Dodał: anna Data: 16/04/2021 - 03:39:41
Grupa 2

    Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

    grupa II

     

    Tematyka tygodniowa: Co się dzieje w kosmosie?

     

    Temat zajęć: Gwiazdy, gwiazdeczki

     

    Dzień: 15 kwietnia 2021 r.

     

    Cele główne:

    -rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

    -poznanie wybranych gwiazdozbiorów

    -rozwijanie sprawności manualnej

     

    Cele operacyjne, dziecko:

    -segreguje gwiazdki według wielkości, koloru,

    -nazywa wybrane gwiazdozbiory

    -wykonuje pracę wspólnie z rodzicami

    -uważnie słucha wiersz i odpowiada na pytania dotyczące jego treści

    -rysuje po śladzie

     

    Rozwijane kompetencje kluczowe:

    -matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii,

    -osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się,

    -w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

     

    Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.

     

    Zadanie 1 - „Rytmiczna rozgrzewka w podskokach”

    hptts://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

     

    Zadanie 2 - Oglądanie bajki edukacyjnej „Paxi - Dzień, noc i pory roku”

    http://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k

     

    Zadanie 3 - Słuchanie wiersza  „Gwiazda” D. Gellner.

    Gwiazda z miną

    uśmiechniętą

    tupie w górze

    złotą piętą.

    Bez latarki

    i bez świeczki

    chodzi nocą

    na wycieczki.

    Chodzi, chodzi

    aż do rana,

    no i świeci

    sobie sama!

    • Rozmowa na temat wiersza.

    -Co robiła gwiazda?

    -Kiedy na niebie widzimy gwiazdy?

    -Po dniu mamy noc, a po nocy...?

    -Czy to tak cały czas trwa: dzień, noc, dzień, noc...?

     

    Zadanie 4 -  Zabawa matematyczna „Gwiazdy, gwiazdeczki” - ćwiczenia klasyfikacyjne.

    (pomoce: kartonowe gwiazdy w dwóch rozmiarach – małe i duże – i w trzech kolorach, np. srebrne, złote, białe, trzy obręcze (przygotowane poprzedniego dnia)

    -Segregowanie według wielkości.

    Rodzic przygotowuje dwie obręcze. Do jednej dzieci mają wkładać duże gwiazdy, a do

    drugiej – małe gwiazdy.

    Po posegregowaniu gwiazd rodzic wraz z dziećmi nazywa utworzone kolekcje: Tutaj są małe

    gwiazdy, a tu – duże gwiazdy.

    -Segregowanie według koloru.

    Rodzic przygotowuje trzy obręcze. Wyciąga małe gwiazdy i duże gwiazdy – złote, srebrne, białe – i je miesza. Dzieci wkładają do pierwszej obręczy złote gwiazdy, do drugiej – srebrne,

    a do trzeciej – białe. Potem nazywają swoje kolekcje: Tutaj mamy złote gwiazdy (pierwsza

    obręcz), tu – srebrne gwiazdy (druga obręcz), a tu – białe gwiazdy.

     

    Zadnie 5 - Oglądanie zdjęć wybranych gwiazdozbiorów. Obejrzyjcie uważnie zdjęcia, policzcie gwiazdy, zwróćcie uwagę, że gwiazdy układają się w zbiory, które przypominają zwierzęta, przedmioty itp. (dlatego nazywamy je gwiazdozbiorami)  Poproście rodziców o odczytanie nazw gwiazdozbiorów.

     

    Zadanie 6 - Wykonanie pracy plastycznej „Gwiazdy i gwiazdozbiory na niebie”.

    Dzieci wykorzystują gwiazdki  z zabawy matematycznej, otrzymują też kartkę z bloku technicznego/karton w ciemnoniebieskim kolorze oraz klej:

    -tworzą na kartce wybrany gwiazdozbiór z poprzedniego zadania, układając gwiazdki według pokazanego na zdjęciu wzoru,

    -doklejają na kartce inne gwiazdki, tworząc niebo,

    -podpisują pracę nazwą gwiazdozbioru, przyklejają go w dowolnym miejscu na kartce (poproście rodziców o napisanie lub wydrukowanie nazw gwiazdozbiorów).

     

    Zadanie 7 - Słuchanie wyliczanki Agnieszki Frączek” Bęc! Hops! Ziuuu”!, - zwróćcie uwagę na humor zawarty w utworze.

    Bęc! W ogródku bez ogródek

    wylądował ufoludek.

    Hops! Przed siebie pędzi dróżką,

    depcze dynie ufonóżką,

    uchem skubie liść rzeżuszki,

    sadzi w grządkach gruszki z puszki.

    Ziuuu! Swawoli wśród fasoli,

    do konewki wlewa coli,

    tupie niczym armia smoków,

    pył kosmiczny sypie wokół.

    Bęc! Hops! Ziuuu!

    Raz, dwa, trzy... Sprzątać po nim będziesz ty!

     

    Zadanie 8 - Wykonanie Karty Pracy cz. 2, nr 27 - dokończcie rysować po śladach latający pojazd i gwiazdki, pokoloruj obrazek.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy