Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców
(propozycje wspólnych działań na cały dzień)
grupa IV
przygotowała: Anita Stanisławska
Tematyka tygodniowa: „Muzyka, która łączy”
Temat zajęć: „Tańczyć każdy może”
Termin: 13 maja 2020 r.
Cele zajęć, dziecko:
– odczuwa niezwykły klimat instrumentalnej muzyki elektronicznej i rozwija własną wyobraźnię
– poznaje różne rodzaje tańca, dostrzegając odmienność, podziwiając kunszt i piękno stylów tanecznych
– docenia wkład pracy włożony przez tancerzy w zdobycie tej umiejętności
– potrafi rozróżniać i naśladować podstawowe style taneczne
– potrafi precyzować wypowiedź o własnych marzeniach i planach
– nabiera wiary we własne możliwości
– utrwala znajomość zapisu cyfrowego liczb od 1 do 10
– wykazuje spostrzegawczość wzrokową podczas porównywania obrazków
– doskonali sposób poruszania się i orientację w przestrzeni
– pisze litery w liniaturze
Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na Messenger grupy IV.
Zadanie 1 - słuchanie muzyki połączone ze swobodną ekspresją ruchową „Crazy Frog”. Zapraszamy dzieci do słuchania muzyki elektronicznej, zwracamy uwagę na swoisty nastrój utworów i brzmienie wytworzone przez aparaturę elektroniczną. Dzieci wcielają się w rolę szalonej żaby i tańczą samodzielnie lub z rodzeństwem, poruszając się zgodnie z charakterem muzyki. https://www.youtube.com/watch?v=k85mRPqvMbE
Zadanie 2 - prezentacja filmowa „Oblicza tańca”. Dzieci oglądają filmy i obrazy ukazujące różne rodzaje tańca, krótko je omawiamy, podajemy nazwy. Dzieci wyrażają swoje zdanie na temat obejrzanych tańców, określają, który podobał im się najbardziej i dlaczego.
balet https://www.youtube.com/watch?v=jSTia7AmWDI
taniec współczesny https://www.youtube.com/watch?v=tb97VvTiU7s
taniec hip - hop https://www.youtube.com/watch?v=lr4EjDWKOxU
taniec towarzyski: taniec samba https://www.youtube.com/watch?v=EqKEyM0kv7Q
walc wiedeński https://www.youtube.com/watch?v=fE9Ro0NR8eI
tańce na wózkach inwalidzkich https://www.youtube.com/watch?v=06B90jUS8q0
taniec flamenco z Hiszpanii https://www.youtube.com/watch?v=cm9IYSDxagc
taniec irlandzki https://www.youtube.com/watch?v=cPBn2kbBqV0
taniec na lodzie https://www.youtube.com/watch?v=hPJ4Raz2yIc
taniec ludowy krakowiak https://www.youtube.com/watch?v=ng_k6_zysAs
Zadanie 3 - wypowiedzi dzieci „Moje marzenia”. Zachęcamy dzieci do dzielenia się swoimi marzeniami i planami na przyszłość. Staramy się przekonać dzieci, że wszystkie zamierzenia mogą się spełnić, jeśli będą wytrwale do nich dążyć. Zwracamy uwagę na poprawne budowanie zdań i prawidłową wymowę.
93
arie zajęć Maj
Zadanie 4 - zabawa matematyczna „Roztańczone pary” połączona z elementem ruchowo-tanecznym. Rozkładamy na dywanie kolorowe kartoniki z cyframi od 0 do 10 (liczba kartoników powinna być parzysta, po dwa z każdą cyfrą). Włączamy dowolną muzykę, a dzieci tańczą pomiędzy kartonikami. Na przerwę w muzyce pobierają w pary kartoniki z takimi samymi cyframi. Po zebraniu jeden pary cyfr, tańczą dalej i znowu na przerwę w muzyce zbierają kolejną itd.
Zadanie 5 - wykonanie ćwiczenia „Tańczący kosmici” w Karcie pracy cz. 4, s.26. Dzieci wskazują , który kosmita pokazany jest przodem, a który tyłem. Następnie dopasowują naklejki tak, aby każdy kosmita widziany był z przodu i z tyłu.
Zadanie 6 - wykonanie ćwiczenia w Karcie pracy cz. 4 (na końcu książki) - pisanie litery „h” w liniaturze