Dodał: anna Data: 03/06/2020 - 07:44:37
Grupa 1

    03.06.2020 (środa)
    Temat dnia : LUBIMY SIĘ BAWIĆ
    PRZEBIEG DNIA
    I. ZAJĘCIA PORANNE
    • „Pociąg” – zabawa ze śpiewem.
    Dzieci siedzą na dywanie w kilku grupach – na różnych stacjach. Nauczyciel zaprasza kilkoro z nich, by ustawiły się jedno za drugim, czyli zrobiły pociąg. Pierwsze dziecko zostaje maszynistą.
    Kiedy „pociąg” rusza, „maszynista” wraz z dziećmi tworzącymi wagoniki mówią: Ciuch, ciuch, ciuch.
    Dzieci z pierwszej stacji wraz z nauczycielem śpiewają zwrotkę popularnej piosenki: Jedzie pociąg z daleka, ani
    chwili nie czeka, ani chwili nie czeka i przed nami ucieka. Po zatrzymaniu „pociągu” przez „maszynistę” grupa, która chce wsiąść śpiewa dalej: Konduktorze łaskawy, zawieź nas do Warszawy, pięknie pana prosimy, jeszcze miejsca widzimy. Po tej zwrotce „maszynista” woła: Wsiadajcie! i wpuszcza kilka osób. Następni muszą poczekać,
    aż „pociąg” przyjedzie na ich stację.
    • „Razem” – wysłuchanie wiersza M. Strzałkowskiej i rozmowa na jego temat.
    Dzieci wypowiadają się o swoich upodobaniach dotyczących zabaw i wykorzystywania wolnego czasu. Słuchają wiersza, a następnie wykonują polecenia:
    – Przyjrzyj się ilustracji. Posłuchaj pierwszego fragmentu wiersza. Pokaż Adama i Tomka. Posłuchaj następnych
    zwrotek wiersza i pokaż Hanię i Martynę, Stasia i Elę. Powiedz, w co się bawią dzieci.
    – Czy lubisz chodzić na plac zabaw? W co lubisz się bawić?
    „Książka” s. 7475
    II. ZAJĘCIA GŁÓWNE
    • „Marmurowe posągi” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Nauczyciel, grając na tamburynie, wyznacza dzieciom tempo poruszania się: szybkie lub wolne. Na pauzę dzieci łączą się w pary i tworzą rzeźby. Dziecko, które zostanie samo, jest artystą i może zmieniać ułożenie rzeźb. Dźwięk instrumentu wprawia „posągi” w ruch.
    Nauczyciel: Za chwilę będziemy łączyć różne papiery, gazety, zdjęcia i obrazki w jednej pracy. To będzie kolaż. Spójrzcie, oto przykłady kolaż Zimne lody dla ochłody!! Kolaż z gazety plus farby to gwarancja sukcesu. (nauczyciel pokazuje przykład pracy). Prowadzący charakteryzuje, z jakich materiałów składa się każde dzieło, oraz przedstawia jego tytuł. Zachęca dzieci do stworzenia swojego kolażu pt. Co lubią dzieci? Zimne lody. Prosi żeby dzieci podarły na kawałki gazety lub czasopisma.
    Po zakończeniu pracy nauczyciel zachęca do przyklejenia poszczególnych elementów kolażu na dużym arkuszu w konturach loda prosi o umieszczeniu na nim drobnych elementów gazety. A następnie pokolorowaniu gałek lodów farbami. Nauczyciel zawiesza pracę w widocznym miejscu i dokleja podpis. Wszyscy podziwiają stworzone dzieło.
    • „Kolorowe lizaki” – zabawa ruchowa przy muzyce.
    Nauczyciel rozdaje dzieciom kolorowe tarcze (w czterech kolorach). Dzieci trzymają rekwizyt przed sobą jak lizaka. Przy akompaniamencie marszowej muzyki wszyscy poruszają się w rozsypce po całej sali. Na przerwę w muzyce dzieci grupują się według kolorów i tworzą cztery jednokolorowe kółeczka.
    III. ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
    • „Dziecięce zabawy” – zabawy przy piosence „Wycieczka”. Dzieci maszerują w rozsypce przy akompaniamencie
    piosenki. Na przerwę w muzyce zatrzymują się i wykonują polecenie nauczyciela: naśladują ruchem jakąś
    zabawę dziecięcą, np. skaczą na skakance, odbijają piłkę, budują zamek z klocków.
    CD Piosenka– „Wycieczka”
    • „Czyj to kolor?” – zabawy w ogrodzie z chustą animacyjną i kolorową kostką do gry.
    Nauczyciel gromadzi dzieci wokół rozłożonej chusty animacyjnej. Każde siedzi przy wybranym kolorze. Przed rozpoczęciem zabawy
    prowadzący prosi o podniesienie rąk przez dzieci siedzące przy danym kolorze, by się upewnić, czy dzieci trafnie rozpoznają barwy. Pokazuje również kostkę z takimi samymi kolorami jak na chuście i proponuje kilka wspólnych zabaw:
    1. „Wycieczka” – nauczyciel: Za chwilę rzucę kostką. Dzieci siedzące przy kolorze, który pojawi się na jej górnym boku, jak najszybciej zamieniają się miejscami. Spróbujmy…
    2. „Wybrany kolor” – nauczyciel: Oto jedna z Waszych ulubionych piosenek… Kiedy ją usłyszycie, możecie tańczyć
    wokół chusty. Gdy muzyka ucichnie, spójrzcie na kostkę. Wyrzucony przeze mnie kolor wskaże Wam, gdzie macie stanąć. Zaczynamy!
    3. „Wędrująca kostka” – nauczyciel: Każdy z nas siedzi przy brzegu chusty w takiej odległości od siebie, by można się było dotknąć. Kiedy zacznie grać muzyka, przekazujemy sobie kostkę z ręki do ręki. Kiedy muzyka ucichnie, krzyknę nazwę jakiegoś koloru występującego na chuście, na który trzeba położyć kostkę.

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy