Dodał: anna Data: 27/04/2020 - 08:18:25
Grupa 4

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „Świat dla odważnych”

     

     

    Temat zajęć: „Strach ma wielkie oczy”

     

    Termin: 27 kwietnia 2020 r.

     

    Cele zajęć, dziecko:

    -doskonali umiejętność porównywania liczebności oraz stosowania zapisu matematycznego, prawidłowego przeliczania elementów

    -przestrzega reguł gry oraz wykazuje odporność emocjonalna

    -wskazuje różne przyczyny zaistniałej sytuacji i potrafi o tym opowiedzieć

    -uważnie słucha treści wiersza i potrafi odpowiedzieć na pytania z nią związane

    -wczuwa się w sytuację bohatera, rozumiejąc, ze ciemność sprzyja złym wyobrażeniom

    -potrafi w racjonalny sposób spojrzeć na lęk przed ciemnością i szuka sposobów na przezwyciężenie go

    -wie, że gry komputerowe i filmy mogą niekorzystnie wpływać na naszą wyobraźnię i powodować lęk

    -doskonali słuch i werbalizuje emocje wywołane słyszanymi odgłosami

    -określa samopoczucie na podstawie wyrazu twarzy

    -wie, że może kierować swoją wyobraźnią i nie dopuszczać złych myśli

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

     

    Zadanie 1-zabawa rytmiczno-ruchowa na przebudzenie „Równowaga” https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

     

    Zadanie 2-zabawa matematyczna „Gra w dwie kostki” 

    Rozkładamy kartoniki z cyferkami, znaki matematyczne „<”, „>”, „=” oraz kostki z oczkami. Dzieci rzucają kostki i wybierają spośród kartoników z cyframi ten, który wskazuje wyrzuconą liczbę oczek. Następnie dzieci porównują swoje wyniki, układają i odczytują zapis, stosując znaki matematyczne.

     

    Zadanie 3 -scenka sytuacyjna „Kto tak stuka?” 

    Prosimy osobę - rodzica lub rodzeństwo, aby w wyznaczonym czasie podeszła do drzwi i stukała w nie, drapała, ruszała klamką, ale nie wchodziła. Kiedy dzieci słyszą niepokojące odgłosy, wykazujemy zaniepokojenie zaistniałą sytuacją i wspólnie z dziećmi snujemy domysły, kto może być za drzwiami. Następnie podchodzimy do drzwi i pytamy: Kto tam? Słyszymy głos znanej osoby, patrzymy przez wizjer (na niby) i otwieramy drzwi. Do pokoju wchodzi osoba niosąca pudełka z materiałami plastycznymi. Tłumaczy, dlaczego tak hałasowała (nie mogła sama otworzyć drzwi).Rozmawiamy z dziećmi na temat zaistniałej sytuacji i domysłów oraz uświadamiamy im, że to dobrze, że w takich wypadkach towarzyszy nam strach, ponieważ dzięki temu postępujemy ostrożnie i nie otwieramy drzwi nieznajomym.

     

    Zadanie 4-słuchanie wiersza „Nocne strachy” i rozmowa na temat jego treści.  Nauka wiersza na pamięć (Katarzyna Szyngiera „Najpiękniejsze wiersze dla dzieci”)

    Jest już późno, środek nocy.

    Leżę w łóżku, na mnie kocyk,

    na poduszce głowa leży,

    a na głowie włos się jeży.

    Bo wokoło jakieś dźwięki,

    odgłos kroków, dziwne brzęki,

    mysz chrobocze, zegar tyka –

    dość upiorna to muzyka.

    Muszę znaleźć jakiś sposób,

    by się pozbyć tych odgłosów.

    Hm… Nie zrobię z siebie tchórza,

    co tam strachy, lęki, burza…

    Wolę sobie smacznie spać,

    zamiast się tak strasznie bać.

    Dzieci uważnie słuchają utworu, a następnie odpowiadają na pytania.

    Przykładowe pytania: Jakie dźwięki słyszał bohater wiersza? Dlaczego w nocy się boimy?

    Czy ktoś z was miał kiedyś straszny sen? Jaki? Co wtedy zrobił? Jak jeszcze możemy pokonać nocne strachy? Rozmawiamy dziećmi o przyczynami występowania leków, odnosimy się do gier komputerowych czy nieodpowiednich dla dzieci filmów.

    Dzieci uczą się przez cały tydzień wiersza na pamięć.

     

    Zadanie 5-rozpoznawanie samopoczucia na podstawie mimiki, ćwiczenie w Karcie pracy cz.4 s.9 „Złe duchy czy dobre duszki?”

    Prezentujemy różne miny i postawy ciała i prosimy dzieci o odgadywanie, jak dziś się czuje. Dzieci nazywają emocje i odczucia, które „odczytują” z mimiki i gestów. Następnie dzieci pokazują różne emocje i rodzaje samopoczucia. Na zakończenie dzieci oglądają duchy na ilustracji w kartach pracy i starają się nazwać ich emocje, samopoczucie. Następnie czytają wyrazy umieszczone nad tekstem i łączą je z duchami, do których pasują podane określenia. Pozostałe duchy opisują własnymi słowami.

     

    Zadanie 6-słuchanie i odgadywanie źródeł dźwięku „W krainie dźwięków”

    Gromadzimy na dywanie przedmioty wydające różne dźwięki np. telefon komórkowy, mikser, młotek, piszczącą zabawkę, budzik i inne dostępne w domu. Pokazujemy je dzieciom, a później chowamy np. do pudełka luba za siebie. Dziecko zamyka oczy, a my wydobywamy z nich dźwięki, z każdego osobno. Zdaniem dziecka jest nazwanie przedmiotów, których dźwięk usłyszały. Ważne: pytamy dziecko, jakie uczucia/emocje wywołał konkretny odgłos.

     

    Zdanie 7-praca plastyczno-techniczna „Magiczna gwiazda”

    Dawno temu ludzie sądzili, że gwiazda uchroni ich przed niepokojem i lękami, dlatego każdy chciał mieć gwiazdę w domu. Dzieci wykonują gwiazdę-opiekunkę z szablonu gwiazdy i np. folii aluminiowej, kolorowej bibuły, ruchowych oczek, świecących ozdób itp. Mogą zawiesić taką gwiazdę nad łóżkiem.

     

    Dodatkowo:

    -Domowy Teatr Na Kwarantannie „Bębenek” - spektakl „Strach ma wielkie oczy”

    https://www.youtube.com/watch?v=d22jM36D6SQ

    -audiobook „Hania czyta. O strachu” https://www.youtube.com/watch?v=BHBIdIKkvII

    -bajka na dobranoc „Pokonać strach przed ciemnością” („Bajki terapeutyczne” M. Molicka),tekst prześlę zainteresowanym rodzicom

    -dzisiaj obchodzimy DZIEŃ WETERYNARZA-zróbcie i prześlijcie zdjęcia swoich ukochanych zwierząt domowych (możecie być na nim razem), dołączcie kilka słów o zwierzątku (np. imię, gatunek, rasa, co lubi robić itp.)

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy