Dodał: anna Data: 01/06/2020 - 02:10:51
Grupa 1

    02.06.2020  (wtorek)

     

    Temat dnia : DZIECI Z CAŁEGO ŚWIATA

     

    PRZEBIEG DNIA

     

    1. I.        ZAJĘCIA PORANNE

     

    • „Imię do imienia” – zabawa z wykorzystaniem piłki.

    Dzieci siedzą w kole. Rzucają do siebie miękką piłkę.

    Przed rzutem osoba trzymająca piłkę mówi, jak ma na imię i do kogo rzuca, np. Ania do Zosi. Zabawa trwa do momentu, aż każde dziecko z grupy będzie miało okazję rzucić do kogoś piłkę.

     

    • „Na całym świecie są dzieci” – słuchanie krótkich fragmentów wypowiedzi w obcych językach.

    Dzieci słuchają krótkich nagrań mowy lub piosenek w językach z różnych kontynentów. Jeśli słowa są proste, mogą spróbować je powtórzyć.

     

    1. II.          ZAJĘCIA GŁÓWNE

     

    • „Wycieczka” – słuchanie i omówienie treści piosenki, nauka piosenki na zasadzie „echa”, zabawa ruchowa przy piosence. Dzieci dobierają się w pary i ustawiają w kole. Podczas pierwszej zwrotki maszerują para za parą po obwodzie koła. Na refren zatrzymują się, podają obie ręce i chodzą w małych kółeczkach. Podczas drugiej

    zwrotki dzieci tworzą duże koło wiązane i maszerują w prawą stronę. Refren jest sygnałem do ponownego połączenia się z osobą ze swojej pary i poruszania się w kółeczku.

    Piosenka – „Wycieczka”

     

    • „Przyjaciele” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem „Wycinanek-składanek”.

    Dzieci zajmują miejsca przy stolikach. Oglądają sylwety, a następnie patrzą na nauczyciela demonstrującego, w jaki sposób należy wypchnąć

    postacie dzieci z różnych kontynentów oraz połączyć je rękami za pomocą gotowych nacięć. Po wykonaniu pracy dzieci siadają na dywanie. Nadają wymyślone imiona dzieciom z sylwet. Opisują je. Nauczyciel zadaje

    pytania pomocnicze dotyczące koloru włosów, skóry i oczu. Pomaga zaznaczyć na mapie świata kontynenty, z których pochodzą dzieci z sylwet, czyli Afrykę, Azję i Europę. Jednocześnie pokazuje kilka ilustracji przedstawiających charakterystyczne krajobrazy tych kontynentów.

    „Wycinanki-składanki” – Przyjaciele 1  2

    • „Jak miło Cię widzieć” – scenki dramowe z wykorzystaniem sylwet z „Wycinanek-składanek”.

    Nauczyciel pyta dzieci, o czym mogłyby porozmawiać ze sobą dzieci z różnych stron świata, gdyby się spotkały i znały wspólny język lub w co mogłyby się pobawić. Namawia dzieci do przedstawienia krótkich scenek z użyciem sylwet (wcześniej należy je rozłączyć). Aranżuje miejsce do odgrywania scenek. Zachęca również do zabawy w porozumiewanie się „językiem jumbo, jumbo” bazującym na wskazanych dwóch słowach oraz mimice.

    sylwety z „Wycinanek-składanek”

     

    • „Afrykański taniec” – improwizacja ruchowa w kole przy akompaniamencie bębenka.

    Przed rozpoczęciem zabawy nauczyciel opowiada dzieciom o tańcach plemiennych często wykonywanych dookoła ogniska. Dzieci tworzą duże koło. Nauczyciel porusza się po okręgu, gra na bębenku dowolny rytm, do którego improwizuje taniec afrykański. Dzieci naśladują ruchy prowadzącego i wydają krótkie okrzyki. Po pewnym czasie wszyscy

    zatrzymują się i siadają w kole na podłodze. Nauczyciel zachęca dzieci do indywidualnych występów, do zaprezentowania swojego tańca w środku koła. Wszystkie popisy są nagradzane brawami.

     

     

    1. III.       ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

     

    • „Zgadnij, o kim opowiadam” – zabawa rozwijająca myślenie. Nauczyciel zaprasza dzieci na dywan. Każde ma przed sobą sylwety dzieci z różnych kontynentów. Prowadzący opisuje jedno dziecko z sylwety. Zaczyna od cech najogólniejszych, potem przechodzi do najbardziej szczegółowych, jasno precyzujących, o kim mówi. Co chwilę pyta, czy dzieci z grupy wiedzą, o kim opowiada. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, kogo opisuje, i podniesienie właściwej sylwety.

    Uwaga! Kiedy dzieci będą wiedziały, na czym polega zabawa, same mogą ją poprowadzić.

    sylwety z „Wycinanek-składanek”

     

    • „Dzieci” – zabawa logorytmiczna.

    Nauczyciel recytuje rymowankę w równym rytmie:

     

    Żółte, białe i brązowe:

    buzie ładne, kolorowe.

     

    Nauczyciel narzuca kilka pierwszych schematów rytmicznych recytowania rymowanki (np. dwie ósemki i dwie ćwierćnuty, dwie ćwierćnuty i dwie ósemki, cztery ósemki i cztery ćwierćnuty). Następnie zachęca dzieci do wymyślania własnych rytmów.

     

    • „Kto ma to, co ja?” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

    Dzieci poruszają się po kole w tempie nadawanym przez bębenek. Na pauzę zwracają się twarzami do środka koła.

    Nauczyciel porusza lalką i mówi:

    Kto ma spódniczkę taką jak ja, niech wejdzie do koła lub:

    Kto ma ciemne włosy tak jak ja, niech wejdzie do koła.

    Na dźwięk bębenka dzieci poruszają się aż do pauzy i następnego wywołania.

     mapa 1
    kontynenty
    europa

    dzieci 
    Azja
    Azja ludzie 1  2
    zwierzęta
    Afryka ludzie

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy