Scenariusz zajęć do realizacji zdalnej
grupa II
Tematyka tygodniowa: Wielkanoc
Temat zajęć: Wielkanocne tradycje
Dzień: 2 kwietnia 2021 r.
Cel główny:
-poznawanie wielkanocnych zwyczajów i symboli
-rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
-rozwijanie mowy
Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.
Zadanie 1 – Gra zręcznościowa – spacer dziecka i rodzica po pokoju z pisanką/jajkiem umiejscowionym na stołowej łyżce. Trudniejsza wersja: rodzice mogą zastosować utrudnienia w postaci toru przeszkód lub polecenie zrobienia przysiadu, obrotu itd.
Zajęcia 2 – Oglądanie filmu edukacyjnego na temat tradycji i symboli wielkanocnych. https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg Obejrzyjcie filmik i spróbujcie opowiedzieć swoimi słowami „czym jest tradycja?”, „jakie zapamiętałaś/łeś tradycje wielkanocne?”.
Zadanie 3 – Zabawa ortofoniczna „Kto się schował w wielkanocnym koszyczku?”- naśladowanie głosów i ruchów zwierząt.
Będziecie naśladować głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje rodzic, wyjmując je z koszyczka/lub podając nazwy:
kurczątko: pi, pi, pi – porusz rękami jak skrzydełkami,
baranek: bee, bee, bee – chodź na czworakach
kogucik: kukuryku – uderzaj o uda dłońmi prostych rąk
Zadanie 4 – Praca z historyjką obrazkową „Wielkanocna niespodzianka”. Obejrzyjcie i omówcie z rodzicami każdy z czterech obrazków w historyjce, na koniec spróbujcie omówić całą historyjkę według wydarzeń przedstawionych na obrazkach. Starajcie się używać określeń: na początku, później, następnie, na końcu. Narysujcie 5 kolorowych kurczątek.
• Oglądanie pierwszego obrazka historyjki.
− Co robi rodzina?
− Co znajduje się na stole?
− To śniadanie świąteczne. Z okazji jakiego święta zostało ono przygotowane?
− Klaszcząc, podzielcie rytmicznie słowa: pisanka, baranek, owies, obrus, koszyczek, bazie, baba, palma. (Pi-san-ka, ba-ra-nek, o-wies, o- -brus, ko-szy-czek, ba-zie, ba-ba, pal-ma).
• Oglądnie drugiego obrazka historyjki.
− W jakim nastroju jest rodzina?
− Pokażcie, jakie mają miny.
− Czy na stole coś się zmieniło?
− Czy ktoś zauważył, że pękają pisanki?
• Oglądanie trzeciego obrazka historyjki.
− Co robi mama? Co robi tata?
− Co robią dzieci?
− Jak wyglądają kurczątka? Ile ich jest?
− Czy naprawdę w rzeczywistości tak wyglądają kurczątka?
− Pokażcie, jak poruszają się kurczątka.
− Teraz pokażcie, jak poruszają się baranki.
− Czy na świątecznym, wielkanocnym stole może pojawić się zajączek? W jakiej postaci?
• Oglądanie czwartego obrazka historyjki.
− Jak zakończyła się ta historia?
• Próby opowiedzenia całej historyjki.
• Rysowanie pięciu kolorowych kurczątek.
Zadanie 5 – Przygotowywanie koszyczka wielkanocnego. Wspólnie z rodziną przygotujcie swój koszyczek wielkanocny. Na pewno zapamiętaliście z zajęć, co powinno się w nim znaleźć. Jestem pewna, że każdy będzie piękny, kolorowy i wiosenny.
Zadanie 6 - Masażyk relaksacyjny. Po skończonej pracy zaproście rodziców do wspólnego masażu. Usiądźcie parami jedno przed drugim. Świeci słonko, świeci, a chmurka się skrada, zasłoniła słonko, będzie deszczyk padać: rysujemy słonko na plecach partnera, małą chmurę, dużą chmurę, uderzamy palcami, naśladując padający deszcz.
Dla chętnych:
-wykonanie karty pracy, cz. 2, nr 23. (odszukajcie w naklejkach zdjęcia przedstawiające skowronka i przebiśniegi. Naklejcie skowronka na wierzbie, a przebiśniegi – pod wierzbą)