Dodał: anna Data: 11/05/2020 - 11:42:41
Grupa 4

     

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „Muzyka, która łączy”

     

     

    Temat zajęć: „Tańczyć każdy może

    Termin: 13 maja 2020 r.

     

    Cele zajęć, dziecko:

    – odczuwa niezwykły klimat instrumentalnej muzyki elektronicznej i rozwija własną wyobraźnię

    – poznaje różne rodzaje tańca, dostrzegając odmienność, podziwiając kunszt i piękno stylów tanecznych

    – docenia wkład pracy włożony przez tancerzy w zdobycie tej umiejętności

    – potrafi rozróżniać i naśladować podstawowe style taneczne

    – potrafi precyzować wypowiedź o własnych marzeniach i planach

    – nabiera wiary we własne możliwości

    – utrwala znajomość zapisu cyfrowego liczb od 1 do 10

    – wykazuje spostrzegawczość wzrokową podczas porównywania obrazków

    – doskonali sposób poruszania się i orientację w przestrzeni

    – pisze litery w liniaturze

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

     

    Zadanie 1 - słuchanie muzyki połączone ze swobodną ekspresją ruchową „Crazy Frog”.  Zapraszamy dzieci do słuchania muzyki elektronicznej, zwracamy uwagę na swoisty nastrój utworów i brzmienie wytworzone przez aparaturę elektroniczną. Dzieci wcielają się w rolę szalonej żaby i tańczą samodzielnie lub z rodzeństwem, poruszając się zgodnie z charakterem muzyki.   https://www.youtube.com/watch?v=k85mRPqvMbE

     

    Zadanie 2 - prezentacja filmowa „Oblicza tańca”.  Dzieci oglądają filmy i obrazy ukazujące różne rodzaje tańca, krótko je omawiamy, podajemy nazwy. Dzieci wyrażają swoje zdanie na temat obejrzanych tańców, określają, który podobał im się najbardziej i dlaczego.

    balet https://www.youtube.com/watch?v=jSTia7AmWDI

    taniec współczesny https://www.youtube.com/watch?v=tb97VvTiU7s

    taniec hip - hop https://www.youtube.com/watch?v=lr4EjDWKOxU

    taniec towarzyski: taniec  samba  https://www.youtube.com/watch?v=EqKEyM0kv7Q

    walc wiedeński https://www.youtube.com/watch?v=fE9Ro0NR8eI

    tańce na wózkach inwalidzkich https://www.youtube.com/watch?v=06B90jUS8q0

    taniec flamenco z Hiszpanii https://www.youtube.com/watch?v=cm9IYSDxagc

    taniec irlandzki  https://www.youtube.com/watch?v=cPBn2kbBqV0

    taniec na lodzie https://www.youtube.com/watch?v=hPJ4Raz2yIc

    taniec ludowy krakowiak https://www.youtube.com/watch?v=ng_k6_zysAs

     

    Zadanie 3 - wypowiedzi dzieci „Moje marzenia”. Zachęcamy dzieci do dzielenia się swoimi marzeniami i planami na przyszłość. Staramy się przekonać dzieci, że wszystkie zamierzenia mogą się spełnić, jeśli będą wytrwale do nich dążyć. Zwracamy uwagę na poprawne budowanie zdań i prawidłową wymowę.

    93

    arie zajęć Maj

    Zadanie 4 - zabawa matematyczna „Roztańczone pary” połączona z elementem ruchowo-tanecznym. Rozkładamy na dywanie kolorowe kartoniki z cyframi od 0 do 10 (liczba kartoników powinna być parzysta, po dwa z każdą cyfrą). Włączamy dowolną muzykę, a dzieci tańczą pomiędzy kartonikami. Na przerwę w muzyce pobierają w pary kartoniki z takimi samymi cyframi. Po zebraniu jeden pary cyfr, tańczą dalej i znowu na przerwę w muzyce zbierają kolejną itd.

     

    Zadanie 5 - wykonanie ćwiczenia „Tańczący kosmici” w Karcie pracy cz. 4, s.26. Dzieci wskazują , który kosmita pokazany jest przodem, a który tyłem. Następnie dopasowują naklejki tak, aby każdy kosmita widziany był z przodu i z tyłu.

     

    Zadanie 6 - wykonanie ćwiczenia w Karcie pracy cz. 4 (na końcu książki) - pisanie litery „h” w liniaturze

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy