Dodał: Roza Data: 03/04/2020 - 02:50:04
Grupa 1

    06.04.2020 (poniedziałek)

     

    Temat dnia:  Wielkanocny stół

    1. 1.      „Wielkanocne zajączki” – zabawa ruchowa. Rodzice i dzieci ustawia się w szeregu, wzdłuż wyznaczonej linii.  rodzice to zajączki wielkanocne idące z wizytą, a dziecko to zajączek czekający na odwiedziny. Rodzic stoi obok i mówi wierszyk, a „zajączki” naśladują ruchami słowa wierszyka:

    Pan zajączek myje łapki, bo są jeszcze nie umyte. Myje pyszczek, myje szyję, bo wybiera się z wizytą. Lecz najdłużej myje uszy, bo ma uszy bardzo długie: wodą, mydłem, mydłem, wodą, najpierw jedno, potem drugie. Po zakończonej toalecie „zajączki rodzice” susami idą z wielkanocną wizytą do swojego dziecka, witają się z nim i zamieniają się miejscami. Powtarzamy zabawę rodzic czyta wierszyk, by dziecko mogło również przygotować się do odwiedzin.

     

    1. 2.     „Świąteczne jajeczka” – oglądanie ilustracji w „Książce”, identyfikowanie takich samych pisanek. Dziecko siada wygodnie na dywanie i ogląda ilustrację przedstawiającą kurę z pisankami w „Książce”. Rodzic powoli opisuje każde ze świątecznych jajeczek: motywy, kolory, a dzieci wskazują opisywaną przez nauczyciela pisankę palcem. Szukają również dwóch takich samych kolorowych jajek. Polecenia:

    – Pisanki to ozdobione jajka.

    Czy wiesz, kiedy przygotowuje się pisanki?

     – Przyjrzyj się uważnie pisankom na obrazku. Pokaż dwie takie same pisanki.

    – Czy wiesz, kto znosi jajka?

    „Książka” s. 58–59 zdjęcia poniżej.

     

    1. 3.     „Jajko” – wysłuchanie i omówienie treści piosenki.
      1. 1.      Małe jajko, małe,

     caluteńkie białe.

    Wezmę farby nowe

    piękne, kolorowe.

    Ref.:  Tu kropka, tam kreska,

     pisanka niebieska,

    tu kropka różowa,           

    bis pisanka gotowa.

     

    1. 2.     Małe jajko, małe,

    dziś już nie jest białe.

    Ma ubranie nowe

    piękne, kolorowe.

     

    Ref.:  Tu kropka, tam kreska

    pisanka niebieska,

    tu kropka różowa,           

    pisanka gotowa.

     

     

    Rodzice i dziecko siadają na podłodze jedno za drugim. Prezentujemy dziecku piosenkę. Podczas słuchania refrenu dziecko wykonuje masażyk na plecach mamy lub taty: dziecko siedzące z tyłu „maluje” palcem na plecach mamy lub taty zgodnie z tekstem piosenki. Tu kropka, (stuka lekko palcami w plecy osoby siedzącego przed nim) tam kreska, („maluje” kreski) tu kropka różowa, (ponownie stuka lekko palcami w plecy) pisanka niebieska, („maluje” kółko) pisanka gotowa. („maluje” duże jajko) Następnie zamieniajmy się miejscami. W ten sposób utrwalamy piosenkę i masażykiem zostają objęte wszystkie osoby w zabawie.

     

    1. 4.     „Wielkanocny stół” – wysłuchanie wiersza E. Skarżyńskiej, rozmowa kierowana dotycząca jego treści. Rodzic recytuje wiersz i wizualizuje jego treść.

     

    Nasz stół wielkanocny

    haftowany w kwiaty.

    W borówkowej zieleni

    listeczków skrzydlatych

    lukrowana baba

    rozpycha się na nim,

    a przy babie –

    mazurek w owoce przybrany.

    Palmy – pachną jak łąka

    w samym środku lata.

    Siada mama przy stole,

    a przy mamie – tata.

    I my.

    Wiosna na nas

    zza firanek zerka,

    a pstrokate pisanki

    chcą tańczyć oberka.

    Wpuścimy wiosnę,

    niech słońcem

    zabłyśnie nad stołem

    w wielkanocne świętowanie

    jak wiosna wesołe.

     

    1. 5.     Rozmowa z dziećmi na temat wiersza.

    Po przeczytaniu wiersza wyjaśniamy dzieciom niezrozumiałe dla nich słowa i wyrażenia, takie jak np. „oberek”, „haftowany w kwiaty”, „w borówkowej zieleni”, „mazurek” jako ciasto.

    – Co leżało na wielkanocnym stole?

    – Kto usiadł przy wielkanocnym stole?

    – Co chciały robić pisanki na stole?

    – Kogo można wpuścić do domu?

    – Jakie jest wielkanocne świętowanie?

    1. 6.     Następnie rozmawiamy z dzieckiem na temat wielkanocnych tradycji. Pokazujemy ilustracje przedstawiające charakterystyczne motywy świąt: kurczaczki, baranka, pisanki, zajączki. Prezentuje stół wielkanocny, na którym powinny się znaleźć charakterystyczne ozdoby: zajączki, kurczaczki oraz potrawy, takie jak: żurek lub barszcz biały, jaja, baby, mazurki. Podkreślamy, że Wielkanoc to bardzo wesołe i uroczyste święto rodzinne, w czasie którego wszyscy wspólnie jedzą nie tylko wielkanocne śniadanie, lecz także razem spędzają czas.

     

    1. 7.     „Zanieś koszyczek” – zabawa równoważna. Zaznaczamy dwie linie w odległości 5-6 kroków. Między nimi przykleja taśmą czarne kartki – kamienie w odległości nieprzekraczającej kroku dziecka. Na jednej linii stoją dziecko, a na drugiej stoi stolik przykryty serwetą. Dzieci muszą przejść po „kamieniach” do stolika i położyć na nim pisankę, którą będą niosły w koszyczku. Komu pisanka wypadnie po drodze, ten musi wrócić na linię startu i powtórzyć ćwiczenie.

     

    1. 8.    Wykonanie zajączka ze skarpetki lub z papieru . Filmik instruktarzowy poniżej.

     

    https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DwAVTm1nNFx8%26feature%3Dshare%26fbclid%3DIwAR0cWNjzhrpNm8DyoRo0jd-C_hp4HUDn1aDz4lIev9AglMkIHuIpu_GBT5A&h=AT2FGxZCMbPGdVxrnmXBFjvLc3iaHgeHGoQvLHA2l84kCabqHJVPQyt-6mOAf8Wx4i-SJBezxP0mHE1Ghd98S7FMSsztLib1dPxTArA2OEU3VVHQRfb7r6pzwqZnn92sFYMK

    PIOSENKA
    PRACA PLASTYCZNA1
     
     PRACE PLASTYCZNE
     
     pisanki 
    kura

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy