Dodał: anna Data: 01/04/2021 - 10:08:50
Grupa 2

    Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

    grupa II

     

    Tematyka tygodniowa: Wielkanoc

     

    Temat zajęć: Wielkanocne tradycje

     

    Dzień: 2 kwietnia 2021 r.

     

    Cel główny:

    -poznawanie wielkanocnych zwyczajów i symboli

    -rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego

    -rozwijanie mowy

     

    Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.

     

    Zadanie 1 – Gra zręcznościowa – spacer dziecka i rodzica po pokoju z pisanką/jajkiem umiejscowionym na stołowej łyżce. Trudniejsza wersja: rodzice mogą zastosować utrudnienia w postaci toru przeszkód lub polecenie zrobienia przysiadu, obrotu itd.

     

    Zajęcia 2 – Oglądanie filmu edukacyjnego na temat tradycji i symboli wielkanocnych. https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg Obejrzyjcie filmik i spróbujcie opowiedzieć swoimi słowami „czym jest tradycja?”, „jakie zapamiętałaś/łeś tradycje wielkanocne?”.

     

    Zadanie 3 – Zabawa ortofoniczna „Kto się schował w wielkanocnym koszyczku?”- naśladowanie głosów i ruchów zwierząt.

    Będziecie naśladować głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje rodzic, wyjmując je z koszyczka/lub podając nazwy:

    kurczątko: pi, pi, pi – porusz rękami jak skrzydełkami,

    baranek: bee, bee, bee – chodź na czworakach

    kogucik: kukuryku – uderzaj o uda dłońmi prostych rąk

     

     Zadanie 4 – Praca z historyjką obrazkową „Wielkanocna niespodzianka”. Obejrzyjcie i omówcie z rodzicami każdy z czterech obrazków w historyjce, na koniec spróbujcie omówić całą historyjkę według wydarzeń przedstawionych na obrazkach. Starajcie się używać określeń: na początku, później, następnie, na końcu. Narysujcie 5 kolorowych kurczątek.

    • Oglądanie pierwszego obrazka historyjki.

    − Co robi rodzina?

    − Co znajduje się na stole?

     − To śniadanie świąteczne. Z okazji jakiego święta zostało ono przygotowane?

    − Klaszcząc, podzielcie rytmicznie słowa: pisanka, baranek, owies, obrus, koszyczek, bazie, baba, palma. (Pi-san-ka, ba-ra-nek, o-wies, o- -brus, ko-szy-czek, ba-zie, ba-ba, pal-ma).

    • Oglądnie drugiego obrazka historyjki.

     − W jakim nastroju jest rodzina?

    − Pokażcie, jakie mają miny.

    − Czy na stole coś się zmieniło?

    − Czy ktoś zauważył, że pękają pisanki?

    • Oglądanie trzeciego obrazka historyjki.

    − Co robi mama? Co robi tata?

    − Co robią dzieci?

    − Jak wyglądają kurczątka? Ile ich jest?

    − Czy naprawdę w rzeczywistości tak wyglądają kurczątka?

     − Pokażcie, jak poruszają się kurczątka.

     − Teraz pokażcie, jak poruszają się baranki.

     − Czy na świątecznym, wielkanocnym stole może pojawić się zajączek? W jakiej postaci?

    • Oglądanie czwartego obrazka historyjki.

    − Jak zakończyła się ta historia?

    • Próby opowiedzenia całej historyjki.

    • Rysowanie pięciu kolorowych kurczątek.

     

    Zadanie 5 – Przygotowywanie koszyczka wielkanocnego. Wspólnie z rodziną przygotujcie swój koszyczek wielkanocny. Na pewno zapamiętaliście z zajęć, co powinno się w nim znaleźć. Jestem pewna, że każdy będzie piękny, kolorowy i wiosenny.

     

    Zadanie 6 - Masażyk relaksacyjny. Po skończonej pracy zaproście rodziców do wspólnego masażu. Usiądźcie parami jedno przed drugim. Świeci słonko, świeci, a chmurka się skrada, zasłoniła słonko, będzie deszczyk padać: rysujemy słonko na plecach partnera, małą chmurę, dużą chmurę, uderzamy palcami, naśladując padający deszcz.

     

    Dla chętnych:

    -wykonanie karty pracy, cz. 2, nr 23. (odszukajcie w naklejkach zdjęcia przedstawiające skowronka i przebiśniegi. Naklejcie skowronka na wierzbie, a przebiśniegi – pod wierzbą)

     

     

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy