Dodał: anna Data: 03/06/2020 - 07:51:22
Grupa 1

    04.06.2020 (czwartek)
    Temat dnia : ULUBIONE ZABAWKI
    PRZEBIEG DNIA
    I. ZAJĘCIA PORANNE
    • „Magiczne pudełka” – zabawa naśladowcza.
    Dzieci ustawiają się w rozsypce. Na dźwięk tamburyna (nauczyciel
    potrząsa instrumentem) dzieci klękają, opierając głowy o podłogę – zamieniają się w magiczne pudełka.
    Prowadzący mówi: Z tych magicznych pudełek wychodzą… np. misie, lalki, samochody. Zadaniem dzieci jest
    naśladowanie ruchem wymienionych przez nauczyciela zabawek. Potem dzieci ustawiają się w rozsypce. Kolejny
    dźwięk tamburyna jest sygnałem do przyjęcia pozycji magicznego pudełka.
    • „Co jest na obrazku?” – zagadki.
    Dzieci siedzą na dywanie. Przed nimi na tablicy są ukryte pod sześcioma
    karteczkami obrazki przedstawiające zabawki. Każda karteczka jest w innym kolorze. Barwy karteczek zależą od kolorów boków kostki. Dzieci kolejno rzucają kostką i odsłaniają karteczki przysłaniające obrazki. Po każdym rzucie i odsłonięciu kartonika nauczyciel pyta: Jaka zabawka jest na obrazku? Jeśli dzieci odgadną, co jest ukryte na ilustracji, prowadzący odsłania cały obrazek, a jeśli nie, grają dalej.
    II. ZAJĘCIA GŁÓWNE
    • „Magiczny worek” – zabawa dydaktyczna.
    Dzieci siedzą na dywanie. Na środku stoi worek napełniony znanymi dzieciom zabawkami z sali przedszkolnej. Nauczyciel: Urządzimy zgadywanki. W worku są zabawki z naszej sali. Będziecie musieli odgadnąć, jakie. Ale uwaga! Waszym przewodnikiem będą tylko dłonie, bo oczy zasłonię chustą. Musicie rozpoznać zabawkę, dotykając ją dłońmi. Uwaga, kiedy jedno dziecko zgaduje, inne nie podpowiadają. Kto pierwszy spróbuje? Nauczyciel kieruje przebiegiem zajęć, pomaga dzieciom. Jeśli nie mogą
    odgadnąć nazwy przedmiotu, może go opisywać. Każde dziecko biorące udział w zabawie dostaje brawa bez względu na to, czy mu się udało odgadnąć czy nie.
    • „Kolorowe zabawki” – zabawa ruchowa przy muzyce. Nauczyciel dzieli dzieci na cztery grupy i wyznacza im miejsce w sali. Każdy zespół dostaje tarcze w jednym z czterech kolorów. Każdemu kolorowi przypisana jest nazwa zabawki. Dzieci z niebieskimi tarczami będą samochodami, z czerwonymi tarczami – parasolkami, z żółtymi tarczami – balonikami, z zielonymi – bębenkami. Prowadzący ma po jednej tarczy każdego koloru. Gdy podniesie tarczę niebieską, „samochody” wychodzą na środek sali i jeżdżą. Gdy nauczyciel pokaże tarczę czerwoną, „samochody” wracają na swoje miejsce, a na środek sali wychodzą dzieci z czerwonymi tarczami, trzymając je nad głowami jak parasolki. Wszystkie dzieci uważnie spoglądają na nauczyciela i odpowiednio reagują na zmianę koloru. Dzieci z balonikami (tarcze żółte) na odpowiedni sygnał podskakują z podniesioną tarczą, dzieci z bębenkami (tarcze zielone) maszerują, „grając” na swoich tarczach. Zabawie towarzyszy muzyka.
    CD Utwory – „Enterteiner” S. Joplina (nr 67), tarcze w czterech kolorach
    „Moje zabawki” – ćwiczenie spostrzegawczości, uzupełnianie obrazka na karcie pracy o brakujące elementy i kolorowanie go zgodnie ze wzorem.
    Nauczyciel prosi, żeby dzieci przygotowały sobie naklejki z kart pracy
    przedstawiające fragmenty zabawek z pokoju dziecięcego. Dzieci przyglądają się obrazkowi i próbują dopasować naklejki do ilustracji na karcie pracy. Kiedy uda im się wykonać zadanie, kolorują zabawki według wzoru podanego na naklejce. Pozostałą część ilustracji mogą pokolorować według własnego pomysłu.
    „Karta pracy” – karta 57., kredki
    III. ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
    • „Rozrzucone zabawki” – zabawa ruchowa z elementem pochylania się i kucania.
    W sali są porozrzucane zabawki.
    Zadaniem dzieci jest je sprzątnąć. Kiedy słyszą uderzanie w trójkąt, pochylają się, zbierając zabawki.
    Gdy nauczyciel przestaje grać, dzieci kucają i odpoczywają po wykonanej pracy.
    • „Roboty” – zabawa ruchowa naprężająco-rozluźniająca. Nauczyciel miarowo, w wolnym tempie, akompaniuje
    do zabawy na tamburynie. Dzieci odpowiednimi ruchami naśladują roboty, napinając mięśnie nóg, rąk, pleców. Chodzą po sali wolnym krokiem w różnych kierunkach. Na dźwięk tamburyna tremolo (potrząsanie instrumentem) dzieci rozluźniają mięśnie i powoli kładą się na podłodze (roboty się popsuły). Na przerwę w muzyce wybrane dziecko – konstruktor „naprawia roboty”. Dotykiem przywraca „robotom” działanie. Każde dotknięte dziecko wstaje. Gdy wszyscy już wstaną, zabawa rozpoczyna się od początku.
    karta pracy 1  2 3
    co jest na obrazku 
    1 2

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy