Dodał: anna Data: 08/05/2020 - 02:30:59
Grupa 4

     

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „Łąka pełna życia”

     

     

    Temat zajęć: „Przyroda na łące”

     

    Termin: 8 maja 2020 r.

     

    Cele zajęć, dziecko:

    -utrwala wiadomości o roślinach i zwierzętach łąkowych

    -rozwiązuje zagadki słowne

    -śpiewa piosenkę zachowując prawidłową linię melodyczną

    -recytuje wiersz z pamięci

    -wykonuje ćwiczenia graficzne

    -uzupełnia ilustrację naklejkami

    -kreśli znane litery na gładkiej kartce papieru

    -wydziela głoskę w wygłosie

    -układa zdania, w których wyrazy rozpoczynają się tą samą głoską

    -liczy wyrazy w zdaniu

    -utrwala znajomość cyfr od 1 do 10

    -układa i rozwiązuje zadania na dodawanie i odejmowanie z użyciem liczmanów

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

     

    Zadanie 1 – zabawy dydaktyczne „Co wiem o wiosennej łące?”

    -rozwiązywanie zagadek słownych „Zagadki z łąki”

    -wykonanie zadania w Karcie pracy cz.4 , rozkładówka „Łąka latem”: dzieci nazywają zwierzęta na ilustracji i uzupełniają ją naklejkami (zwracamy uwagę na kwitnące rośliny i wyjaśniamy, że łubin, wrotycze, maki zakwitną pod koniec wiosny)

    -recytacja wiersza „Na łące”

    -zaśpiewanie piosenki „Wiosna na łące”

    -uzupełnienie „Atlasu roślin łąkowych”

    -uzupełnianie przyrodniczej  karty obserwacyjnej

     

    Zadanie 2 - słuchanie audiobooka „Jak Wróbelek Elemelek w szkole uczył się literek” https://www.youtube.com/watch?v=etuhu_VRPrE Dzieci w skupieniu słuchają opowiadania. Po wysłuchaniu dzielą się swoimi wrażeniami i spostrzeżeniami.

     

    Zadanie 3 - zabawa dydaktyczna „Dyktando wróbelka Elemelka” - kreślenie znanych liter na gładkiej kartce papieru. Ciekawym dla dzieci rozwiązaniem jest kreślenie literek na mące/piasku wysypanych na tacy. Można tez rysować kredą na chodniku. Dzieci kreślą znane litery, które dyktuje im rodzic. Pamiętajmy o zachowaniu prawidłowego kierunku pisania: z góry na dół i z lewej do prawej strony, o literach wysokich np. k, t, niskich np. y, p, g. Pamiętajmy też, że kreślimy literami pisanymi, a nie drukowanymi. Literki drukowane służą do czytania. Każda udana próba jest chwalona przez rodzica.

     

    Zadanie 4 - zabawy doskonalące spostrzeganie słuchowe:

    - „Domino słuchowe” – ćwiczenie słuchu fonematycznego

    Rodzic podaje dowolne słowo / przedłużając wymowę ostatniej głoski/, dziecko szuka słowa na ostatnią głoskę z wyrazu podanego przez rodzica, potem rodzic podaje wyraz rozpoczynający się ostatnią głoską z wyrazu dziecka. I tak naprzemiennie. Np.:  kura / pytamy: jaką głoską kończy się słowo kura? Poszukaj słowa na a/ aparat –traktor, -rolki, -igloo, -osa itd.

    - „Układamy zdania” - zabawa słowna

    Będziemy układać zaczarowane zdania, każde słowo w zdaniu musi rozpoczynać się na taką samą głoskę. Np.: Zuzia zbiera znaczki. Krysia koloruje kredkami komin. Ola ogląda ogromne ogórki. Mama maluje maki. Rysio rysuje rudego rumaka. 

    -„Liczymy wyrazy w zdaniu” - ćwiczenie na materiale z poprzedniej zabawy. Dziecko liczy ze słuchu wyrazy w zdaniu, może liczyć na palcach. Wypowiadamy zdania wyraźnie, ale w naturalny sposób, bez przesadnego zwalniania i pauz między słowami.

     

     Zadanie 5 - wykonanie ćwiczenia w Karcie pracy cz.4, s. 22 - rysowanie po śladzie części obrazka i połączenie kropek od 1 do 10 w celu dokończenia rysunku.

     

    Zadanie 6 - ćwiczenie matematyczne „Kwiatowe zadanie”, ilustrowane sylwetami kwiatów/liczmanami i sylwetą wazonu. Dzieci ilustrują treść zadania i dokonują obliczeń. Treść zadania: Na rabatce rosną trzy kwiaty czerwone, dwa żółte i cztery niebieskie. Ile rośnie wszystkich kwiatów? Do wazonu biorę po jednym kwiatku w każdym kolorze. Ile kwiatów zostało na rabatce? Ile kwiatów jest w wazonie? Dokładam do wazonu jeszcze jeden kwiatek. Ile jest kwiatków w wazonie? Ile kwiatów zostało teraz na rabatce? Pozostałe na rabatce kwiaty zbieram do bukietu. A teraz ile kwiatów zostało na rabatce? Ile kwiatów jest w wazonie? Kiedy dzieci opanują już sposób działania, mogą same układać nowe zadania, nawet z większą ilością liczmanów.

     

     

     

     

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy