Dodał: anna Data: 17/05/2020 - 12:05:06
Grupa 4

     

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „Uczciwość na co dzień”

     

     

    Temat zajęć: „Male kłamstwa to duży problem

     

    Termin: 22 maja 2020 r.

     

    Cele zajęć, dziecko:

    – układa i odczytuje wyrazy

    – uważnie słucha treści wiersza, zwracając uwagę na intonację głosu

    – dokonuje oceny postępowania chłopca

    – rozumie potrzebę budowania właściwych relacji społecznych opartych na uczciwości

    – przewiduje skutki przejawów nieuczciwości i kłamstwa

    – prawidłowo formułuje dłuższe wypowiedzi

    − wykazuje się pomysłowością

    − doskonali logiczne myślenie

    – zna swoje imię, nazwisko i adres zamieszkania

    – wie, komu może podawać informacje na swój temat

    – odczuwa przyjemność z przygotowywania listu niespodzianki oraz zwraca uwagę na estetykę wykonania

    – wie, jaka jest droga listu od nadawcy do adresata

    – potrafi odtworzyć kształt koperty z papieru

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

     

    Zadanie 1 - taneczna rozgrzewka „Aram sam sam”

    https://www.youtube.com/watch?v=XdZ5R0Ixmlg

     

    Zadanie 2 – zabawa dydaktyczna „Układam i czytam sam”.

    Dzieci samodzielnie układają z rozsypanki literowej wyrazy lub zdania i odczytują je.

     

    Zadanie 3 - słuchanie wiersza „O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci” J. Tuwima  oraz rozmowa na temat postępowania bohatera utworu.  Treść wiersza:

    – Wrzuciłeś, Grzesiu, list do skrzynki, jak prosiłam?

    – List, proszę cioci? List? Wrzuciłem, ciociu miła!

    – Nie kłamiesz, Grzesiu? Lepiej przyznaj się, kochanie!

    – Jak ciocię kocham, proszę cioci, że nie kłamię!

    – Oj, Grzesiu, kłamiesz! Lepiej powiedz po dobroci!

    – Ja miałbym kłamać? Niemożliwe, proszę cioci!

    – Wuj Leon czeka na ten list, więc daj mi słowo.

    – No, słowo daję! I pamiętam szczegółowo:

    List był do wuja Leona,

    A skrzynka była czerwona,

    A koperta... no, taka... tego...

    Nic takiego nadzwyczajnego,

    A na kopercie – nazwisko

    I Łódź... i ta ulica z numerem,

    I pamiętam wszystko:

    Że znaczek był z Belwederem,

    A jak wrzucałem list do skrzynki,

    To przechodził tatuś Halinki,

    I jeden oficer też wrzucał,

    Wysoki – wysoki,

    Taki wysoki, że jak wrzucał, to kucał,

    I jechała taksówka... i powóz…

    I krowę prowadzili… i trąbił autobus,

    I szły jakieś trzy dziewczynki,

    Jak wrzucałem ten list do skrzynki...

    Ciocia głową pokiwała,

    Otworzyła szeroko oczy ze zdumienia:

    – Oj, Grzesiu, Grzesiu!

    Przecież ja ci wcale nie dałam

    Żadnego listu do wrzucenia!...

     

    Zadajmy pytania: Czy Grześ powiedział prawdę? Skąd ciocia wiedziała, że Grześ nie powiedział prawdy? Dlaczego Grześ skłamał?

     

    Zadanie 4 - rozmowa kierowana oraz analiza słuszności stwierdzenia „Kłamstwo ma krótkie nogi”. Wyjaśniamy, że historia Grzesia to dobry przykład ilustrujący stwierdzenie „Kłamstwo ma krótkie nogi” i pytamy ,co według dzieci oznacza to stwierdzenie i czy jest słuszne. Proponujemy zastanowić się, co można zyskać na kłamaniu, a co stracić, czyli – jakie są plusy i minusy kłamania (pozorny plus – kara odroczona na pewien czas; minusy – wstyd, większa kara, utrata zaufania, utrata przyjaciela).

     

     

    Zadanie 5 – wykonanie ćwiczenia „Kształty” w Karcie pracy cz. 4, s. 36. Dzieci nazywają figury geometryczne i zastanawiają się, jaką część samochodu mogą przedstawiać. Następnie rysują dowolny samochód, wykorzystując jak najwięcej pokazanych figur i kolorują rysunek.

     

    Zadanie 6 -  zabawa dydaktyczna „Jak adresujemy listy?” - pokaz zaadresowanej koperty i utrwalenie znajomości adresów zamieszkania. Pokazujemy dzieciom zaadresowany list. Wyjaśniamy, w którym miejscu piszemy adres odbiorcy, z jakich elementów składa się adres, w którym miejscu przyklejamy znaczek, dlaczego ważne jest, aby nie pomylić się w adresie, dlaczego na kopercie powinno się napisać również adres nadawcy. Następnie pytamy, komu można podawać informacje na swój temat (nauczyciel, policjant, lekarz) i tłumaczy, dlaczego znajomość swojego adresu jest taka ważna. Na zakończenie dzieci dokonują prezentacji – przedstawiają się i podają swój adres zamieszkania.

     

    Zadanie 7 - przygotowanie listów do koleżanek i kolegów „Listy niespodzianki”, składanie koperty z papieru.  Dzieci otrzymują kartki do rysowania i materiały piśmiennicze. Następnie przygotowują list niespodziankę do wybranego kolegi/koleżanki z grupy. Piszą i rysują w nim wszystko, co chciałyby mu powiedzieć, ale teraz nie mogą z powodu rozłąki. Pokazujemy kopertę, omawiamy jej kształt. Pomagamy dziecku wykonać kopertę z papieru (pokaz na filmiku) https://www.youtube.com/watch?v=yUehw0Q4hOE  Dzieci adresują kopertę, pamiętając też o adresie nadawcy, rysują znaczek w odpowiednim miejscu, wkładają list do koperty. Dzieci przekażą listy kolegom, kiedy już będą mogli się spotkać np. w przedszkolu. Druga wersja zabawy: możecie pójść na pocztę, kupić znaczek i wysłać list pocztą. Wtedy na pewno będzie niespodzianka!

     

    Na następne zajęcia potrzebujemy:

    - fotografie rodziny, portretowe zdjęcia własne i bliskich

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy