Dodał: anna Data: 22/06/2020 - 09:40:18
Grupa 1

    26.06.2020 (piątek)
    Temat dnia : POCZTÓWKA Z WAKACJI
    PRZEBIEG DNIA
    I. ZAJĘCIA PORANNE
    • „Lornetka” – zabawy rolkami po papierze toaletowym. Nauczyciel rozdaje dzieciom rolki po papierze toaletowym
    i zachęca do patrzenia najpierw jednym okiem przez jedną rolkę, a później przez dwie jak przez lornetkę.
    Dzieci obserwują najbliższe otoczenie i wypowiadają się.
    • „Pocztówki” – oglądanie kartek pocztowych, rozmowa kierowana na temat pocztówek (co na nich widać,
    dlaczego je wysyłamy).
    Dzieci oglądają zgromadzone kartki pocztowe o różnorodnej tematyce. Nauczyciel proponuje,
    aby posortować karty. Dzieci sortują karty tematycznie, np. zwierzęta, kwiaty, góry, morze, pomniki,
    zabytki, parki. Następnie losują dowolną kartę, oglądają ją dokładnie i wypowiadają się na jej temat. Po opisaniu
    karty pokazują ją wszystkim dzieciom i odkładają na miejsce. Nauczyciel prowadzi rozmowę. Propozycje pytań:
    – Dlaczego na pocztówkach znajdują się różne obiekty, zwierzęta i inne ciekawostki?
    – Dlaczego kupujemy i wysyłamy kartki pocztowe?
    – Do kogo je wysyłamy?
    – Co najczęściej piszemy na pocztówkach?
    – Kogo pozdrawiamy?
    Dzieci udzielają wyczerpujących odpowiedzi.
    • „Zabawy wakacyjne” – zabawa naśladowcza przy muzyce. Dzieci przy akompaniamencie muzyki naśladują
    ruchem zabawy wakacyjne: pływanie w morzu, skoki do wody, wspinanie się po górach, wiosłowanie łódką,
    odbijanie piłki, budowanie zamków z piasku.
    CD Utwory – „Muzyka wakacyjna” D.
    II. ZAJĘCIA GŁÓWNE
    • „Pocztówka z wakacji” – tworzenie własnej kompozycji z wykorzystaniem materiału przyrodniczego (muszelki,
    piasek, patyczki, kora, pióra).
    Nauczyciel gromadzi na stolikach akcesoria potrzebne do zajęć: okazy
    przyrodnicze (muszelki, piórka, listki, suche kwiaty i trawy, piasek, różnorodne nasiona, np. noski z klonu), kaszę, tacki styropianowe oraz klej. Następnie objaśnia, co dzieci będą robić i w jaki sposób, oraz tworzy własną kartkę pocztową, tzn. wnętrze tacki styropianowej smaruje gęstym klejem i przykleja według własnego pomysłu kompozycję z traw, liści, muszelek. Całość posypuje piaskiem, kaszą lub makiem. Następnie do pracy przystępują dzieci. Nauczyciel pomaga. Utworzone w ten sposób prace należy odstawić na kilka godzin do całkowitego wyschnięcia i dopiero wtedy można zrobić wystawę.
    • „Przykazania wakacyjne” – rozmowa o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa latem (kąpiel w dozwolonych
    miejscach, nieoddalanie się, zwracanie uwagi na zwierzęta, owady i rośliny trujące).
    Nauczyciel rozmieszcza na tablicy wybrane ilustracje z zestawu „Niebezpieczeństwa w życiu dziecka” lub samodzielnie przygotowuje
    ilustracje mówiące np. o niezjadaniu roślin trujących, zakazie kąpieli w miejscu niedozwolonym, zakazie zabawy przy ruchliwej ulicy, uważaniu na psy lub inne zwierzęta.
    Następnie prowadzi rozmowę: Niedługo wakacje.
    Dzieci wraz z rodzicami wyjadą w różne miejsca. W tych obcych miejscach mogą się wydarzyć różne wypadki.
    Następuje omówienie każdej sytuacji przedstawionej na ilustracji. Nauczyciel pyta: Co należy robić, aby uniknąć
    zagrożeń? Dzieci i nauczyciel wspólnie tworzą „wakacyjne przykazania”:
    1. Nie oddalamy się od rodziców lub opiekunów.
    2. Nie zjadamy nieznanych owoców, grzybów, roślin.
    3. Kąpiemy się tylko w miejscach dozwolonych.
    4. Nie bawimy się przy ulicy, na terenie budowy, wykopalisk.
    5. Uważamy na owady i zwierzęta.
    Na koniec nauczyciel podsumowuje: Należy bezwzględnie przestrzegać tych zasad, aby cało i zdrowo po wakacjach
    wrócić do domu, przedszkola.
    plansze na temat niebezpieczeństw czyhających na dzieci
    • „Wyruszamy w wakacyjną podróż” – wartościowanie zachowań dzieci, zachęcanie do podejmowania bezpiecznych
    działań w czasie wakacyjnych wyjazdów.
    Nauczyciel prosi, żeby dzieci przyjrzały się ilustracjom przedstawiającym
    zachowania dzieci podczas wakacyjnych wyjazdów. Dzieci kolorują ilustracje, na których bohaterowie
    zachowują się odpowiednio (czyli obie ilustracje). Nauczyciel opowiada o różnych zachowaniach dzieci na wakacjach, np. dzieci kąpią się w miejscu niedozwolonym, dzieci oddalają się od rodziców. Zadaniem dzieci jest
    wyjaśnienie, dlaczego te sytuacje są niebezpieczne, i poszukanie właściwego rozwiązania dla danej sytuacji.
    „Karty pracy” – karta 62., kredki
    III. ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
    • „Morskie fale” – zabawa ruchowa przy muzyce. Nauczyciel rozkłada folię malarską na podłodze. Dzieci chwytają folię za brzegi i, delikatnie nią poruszając w górę i w dół, naśladują ruch morskich fal.
    CD Utwory – „Zapach morza” R. Lapa
    • „Robimy zdjęcia” – zabawa ruchowa z zastyganiem w bezruchu.
    Nauczyciel zwraca się do dzieci:
    Jesteśmy w przedszkolu ostatni dzień przed wakacjami i zrobimy sobie pamiątkowe zdjęcie. Kiedy fotograf robi zdjęcie, stoimy nieruchomo. Dzieci swobodnie poruszają się po sali. Na sygnał: Uwaga zdjęcie! – zatrzymują się bez ruchu w różnych pozach. Dziecko, które nie zatrzymało się lub poruszyło, siada z boku. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie
     
     
     
     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy