z dłoni „daszek” nad oczami, patrzymy przed siebie
- Puk, puk, puk, puk, puk, puk. powtarzamy poprzednią czynność
- Kto tam? Kto tam? powtarzamy poprzednią czynność
- To ja, kurka mała, wskazujemy dłońmi na siebie, następnie z ramion tworzymy skrzydełka
wejść bym bardzo chciała. ruszamy rękami jak przy energicznym chodzeniu
- Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy - klaszczemy rytmicznie: 1, 2, 3 1, 2, 3
już otwieram kurce drzwi - naśladujemy gest otwierania drzwi
- Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy - powtarzamy ostatnie czynności
już otwieram kurce drzwi.
Zadanie 3 – Uwaga, uwaga, praca gospodarcza! Sprawdźcie proszę, czy owies w Waszym stroiku nie wymaga podlania. Jeśli tak, to wiecie, co należy zrobić.
Zadanie 4 - Ćwiczenia w liczeniu „Na wiejskim podwórku” na podstawie obrazka.
Nazwijcie zwierzęta: dorosłe i młode.
− Ile jest kurczątek? Ile jest kaczuszek?
− Których zwierząt jest więcej?
− Ile jest kotków? Ile jest prosiaczków?
− Których zwierząt jest więcej?
− Gdzie znajdują się kurczątka?
− Gdzie znajdują się kaczuszki?
− Gdzie znajdują się kotki?
− Gdzie znajdują się prosiaczki?
− Które z tych zwierząt znoszą jajka?
Zadanie 5 –Oglądanie filmu edukacyjnego „Jak z jajka powstaje kura?”, rozmowa na temat treści filmu. https://youtu.be/LsrRsxF0teE
.
Zadnie 6 – Zabawa badawcza „Poznajemy budowę jajka”.
Poproście rodzica o rozbicie jajka, obejrzyjcie proszę jego zawartość. Nazwijcie poszczególne części jajka: skorupka, białko, żółtko. Rodzic zwraca uwagę na zarodek. Skorupka chroni wewnętrzne części jajka. Jest twarda i porowata, to znaczy, że na powierzchni ma mnóstwo niewielkich otworków, przez które do wnętrza jaja dostaje się tlen, a na zewnątrz ucieka dwutlenek węgla (bardo szkodliwy). Wewnątrz jaja znajdują się białko i żółtko, służące za pokarm dla kurczaczka. Żółtko, czyli ciemniejsza część, pozwala maleństwu rosnąć, białko jest dla niego źródłem wody. Zapamiętajcie, kurczątka wykluwają się z jajek!
Zadanie 7 - Wykonanie Karta Pracy, cz. 2, nr 22.
− Rysujcie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki. Pokolorujcie rysunek.
− Rysujcie po śladach rysunków jajek, mówiąc tekst za rodzicem.
Zadanie 8 - Zabawa orientacyjno-porządkowa „Kura i kurczęta”. Rodzic odgrywa rolę kury, dzieci to kurczęta. Kura chodzi po domu, mówiąc: Ko, ko, ko…, a dzieci poruszają się wokół niej w dowolnych kierunkach, powtarzając: Pi, pi, pi. Kiedy kura przestanie wydawać odgłosy i przykucnie, kurczątka zbiegają się do niej i mocno przytulają. Również przez chwilę są w ciszy. Później może nastąpić zmiana ról.
Zadanie 9 – Praca techniczna „Kurczaczek z papieru” na „Wielkanocne prace”
https://www.youtube.com/watch?v=3u_pT7DzPqE Wykonajcie śmiesznego kurczaczka z papieru, pokazanego na filmiku.