Dodał: anna Data: 17/05/2020 - 12:03:28
Grupa 4

     

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „Uczciwość na co dzień”

     

     

    Temat zajęć: „Prawda czy fałsz?

     

    Termin: 20 maja 2020 r.

     

    Cele zajęć, dziecko:

    – ćwiczy koordynację wzrokowo-ruchową oraz sprawność manualną podczas odrysowywania szablonów

    – estetycznie ozdabia wazon

    – wykazuje się logicznym myśleniem i wiedzą podczas oceny prawdziwości podanych stwierdzeń

    – potrafi uzasadniać własne oceny

    – odczytuje informacje zapisane w formie symboli i znaków

    – prawidłowo dekoduje symbole określające cechy figur geometrycznych

    – klasyfikuje figury geometryczne ze względu na trzy cechy jakościowe

    – określa położenie elementu w szeregu, używając liczebników porządkowych

    – odczytuje informacje zapisane w formie schematu

    – tworzy własną kompozycję przestrzenną z figur

    – planowo i starannie wykonuje pracę

     

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

     

    Zadanie 1  - zabawa ze śpiewem „Ojciec Wirgiliusz”

    https://www.youtube.com/watch?v=BiRaCBQSnzk

     

    Zadanie 2 - ćwiczenie sprawności manualnej „Wazony”. Dzieci otrzymują szablony wazonów, które odrysowują, a następnie ozdabiają wazon według własnego pomysłu. Zwracamy uwagę na estetykę wykonywanej pracy.

     

    Zadanie 3 - zabawa dydaktyczna „Wazon prawdy i fałszu”. Na stole stoją dwa wazony: jeden z napisem „prawda”, a drugi – „fałsz”. Dzieci losują z koszyka lub pudełka karteczki ze stwierdzeniami i wrzucają do odpowiedniego wazonu, albo po prostu odpowiadają i wskazują odpowiedni napis. Przykładowe stwierdzenia: Można brać cukierki od obcych osób. Policjantowi można zaufać. Nie wolno otwierać drzwi, gdy jesteśmy sami w domu. Żyrafa ma czarne paski. Sowy nie potrafią latać. Wiosną drzewa są zielone. itp.

     

    Zadanie 4 – zabawa matematyczna „Do trzech razy sztuka” doskonaląca umiejętność klasyfikowania figur ze względu na cechy jakościowe. Dziecko dostaje pasek białego papieru z narysowanymi trzema figurami spośród wprowadzonych już figur (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt, trapez). Figury mogą być małe lub duże , w dwóch różnych kolorach. (np. mały czerwony trójkąt, albo duży niebieski kwadrat itp.). W „zaczarowanym pudełku” mamy szablony pięciu ww. figur w białym kolorze, w „czarodziejskim woreczku” dwa przedmioty różnej wielkości( np. mały i duży klocek), a pod dwoma kubeczkami – dwa małe przedmioty w kolorach figur, które otrzymały dzieci (np. czerwoną i niebieską nakrętkę od butelek). Losujemy kształt, wielkość i kolor figury (żeby wylosować kolor, przesuwa kilka razy kubeczki względem siebie). Za każdym razem używamy liczebnika porządkowego (np. losuję pierwszą figurę itd.). Jeśli dzieci mają na swoim pasku figurę odpowiadającą opisowi, skreślają ją. Jeśli została jakaś nieskreślona figura, dziecko może spróbować ułożyć do niej opis z elementów, którymi dysponowaliśmy podczas zabawy.

     

    Zadanie 5 – wykonanie ćwiczeń w Karcie pracy cz.4, s. 32-33. Dzieci rysują figury geometryczne, biorąc pod uwagę ich wielkość, kolor i kształt, rysują kod, odpisujący dwie przedstawione figury oraz kolorują i przeliczają figury zgodnie z poleceniem.

     

    Zadanie 6 – wykonanie pracy plastycznej „Geometryczne królestwo” z figur geometrycznych w różnych kształtach. Dzieci przygotowują szablony figur geometrycznych w różnych kształtach i wielkościach. Odrysowują je na papierze kolorowym, wycinają i tworzą z nich własną kompozycję pod hasłem „Geometryczne królestwo”, przyklejając figury na kartce. Zwracamy uwagę na umiejętność planowania oraz precyzję wykonania pracy.

     

    Na jutrzejsze zajęcia potrzebujemy:

    - kartoniki z nazwami dni tygodnia oraz cyframi od 1 do 7

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy