Scenariusz zajęć do realizacji zdalnej
grupa II
Tematyka tygodniowa: Co się dzieje w kosmosie?
Temat zajęć: Gwiazdy, gwiazdeczki
Dzień: 15 kwietnia 2021 r.
Cele główne:
-rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
-poznanie wybranych gwiazdozbiorów
-rozwijanie sprawności manualnej
Cele operacyjne, dziecko:
-segreguje gwiazdki według wielkości, koloru,
-nazywa wybrane gwiazdozbiory
-wykonuje pracę wspólnie z rodzicami
-uważnie słucha wiersz i odpowiada na pytania dotyczące jego treści
-rysuje po śladzie
Rozwijane kompetencje kluczowe:
-matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii,
-osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się,
-w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.
Zadanie 1 - „Rytmiczna rozgrzewka w podskokach”
hptts://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
Zadanie 2 - Oglądanie bajki edukacyjnej „Paxi - Dzień, noc i pory roku”
http://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k
Zadanie 3 - Słuchanie wiersza „Gwiazda” D. Gellner.
Gwiazda z miną
uśmiechniętą
tupie w górze
złotą piętą.
Bez latarki
i bez świeczki
chodzi nocą
na wycieczki.
Chodzi, chodzi
aż do rana,
no i świeci
sobie sama!
• Rozmowa na temat wiersza.
-Co robiła gwiazda?
-Kiedy na niebie widzimy gwiazdy?
-Po dniu mamy noc, a po nocy...?
-Czy to tak cały czas trwa: dzień, noc, dzień, noc...?
Zadanie 4 - Zabawa matematyczna „Gwiazdy, gwiazdeczki” - ćwiczenia klasyfikacyjne.
(pomoce: kartonowe gwiazdy w dwóch rozmiarach – małe i duże – i w trzech kolorach, np. srebrne, złote, białe, trzy obręcze (przygotowane poprzedniego dnia)
-Segregowanie według wielkości.
Rodzic przygotowuje dwie obręcze. Do jednej dzieci mają wkładać duże gwiazdy, a do
drugiej – małe gwiazdy.
Po posegregowaniu gwiazd rodzic wraz z dziećmi nazywa utworzone kolekcje: Tutaj są małe
gwiazdy, a tu – duże gwiazdy.
-Segregowanie według koloru.
Rodzic przygotowuje trzy obręcze. Wyciąga małe gwiazdy i duże gwiazdy – złote, srebrne, białe – i je miesza. Dzieci wkładają do pierwszej obręczy złote gwiazdy, do drugiej – srebrne,
a do trzeciej – białe. Potem nazywają swoje kolekcje: Tutaj mamy złote gwiazdy (pierwsza
obręcz), tu – srebrne gwiazdy (druga obręcz), a tu – białe gwiazdy.
Zadnie 5 - Oglądanie zdjęć wybranych gwiazdozbiorów. Obejrzyjcie uważnie zdjęcia, policzcie gwiazdy, zwróćcie uwagę, że gwiazdy układają się w zbiory, które przypominają zwierzęta, przedmioty itp. (dlatego nazywamy je gwiazdozbiorami) Poproście rodziców o odczytanie nazw gwiazdozbiorów.
Zadanie 6 - Wykonanie pracy plastycznej „Gwiazdy i gwiazdozbiory na niebie”.
Dzieci wykorzystują gwiazdki z zabawy matematycznej, otrzymują też kartkę z bloku technicznego/karton w ciemnoniebieskim kolorze oraz klej:
-tworzą na kartce wybrany gwiazdozbiór z poprzedniego zadania, układając gwiazdki według pokazanego na zdjęciu wzoru,
-doklejają na kartce inne gwiazdki, tworząc niebo,
-podpisują pracę nazwą gwiazdozbioru, przyklejają go w dowolnym miejscu na kartce (poproście rodziców o napisanie lub wydrukowanie nazw gwiazdozbiorów).
Zadanie 7 - Słuchanie wyliczanki Agnieszki Frączek” Bęc! Hops! Ziuuu”!, - zwróćcie uwagę na humor zawarty w utworze.
Bęc! W ogródku bez ogródek
wylądował ufoludek.
Hops! Przed siebie pędzi dróżką,
depcze dynie ufonóżką,
uchem skubie liść rzeżuszki,
sadzi w grządkach gruszki z puszki.
Ziuuu! Swawoli wśród fasoli,
do konewki wlewa coli,
tupie niczym armia smoków,
pył kosmiczny sypie wokół.
Bęc! Hops! Ziuuu!
Raz, dwa, trzy... Sprzątać po nim będziesz ty!
Zadanie 8 - Wykonanie Karty Pracy cz. 2, nr 27 - dokończcie rysować po śladach latający pojazd i gwiazdki, pokoloruj obrazek.