Dodał: anna Data: 05/05/2020 - 07:59:42
Grupa 4

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „Łąka pełna życia”

     

     

    Temat zajęć: „Tworzymy łąkowy atlas”

     

    Termin: 6 maja 2020 r.

     

    Cele zajęć, dziecko:

    -wzbogaca swoją wiedzę na temat roślin i ziół rosnących na łące

    -poszerza słownictwo o nazwy wybranych roślin

    -uważnie słucha czytanego wiersza i rozmawia na temat jego treści

    -dostrzega piękno opisu poetyckiego

    -poznaje zioła mające właściwości lecznicze

    -wie, że niektóre rośliny mogą być trujące

    -projektuje i wykonuje album

    -wykazuje zainteresowanie czytaniem i pisaniem podczas wykonania okładki z nazwą albumu, imieniem i nazwiskiem autora, przyporządkowywaniem napisów do sylwet roślin

    -dodaje i odejmuje w zakresie 10 na materiale konkretnym lub w pamięci

    -rozwiązuje zadania tekstowe

    -koloruje obrazek, kontynuując podany wzór

    -zapamiętuje treść wiersza

    -śpiewa piosenkę z repertuaru dziecięcego

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

     

    Zadanie 1 - utrwalanie piosenki „Wiosna na łące”

     

    Zadanie 2 - słuchanie wiersza „Na łące” M. Strzałkowskiej i rozmowa na temat jego treści, wzbogacenie wiedzy dotyczącej roślinności na łące.      

    Jest jasno i błękitnie,

    a wokół łąka kwitnie,

    po łące sobie hasam

    i trawę mam do pasa!

    Na łące rosną babki i mięta,

    i bławatki, powoje i podbiały,

    i inne dyrdymały!

    Tu motyl, a tam dzwonek,

    stokrotka i skowronek,

    wśród trawy pachnie ziółko,

    a ja powtarzam w kółko:

    Jest jasno i błękitnie,

    a wokół łąka kwitnie,

    po łące sobie hasam

    i trawę mam do pasa!

    Po wysłuchaniu wiersza dzieci wymieniają nazwy roślin łąkowych, które pojawiają się w utworze (babka, mięta, bławatek, powój, podbiał, dzwonek, stokrotka) oraz zwierząt (motyl, skowronek). Podają przymiotniki określające nastrój wiersza (wesoły, pogodny, radosny). Dostrzegają humor w wierszu.

    Zadanie 3 -  nauka na pamięć wiersza „Na łące” oraz wykorzystywanie go do zabaw rytmicznych i wyliczanek. Dzieci, ucząc się tekstu, wyklaskują i wytupują rytm, mówią głośno i szeptem, kończą rozpoczęte przez nas wersy.

    Zadanie 4 - „Apteka na łące” – pokaz wybranych gatunków roślin i ziół, jakie można spotkać na łące, poznanie ich właściwości leczniczych.

    Prezentujemy dzieciom zdjęcia, atlasy, okazy  ziół z łąki (co jest dostępne w domu, wysłane zdjęcia pokazują zioła w tej samej kolejności co wymienione w tekście). Dzieci starają się zapamiętać ich nazwy oraz właściwości lecznicze ziół, np. mięta łagodzi dolegliwości żołądkowe, jest używana jako dodatek do potraw, słodyczy, gum do żucia, past do zębów; rumianek łagodzi bóle brzucha, bóle głowy, działa uspokajająco, jest składnikiem kremów i maseczek na twarz (wygładza skórę), szamponów i odżywek do włosów (zmiękcza włosy i ułatwia układanie); babka – świeże liście stosuje się na rany i użądlenia pszczół, syrop z babki pomaga na ból gardła i kaszel; dziurawiec wzmacnia wątrobę, działa uspokajająco, jest używany na rany i oparzenia, mniszek podnosi odporność organizmu, wspomaga trawienie i odchudzanie. Ale uwaga na łące można spotkać rośliny, które wyglądają bardzo ładnie, ale są  trujące, np. jaskier, tojad mocny, szalej jadowity, kieliszek zaroślowy. Nie wolno ich zrywać, a nawet dotykać, ponieważ mogą spowodować silne poparzenie. (zdjęcia w kolejności wymienienia).

     

    Zadanie 5- założenie „Atlasu roślin łąkowych”. Dzieci tworzą atlas roślin, traw, kwiatów i ziół, jakie można spotkać na łące. Projektują okładkę (piszą tytuł, imię i nazwisko autora, wykonują rysunek dotyczący treści albumu) oraz umieszczają na każdej stronie inny gatunek wybranej przez siebie rośliny i piszą jej nazwę. Strony numerują cyframi. Rośliny można narysować, namalować, wykleić, wyciąć z gazety, wkleić zdjęcie, zebrać na łące i przykleić. itp. Następnie łączymy kartki (okładka i środkowe kartki: np. zszywamy, robimy dziurki i przeciągamy wstążkę, sznurek). Zadanie wykonujemy do końca tygodnia.

     

    Zadanie 6- ćwiczenia matematyczne w Karcie pracy cz. 4 s. 20 –kolorowanie kwiatka zgodnie z podanym wzorem i skreślanie tyle, aby rysunek zgadzał się z zapisem działania.

     

    Zadanie 7 - rozwiązywanie zadań tekstowych „Na łące” – odejmowanie i dodawanie w zakresie 10 na materiale konkretnym (np. klocki) lub w pamięci, zapisywanie działań.

    1.Na łące rosło siedem maków, dziewczynka zerwała trzy. Ile maków zostało?

    2.Nad kolorową łąką latało pięć motyli cytrynowych, trzy czerwone i jeden błękitny. Ile razem motyli latało nad łąką?

    3.W ulu było dziesięć pszczół, cztery wyleciały na łąkę. Ile pszczół zostało w ulu?

    4.W trawie ukryło się sześć komarów i dwie osy. Ile razem komarów i os siedziało w trawie?
    5.Na łące skakało siedem żab. Nagle pojawił się bocian i trzy żaby wskoczyły do stawu. Ile żab zostało na łące?

    6.Ania i Wojtek postanowili zrobić dla mamy bukiet. Ania zebrała pięć chabrów, a Wojtek dwa chabry i trzy rumianki. Z ilu kwiatów dzieci zrobiły bukiet?

    7.Na łące zjawiło się osiem motyli i dwie biedronki. O ile więcej motyli od biedronek pojawiło się na łące?

     

     

     

    Dodatkowo:

    -rozwiązywanie zadania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z poziomu kl. „0” oraz zadania w zakresie 20, w tym zadania tekstowe (jeśli dziecko czuje się na siłach) na  www.matzoo.pl

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy