Dodał: anna Data: 30/03/2021 - 09:35:49
Grupa 2

    Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

    grupa II

     

    Tematyka tygodniowa: Wielkanoc

     

    Temat zajęć: Awantura o jajka

     

    Dzień: 31 marca 2021 r.

     

    Cele główne :

    -rozwijanie mowy

    -rozwijanie sprawności manualnej

    Cele operacyjne, dziecko:

    -przygotowuje sylwety postaci do inscenizacji teatralnej

    -wypowiada się na temat utworu literackiego

    -wykonuje kartkę świąteczną

     

    Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.

     

    Zadanie 1 - Muzyczna gimnastyka w podskokach https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU  – ćwiczenia "Żuraw", "Góra-dół", "Łódeczka", "Jabłuszko". Zaczniemy od gimnastyki w podskokach! Ciekawa jestem, kto dokładniej wykona ćwiczenie „Żuraw”?

     

    Zadanie 2 – Praca z utworem  „Awantura o jajka” T. Fuitowskiej. Posłuchajcie uważnie utworu czytanego przez rodzica, a później porozmawiajcie na temat jego treści.

    Gosposia: Kukurko, czy pamiętasz, że zbliżają się święta? Jajka będą potrzebne na pisanki.

    Kukurka: Będą na nich malowanki?

    Gosposia: Będą piękne, kolorowe!

    Narrator: Kurka łapie się za głowę...

    Kukurka: Pewnie dużo trzeba jaj?! Ajajaj! Ajajaj! Ajajaj!

    Gosposia: Dużo, dużo. Całą kopę.

    Kukurka: Ależ będę mieć robotę!

    Gosposia: Oj! Kukurko! Toć w kurniku kurek innych mam bez liku: Pstrokatka, Czubatka, Czupurka...

    Kukurka: To dopiero trzecia kurka...

    Gosposia: Ty jesteś czwarta.

     Kukurka: Lecz najwięcej warta! Moje jajka są wspaniałe, żółtka żółte, a skorupki białe.

     Narrator: Przechwałki Kukurki usłyszały inne kurki.

    Pstrokatka: Jak Kukurka się przechwala. Moje jajka... tralala, tralala... Żółtka moich jaj są żółte, a jajka – o, taakie duże...

    Kukurka: Twoje jajka, Pstrokatko, to zwykłe jaja kurze!

    Czubatka: Po co ta gadka?

    Narrator: Mówi do kurek Czubatka. Czubatka: Żółtka żółte, jaja duże, ja wam zaraz tu powtórzę, co mówiła dziś Agatka: – Ładne jajka ma Czubatka!

    Pstrokatka: Moje chwali gospodyni…

    Czubatka: Przez grzeczność to tylko czyni.

     Narrator: Gosposię już boli głowa, lecz rozmówek to połowa, bo nadchodzi kurka czwarta... Czupurka: Każda z was jest mało warta, bo przechwala swoje jajka.

    Narrator: Doskoczyły do niej kurki.

    Kurka, Pstrokatka, Czubatka: Ale kura z tej Czupurki!

    Gosposia: Cicho, cicho, cicho, kury... Dosyć mam tej awantury.

    Narrator: Gosposia powoli wychodzi...

    Gosposia: Nikt was dzisiaj nie pogodzi. Lubicie kłótnie, kurze potyczki.

    Po jajka na święta pójdę do indyczki.

    Rozmowa na temat inscenizacji, kierowana pytaniami:

    -Jakie święta się zbliżały?

    -O czym rozmawiała Gosposia z kurką Kukurką?

    -Kto usłyszał przechwałki Kukurki?

     -Czym zakończyła się kłótnia kur?

     

    Zadanie 3 - Wykonanie sylwet postaci występujących w utworze „Awantura o jajka”. Wspólnie z rodzicami przygotujcie sylwety bohaterów inscenizacji: Gosposia, kurki: Czupurka, Kukurka, Pstrokatka, Czubatka. Wybierzcie dowolną technikę wykonania pracy.

     

    Zadanie 4 - Inscenizowanie utworu ”Awantura o jajka” z wykorzystaniem sylwet postaci z utworu. Zaproście do inscenizacji utworu całą swoja rodzinę: mamę, tatę, babcie/dziadka, rodzeństwo. Bądź reżyserem: przydziel role i pobawcie się w teatr. Odegrajcie scenki przedstawione w utworze „Awantura o jajka”. Narratorem może być osoba dorosła. Możecie też własnymi słowami przedstawić wydarzenia z „Awantury o jajka”. Dobrej zabawy!

    Jeśli chcecie zobaczyć inscenizację utworu „Awantura o jajka” w wykonaniu innych dzieci-zapraszam na stronę:  http://www.youtube.com/watch?v=nZLz2sVz6vU

     

    Zadanie 5 - Zabawa matematyczno- ruchowa „Jajecznica”.  Każdy wasz krok to jajko wbite do jajecznicy. Rodzic liczy: pierwsze jajo, drugie jajo… itd. Wy stawiacie jeden krok, drugi krok …itd., przeliczając z rodzicem. Na hasło „Jajecznica”- kucacie. Zabawa zaczyna się od początku. Teraz Wy możecie przeliczać, a rodzic wbijać jajka.

     

    Zadanie 6 - Wspólne oglądanie kartek świątecznych:

    -Zwróćcie uwagę na powtarzające się elementy.

    -Omówcie tradycję wysyłania sobie kartek z życzeniami.

     

    Zadanie 7 - Wykonanie pracy technicznej „Kartka wielkanocna” z „Wyprawka”, karta E - wypychanie i zginanie papieru.  Sposób wykonania:

    -Złożenie kartki ze sztancy na pół.

    -Wypychanie elementu w kształcie jajka.

    -Rysowanie wzorów w środku kartki kolorowymi mazakami.

    Wykonaną kartkę możecie wręczyć rodzicom/rodzinie/przyjaciołom wraz z życzeniami świątecznymi.

     

    Zadanie 8 - Spacer z rodzicami. Obserwacja zjawisk pogodowych związanych z wiosną.

    Wybierzcie się chociaż na krótki spacer i wypatrujcie, czy wiosna rozgościła się już w okolicy. Może zrobicie zdjęcie i pokażecie dzieciom z grupy?

     

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy