Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców
(propozycje wspólnych działań na cały dzień)
grupa IV
przygotowała: Anita Stanisławska
Tematyka tygodniowa: „Wakacje tuż, tuż”
Temat zajęć: „Słoneczne inspiracje”
Termin: 23 czerwca 2020 r.
Cele zajęć, dziecko:
– dokonuje syntezy głoskowej wyrazów
– naśladuje ruchem odgadnięte nazwy zwierząt
– rozpoznaje i nazywa figury geometryczne
– sprawnie przelicza elementy w zbiorze
– samodzielnie tworzy kompozycje
– segreguje figury geometryczne według wielkości i nazwy
– przygotowuje koktajl
– sprawnie kroi owoce
– orientuje się w zasadach zdrowego odżywiania
–własnoręcznie wykonuje upominek dla taty
Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na Messenger grupy IV.
Zdanie 1 – zabawa dydaktyczna „Głoskujące zwierzaki” – synteza głoskowa wyrazów, naśladowanie ruchem zwierząt. Dzieci podają rodzicowi nazwę jakiegoś zwierzaka, tylko głoskując. Zadaniem odbiorcy jest odgadnięcie nazwy zwierzaka i przedstawienie go za pomocą gestów i ruchu. Później następuje zamiana ról.
Zadanie 2 - „Żółte mozaiki” – układanie kompozycji geometrycznych z określonej liczby figur. Przygotowujemy figury geometryczne różnej wielkości w kolorze żółtym (po pięć figur każdego rodzaju). Dzieci rozpoznają figury, nazywają, segregują według nazwy, wielkości. Następnie prosimy dzieci, aby utworzyły kompozycje z podanej liczby różnych figur, np.: 4 koła, 2 prostokąty, 1 trójkąt. Dzieci tworzą kompozycję i omawiają powstałe mozaiki.
Zadanie 3 – wykonanie pracy origami „Krawat dla taty” z okazji Dnia Taty.
https://www.youtube.com/watch?v=dkcnpzKpaHE Krawat złożony z papieru dzieci ozdabiają w dowolny sposób (rysowanie pasków, naklejanie cekinów itp.) Dzieci wręczają tatusiom własnoręcznie wykonany upominek.
Zadanie 4 - „Słoneczny koktajl dla taty” – obieranie, krojenie owoców i przygotowanie mlecznego koktajlu. Gromadzimy owoce koloru żółtego (banan, jabłka) i kefir. Tłumaczy dzieciom, że dziś będą robić koktajl. Pyszny, żółty i bardzo zdrowy. Obieramy jabłka, dzieci banany. Następnie dzieci dostają deski do krojenia i nożyki (plastikowe). Kroją owoce na mniejsze kawałki. Pokrojone produkty wrzucają do miski i zalewają kefirem. Przy użyciu blendera rozdrabniamy owoce, rozlewamy do kubeczków i cała rodzina delektuje się zdrowym koktajlem oraz wznosi toast za zdrowie taty.
Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców
(propozycje wspólnych działań na cały dzień)
grupa IV
przygotowała: Anita Stanisławska
Tematyka tygodniowa: „Wakacje tuż, tuż”
Temat zajęć: „Woda nie tylko do picia”
Termin: 22 czerwca 2020 r.
Cele zajęć, dziecko:
– ćwiczy prawidłowy oddech i zręczność
– wie, który przedmiot zatonie, a który utrzyma się na powierzchni
– aktywnie bierze udział w zajęciach badawczych
– z uwagą słucha prezentowanych utworów
– maluje farbami, odpowiednio reagując na zmianę dynamiki i tempa słuchanych utworów
– odpowiednio reaguje na pauzę w muzyce i polecenia
– doskonali umiejętność prawidłowego rozpoznawania cyfr i liter
– konstruuje budowle z piasku
Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na Messenger grupy IV.
Zadanie 1 -„Bulgocąca woda” – zabawa oddechowa, dmuchanie przez słomkę do kubeczka z wodą, zręczne przenoszenie wody przy użyciu łyżeczki do innego kubka. Dzieci dostają przezroczyste kubeczki z wodą i słomki. Zadania:
– picie wody przez słomkę,
– wypuszczanie powietrza przez słomkę, raz mocno, raz delikatnie,
– mieszanie słomką wody, robienie małego wiru i dużego wiru.
Po tych zabawach dzieci dostają drugi kubek i łyżkę stołową, przelewają wodę z kubka do kubka, starając się nie wylać ani kropli, następnie nabierają wodę na łyżkę stołową i przenoszą ją w inne miejsce, np. do kubka stojącego w drugim końcu pokoju.
Zadanie 2 -„Co pływa? Co tonie?” – zabawa badawcza umożliwiająca wzbogacenie wiedzy dzieci na temat właściwości otaczających je przedmiotów. Dzieci gromadzą na stoliku różne przedmioty z sali. Stawiamy na środku duże przezroczyste naczynie z wodą. Każdy wkłada do wody przyniesiony przedmiot i obserwuje, co stanie się z daną rzeczą. Na koniec dzieci wnioskują, które przedmioty, z czego są zrobione, toną, a które pływają po powierzchni wody. Dzieci mogą również wykorzystać żaglówki papierowe zrobione podczas wcześniejszych zajęć.
Zadanie 3 - ,,Rytmiczne pędzelki” – malowanie farbami w rytm skocznej, szybkiej oraz wolnej i spokojnej muzyki. Włączamy muzykę poważną, a później skoczną i szybką. Dajemy dzieciom duży arkusz papieru, farby, wodę i prosimy, aby słuchając muzyki malowały w rytm słyszanych dźwięków.
Zadanie 4 -,,Uwaga, kałuże” – zabawa ruchowa utrwalająca znajomość cyfr i liter. Rozkładamy 15 niebieskich kartek (kałuż), każda z nich zawiera jedną cyfrę i literę, np.: 3 kartki – U8, 3 kartki – A1, 3 kartki – G4, 3 kartki – N0, 3 kartki – B2. Dzieci swobodnie biegają pomiędzy kałużami. Na pauzę w muzyce muszą stanąć na kałuży, którą wymieni rodzic.
Zadanie 5 - „Złocisty piasek” – zabawy konstrukcyjne w piasku. Dzieci konstruują piaskowe budowle