Dodał: anna Data: 16/04/2021 - 03:40:57
Grupa 2

    Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

    grupa II

     

    Tematyka tygodniowa: Co się dzieje w kosmosie?

     

    Temat zajęć: UFO

     

    Dzień: 16 kwietnia 2021 r.

     

    Cele ogólne:

    - rozwijanie mowy

     

    Cele operacyjne, dziecko:

    -odpowiada na pytania dotyczące utworu

    -dokonuje analizy i syntezy sylabowej

    -rozwiązuje zagadkę

    -uważnie słucha opowiadania ilustrowanego obrazkami

    -odpowiada na pytania dotyczące treści utworu

    -rysuje kierując się własną wyobraźnią

     

    Rozwijane kompetencje kluczowe:

    -w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,

    -w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej,

    -osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.

     

    Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.

     

    Zadanie 1 - Zabawa dydaktyczna „Mowa ufoludka” –dokonywanie analizy i syntezy sylabowej. Rodzic dzieli rytmicznie na sylaby słowa związane z kosmosem, np.: ra-kie-ta, gwiaz-dy, pla-ne-ty, kos-mo-nau-ta itp. Dziecko łączy sylaby i podaje całe słowo: rakieta, gwiazdy, planety, kosmonauta itd. Następnie role się odwracają, dziecko dzieli na sylaby słowa, rodzic podaje całe słowo.

     

    Zadani 2 - Rozwiązanie zagadki.

    Czy to spodek

    czy rakieta?

    Ufoludek

    nim ucieka. (UFO)

    − Jak mówimy na UFO? (latający spodek)

    − Dlaczego tak go nazywamy?

    (Tłumaczymy, że nazwa UFO powstała z pierwszych liter angielskich wyrazów oznaczających niezidentyfikowany obiekt latający).

     

    Zadanie3 - Słuchanie opowiadania Natalii Usenko „UFO”,  ilustrowanego obrazkami.

    Treść: Pewnego razu wróżka Laurencja wybrała się do parku na poranny spacerek.

    – Jejku! – zawołała nagle i stanęła jak wryta. – Śni mi się czy co? Na polance stoi ogromny talerz! Cały biały w różowe kwiatki. Skąd on się tu wziął?

    – Przyleciał – mruknęła papuga Klarcia.

    – Telewizji nie oglądasz czy co? To nie jest zwykły talerz, tylko latający. Nazywa się UFO.

    – A kto to są te małe kolorowe, co na nim siedzą?

    – Ufoludki, oczywiście. Zobacz, jak płaczą. Chyba mają kłopoty.

    – No to chodźmy im pomóc! – zawołała Laurencja.

    Ufoludki na ich widok ucieszyły się okropnie i zaczęły pokazywać coś na migi.

    – Zepsuły im się bateryjki – przetłumaczyła Klarcia. – Nie mogą lecieć dalej.

    – To ja im takie bateryjki wyczaruję! – Laurencja podniosła swoją czarodziejską różdżkę. Niestety, za pierwszym razem wyczarowały się jej ogórki. Za drugim – kręgle. A za trzecim maszynka do golenia.

    – Chyba się nie znam na bateryjkach – westchnęła Laurencja. – W szkole czarownic zawsze

    miałam pałę z fizyki.

    Ufoludki płakały coraz głośniej i wyrywały sobie z głów czerwone włosy. Laurencja też zaczęła chlipać.

    – Przestań się mazać! – rozzłościła się Klarcia. – Rrrusz głową!

    – Już wiem! – zawołała Laurencja i puknęła się różdżką w czoło.

    W jednej chwili z dwu stron talerza wyrosły wielkie nietoperzowe skrzydła, a z trzeciej – puszysty lisi ogon.

    – Pip, pip, kuraa! – wrzasnęły ufoludki i skoczyły do talerza. – Pęki, pęki, pa, pa!

    – To na pewno znaczy: „Hip, hip, hurra” i „Dzięki, dzięki” – wyjaśniła Klarcia.

    – A „pa, pa” – to sama wiesz.

    W chwilę później talerz, machając skrzydłami i powiewając ogonem, zniknął w chmurach.

    – Tym razem naprawdę ci się udało – powiedziała Klarcia. – Jesteś zupełnie dobrą czarownicą

    -No muślę –odparła Laurencja i zadarła nos do góry.

     

    Rozmowa na temat opowiadania kierowana pytaniami

    − Co spotkała wróżka Laurencja

    w parku?

    − Jak wyglądało UFO?

    − Dlaczego ufoludki wylądowały

    w parku?

    − Co wyczarowała wróżka zamiast

    bateryjek?

    − Jak zakończyła się ta historia?

     

    Zadanie 4 - Zabawa ruchowa „Księżyc”.

    Dziecko/rodzic  dobierają się parami. Jedna osoba , oznaczona szarfą, jest księżycem i obiega swoją planetę, czyli drugą osobę z pary, która obraca się wokół własnej osi. Na klaśnięcie .  zamieniają się rolami.

     

    Zadanie 5 - Rysowanie UFO  - dzieci rysują niezidentyfikowany obiekt latający tak , jak sobie go wyobrażają.

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy