Dodał: anna Data: 06/04/2021 - 03:53:21
Grupa 3

    Scenariusz zajęć online dla grupy III – 07.04.2021r.

     

    Opracowała: mgr Justyna Anielak

     

    Grupa: III (5 i 6 –latki)

     

    Temat dnia: ,,Zadania o ptakach’’

     

    Czas trwania: 45 minut

     

    Pomoce dydaktyczne:

    Karty pracy, dziesięć klocków (liczmanów), kołatka, tamburyn (lub inny dowolny instrument)

     

     

    Przewidywane osiągnięcia:

    Dziecko:

    - dodaje i odejmuje na konkretach w zakresie 10 (i więcej),

    - układa działania do podanych zadań, odczytuje je,

    - aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych

     

    Przebieg zajęć głównych:

     

    Zadanie 1

    • Karta pracy, cz. 3, s. 63.

    Opowiadanie historyjki o wildze. Rysowanie po śladzie drogi kukułki do gniazda wilgi. Odpowiadanie na pytanie o gniazdo kukułki.

     

    Zajęcia 2

    Rozwiązywanie zadań tekstowych metodą symulacji.
    Pomoce: Dziesięć klocków (liczmanów)

    Dziecko dostaje klocki (lub inne liczmany). Rodzic podaje zadania, a dziecko stara się je rozwiązać, dokładając klocki lub je odkładając.

     

    • Na drzewie siedziało 7 wróbli. (Dziecko układa przed sobą 7 klocków). Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. (Dziecko dokłada jeszcze trzy klocki). Ile wróbli siedzi teraz na drzewie? Dziecko układa działanie: 7 + 3 = 10 i odpowiada na pytanie.

     

     • Na drzewie było 8 gołębi. (Dziecko układa przed sobą 8 klocków). Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. (Odsuwa 8 klocków). Ile gołębi pozostało na drzewie? Dziecko układa działanie: 8 – 8 = 0 i odpowiada na pytanie.

     

    W ten sposób dziecko  rozwiązuje podobne zadania.

     

    5-latek:

    • Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 65. Kolorowanie jajek.

     

     

     

     

    6-latek:

    • Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 56–57.

    Zapisywanie obliczeń do sytuacji przedstawionych na obrazkach. Czytanie zadań. Wykonywanie do nich ilustracji i zapisywanie obliczeń.

     

    • Zabawa muzyczno-ruchowa – Powróciły skowronki i bociany

    Pomoce: kołatka, tamburyn.

    Dziecko przypomina głosy ptaków – kle, kle, kle – bocian – i dzeń, dzeń, dzeń – skowronek. Przy dźwiękach kołatki dziecko porusza się jak bocian, machając wyciągniętymi rękami i mówiąc: kle, kle, kle… Przy dźwiękach tamburynu porusza się  jak skowronek, machając zgiętymi w łokciach rękami i mówiąc: dzeń, dzeń, dzeń…

     

     

     

     Zajęcia 3

     Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 15.

     

    Rozwijanie świadomości własnego ciała.

    • Wirujący bączek – dziecko ślizga się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.

    • Chowamy się – w siadzie, przyciąga kolana do głowy, chowa głowę; rozprostowuje się do pozycji leżącej.

    • Gorąca podłoga – biega z wysokim unoszeniem kolan.

    • Na szczudłach – chodzi na sztywnych nogach.

    • Ugniatamy podłogę – w leżeniu na plecach, wciska wszystkie części ciała w podłogę.

     

     Zdobywanie pewności siebie i poczucia bezpieczeństwa w otoczeniu.

    • Pogoń na kolanach – dziecko dobiera się w parę z Rodzicem, jedna osoba ucieka na kolanach, a druga je goni. Przy powtórzeniu zabawy następuje zmiana ról.

     

    Rozwijanie umiejętności dzielenia przestrzeni z innymi przez ćwiczenia w parach: z biernym partnerem, przeciwko partnerowi, razem z partnerem.

    • Przesuwamy partnera –  dziecko  leży przodem, Rodzic – poprzez chwycenie go za nadgarstki – stara się je przesunąć; potem zamieniają się miejscami.

    • Dziecko w leżeniu tyłem-dziecko  chwyta Rodzica za kostki nóg i stara się go przesunąć; potem zamieniają się miejscami.

    • Prowadzimy niewidomego –  dziecko zamyka oczy, Rodzic staje zwrócony twarzą do niego i podaje mu ręce; prowadzi dziecko z zamkniętymi oczami w różnych kierunkach, a ono się temu poddaje. Potem zamieniają się rolami.

    • Przekładamy naleśnik –  dziecko w leżeniu na brzuchu, przylega do podłoża; partner próbuje przewrócić je na drugą stronę; potem zamieniają się miejscami.

    • Wstajemy razem – dziecko siedzi tyłem do Rodzica, złączeni plecami; próbują razem wstać, nie odrywając się od siebie.

     

    Ćwiczenia kreatywne.

     • Ilustrujemy muzykę ruchem – dziecko improwizuje ruchowo przy muzyce o zmiennym tempie.

     

     

    Zajęcia 4

    Karta pracy, cz. 3, s. 64.

    Kolorowanie rysunku czajki według wzoru. Czytanie z Rodzicem (lub samodzielnie) nazw części ciała czajki. Rysowanie jajek w każdym polu tak, żeby wszędzie było ich po dziesięć.

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy