Dodał: anna Data: 05/05/2020 - 12:02:01
Grupa 4

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „Łąka pełna życia”

     

    Temat zajęć: „Na tęczowej łące

     

    Termin: 5 maja 2020 r.

     

    Cele zajęć, dziecko:

    -wzbogaca swoje wiadomości o środowisku przyrodniczym łąki i jej mieszkańców

    -rozumie pojęcie: ekosystem-łąka

    -ogląda zdjęcia i film na temat roślin i zwierząt łąkowych, opisuje ich wygląd, kolorystykę, kształty, wielkość, dostrzega ich piękno

    -doskonali spostrzegawczość, wyszukując zwierzęta ukryte na ilustracji

    -wykonuje pracę plastyczną, oddającą wielobarwność łąki, poznaje nowe techniki plastyczne

    -śpiewa piosenkę na temat wiosennej łąki, ćwiczy pamięć muzyczną i słowną

    -doskonali sprawność ruchową i wyobraźnię poprzez naśladowanie zwierząt zamieszkujących łąkę

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

     

    Zadanie1 - „Fotogaleria łąkowa” – oglądanie zdjęć łąki oraz filmu „Wędrówki Skrzata Borówki. Łąka” https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

    Dzieci oglądają zdjęcia roślin na łące i film, zapamiętują nazwy niektórych roślin i zwierząt łąkowych, opisują ich wygląd.  Zwracają uwagę na wielobarwność, kształt, wielkość roślin i  kwiatów. Wybierają te, które najbardziej im się podoba, opowiadają o nim, uzasadniają swój wybór.

     

    Zadanie 2 - wykonanie zadania na Karcie Pracy cz.4, s.17

     

    Zadanie 3 - wykonanie pracy plastycznej  „Kolory wiosennej łąki” wybraną techniką, dziecko może wykorzystać pomysł plastyczny z filmu. Najważniejsze w pracy jest uchwycenie wielobarwności łąki, kwiatów i zwierząt. Oto kilka propozycji ciekawych technik plastycznych:

    „Odbijanie z bibuły” https://www.youtube.com/watch?v=lLdg_OSnowc

    „Łąka z gąbki” https://www.youtube.com/watch?v=ICweXmIaMYo

    „Stemplowana łąka” https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc

    „Łąka turlana” https://www.youtube.com/watch?v=q_gx6c-UNz0

     

    Zadanie 4 - nauka piosenki „Wiosna na łące”  (z wczorajszego dnia). https://www.youtube.com/watch?v=814z9Tpphkw Tekst piosenki:

    I Dziś na łąkę przyszła wiosna w kwiecistej sukience,

    Budzi maki i stokrotki, jaskry i kaczeńce.

    Ref.: Ptaki trele wyśpiewują,

    Świeci ciepłe słońce.

    W rosie kąpią się biedronki,

    Wiosna już na łące.

    II Świerszcz zielone stroi skrzypce,

    Da dziś pierwszy koncert.

    Tańczą pszczoły i motyle,

    Żabki i chrabąszcze

    Ref.: Ptaki trele wyśpiewują….

    III Tak się wszyscy cieszą wiosną,

    Tańczą i śpiewają.

    Nawet krecik wyszedł z norki,

    Z myszką pląsa żwawo.

    Ref.: Ptaki trele wyśpiewują…

     

     

    Zadanie 5 - ćwiczenia gimnastyczne „Mieszkańcy łąki”

    Dzieci mają stopy złączone, palce stóp podkurczone, ręce ułożone w „skrzydełka”. wprowadzamy dzieci do tematu, proponujemy spacer na łąkę, zachęcamy do wykorzystania wyobraźni w przeistaczaniu się w zwierzęta zamieszkujące łąkę

    „Idziemy na łąkę” – ćwiczenie orientacyjno-porządkowe. Dzieci idą na „łąkę”. Uderzamy w tamburyn lub klaszczemy, określamy tempo i rodzaj kroku – od powolnego marszu, przez podskoki, do biegu. W momencie gdy przestajemy uderzać w tamburyn lub klaskać, dzieci się zatrzymują

    „Zbieramy kwiatki” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych, ćwiczenie oddechowe. Dzieci chodzą po „łące”, co kilka kroków kucają, naśladując zrywanie kwiatków. Kiedy zrobią duży bukiet, wąchają kwiatki

    "Pszczoły” – ćwiczenie orientacyjno-porządkowe. Rozdajemy dzieciom szarfy w czterech kolorach oraz w jednym potem w innym tak aby oznaczyć pszczoły z różnych uli. Na obrzeżach pokoju rozkładamy cztery duże obręcze, sznurówki itp w kolorach szarf symbolizujące ule. Na hasło: Pszczoły fruwają po łące – dzieci biegają po sali, naśladując bzyczenie pszczół. Na hasło: Pszczoły zbierają nektar – kucają. Na hasło: Pszczoły wracają do swoich uli – dzieci biegną do obręczy w kolorze ich szarfy. Ćwiczenie powtarzamy trzy razy.

    „Pszczoła, a sio!” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci we wspięciu na palcach maszerują po pokoju – „spacerują po łące”. Na hasło: Uwaga – pszczoła! – naśladujemy dźwięk wydawany przez pszczoły, a dzieci wykonują wymachy rąk w różne strony, jakby chciały odgonić pszczołę, mówiąc przy tym: A sio…!, a sio…! Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

    „Uwaga, pokrzywy!” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Rozstawiamy cztery pary krzeseł zwróconych do siebie oparciami, o które zaczepiamy duże obręcze. Na hasło: Uwaga, pokrzywy! – dzieci, wysoko podnosząc kolana, przechodzą z obręczy do obręczy, tak aby nie dotknąć do żadnej z nich i nie „sparzyć się pokrzywą”.

    „Pracowita dżdżownica” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Na hasło: Dżdżownice spulchniają ziemię – dzieci wczołgują się do pierwszej obręczy, wstają, a następnie, robiąc duży krok, wychodzą z obręczy i ponownie się kładą, pokonując w ten sposób całą trasę.

    „Przemiana gąsienicy” – ćwiczenie stóp. Dzieci, stojąc, na przemian podkurczają palce raz prawej, raz lewej stopy i poruszają się w sposób zbliżony do gąsienicy. Kiedy dojdą do wyznaczonego przez nauczyciela miejsca, gąsienice przeobrażają się w motyle i, stojąc, machają rękoma niczym skrzydłami.

    „Kto złapie motyla?” – zabawa bieżna z elementem podskoku. Najpierw my, a za kolejnym razem dziecko, biegnie po pokoju trzymając sznurek, na końcu którego znajduje się około 25-centymetrowy papierowy motyl. Na hasło: Kto złapie motyla? – biegnie za motylem i, podskakując, próbują go złapać. Następnie chwyta sznurek i ucieka z nim przed rodzicem, czy rodzeństwem

    „Bocian i żabki” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Bocian, czyli ktoś z domowników będzie chodził po „łące” i polował na „żabkę”. Dzieci („żabki”) kucają i skaczą po „łące”. Na hasło: Idzie bocian – „żabki” siadają w klęku podpartym z rękoma wyciągniętymi przed siebie (niska pozycja Klappa) i zamierają w bezruchu, aby nie dostrzegł ich „bocian”. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, zmieniając „bociana”

    „Dmuchawce” – ćwiczenie oddechowe. Dzieci chwytają dłonią piórko i dmuchają na nie, jak na dmuchawce

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy