Scenariusz zajęć do realizacji zdalnej
grupa II
Tematyka tygodniowa: Chciałbym być sportowcem
Temat zajęć: Aktywność fizyczna przedszkolaka
Dzień: 6 kwietnia 2021 r.
Cele główne:
zachęcanie do aktywności fizycznej
Cele operacyjne, dziecko:
-chętnie uczestniczy w spacerze na świeżym powietrzu
-wie do czego służy krokomierz
-umie stawiać sobie cele
Środki dydaktyczne:
krokomierz, tablica demonstracyjna Wydawnictwa MAC w wersji cyfrowej, filmik edukacyjny
Rozwijane kompetencje kluczowe:
-w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
-osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się
-kompetencje cyfrowe (nauka korzystania z krokomierza)
Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.
Zadanie 1- Zabawa paluszkowa "Pajączek" metodą Batii Strauss https://www.youtube.com/watch?v=ZhF0KaTm2WM
Zadanie 2 - Oglądanie filmu edukacyjnego „Po co nam aktywność fizyczna?” https://youtu.be/jgJOS26G1wY oraz rozmowa z dziećmi na jego temat.
Zadanie 3 - Wspólne planowanie rodzinnych aktywności sportowych na najbliższe dni. Wykorzystanie propozycji nauczyciela tj. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, rolka, hulajnodze etc.
Zadanie 4 - Zabawy z wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne "Rowerek". Dzieci i rodzice/rodzeństwo leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo: „Jedzie Radek na rowerze, a pan Romek na skuterze. Raz, dwa, trzy, jedz i ty”.
Zadanie 5 - Zabawa "Zrób to samo” - naśladowanie postawy ludzików, które są na obrazkach. Plansza demonstracyjna wydawnictwa MAC
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=70
Zadanie 6 - Zaprojektowanie domowego toru przeszkód. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych w domu
Zadanie 7 - Spacer z rodzicami: "Bijemy rodzinny rekord spacerowania". Jeśli możecie, wykorzystajcie krokomierz w obliczaniu trasy/ilości kroków. Postawcie sobie celu na dzień kolejny – zwiększenie ilości kroków. Jeśli rodzice nie mają krokomierza, po prostu idźcie na długi spacer, możecie dla zabawy liczyć kroki.