Dodał: anna Data: 01/04/2021 - 10:08:08
Grupa 2

    Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

    grupa II

     

    Tematyka tygodniowa: Wielkanoc

     

    Temat zajęć: Liczymy kurczątka

     

    Dzień: 1 kwietnia 2021 r.

     

    Cel główny:

    -doskonalenie umiejętności liczenia

    -rozwijanie mowy i logicznego myślenia

    -poznawanie budowy jajka

     

    Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.

     

    Zadanie 1 – 1 kwietnia Prima Aprilis. Na miły i wesoły początek dnia obejrzyjcie niespodziankę wysłaną na emaila rodziców.

     

    Zadanie 2 - Zabawa rytmiczna w parze do „Śpiewanki-pokazywanki - Kurka” https://www.youtube.com/watch?v=kKNg2eFtD60

    Usiądź z rodzicami na dywanie i pobaw się do słów piosenki "Kurka". Opis zabawy:

    – jedna osoba jest kurką, a druga – właścicielem domku.

    Obrazujemy tekst w następujący sposób:

    - Puk, puk, puk, puk, puk, puk. naśladujemy pukanie

    - Kto tam? Kto tam? robimy z dłoni „daszek” nad oczami, patrzymy przed siebie

     - Puk, puk, puk, puk, puk, puk. powtarzamy poprzednią czynność

     - Kto tam? Kto tam? powtarzamy poprzednią czynność

     - To ja, kurka mała, wskazujemy dłońmi na siebie, następnie z ramion tworzymy skrzydełka

    wejść bym bardzo chciała. ruszamy rękami jak przy energicznym chodzeniu

    - Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy - klaszczemy rytmicznie: 1, 2, 3 1, 2, 3

     już otwieram kurce drzwi - naśladujemy gest otwierania drzwi

    - Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy - powtarzamy ostatnie czynności

    już otwieram kurce drzwi.

     

    Zadanie 3 – Uwaga, uwaga, praca gospodarcza! Sprawdźcie proszę, czy owies w Waszym stroiku nie wymaga podlania. Jeśli tak, to wiecie, co należy zrobić.

     

    Zadanie 4 - Ćwiczenia w liczeniu „Na wiejskim podwórku” na podstawie obrazka.

    Nazwijcie zwierzęta: dorosłe i młode.

    − Ile jest kurczątek? Ile jest kaczuszek?

    − Których zwierząt jest więcej?

    − Ile jest kotków? Ile jest prosiaczków?

    − Których zwierząt jest więcej?

    − Gdzie znajdują się kurczątka?

    − Gdzie znajdują się kaczuszki?

    − Gdzie znajdują się kotki?

    − Gdzie znajdują się prosiaczki?

     − Które z tych zwierząt znoszą jajka?

     

    Zadanie 5 –Oglądanie filmu edukacyjnego  „Jak z jajka powstaje kura?”, rozmowa na temat treści filmu. https://youtu.be/LsrRsxF0teE

     

    .

    Zadnie 6 – Zabawa badawcza „Poznajemy budowę jajka”.

    Poproście rodzica o rozbicie jajka, obejrzyjcie proszę jego zawartość. Nazwijcie poszczególne części jajka: skorupka, białko, żółtko. Rodzic zwraca uwagę na zarodek. Skorupka chroni wewnętrzne części jajka. Jest twarda i porowata, to znaczy, że na powierzchni ma mnóstwo niewielkich otworków, przez które do wnętrza jaja dostaje się tlen, a na zewnątrz ucieka dwutlenek węgla (bardo szkodliwy). Wewnątrz jaja znajdują się białko i żółtko, służące za pokarm dla kurczaczka. Żółtko, czyli ciemniejsza część, pozwala maleństwu rosnąć, białko jest dla niego źródłem wody. Zapamiętajcie, kurczątka wykluwają się z jajek!

     

    Zadanie 7 - Wykonanie Karta Pracy, cz. 2, nr 22.

    − Rysujcie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki. Pokolorujcie rysunek.

    − Rysujcie po śladach rysunków jajek, mówiąc tekst za rodzicem.

     

    Zadanie 8 - Zabawa orientacyjno-porządkowa „Kura i kurczęta”. Rodzic odgrywa rolę kury, dzieci to kurczęta. Kura chodzi po domu, mówiąc: Ko, ko, ko…, a dzieci poruszają się wokół niej w dowolnych kierunkach, powtarzając: Pi, pi, pi. Kiedy kura przestanie wydawać odgłosy i przykucnie, kurczątka zbiegają się do niej i mocno przytulają. Również przez chwilę są w ciszy. Później może nastąpić zmiana ról.

     

    Zadanie 9 – Praca techniczna „Kurczaczek z papieru” na „Wielkanocne prace”

    https://www.youtube.com/watch?v=3u_pT7DzPqE Wykonajcie śmiesznego kurczaczka z papieru, pokazanego na filmiku.

                                                     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy