Dodał: anna Data: 29/03/2021 - 10:22:41
Grupa 2

    Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

    grupa II

     

    Tematyka tygodniowa: Wielkanoc

     

    Temat zajęć: Kolorowe jajka

     

    Dzień: 29 marca 2021 r.

     

    Cel główny:

    -poznawanie symboli związanych z Wielkanocą

     

    Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.

     

    Zadanie 1 - Poranna rozgrzewka „Zygzak”. https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

     

    Zadanie 2 - Oglądanie zdjęć pisanek i kraszanek . Dzieci odpowiadają na pytania:

    -Co to jest?

    -Dlaczego pokazujemy te pisanki?

    -Czy wiecie, ze jajka barwione na jeden kolor to pisanki, a te we wzory to kraszanki?

    Dzieci omawiają ich wygląd, określają kolory i wzory.

     

    Zadanie 3 - Słuchanie wiersza „Wielkanoc” A. Widzowskiej oraz rozmowa na temat jego treści, omówienie wygładu stołu wielkanocnego na podstawie obrazka. Tekst wiersza:

    -Kurko, proszę, znieś jajeczka,

    śnieżnobiałe lub brązowe,

     ja z nich zrobię na Wielkanoc

    cud-pisanki kolorowe.

    Do koszyczka je powkładam,

    z chlebkiem, babką lukrowaną,

    potem pójdę je poświęcić z bratem,

    siostrą, tatą, mamą.

    Przy śniadaniu wielkanocnym

     podzielimy się święconką

     i buziaka dam mamusi, zajączkowi i kurczątkom.

     „Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła,

     tatę wodą popryskamy,

    mama będzie zmokłą kurką,

     bo to poniedziałek lany!

    • Rozmowa na temat wiersza.

    -Z czego robi się pisanki?

    -Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?

    -Kiedy dzielimy się święconką?

    -Co robimy w lany poniedziałek?

    • Rozmowa na temat stołu wielkanocnego na podstawie obrazka

    -Co znajduje się na wielkanocnym stole?

     

     

     

    Zadanie 4 - Wykonanie Karty Pracy cz. 2, nr 20 – dzieci dokańczają rysować pisankę, łącząc kropki, później kolorują rysunek. Podczas pracy słuchają piosenki „Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne” https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4

     

    Zadanie 5 - Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej „Jajka na łyżce” – (dwie łyżki, jajka ugotowane na twardo, dwie skakanki).Za pomocą skakanek wyznaczamy miejsce startu i mety. Zadanie dzieci polega na przeniesieniu jajka na łyżce od startu do mety tak, aby nie spadło ono z łyżki.

     

    Zadanie 6 -  Słuchanie ciekawostek na temat Wielkanocy.

    -Co wspólnego mają jajka z Wielkanocą? Dawno temu ludzie uważali jajko za coś wyjątkowego. Wykluwa się z niego pisklę, pojawia się więc na świecie nowe życie. Dlatego też jajko stało się symbolem życia i odrodzenia. W religii chrześcijańskiej zostało przypisane Wielkanocy i jako znak nowego życia pojawia się w koszyczkach ze święconką i przypomina o zmartwychwstałym Chrystusie.

     -Co to jest śmigus-dyngus? Śmigus-dyngus to zwyczaj oblewania się wodą w poniedziałek wielkanocny. Kiedyś ten dzień nazywano żartobliwie dniem świętego Lejki i nikomu nie mógł on ujść na sucho. Choć ten zwyczaj należy do tradycji, pamiętajmy jednak o zasadach dobrego wychowania: nie urządzajmy kąpieli osobom starszym i tym, które naprawdę nie mają na to ochoty.

     

    Zadanie 7 – Wykonanie pisanki dowolnie wybrana techniką plastyczną.

     

    Dodatkowo:

    -„Pisankowe aktywności ..online i do wydruku” na KODOWANIENADYWANIE.BLOGSTOP.COM

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy