Dodał: anna Data: 22/04/2020 - 12:26:58
Grupa 4

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „Historia ukryta w legendach”

     

     

    Temat zajęć: „Z Krakowa do Warszawy”

    Termin: 22 kwietnia 2020 r.

    Cele zajęć, dziecko:

    -poznaje najbardziej charakterystyczne miejsca oraz herb Warszawy

    -potrafi wskazać na mapie stolicę Polski i Wisłę

    -docenia kunszt malarski artysty

    -rozpoznaje i wskazuje dawne pojazdy

    -uzupełnia obrazki naklejkami

    -poznaje legendę warszawską

    -docenia znaczenie i wartość udzielania pomocy biednym i potrzebującym wsparcia

    -ćwiczy sprawność rąk

    -dostrzega sekwencje rytmiczne i potrafi kontynuować rozpoczęty rytm

    -utrwala pisownię litery Ł, ł

    -odtwarza w rysunku charakterystyczne elementy kamieniczek

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

    Zadanie 1 - Wesołą gimnastyka „Najpierw skłon” https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

    Zadanie 2 - praca z mapą Polski „Z Krakowa do Warszawy”, wykonanie planszy „Warszawa jest ciekawa”.

    Dzieci podróżują „palcem po mapie” z Krakowa do Warszawy, wskazując bieg Wisły jako rzeki, która łączy te dwa miasta. Wskazują Warszawę na mapie i określają czym jest Warszawa dla Polski. Oglądają herb Warszawy i zdjęcia charakterystycznych miejsc Warszawy. Wykonują napisy do globalnego czytania: Warszawa, Zamek Królewski, Stare Miasto, Syrenka Warszawska, Stadion Narodowy, Pałac Kultury i Nauki, Sejm. Układają zdjęcia i napisy wokół napisu Warszawa, tworząc w ten sposób (dzieci mogą wskazać miejsca, a wokół napisu warszawa ułożyć same napisy nazw tych miejsc)

     

    Zadanie 3 - słuchanie „Legenda o Złotej Kaczce” czytanej przez nauczycielkę i rozmowa na temat treści legendy.

    Opowiedzcie swoimi słowami legendę, pamiętając o kolejności wydarzeń Jaki morał, czyli nauka płynie z tej legendy? Wyszukajcie podobieństwa i różnice w legendach „O kwiecie paproci” i „O Złotej Kaczce”. Dlaczego Janek oddał swoje pieniądze? Czym się różni postępowanie Janka od postępowania Jacusia z legendy „O kwiecie paproci”?

     

     

    Zadanie 4 - wykonanie pracy plastycznej „Złota Kaczka i podziemne jezioro” wg pomysłu dzieci

    Przykład: Dzieci otrzymują sztywne kartki w kształcie jeziora. Okładają je folią aluminiową. Lepią z plasteliny Złotą Kaczkę w koronie i umieszczają ją na środku „jeziora”. Drobnymi kuleczkami („kamieniami”) wylepiają brzegi.

    Zadanie 5 - oglądanie obrazu i zdjęć „Dawna Warszawa i jej pojazdy”  w Karcie pracy cz.4 s. 6 

    Dzieci oglądają reprodukcję obrazu Canaletta i ilustracje przedstawiające dawne i współczesne pojazdy. Wklejają brakujące części pojazdów i otaczają pętlą te, które mogły jeździć po ulicach dawnej Warszawy.

     

    Zadanie 6 - zabawa matematyczna „Korale Złotej Kaczce” (potrzebne będą figury geometryczne: kwadraty, prostokąty, trójkąty, koła w różnych kolorach i wielkościach albo klocki)

    Dzieci bawią się figurami geometrycznymi, układając z nich rożne sekwencje i kształty. Samodzielnie, według własnego uznania dzielą figury na grupy i podają uzasadnienie takiego podziału. Następnie prosimy dzieci, aby podzieliły figury ze względu na kształt, kolor, wielkość. Później przedstawiamy rytmy, a dzieci je odtwarzają. Na zakończenie układają z 10 figur dowolny ciąg-korale dla Złotej Kaczki

     

    Zadanie 7 – pisanie liter „Ł, ł” w liniaturze Karta pracy cz.4, (na końcu książki) i w zeszycie - utrwalanie kształtu litery

     

    Dodatkowo:

    -jeśli macie w domu albumy lub inne pamiątki z Warszawy, obejrzyjcie je

    -rysowanie kolorową  kredą (może uda się na chodniku, jeśli nie to na kartce) na temat „Kamieniczki Starego Miasta”, czyli budynki stykające się ścianami z dowolną ilością pięter

    -może namalujecie reprodukcję obrazu Canaletta z karty pracy (pamiętacie z przedszkola?)

    -jeśli chcecie przypomnieć sobie, „Jak powstała Warszawa na podstawie legendy „O Warsie i Sawie” obejrzyjcie i wysłuchajcie na https://www.youtube.com/watch?v=i4PV9vudSLA

    -dzisiaj obchodzimy Światowy dzień Ziemi i z tej okazji zachęcam was do zrobienia ciekawej pracy, a właściwie do sprawdzenia „Jak zrobić kosmos w słoiku?” https://www.youtube.com/watch?v=mRg-bpD4_Ww

     

     

     

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy