Dodał: anna Data: 07/04/2021 - 01:02:37
Grupa 2

    Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

    grupa II

     

    Tematyka tygodniowa: Chciałbym być sportowcem

     

    Temat zajęć: Znam dyscypliny sportowe

     

    Dzień: 7 kwietnia 2021 r.

     

    Cele główne:

    -rozbudzanie zainteresowania dzieci sportem oraz aktywnym  trybem  życia

    -rozwijanie kreatywności

     

    Cele operacyjne, dziecko

    -rozwija koordynację wzrokowo-ruchową

    -wymienia dyscypliny sportowe

    -wie jak bezpiecznie zachować się podczas zabaw ruchowych

     

    Rozwijane kompetencje kluczowe:

    -w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

    -osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się

     

    Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.

     

    Zadanie 1 - Gimnastyka dzieci i rodziców z muzyką "Prosty taniec". Wskazywanie części ciała i ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Gimnastyka połączona z tańcem to jest to! Razem z rodzicami/rodzeństwem  porusz ciało do piosenki "Prosty taniec" ? ?Piosenki dla dzieci po polsku. Prosty taniec. Spoko Loko - Ciała kształt -https://www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw

     

    Zadanie 2 – Zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy”.  To zabawa, którą zapewne znają rodzice, a nawet babcia. Przypominamy zasady. Mama/tata to Baba Jaga. Stoi tyłem do dziecka i woła: „Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie szybko biegnij w jej/jego stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Jeśli nie zdołasz się zatrzymać w bezruchu, wracaj na start, jak dotkniesz Baby Jagi - zajmij jej miejsce.

     

    Zadanie 3 – Burza mózgów "Jakie znasz dyscypliny sportowe”. Wymienianie znanych dyscyplin sportowych, wskazywanie tych, które uprawia dziecko lub jego bliscy.  Wymień znane Ci dysycpliny sportowe. Którą z nich uprawiają rodzice A  ty? Którą lubisz najbardziej?

     

    Zadanie 4 -  Oglądanie filmiku edukacyjnego „Poznajemy dyscypliny sportu“-porównanie z nazwami dyscyplim wymienionymi przez dziecko. Posłuchaj też wiersza E. Pawlak: "Elementarz sportowy"   https://www.youtube.com/watch?v=eiU2XVGTiLE

     

    Zadanie 5 - Ćwiczenie kreatywności - wymyślanie przyrządu do ćwiczeń skonstruowanego przy użyciu przedmiotów codziennego użytku. Wymyśl przyrząd do ćwiczeń. Wykorzystaj przedmioty, które możesz znaleźć w domu.

     

    Zadanie 6 - Wykonanie Karty pracy cz.2, nr 24. Nawijacie sporty przedstawione na zdjęciach (biegi, kolarstwo, pływanie, piłka nożna, tenis, skoki narciarskie). Oszukajcie w naklejkach obrazki buź. Naklejcie je na  zdjęciach przestawiających wasze ulubione sporty.

     

    Zadanie 7 - „Spacer z krokomierzem” - próby bicia rekordu rodzinnego. Czas na spacer! Może uda się zrobić kilka kroków więcej niż wczoraj?

     

    Dodatkowo:

    -Może masz ochotę zabawić się w projektanta i zaprojektować strój piłkarza?

    -Zabawy matematyczne

    https://www.matzoo.pl/?fbclid=IwAR0fxoAH6TDPfsq9hkh2VlDo1SGS2NtHQLUDv6fic56EXQbkTKAo-KZMAT4

    -Bajka „Bolek i Lolek – sportowcy“

    https://www.youtube.com/watch?v=m8rWKU1X4SU

     

     

     

    Dodał: anna Data: 06/04/2021 - 03:50:29
    Grupa 2

      Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

      grupa II

       

      Tematyka tygodniowa: Chciałbym być sportowcem

       

      Temat zajęć: Aktywność fizyczna przedszkolaka

       

      Dzień: 6 kwietnia 2021 r.

       

      Cele główne:

      zachęcanie do aktywności fizycznej

       

      Cele operacyjne, dziecko:

      -chętnie uczestniczy w spacerze na świeżym powietrzu

      -wie do czego służy krokomierz

      -umie stawiać sobie cele

       

      Środki dydaktyczne:

      krokomierz, tablica demonstracyjna Wydawnictwa MAC w wersji cyfrowej, filmik edukacyjny

       

      Rozwijane kompetencje kluczowe:

      -w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

      -osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się

      -kompetencje cyfrowe (nauka korzystania z krokomierza)

       

      Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.

       

       

      Zadanie 1- Zabawa paluszkowa "Pajączek" metodą Batii Strauss https://www.youtube.com/watch?v=ZhF0KaTm2WM

       

       

      Zadanie 2 -  Oglądanie filmu edukacyjnego „Po co nam aktywność fizyczna?” https://youtu.be/jgJOS26G1wY oraz rozmowa z dziećmi na jego temat.

       

      Zadanie 3 - Wspólne planowanie rodzinnych aktywności sportowych na najbliższe dni. Wykorzystanie propozycji nauczyciela tj. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, rolka, hulajnodze etc.

       

      Zadanie 4 - Zabawy z wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne "Rowerek". Dzieci i rodzice/rodzeństwo leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo: „Jedzie Radek na rowerze, a pan Romek na skuterze. Raz, dwa, trzy, jedz i ty”.

       

      Zadanie 5 - Zabawa "Zrób to samo” -  naśladowanie postawy ludzików, które są na obrazkach. Plansza demonstracyjna wydawnictwa MAC

       https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=70

       

       

      Zadanie 6 - Zaprojektowanie domowego toru przeszkód. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych w domu

       

      Zadanie 7 - Spacer z rodzicami: "Bijemy rodzinny rekord spacerowania". Jeśli możecie, wykorzystajcie krokomierz w obliczaniu trasy/ilości kroków. Postawcie sobie celu na dzień kolejny – zwiększenie ilości kroków.  Jeśli rodzice nie mają krokomierza, po prostu idźcie na długi spacer, możecie dla zabawy liczyć kroki.

       

       

      Dodał: anna Data: 01/04/2021 - 10:08:50
      Grupa 2

        Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

        grupa II

         

        Tematyka tygodniowa: Wielkanoc

         

        Temat zajęć: Wielkanocne tradycje

         

        Dzień: 2 kwietnia 2021 r.

         

        Cel główny:

        -poznawanie wielkanocnych zwyczajów i symboli

        -rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

        -rozwijanie mowy

         

        Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.

         

        Zadanie 1 – Gra zręcznościowa – spacer dziecka i rodzica po pokoju z pisanką/jajkiem umiejscowionym na stołowej łyżce. Trudniejsza wersja: rodzice mogą zastosować utrudnienia w postaci toru przeszkód lub polecenie zrobienia przysiadu, obrotu itd.

         

        Zajęcia 2 – Oglądanie filmu edukacyjnego na temat tradycji i symboli wielkanocnych. https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg Obejrzyjcie filmik i spróbujcie opowiedzieć swoimi słowami „czym jest tradycja?”, „jakie zapamiętałaś/łeś tradycje wielkanocne?”.

         

        Zadanie 3 – Zabawa ortofoniczna „Kto się schował w wielkanocnym koszyczku?”- naśladowanie głosów i ruchów zwierząt.

        Będziecie naśladować głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje rodzic, wyjmując je z koszyczka/lub podając nazwy:

        kurczątko: pi, pi, pi – porusz rękami jak skrzydełkami,

        baranek: bee, bee, bee – chodź na czworakach

        kogucik: kukuryku – uderzaj o uda dłońmi prostych rąk

         

         Zadanie 4 – Praca z historyjką obrazkową „Wielkanocna niespodzianka”. Obejrzyjcie i omówcie z rodzicami każdy z czterech obrazków w historyjce, na koniec spróbujcie omówić całą historyjkę według wydarzeń przedstawionych na obrazkach. Starajcie się używać określeń: na początku, później, następnie, na końcu. Narysujcie 5 kolorowych kurczątek.

        • Oglądanie pierwszego obrazka historyjki.

        − Co robi rodzina?

        − Co znajduje się na stole?

         − To śniadanie świąteczne. Z okazji jakiego święta zostało ono przygotowane?

        − Klaszcząc, podzielcie rytmicznie słowa: pisanka, baranek, owies, obrus, koszyczek, bazie, baba, palma. (Pi-san-ka, ba-ra-nek, o-wies, o- -brus, ko-szy-czek, ba-zie, ba-ba, pal-ma).

        • Oglądnie drugiego obrazka historyjki.

         − W jakim nastroju jest rodzina?

        − Pokażcie, jakie mają miny.

        − Czy na stole coś się zmieniło?

        − Czy ktoś zauważył, że pękają pisanki?

        • Oglądanie trzeciego obrazka historyjki.

        − Co robi mama? Co robi tata?

        − Co robią dzieci?

        − Jak wyglądają kurczątka? Ile ich jest?

        − Czy naprawdę w rzeczywistości tak wyglądają kurczątka?

         − Pokażcie, jak poruszają się kurczątka.

         − Teraz pokażcie, jak poruszają się baranki.

         − Czy na świątecznym, wielkanocnym stole może pojawić się zajączek? W jakiej postaci?

        • Oglądanie czwartego obrazka historyjki.

        − Jak zakończyła się ta historia?

        • Próby opowiedzenia całej historyjki.

        • Rysowanie pięciu kolorowych kurczątek.

         

        Zadanie 5 – Przygotowywanie koszyczka wielkanocnego. Wspólnie z rodziną przygotujcie swój koszyczek wielkanocny. Na pewno zapamiętaliście z zajęć, co powinno się w nim znaleźć. Jestem pewna, że każdy będzie piękny, kolorowy i wiosenny.

         

        Zadanie 6 - Masażyk relaksacyjny. Po skończonej pracy zaproście rodziców do wspólnego masażu. Usiądźcie parami jedno przed drugim. Świeci słonko, świeci, a chmurka się skrada, zasłoniła słonko, będzie deszczyk padać: rysujemy słonko na plecach partnera, małą chmurę, dużą chmurę, uderzamy palcami, naśladując padający deszcz.

         

        Dla chętnych:

        -wykonanie karty pracy, cz. 2, nr 23. (odszukajcie w naklejkach zdjęcia przedstawiające skowronka i przebiśniegi. Naklejcie skowronka na wierzbie, a przebiśniegi – pod wierzbą)

         

         

         

        Dodał: anna Data: 01/04/2021 - 10:08:08
        Grupa 2

          Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

          grupa II

           

          Tematyka tygodniowa: Wielkanoc

           

          Temat zajęć: Liczymy kurczątka

           

          Dzień: 1 kwietnia 2021 r.

           

          Cel główny:

          -doskonalenie umiejętności liczenia

          -rozwijanie mowy i logicznego myślenia

          -poznawanie budowy jajka

           

          Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.

           

          Zadanie 1 – 1 kwietnia Prima Aprilis. Na miły i wesoły początek dnia obejrzyjcie niespodziankę wysłaną na emaila rodziców.

           

          Zadanie 2 - Zabawa rytmiczna w parze do „Śpiewanki-pokazywanki - Kurka” https://www.youtube.com/watch?v=kKNg2eFtD60

          Usiądź z rodzicami na dywanie i pobaw się do słów piosenki "Kurka". Opis zabawy:

          – jedna osoba jest kurką, a druga – właścicielem domku.

          Obrazujemy tekst w następujący sposób:

          - Puk, puk, puk, puk, puk, puk. naśladujemy pukanie

          - Kto tam? Kto tam? robimy z dłoni „daszek” nad oczami, patrzymy przed siebie

           - Puk, puk, puk, puk, puk, puk. powtarzamy poprzednią czynność

           - Kto tam? Kto tam? powtarzamy poprzednią czynność

           - To ja, kurka mała, wskazujemy dłońmi na siebie, następnie z ramion tworzymy skrzydełka

          wejść bym bardzo chciała. ruszamy rękami jak przy energicznym chodzeniu

          - Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy - klaszczemy rytmicznie: 1, 2, 3 1, 2, 3

           już otwieram kurce drzwi - naśladujemy gest otwierania drzwi

          - Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy - powtarzamy ostatnie czynności

          już otwieram kurce drzwi.

           

          Zadanie 3 – Uwaga, uwaga, praca gospodarcza! Sprawdźcie proszę, czy owies w Waszym stroiku nie wymaga podlania. Jeśli tak, to wiecie, co należy zrobić.

           

          Zadanie 4 - Ćwiczenia w liczeniu „Na wiejskim podwórku” na podstawie obrazka.

          Nazwijcie zwierzęta: dorosłe i młode.

          − Ile jest kurczątek? Ile jest kaczuszek?

          − Których zwierząt jest więcej?

          − Ile jest kotków? Ile jest prosiaczków?

          − Których zwierząt jest więcej?

          − Gdzie znajdują się kurczątka?

          − Gdzie znajdują się kaczuszki?

          − Gdzie znajdują się kotki?

          − Gdzie znajdują się prosiaczki?

           − Które z tych zwierząt znoszą jajka?

           

          Zadanie 5 –Oglądanie filmu edukacyjnego  „Jak z jajka powstaje kura?”, rozmowa na temat treści filmu. https://youtu.be/LsrRsxF0teE

           

          .

          Zadnie 6 – Zabawa badawcza „Poznajemy budowę jajka”.

          Poproście rodzica o rozbicie jajka, obejrzyjcie proszę jego zawartość. Nazwijcie poszczególne części jajka: skorupka, białko, żółtko. Rodzic zwraca uwagę na zarodek. Skorupka chroni wewnętrzne części jajka. Jest twarda i porowata, to znaczy, że na powierzchni ma mnóstwo niewielkich otworków, przez które do wnętrza jaja dostaje się tlen, a na zewnątrz ucieka dwutlenek węgla (bardo szkodliwy). Wewnątrz jaja znajdują się białko i żółtko, służące za pokarm dla kurczaczka. Żółtko, czyli ciemniejsza część, pozwala maleństwu rosnąć, białko jest dla niego źródłem wody. Zapamiętajcie, kurczątka wykluwają się z jajek!

           

          Zadanie 7 - Wykonanie Karta Pracy, cz. 2, nr 22.

          − Rysujcie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki. Pokolorujcie rysunek.

          − Rysujcie po śladach rysunków jajek, mówiąc tekst za rodzicem.

           

          Zadanie 8 - Zabawa orientacyjno-porządkowa „Kura i kurczęta”. Rodzic odgrywa rolę kury, dzieci to kurczęta. Kura chodzi po domu, mówiąc: Ko, ko, ko…, a dzieci poruszają się wokół niej w dowolnych kierunkach, powtarzając: Pi, pi, pi. Kiedy kura przestanie wydawać odgłosy i przykucnie, kurczątka zbiegają się do niej i mocno przytulają. Również przez chwilę są w ciszy. Później może nastąpić zmiana ról.

           

          Zadanie 9 – Praca techniczna „Kurczaczek z papieru” na „Wielkanocne prace”

          https://www.youtube.com/watch?v=3u_pT7DzPqE Wykonajcie śmiesznego kurczaczka z papieru, pokazanego na filmiku.

                                                           

           

          Dokumenty - rekrutacji

             

          Galeria

          

          Polecamy