Dodał: anna Data: 17/05/2020 - 12:04:14
Grupa 4

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „Uczciwość na co dzień”

     

     

    Temat zajęć: „Gram uczciwie”

    Termin: 21 maja 2020 r.

     

    Cele zajęć, dziecko:

    – dostrzega nieprawidłowości w sposobie zachowania misia i potrafi wyrazić sprzeciw wobec przejawów nieuczciwości

    – rozumie, że w grze najważniejsza jest zabawa, a wygrana często ma charakter losowy

    – uczestniczy w formułowaniu prawidłowych zasad gry i rozumie konieczność ich respektowania

    – wypracowuje prawidłowe wzorce zachowań w sytuacji przegranej

    – zna nazwy kolejnych dni tygodnia i wymienia we właściwej kolejności

    – odczuwa satysfakcję z posiadanej wiedzy

    – wykazuje zainteresowanie czytaniem, rozpoznając zapis globalny kolejnych dni tygodnia

    – dostrzega cechy łączące przedmioty

    – umie śpiewać piosenkę

    – doskonali umiejętność poprawnego liczenia

    – ćwiczy słuch fonematyczny, szukając wyrazów rozpoczynających się daną głoską

    – zgodnie gra, przestrzegając ustalonych reguł, oraz prawidłowo reaguje w sytuacji przegranej

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

     

    Zadanie 1 - zabawa taneczna na rozgrzewkę „Baby Shark”

    https://www.youtube.com/watch?v=DMsT7BXqo7s

     

    Zadanie 2 – scenka z udziałem dziecka i pluszowej zabawki „Nieuczciwy miś”. Kładziemy na dywanie planszę do prostej gry planszowej. Przy planszy ustawiamy misia, dziecko gra z misiem w grę. Miś wyraźnie oszukuje: nie przestrzega kolejności rzutów i wyrywa kostkę, kładzie kostkę zamiast turlać i przesuwa pionek o większą liczbę pól, niż wskazała kostka. Kiedy dziecko zareaguje sprzeciwem na zachowanie misia, ten demonstracyjnie obraża się i odchodzi od gry. Omawiamy z dziećmi całą sytuację. Chwalimy dziecko, że zareagowało na nieuczciwość misia. Przypomina, że w grze ważniejsza jest wspólna zabawa niż wygrana.

     

     

    Zadanie3 – zabawa dydaktyczna „Zasady uczciwej gry”- opracowanie zasad metodą „promyczkowego uszeregowania”. Na środku kartki dziecko rysuje sylwetę kostki do gry i wokół niej dorysowuje promienie (tak jak w słoneczku). Następnie prosimy dziecko, aby zastanowiło się nad prawidłowymi zasadami gry. Dobre wypowiedzi zapisujemy na samoprzylepnych kartkach i przyczepiamy na końcach promieni. Przykładowe zasady: każdy gracz ma równe szanse, każdy czeka na swoją kolej, nie wolno oszukiwać, należy podziękować za grę, niezależnie od wyniku nie można złościć się lub obrażać z powodu porażki, nie można się wyśmiewać z pomyłek, przegranej. Podsumowujemy zabawę: dziecko wymienia zapisane zasady, których należy przestrzegać, aby gra była uczciwa.

     

    Zadanie 4 - zabawa dydaktyczna „Dni tygodnia”. Dziecko otrzymuje kartoniki z nazwami dni tygodnia oraz cyframi od 1 do 7. Następnie wydajemy polecenia: Ułóż kartoniki z cyframi od 1 do 7. Jak nazywa się pierwszy dzień tygodnia? Poszukaj nazwy „poniedziałek” i ułóż ją przy kartoniku z numerem 1. itd. Wymień dni tygodnia od ostatniego do pierwszego. Jaki dzień jest w środku tygodnia? Nazwy których dni zaczynają się taką samą literą?

     

    Zadanie 5  - wykonanie ćwiczeń w Karcie pracy cz. 4, s. 34- 35:

    -ćwiczenie pamięci i uwagi: dzieci numerują dni tygodnia na karcie pracy, przyklejając naklejki z numerami od 1 do 7. Możemy podpowiedzieć, że naklejki z numerami są w tych samych kolorach co ramki z nazwami dni tygodnia

    -ćwiczenia logicznego myślenia „Dopasuj i połącz”: dzieci oglądają i nazywają przedmioty umieszczone w ramkach, następnie łączą każdy z nich z pasującym obrazkiem: piłka – bramka, zapałki – ognisko, balsam do opalania – kobieta na leżaku, wkrętak – śruba w desce, siekiera – drewno, młotek – obrazek na ścianie.

     

    Zadanie 6  - słuchanie i nauka piosenki „Moja mama wszystko umie”. Dzieci poznają melodię i słowa piosenki, powtarzają najpierw krótsze, a następnie dłuższe fragmenty. https://www.youtube.com/watch?v=UWKLegK7rtQ. Będziemy uczyć się piosenki przez cały następny tydzień.

     

    Zadanie 7 - „Gramy uczciwie” - rozegranie wybranej gry planszowej z rodzicem albo rodzeństwem z przestrzeganiem ustalonych „zasad uczciwej gry”.

    105

    Na jutrzejsze zajęcia potrzebujemy:

    -list w zaadresowanej kopercie ze znaczkiem (który przyszedł kiedyś pocztą)

    -czystą kopertę

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy