Scenariusz zajęć do realizacji zdalnej
grupa II
Tematyka tygodniowa: Wielkanoc
Temat zajęć: Liczymy kurczątka
Dzień: 1 kwietnia 2021 r.
Cel główny:
-doskonalenie umiejętności liczenia
-rozwijanie mowy i logicznego myślenia
-poznawanie budowy jajka
Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.
Zadanie 1 – 1 kwietnia Prima Aprilis. Na miły i wesoły początek dnia obejrzyjcie niespodziankę wysłaną na emaila rodziców.
Zadanie 2 - Zabawa rytmiczna w parze do „Śpiewanki-pokazywanki - Kurka” https://www.youtube.com/watch?v=kKNg2eFtD60
Usiądź z rodzicami na dywanie i pobaw się do słów piosenki "Kurka". Opis zabawy:
– jedna osoba jest kurką, a druga – właścicielem domku.
Obrazujemy tekst w następujący sposób:
- Puk, puk, puk, puk, puk, puk. naśladujemy pukanie
- Kto tam? Kto tam? robimy z dłoni „daszek” nad oczami, patrzymy przed siebie
- Puk, puk, puk, puk, puk, puk. powtarzamy poprzednią czynność
- Kto tam? Kto tam? powtarzamy poprzednią czynność
- To ja, kurka mała, wskazujemy dłońmi na siebie, następnie z ramion tworzymy skrzydełka
wejść bym bardzo chciała. ruszamy rękami jak przy energicznym chodzeniu
- Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy - klaszczemy rytmicznie: 1, 2, 3 1, 2, 3
już otwieram kurce drzwi - naśladujemy gest otwierania drzwi
- Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy - powtarzamy ostatnie czynności
już otwieram kurce drzwi.
Zadanie 3 – Uwaga, uwaga, praca gospodarcza! Sprawdźcie proszę, czy owies w Waszym stroiku nie wymaga podlania. Jeśli tak, to wiecie, co należy zrobić.
Zadanie 4 - Ćwiczenia w liczeniu „Na wiejskim podwórku” na podstawie obrazka.
Nazwijcie zwierzęta: dorosłe i młode.
− Ile jest kurczątek? Ile jest kaczuszek?
− Których zwierząt jest więcej?
− Ile jest kotków? Ile jest prosiaczków?
− Których zwierząt jest więcej?
− Gdzie znajdują się kurczątka?
− Gdzie znajdują się kaczuszki?
− Gdzie znajdują się kotki?
− Gdzie znajdują się prosiaczki?
− Które z tych zwierząt znoszą jajka?
Zadanie 5 –Oglądanie filmu edukacyjnego „Jak z jajka powstaje kura?”, rozmowa na temat treści filmu. https://youtu.be/LsrRsxF0teE
.
Zadnie 6 – Zabawa badawcza „Poznajemy budowę jajka”.
Poproście rodzica o rozbicie jajka, obejrzyjcie proszę jego zawartość. Nazwijcie poszczególne części jajka: skorupka, białko, żółtko. Rodzic zwraca uwagę na zarodek. Skorupka chroni wewnętrzne części jajka. Jest twarda i porowata, to znaczy, że na powierzchni ma mnóstwo niewielkich otworków, przez które do wnętrza jaja dostaje się tlen, a na zewnątrz ucieka dwutlenek węgla (bardo szkodliwy). Wewnątrz jaja znajdują się białko i żółtko, służące za pokarm dla kurczaczka. Żółtko, czyli ciemniejsza część, pozwala maleństwu rosnąć, białko jest dla niego źródłem wody. Zapamiętajcie, kurczątka wykluwają się z jajek!
Zadanie 7 - Wykonanie Karta Pracy, cz. 2, nr 22.
− Rysujcie po śladzie, bez odrywania kredki od kartki. Pokolorujcie rysunek.
− Rysujcie po śladach rysunków jajek, mówiąc tekst za rodzicem.
Zadanie 8 - Zabawa orientacyjno-porządkowa „Kura i kurczęta”. Rodzic odgrywa rolę kury, dzieci to kurczęta. Kura chodzi po domu, mówiąc: Ko, ko, ko…, a dzieci poruszają się wokół niej w dowolnych kierunkach, powtarzając: Pi, pi, pi. Kiedy kura przestanie wydawać odgłosy i przykucnie, kurczątka zbiegają się do niej i mocno przytulają. Również przez chwilę są w ciszy. Później może nastąpić zmiana ról.
Zadanie 9 – Praca techniczna „Kurczaczek z papieru” na „Wielkanocne prace”
https://www.youtube.com/watch?v=3u_pT7DzPqE Wykonajcie śmiesznego kurczaczka z papieru, pokazanego na filmiku.