Dodał: anna Data: 17/05/2020 - 12:01:42
Grupa 4

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „Uczciwość na co dzień”

     

     

    Temat zajęć: „Uczciwość bywa trudna

     

    Termin: 18 maja 2020 r.

     

    Cele zajęć, dziecko:

    – kształtuje umiejętność odbierania otoczenia z punktu widzenia drugiej osoby

    – rozróżnia i prawidłowo określa kierunki w przestrzeni

    – dokonuje oceny postępowania bohaterów, wskazując pozytywne i negatywne zachowania oraz postawy

    – docenia wartość przyjaźni opartej na tolerancji, wzajemnym zrozumieniu i zaufaniu

    – ćwiczy pamięć, uwagę i spostrzegawczość

    – wczuwa się w sytuację i emocje przedstawianej postaci

    – zdobywa dalsze doświadczenia w zakresie porównywania wielkości przedmiotów

    – potrafi prawidłowo stopniować przymiotniki odnoszące się do wielkości i długości

    –posługuje się różnymi formami ruchu (bieg, chodzenie na czworakach, czołganie, podskoki)

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

     

    Zadanie  - Gimnastyka na wesoło

    https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

     

    Zadanie 2 - słuchanie opowiadania „Ulica ma cztery rogi” A. Świrszczyńskiej.

    Raz słomiana lala powiedziała do wielkiego słonia z gumy:

    – Słoniu, masz tu grosik, idź do sklepu na ulicę Słodką, kup mi ciastko z pianką.

    Poszedł słoń na ulicę Słodką. A ta ulica, jak każda, ma cztery rogi.

    Na końcu tej ulicy jest sklep z ciastkami.

    – Dzień dobry! – powiedział słoń. – Proszę o jedno ciastko dla słomianej lali. Tylko żeby było z pianką.

    Dostał śliczne ciastko z pianką i wraca. A ulica ma cztery rogi. Na jednym rogu – przysiadł na ogonku i oblizał ciastko z prawej strony. Na drugim rogu – przysiadł na ogonku i oblizał ciastko z lewej strony. Na trzecim rogu – zawołał:

    – Oj, co to będzie!

    A na czwartym rogu – westchnął, sapnął, spojrzał na ciastko i całe, calutkie, calusieńkie zjadł.

    Jak zjadł, to się zaczął okropnie wstydzić. A z tego wstydu zaczął się kurczyć. Kurczył się, kurczył, aż zrobił się taki mały jak jabłko. Potem zrobił się taki jak cebulka. A potem zrobił się taki jak orzeszek.

    Przyszedł do lali i piszczy cienko:

    – Ojojoj!

    – Kto to mówi? – pyta lala. – Nikogo nie widzę.

    – To ja, słoń z gumy.

    Spojrzała lala uważniej i załamała ręce.

    – Ach, słoniu, dlaczego jesteś taki malutki?

    – Bo się skurczyłem – zamruczał słoń i spuścił głowę.

    – A dlaczego się skurczyłeś?

    – Bo się wstydzę.

    – A dlaczego się wstydzisz?

    – Bo… zjadłem… twoje… ciastko – powiedział słoń i zaczął płakać.

    Słomiana lala chciała się bardzo pogniewać. Ale przypomniała sobie, że w zeszłym tygodniu stłukła słoniowi śliczny szklany dzwoneczek, który nosił na szyi. I wtedy słoń jej darował.

    Więc powiedziała:

    – To nic, nie płacz. Ja się wcale na ciebie nie gniewam.

    Schyliła się i pocałowała go. A słoń otarł łzy i uśmiechnął się. I – o dziwo – zaraz zaczął rosnąć! Najpierw zrobił się taki jak cebulka. Potem taki jak jabłko. A potem taki jak zawsze.

     

    Zabawa 3 – rozmowa na temat treści opowiadania, dokonanie oceny postępowania bohaterów. Podsumowaniem rozmowy powinno być wyliczenie negatywnych i pozytywnych postaw oraz zachowań. Negatywne zachowania: słoń zjadł ciastko słomianej lali. Pozytywne zachowania: słoń przyznał się do zjedzenia ciastka, słoń czuł skruchę (wstydził się, popłakał się z żalu), słomiana lala wybaczyła słoniowi, okazała zrozumienie, ostatecznie zwyciężyła przyjaźń.

     

    Zabawa 4 – praca z obrazkiem „Słoń w drodze po ciasteczko” z wykorzystaniem Karty pracy cz. 4, s. 30. Dzieci oglądają obrazek i opisują, co jest na nim przedstawione, wykorzystując treść wysłuchanego opowiadania. Następnie oglądają elementy umieszczone pod obrazkiem oraz czytają wyrazy. Pokazane lub opisane elementy odszukują na dużym obrazku i otaczają pętlami.

     

    Zabawa 5 - zabawa ruchowa ilustrująca wiersz „Chodzenie” B. Szelągowskiej. Czytamy kolejne zwrotki wiersza, a dzieci ilustrują rożnymi formami ruchu sposób poruszania się bohaterów wiersza:

    Sunie wąż, sunie, chodzić nie umie, bo choćby chciał, to nie ma nóg (czołganie się na brzuchu)

    Za to stonoga na swych stu nogach w ziemi zbudować chce, ze sto dróg (chodzenie na stopach i dłoniach)

    Na jednej nodze sunie po drodze ślimak z chałupką swoją na plecach (podskoki na jednej nodze)

    Rak jak to rak chodzić chce wspak. I swoją modę wszystkim poleca (chodzenie do tyłu)

    A ja powiem wam, że dwie nogi mam! Bo każdy ma tyle nóg, by bez kłopotu ruszać się mógł! (podskoki z nogi na nogę).

     

    Zadanie 6 - zabawa matematyczna „Słonik mały jak jabłko” – ćwiczenia w porównywaniu wielkości przedmiotów. Przypominamy fragment opowiadania, w którym wielkość słonia jest porównywana do różnych przedmiotów, a następnie rozkładamy na dywanie osiem przedmiotów (np. samochody, lalki, piłki, misie, pojemniki) dobranych tak, aby dzieci mogły poukładać w pary rzeczy tej samej wielkości. Za pomocą sznurka/tasiemki  dzieci mierzą wielkość przedmiotów. Gdy wykonają zadanie, zadajemy pytania dotyczące wielkości i relacji między przedmiotami: Co jest większe od samochodu? Co jest największe? Co jest mniejsze od lalki? itp.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy