Dodał: anna Data: 11/05/2020 - 11:40:29
Grupa 4

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „Muzyka, która łączy”

     

     

    Temat zajęć: „Muzyka dawniej i dziś”

     

    Termin: 11 maja 2020 r.

     

    Cele zajęć, dziecko:

    – poznaje rożne gatunki muzyki

    – doskonali wrażliwość słuchową podczas rozpoznawania instrumentów po ich brzmieniu

    – dostrzega podobieństwa i różnice w wyglądzie instrumentów muzycznych

    – dostrzega różnice w brzmieniu między utworami muzyki klasycznej a współczesną muzyką z udziałem instrumentów elektronicznych

    – wyraża nastrój muzyki przez swobodną ekspresję ruchową

    – zna podstawowe rodzaje instrumentów muzycznych (strunowe, dęte, perkusyjne) i potrafi je właściwie klasyfikować

    – wykazuje umiejętności techniczne podczas montażu instrumentów

    – ciekawie ozdabia instrumenty oraz porządkuje miejsce pracy

    – bada efekty akustyczne i możliwości wygrywania różnych dźwięków na wykonanych instrumentach

    – rozwija wyobraźnię muzyczną i inwencję twórczą podczas tworzenia własnej muzyki

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

     

    Zadanie 1 – wesoła zabawa gimnastyczna na dzień dobry 

    https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PLt3FJASYjFdZHGrQHchgQekf2a1GgeAy0

     

    Zadanie 2 – oglądanie filmiku Instrumenty muzyczne” - prezentacja perkusyjnych, dętych i strunowych instrumentów muzycznych,  ich wyglądu i brzmienia https://www.youtube.com/watch?v=jMTrWCC24mg

     

    Zadanie 3 – rozwiązywanie zagadek słuchowych „Jaki to instrument?”. Dzieci zamykają oczy lub odwracają się tyłem i próbują rozpoznać dźwięk instrumentów muzycznych. Weryfikujemy odpowiedź dziecka, sprawdzamy i pokazujemy zdjęcie instrumentu.

    https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo

     

    Zadanie 4 – zabawa dydaktyczna „Jakie czasy, taka muzyka” – słuchanie fragmentów utworów muzycznych z różnych epok oraz swobodna ekspresja ruchowa. Odtwarzamy fragmenty utworów o różnym tempie i nastroju pochodzące z różnych epok. Dzieci uważnie słuchają i starają się tańczyć, dostosowując ruchy do rytmu i nastroju słuchanych utworów.

    -Chorały z okresu średniowiecza https://www.youtube.com/watch?v=wMGSgsOUKtc

    -Muzyka barokowa https://www.youtube.com/watch?v=jjnyeZLNb3E

    -Muzyka z okresu romantyzmu https://www.youtube.com/watch?v=4Tr0otuiQuU&list=PLiEy6EBp-7vHP843rC0XurU0sluPelbrQ

    -Menuet z XVII/XVIII wieku https://www.youtube.com/watch?v=x8VoKeuOzZQ

    -„Walc” A. Chaczaturiana grany przez współczesną orkiestrę symfoniczną

    https://www.youtube.com/watch?v=Y7JxLgf3wLM

    -Muzyka poważna grana współcześnie „Zima” A. Vivaldiego połączona ze współczesnym utworem „Mam tę moc” https://www.youtube.com/watch?v=6Dakd7EIgBE&list=PLH3iJFyMkB7Tam6Mt0b5OeZzHhKlyYVId&index=6

    -Współczesna muzyka rockowa https://www.youtube.com/watch?v=gEPmA3USJdI&list=PLwecpwn_N4gLXsUXgJXPvhw4YHAErsxJj&index=1

    - Współczesna muzyka pop  https://www.youtube.com/watch?v=Q91hydQRGyM&list=PL2MiU6VTSezliX7u1CeDcC6NlJB_C41K4

    -Muzyka elektroniczna https://www.youtube.com/watch?v=33UrKEYJ1ck

     

    Zadanie 5 - wykonanie zadanie w Karcie pracy cz.4, s. 23 – dzieci nazywają i grupują instrumenty na strunowe, perkusyjne, dęte

     

    Zadanie 6 - wykonanie pracy technicznej „Konstruujemy instrumenty”. Dzieci wykonują instrumenty muzyczne. Napełniają puszki lub inne pojemniki kaszą, grochem, piaskiem, ziarnami. Otwory puszek zaklejają plasteliną, pudełek – zakrywają mocnym papierem i mocują gumką recepturką. Pojemniki ozdabiają według własnego pomysłu, oklejając samoprzylepnym papierem kolorowym.

     

    Zadanie 7 - eksperymentowanie z wydobywaniem dźwięków „Nasze granie” z wykorzystaniem wykonanych instrumentów oraz swobodne improwizacje muzyczne.

    Dzieci śpiewają znaną piosenkę i akompaniują sobie na wykonanych przez siebie instrumentach

     

    Dodatkowo:

    -na jutrzejsze zajęcia przygotowujemy:

    *sześć prostokątów o rożnej wielkości (można skorzystać z linijki, należy utrwalić wygląd figury : dwa dłuższe i dwa krótsze boki)

    *kilka np.10 papierowych kwadratów tej samej wielkości w kolorach: białym, czerwonym i niebieskim (do oznaczania głosek, samogłosek i spółgłosek) oraz kartoniki z literkami

    * piasek/bułkę tartą/kasze mannę oraz tackę/ talerzy, które posłużą do pisania literek

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy