Dodał: anna Data: 04/05/2020 - 09:13:40
Grupa 4

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „Łąka pełna życia”

     

     

    Temat zajęć: „Świat pod lupą”

     

    Termin: 4 maja 2020 r.

     

    Cele zajęć, dziecko:

    -utrwala znajomość kolejnych etapów cyklu rozwojowego motyla

    -potrafi wymienić rośliny i zwierzęta występujące na łące

    -zapisuje nazwy zwierząt i roślin, dzieli je na sylaby, litery, wskazuje samogłoski i spółgłoski

    -prawidłowo przelicza elementy na obrazku i przyporządkowuje im odpowiednią cyfrę

    -porównuje liczebność zbiorów wykorzystując znaki matematyczne

    -odtwarza treść opowiadania przez swobodną ekspresję ruchową

    -usprawnia narządy mowy podczas naśladowania odgłosów zwierząt łąkowych

    -składa koła zgodnie z instrukcją

    -eksperymentuje, dostrzegając czynniki wpływające na zdolność unoszenia się sylwet w powietrzu

    -osłuchuje się z piosenką, poznaje melodię i tekst

    -wykazuje umiejętność planowego rejestrowania wyników obserwacji

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

     

    Zadanie 1 - zabawa muzyczno-ruchowa „Hop do góry” https://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI

     

    Zadanie 2 - zabawa dydaktyczna Narodziny motyla” – oglądanie planszy lub albumów przyrodniczych ukazujących motyle oraz ich cykl rozwojowy . Dzieci przypominają sobie cykl rozwojowy motyla: jajo, gąsienica, poczwarka, motyl.

     

    Zadanie 3 - omawianie ilustracji „Rośliny i zwierzęta na łące”. Pokazujemy dzieciom ilustracje przedstawiające rośliny i zwierzęta występujące na łąkach . Pytamy, co wiedzą o łąkach, co to za miejsce. Prosimy o nazwanie roślin i zwierząt na ilustracjach i uzupełniamy wiedzę dzieci. Dzieci czytają nazwy wybranych roślin lub zwierząt, zapisują wyraz, sylaby, litery, określają samogłoski i spółgłoski, układają wyraz z rozsypanki literowej (gotowe literki lub napisane na karteczkach).

    Na zakończenie dzieci próbują określić korzyści dla człowieka wynikające z istnienia łąk.

    Zobaczcie filmik „Rośliny na łące”, a dowiecie się, jak cenne dla człowieka są zioła rosnące na łące  https://www.youtube.com/watch?v=bgYeAZm8mqk

     

    Zadanie 4 - wykonanie ćwiczenia „Łąka pełna życia” w  Karcie pracy cz. 4, s. 16

    Na karcie pracy dzieci nazywają i kolorują zwierzęta. Liczą koniki polne i biedronki oraz porównują ich liczbę. Pod obrazkiem kleją odpowiednie liczby i właściwy znak między nimi.

     

    Zadanie 5 - opowieść ruchowa „Mieszkańcy łąki” z ćwiczeniami artykulacyjnymi. Dzieci słuchają opowiadania i bawią się w naśladowanie zachowań i dźwięków wydawanych przez mieszkańców łąki. Treść:

    „Na pięknej majowej łące stał bocian i rozglądał się dookoła. Stanął na jednej nodze i głośno zaklekotał… .Stanął na drugiej nodze i odezwał się ponownie….. Wnet ujrzał w trawie małego ślimaka, który dźwigał. na plecach swój domek, poruszał się powoli, omijając zręcznie przeszkody. Wtem usłyszał jakiś szelest. Przestraszył się i schował do skorupki. To żabka go przestraszyła. Skakała szybko, jakby przed kimś uciekała. Zwalała do swoich koleżanek ….. i wskoczyła do strumyka i zniknęła. Odezwały się inne żaby…… i też ukryły się pod wodą. Widziała to wszystko pszczoła, która siedziała na kwiatku. Słychać było wyraźnie jej glos…… Wzbiła się w powietrze i kołując, spoglądała na łąkę. Potem usiadła na najpiękniejszym kwiatku, jaki zobaczyła, zabzyczała radośnie i zabrała się do zbierania pyłku. A potem odleciała do ula.”. Zabawę można kontynuować, wprowadzając nowych bohaterów (np. z zadania 3).

                                               

    Zadanie 6 - wykonanie pracy plastyczno-technicznej „Motyl” z „Teczki małego artysty”.

     

    Zadanie7 - eksperymenty z unoszeniem się papierowych motyli „W motylarni”, dekorowanie pokoju wykonanymi pracami. Pytamy dzieci, czy wykonane motyle mogą unosić się w powietrzu, a jeśli tak, to dlaczego. Zachęcamy dzieci to kilku prób (dzieci podrzucają motyle, biegnąc, ciągną je na nitce, puszczają z wysokości). Po doświadczeniach dzieci formułują wnioski (należy troszkę naprowadzić dziecko): motyle opadają powoli, przez chwilę unoszą się w powietrzu, bo są lekkie, mają dużą powierzchnię skrzydeł. Na zakończenie dzieci dekorują motylem swój pokój.

     

    Zadanie 8 – osłuchanie z piosenką „Wiosna na łące”, zapoznanie z melodią i tekstem

    https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw

     

     

    Zadanie 9 - „Spacer małego badacza”, obserwacje przyrodnicze np. z wykorzystaniem lupy założenie karty obserwacyjnej. Dzieci rysują wcześniej na kartce tabelkę z czterema. W pierwszej kolumnie wpisują „Dzień tygodnia”, w drugiej rysują kwiatek, w trzeciej owada, czwarta kolumna pozostaje pusta. Codziennie, przez cały tydzień spacerują i szukają obserwują trawniki, ogródki i zapisują wyniki obserwacji w karcie (+ lub -), jeśli znajdą coś, czego nie ma w tabelce, dorysowują.

     

     

    Dodatkowo:

    -dzisiaj Strażacy obchodzą swoje święto, pobawcie się w domu w strażaków, przypomnijcie sobie numer alarmowy do straży pożarnej ,obejrzyjcie  i włączcie się do fajnej zabawy „Strażak- zabawa w podskokach” https://www.youtube.com/watch?v=BKAw3y1HKuE,

    Może wykonanie procę plastyczną na temat pracy strażaków albo zrobicie dla nich prezent?

     

     

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy