Dodał: anna Data: 17/05/2020 - 12:02:42
Grupa 4

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „Uczciwość na co dzień”

     

     

    Temat zajęć: „Na wyspie prawdy

     

    Termin: 19 maja 2020 r.

     

    Cele zajęć, dziecko:

    – doskonali umiejętność wyodrębniania głosek w nagłosie wyrazów

    – umie narysować wybraną rzecz lub zwierzę, uwzględniając charakterystyczne cechy wyglądu

    – dokonuje analizy głoskowej nazw obrazków

    – utrwala znajomość obrazu graficznego liter: f, j, h

    – wie, jakie cechy charakteru i postawy świadczą o byciu godnym zaufania

    – rozumie zasadę ograniczonego zaufania w stosunku do osób obcych

    – prawidłowo formułuje zdania

    – wykonuje pracę plastyczną na zadany temat

    – przejawia kreatywną postawę w zabawie oraz odgrywa przyjętą rolę

     

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

     

    Zadanie 1  - zabawa ze śpiewem „Głowa, ramiona…”

      https://www.youtube.com/watch?v=JDSQlxZ_scY

     

    Zadanie 2 - zabawa dydaktyczna „Wyspa literki M” – ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej. Rysujemy na tablicy/kartce zarys dużej wyspy. Opowiadamy dzieciom historię o wyspie literki m, na której znajdują się tylko rzeczy na literę m (miska, miotła, masło, mydło, mleko), i na której mieszkają zwierzęta tylko na tę literę m (małpa, motyl, mewa, mysz). Wokół wyspy jest morze, a w nim pływają morsy. Na wyspie można zobaczyć malujących malarzy. Drzewa mają liście w kształcie makaronu. Opowiadając, szkicujemy razem z dzieckiem proste kształty rzeczy i zwierząt, które wymieniamy. Dzieci podają przykłady innych rzeczy i zwierząt, których nazwy rozpoczynają się głoską m.

     

    Zadanie 3 - wykonanie zadań na karcie pracy cz. 4, s. 31 „Utrwalenie poznanych liter”. Dzieci czytają zdania i łączą je z odpowiednimi obrazkami oraz kolorują gwiazdy, w których występują litery: f, j, h.

     

    Zadanie 4 - zabawa słowna „Na wyspie prawdy” metodą niedokończonych zdań. Zaczynamy zdanie, a dzieci je kończą. Przykładowe zdania: Na wyspie prawdy, gdy ktoś zgubi czyjąś rzecz… Na wyspie prawdy, gdy ktoś znajdzie piękny zegarek należący do kogoś innego… Na wyspie prawdy, gdy ktoś niechcący stłucze czyjś kubeczek…

     

    Zadanie 5 - opracowanie listy atrybutów „Komu można, a komu nie można ufać?”.

    Wymieniamy różne osoby, a dzieci określają, czy jest to osoba, której można zaufać, czy nie można ufać. Wymieniane osoby: mama, tata, nauczyciel, policjant, nieznajoma pani na ulicy, obcy chłopiec na podwórku, nieznany pan pukający do drzwi, obca dziewczynka zapraszająca na lody. Po zakończeniu zadania, podsumowujemy rozmowę, wymieniając atrybuty osoby, której można ufać.

     

    Zadanie 6 – wykonanie pracy rysunkowej „Literowa wyspa”. Rozdajemy dzieciom kartki, mazaki i kredki oraz prosimy, żeby każdy narysowały swoją wyspę dowolnej litery (nazwy wszystkich elementów na rysunku muszą się rozpoczynać tą samą literą). Dzieci rysują kontury mazakami, a wypełniają kredką.

     

    Zadanie 7 - zabawa tematyczna „Nasze wyspy”. Dzieci bawią się w mieszkańców wyspy. Organizują swoją wyspę, gromadzą różne przedmioty. Rozmawiamy z dziećmi o tym, jak się mieszka na ich wyspie, czym zajmują się mieszkańcy, czego im na wyspie brakuje.

     

    Na jutrzejsze zajęcia potrzebujemy:

    -szablon wazonu wycięty z białego bloku

    -szablony figur geometrycznych o różnym kształcie w białym kolorze: trójkąt, kwadrat, prostokąt, koło, trapez

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy