Dodał: Roza Data: 03/04/2020 - 02:41:05
Grupa 3

    Scenariusz zajęć online dla grupy III – 06.04.2020r.

     

    Opracowała: mgr Justyna Anielak

    Grupa: III (4 i 5 –latki)

    Krąg tematyczny: ,,Wielkanocne zwyczaje’’

    Temat dnia: ,,Zagroda Oli’’

    Czas trwania: 45 minut

    Pomoce dydaktyczne:

    Ilustracja przedstawiająca Olę, naszkicowane obrazki do pokolorowania i wycięcia, kartki, kredki, nożyczki, szary papier, klej, wyrazy do globalnego czytania, biały ser, jajko ugotowane na twardo, pióra, „Karty pracy. Woda” s. 58, ( 5-latki), kredki,  ,,Karta pracy. Woda’’, s.  27 (4-latki), komputer

     

     

    Przewidywane osiągnięcia:

    Dziecko:

    – wyróżnia zwierzęta gospodarcze spośród innych zwierząt,

    – nazywa budynki gospodarcze w zagrodzie,

    – przelicza i klasyfikuje zwierzęta,

    – doskonali precyzję wycinania nożyczkami,

    – wykazuje zainteresowanie czytaniem,

    – dostrzega korzyści z hodowli zwierząt hodowlanych,

    – zna budowę utworu i prawidłowo reaguje ruchem na powtarzające się części muzyczne.

     

    Przebieg zajęć głównych:

    1. „W zagrodzie Oli” – pogadanka połączona z opracowaniem planszy obrazkowej, poznanie elementów zagrody, nazywanie zwierząt gospodarczych, doskonalenie umiejętności liczenia i określania położenia przedmiotów w przestrzeni.

     

    Dziecko otrzymuje zadania do wykonania:

    a)       koloruje naszkicowane przez Rodzica: dom, kurnik, budę dla psa, stodołę, oborę, chlew.

    b)      wycina po linii obrazki ptactwa domowego: kury i gęsi, krów, świń i koni, owce, kozy, psa, kota.

     

    Rodzic rysuje postać Oli bądź drukuje ilustrację Oli dołączoną w załączniku. Wycina ją, a następnie przykleja do niej długą wykałaczkę. Gdy już wszystko jest pokolorowane i wycięte, Rodzic rozkłada duży karton szarego papieru i wyjaśnia, że za chwilę razem stworzą zagrodę Oli. Przedstawia wszystkim pacynkę Olę. Dziecko podchodzi do arkusza szarego papieru i przykleja odpowiednie elementy, np. Olę koło domu, kury obok kurnika, psa przed budą, kota na dachu. Dopełnieniem zadania dla dzieci wykazujących umiejętność czytania może być doklejenie podpisów pod obrazki: Ola, kura, kot, owca. Następnie dziecko siada przy stworzonej pracy, a Rodzic zadaje pytania: Gdzie mieszkają kury? Ile jest kur? Czego jest więcej, kur czy kaczek? Gdzie mieszkają krowy? Co jest w stodole? Ile świnek mieszka w chlewie? Gdzie jest kot? (określenie położenia względem domu).

     

    2. „Co nam dają zwierzęta?” – zabawa dydaktyczna połączona z degustacją produktów otrzymywanych dzięki hodowli zwierząt gospodarczych (karta pracy), ćwiczenia oddechowe.

     

    Rodzic  pokazuje obrazki zwierząt domowych. Dziecko podaje nazwy zwierząt oraz próbuje określić, jakie produkty otrzymujemy dzięki tym zwierzętom. W razie potrzeby Rodzic podpowiada. Następnie pokazuje na talerzyku biały ser i pyta, z czego może być otrzymywany ser. Kiedy dziecko odgadnie, że z mleka, Rodzic wyjaśnia, że nie tylko z mleka krowiego, lecz także owczego czy koziego. Można wspomnieć o serach otrzymywanych z roślin, np. z mleka sojowego. Następuje degustacja dostępnych rodzajów serów.

    Rodzic  zachęca dzieci do opisywania wrażeń smakowych i określania własnych preferencji. Te same czynności powtarza z plasterkami kiełbasy i jajkiem ugotowanym na twardo. Na koniec Rodzic pokazuje pióra i z pomocą dzieci określa, do czego są wykorzystywane

    przez człowieka. Gdy dzieci powiedzą, skąd wzięły się pióra, nauczyciel proponuje ćwiczenia oddechowe: dmuchanie na piórko trzymane w dłoni, próbowanie utrzymania piórka w powietrzu za pomocą oddechu, przesuwanie piórka po blacie stołu za pomocą lekkich dmuchnięć.

     

    a)      Karta pracy dla 5-latków. Woda, s. 58

    Po tych ćwiczeniach dziecko na karcie pracy łączy obrazki zwierząt z obrazkami produktów, które dzięki nim otrzymujemy.

     

    b)      Karta pracy dla 4-latków. Woda, s. 27

    Po tych ćwiczeniach dziecko na karcie pracy rysuje krowę po śladzie, koloruje krowę, a następnie otacza pętlą produkty, które są zrobione z mleka.

     

    3. „Stary Donald farmę miał” – zabawa ruchowa, poruszanie się w przestrzeni według ustalonego schematu.

     

    Rodzic pokazuje dziecku w jaki sposób chodzą zwierzęta przedstawione w piosence - ,,Stary Donald farmę miał’ - https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA . Następnie włącza piosenkę. Zadaniem dziecka jest poruszanie się zgodnie ze słowami piosenki i wcześniejszą prezentacją Rodzica.

     swinka

    konie

    koza

    pies

    ges

    Ola

    Wyrazy do globalnego czytania

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy