Dodał: anna Data: 14/04/2021 - 08:32:47
Grupa 2

    Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

    grupa II

     

    Tematyka tygodniowa: Co się dzieje w kosmosie?

     

    Temat zajęć: Odkrywamy tajemnice kosmosu

     

    Dzień: 14 kwietnia 2021 r.

     

    Cele główne:

    -poznanie planet i ciał niebieskich znajdujących się w kosmosie

    - rozwijanie sprawności fizycznej            

    -doskonalenie sprawności manualnej

     

    Cele operacyjne, dziecko:

    -zna nazwy planet i ciał niebieskich występujących w kosmosie

    -sprawnie wykonuje ćwiczenia ruchowe

    -współdziała z partnerem

    -wykonuje tematyczną pracę plastyczną

    -rozkodowuje informacje

    -poprawnie liczy elementy

     

    Rozwijane kompetencje kluczowe:

    -matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

    -osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się

    -w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

    -w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

     

    Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.

     

    Zadanie 1 - Joga dla dzieci – opowieść ruchowa „Wyprawa w kosmos”.

    hptts://ww.youtube.com/watch?v=DBYZXW0PqmA Na początek dnia zapraszam Was na ruchową rozgrzewkę. Zanim wyruszymy w kosmos, przygotujecie swoje ciało na tę wyprawę

     

    Zadanie 2 - Oglądanie filmu edukacyjnego „Kosmos” .

    hptts://www.youtube.com/watch?v=er_LaB0zmDU  Obejrzyjcie filmik dokładnie, a odkryjecie tajemnice kosmosu. Dowiecie się, co znajduje się w przestrzeni kosmicznej. Co to są komety i asteroidy? Ile jest gwiazd? Czym jest droga mleczna? Kim jest Kopernik? Kto to jest astronauta? I oczywiście utrwalicie sobie nazwy 8 planet.

     

    Zadanie 3 - Zestaw zabaw ruchowych „W kosmosie”:

    • Zabawa ruchowo-naśladowcza „Start rakiety”. Dzieci siadają w kręgu na piętach, dłonie trzymają na udach. Na słowa rodzica.: „Uruchamiamy rakietę” zaczynają uderzać rytmicznie w uda: najpierw powoli, potem coraz prędzej. Następnie kręcą rękami młynek – najpierw powoli, potem coraz prędzej. Na słowo: „Start” wyciągają  ręce do góry, wstają i wyskakują w górę głośno krzycząc: „” (rakieta odleciała). Zabawę powtarzamy 3–4 razy

    •Zabawa bieżna „Podróż rakietą”. Rodzic wyznacza miejsce startu i mety. Dzieci są rakietami. Na podany sygnał rakiety startują – dzieci wykonują umowne ruchy w coraz szybszym tempie, a następnie biegają, czyli podróżują w kosmosie. Po wykonaniu jednego okrążenia lądują - przykucają w wyznaczonym miejscu.

    • Zabawa w parach  „Przez mgławicę”.

    Dzieci dobierają się w pary z rodzicem/rodzeństwem. Jedna osoba z pary zamyka oczy, a druga prowadzi ją ostrożnie za rękę. Po pewnym czasie następuje zmian ról.

    •Zabawa z elementem skoku „Przez kratery”. Dzieci skacząc z nogi na nogę w różnych kierunkach omijają kratery na planecie.

    • Zabawa z elementem dramy „Spotkanie z ufoludkiem”. W parach: dziecko – ufoludek. Naśladują ruchy swojego partnera, jakby były jego odbiciem w lustrze.

     

    Zadanie 4 - Wykonanie pracy plastycznej/technicznej „Tajemniczy kosmos”. Na podstawie wiadomości zdobytych na  dzisiejszych zajęciach wykonajcie pracę plastyczną, która będzie pokazywała, co znajduje się w kosmosie: planety, gwiazdy, asteroidy, komety, droga mleczna, a może nawet rakiety i statki kosmiczne oraz astronauci. Technika pracy jest całkowicie dowolna. Może to być rysunek, praca malarska, ale także, wyklejanka np. z wykorzystaniem płatków kosmetycznych . Możecie też wykonać pracę przestrzenną np. w pudełku po butach. Oto kilka pomysłów na prace plastyczne o kosmosie:

    „Kolorowe inspiracje-kosmos” hptts://www.youtube.com/watch?v=xodx588T99Y

    „Kolorowa plastyka dla Smyka” hptts”//www.facebook.com/Kolorowa-plastyka-dla-Smyka-116282146954222

     

    Zadanie 5 – Kolorowanie obrazka „Kto leci rakietą?” – pokolorujcie obrazek według kodu, a dowiecie się, kto jest w rakiecie.

     

    Zadanie 6 – Ćwiczenia w liczeniu (do wyboru):

    -„Kosmiczna matematyka”

    www.youtube.com/watch?app=desktop&v=SugYveefcuY&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3UOfKz0SsEWszyM4NNxKn-0veWEg_MTBiT-q2ib9m-LkXcDKg9zSGSUd4

     -karta pracy „Policz” (do wydrukowania)

     

    Dodatkowe propozycje dla zainteresowanych:

    -Zabawy konstrukcyjne: ułóżcie sylwetę rakiety z klocków  np. w kształcie figur geometrycznych

    -super bajka „Kim jest Paxi?” (i inne z cyklu o Paxi)

    https://www.youtube.com/watch?v=3t9LQeY2ShA

     

    Na jutrzejsze zajęcia:

    -przygotujcie pomoce na jutrzejsze zajęcia: szablon malej i dużej gwiazdki (pamiętajcie, że powinna mieć pięć ramion, czyli  być pięcioramienna), papier zloty lub żółty, srebrny, biały Następnie odrysujcie i wytnijcie z każdego koloru po 5 gwiazdek dużych i 5 małych (razem 15 dużych i 15 małych). Będą nam także potrzebne trzy obręcze lub paski, szaliki, okrągłe podkładki albo cos innego, co macie w domu.  Rodzice na pewno Wam pomogą.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy