Dodał: anna Data: 31/05/2020 - 04:21:06
Grupa 4

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „Świętujemy razem Dzień Dziecka”

     

     

    Temat zajęć: „Zabawy w afrykańskiej wiosce”

     

    Termin: 5 czerwca 2020 r.

     

    Cele zajęć, dziecko:

    – wzbogaca swoją wiedzę o Afryce

    – rozpoznaje i nazywa zwierzęta tego regionu

    – poznaje sposoby chronienia afrykańskiej przyrody

    – rozumie konieczność dbania o bezpieczeństwo podczas wypraw w nowe miejsca i przestrzegania zasad zachowania ostrożności

    – układa obrazki z części

    – wzbogaca wiedzę na temat afrykańskiej przyrody i jej mieszkańców

    – przekłada jedne prawidłowości rytmiczne na inne

    – podejmuje próbę komponowania własnych sekwencji rytmicznych

    – precyzyjnie wytłacza, koloruje i przykleja postaci

    – konstruuje model domu i elementy afrykańskiego krajobrazu

    – ćwiczy celność rzutu oraz przestrzega zasad bezpieczeństwa

    – doskonali orientację przestrzenną

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

    Zadanie 1 – oglądanie filmu przyrodniczego „Afryka-najpiękniejszy kontynent”.

    https://www.youtube.com/watch?v=a3YKJAUOct4

     

    Zadanie 2 – pogadanka „Afrykańskie safari”, rozmowa na temat treści filmu, wykorzystanie albumów przyrodniczych, encyklopedii. Prowadzimy z dziećmi rozmowę na temat przyrody na kontynencie afrykańskim. Opisujemy, jakie występują tam rośliny, jaki panuje klimat, jakie żyją zwierzęta. Uświadamia dzieciom, że należy chronić afrykańską przyrodę, gdyż wiele gatunków zwierząt jest zagrożonych wyginięciem. Opowiada o afrykańskich safari, o przestrzeganiu ostrożności i zachowaniu zasad bezpieczeństwa podczas takich wypraw. Dzieci piszą wyraz: safari. 

     

    Zadanie 3 – wykonanie ćwiczenia „W Afryce”  w Karcie Pracy cz. 4, s. 51– układanie obrazków z części, omawianie ilustracji afrykańskiej przyrody i jej mieszkańców. Dzieci oglądają fragmenty zdjęć i próbują odgadnąć, co będą przedstawiały. Następnie uzupełniają zdjęcia naklejkami i opowiadają, co się na nich dzieje. Zwraca uwagę na poprawne budowanie wypowiedzi. Możemy zadawać dodatkowe pytania, np. Co widać na pierwszym planie, a co w oddali? Jakie zwierzęta przyszły do wodopoju? Co robią dziewczynki, a co chłopcy? Czy na jest ciepło, czy zimno? Dlaczego tak sądzicie?

     

    Zadanie 4 - zabawa w wygrywanie rytmów „Gramy na tam-tamach”. Przed dzieckiem leży bębenek, na środku są rozłożone figury geometryczne. Zadaniem  dziecka jest ułożenie rytmu z figur, a następnie próba odtworzenia go za pomocą bębenka. Przed rozpoczęciem zabawy ustalamy wspólnie z dziećmi, jaki rytm będzie odpowiadał każdej figurze, np. trójkąt – dwa krótkie uderzenia, kwadrat – jedno uderzenie, koło – trzy krótkie, prostokąt – jedno długie. Zapisujemy dane rytmy na dużym arkuszu w formie symboli i cyfr.

     

    Zadanie 5 –wykonanie pracy plastyczno-technicznej „Afrykańska wioska” z „Teczki małego artysty”. Dzieci wytłaczają sylwetki członków rodziny: mamy, taty i dziecka. Kolorują je i naklejają na rolki po papierze toaletowym. Wykonują model afrykańskiego domu z pudełka oklejonego kolorowym papierem lub krepiną. Kartkę z bloku technicznego dzieci smarują dość grubo klejem i posypują piaskiem. Na tym podłożu ustawiają sylwetki członków afrykańskiej rodziny oraz chaty. Dostępnymi materiałami ozdabiają projekt. Mogą  wykonać więcej niż jeden dom afrykański, ustawiają je obok siebie, utworzą afrykańską wioskę.

    zajęć Czerwiec

    Zadanie 6 – zabawy ruchowe „Mały Afrykanin” (można przeprowadzić je na dworze):

    • „Konkurs celnej strzały” – zabawa z elementem celowania. Umieszczamy tarczę na drzewie na wysokości głów dzieci. Następnie dzieci ustawiają się jedno za drugim i rzutką celują w tarczę. Wykonują kilka rzutów i sumują swoje punkty.

    • „Afrykańskie podchody” – zabawa tropiąca z szukaniem totemu. Wcześniej chowamy totem/inny skarb. Zadaniem dzieci jest odnalezienie go.

     

    Dodał: anna Data: 31/05/2020 - 04:19:48
    Grupa 4

      Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

      (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

      grupa IV

      przygotowała: Anita Stanisławska

      Tematyka tygodniowa: „Świętujemy razem Dzień Dziecka”

       

       

      Temat zajęć: „Dzień Dziecka na wesoło”

       

      Termin: 4 czerwca 2020 r.

       

      Cele zajęć, dziecko:

      – włącza się w aranżowanie kącika, wykazując się zaangażowaniem

      – pogłębia wiedzę i zainteresowanie poznawaniem kultury i zwyczajów mieszkańców Ameryki Północnej

      – dostrzega różnice między prawdziwymi marzeniami a chwilowymi zachciankami

      – rozumie, że ważniejsze jest, z kim i jak spędzamy czas, a nie gdzie

      – rozwija wyobraźnię i kreatywność słowną

      – doskonali umiejętność dodawania i odejmowania

      – rozwiązuje zadania z treścią

      – potrafi samodzielnie wykonać liczmany

      – rozwija matematyczne myślenie

      – wykazuje się sprytem i sprawnością ruchową oraz umiejętnością współpracy

      – estetycznie wykonuje pióropusz indiański

      – komponuje ciekawą biżuterię

      – doskonali spostrzegawczość

      – ćwiczy precyzję, rysując według wzoru

      – poznaje elementy kultury Indian oraz wymyśla własne plemienne imię

      – wykonuje prosty taniec do indiańskich rytmów, starając się powtórzyć charakterystyczne gesty i okrzyki

      – zachowuje równowagę podczas przechodzenia po wyznaczonych punktach

      – wykazuje się cierpliwością i spostrzegawczością podczas szukania skarbów

       

      Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

       

      Zadanie 1 – oglądanie filmu edukacyjnego „Życie Indian w wiosce Hocioka”

      https://www.youtube.com/watch?v=V1Ll9oG0Y9E

       

      Zadanie 2 - zorganizowanie kącika tematycznego „Ameryka pełna przygód”. prezentuje dzieciom ilustracje i zdjęcia przedstawiające Indian i ich wioski. Może uda się w domu przygotować własne tipi. Dzieci ozdabiają gotowy namiot lub prześcieradło, które po przywiązaniu do krzeseł stworzy namiot. Malują go we wzory charakterystyczne dla Indian z Ameryki Północnej. Przed namiotem można postawić totem – kij z tabliczką z namalowanym godłem plemienia, można też wykonać flagę z płótna. Do środka tipi dzieci przynoszą naczynia z kącika kuchennego, z klocków mogą ułożyć ognisko, składają tam też swoje skarby.

       

      Zadanie 3 -  słuchanie baśni „Za dobra wróżka i rozmowa na temat jej treści.

      Jest to opowieść o wróżce, która bardzo lubiła spełniać życzenia.

      Jej największą radością było ludzkie zadowolenie. Ilekroć spotykała strapionego człowieka, zatrzymywała się, dotykała zaczarowaną różdżką jego ramienia i pytała:

      – Dlaczego jesteś taki smutny?

      W jej głosie było tyle serdeczności, że ludzie otwarcie opowiadali o swoich zmartwieniach. Kiedy dochodzili do zdania: „Trudno, taki mój los”, wróżka wołała:

      – Nie, nie, nie! To nieprawda! Każdy los można odmienić. Od czego są dobre wróżki?!

      – Ba, ale gdzie one są – odpowiadał strapiony człowiek. – Chyba tylko w bajkach…

      Wtedy uszczęśliwiona wróżka prostowała swoją drobną postać w różowym sweterku i mówiła:

      – Dobra wróżka stoi przed tobą. Mów, czego pragniesz!

      Ludzie mówili, a ona spełniała ich życzenia.

      Wkrótce na świecie nie było już ludzi strapionych i smutnych, ale wróżka ciągle czuła niedosyt spełniania życzeń. I zaczęła spełniać życzenia, zanim ktoś zdążył nawet pomyśleć, czego tak naprawdę pragnie.

      – Proszę, proszę – mówiła. – Oto luksusowy dom. Proszę, proszę, oto samochód wyścigowy. Rasowy pies? Proszę się nie zastanawiać! Oto on. Miał być jedwabisty, nie szorstkowłosy? Oto i jedwabisty, i szorstkowłosy. Podróż do ciepłych krajów? A dlaczego nie? Oto bilety lotnicze. Lepsza byłaby podróż pociągiem? Żaden problem. Jeden ruch zaczarowaną różdżką i oto bilety sypialne w pociągu klasy lux. Z początku ludzie byli szczęśliwi, że tak szybko spełniają się ich zachcianki, ale z czasem poczuli się trochę oszołomieni. Zaczęli więc nazywać wróżkę „za dobrą wróżką”. Niekiedy nawet dodawali słowo „stanowczo”.

      Pewnego dnia, idąc uliczką małego miasteczka, wróżka spostrzegła siedzącą na krawężniku dziewczynkę.

      – Jak się masz? – zawołała, unosząc do góry swoją różdżkę.

      – Bardzo cię proszę, wróżko, nie rób tego – poprosiła dziewczynka. – W zeszłym tygodniu wyczarowałaś wszystko, o czym nawet nie zdążyłam zamarzyć. Mam mnóstwo zabawek, kilka psów, kotów, kucyka, rowery, hulajnogi i wiele, wiele innych rzeczy. Wczoraj wróciłam z Paryża, a jutro jadę do Grecji.

      – I nie jesteś szczęśliwa? – zapytała zdumiona wróżka.

      – Może i jestem – odrzekła przygnębiona dziewczynka. – Ale jakoś tego nie czuję.

      Wróżka trochę się stropiła.

      – No dobrze – powiedziała. – Jeżeli chcesz, to mogę ci to wszystko pozabierać.

      – Dobrze – zgodziła się dziewczynka. – Zabieraj!

      Wróżka machała różdżką i machała, a wyczarowane w poprzednim tygodniu rzeczy znikały jedna po drugiej.

      – I nic ci nie zostawić? – zapytała w końcu zasapana.

      – Tylko to, czego naprawdę pragnę – odpowiedziała dziewczynka.

      Wtedy wróżka wsłuchała się w jej marzenia i spełniła kilka z nich. Dziewczynka przytuliła do siebie psa, kota, królika, świnkę morską, żółwia i powiedziała uszczęśliwiona:

      – Dziękuję ci, dobra wróżko.

      Rozmowa na temat treści bajki: Prosimy dzieci o podzielenie się opiniami na temat zachowania wróżki i ocenę jej postępowania. Dzieci starają się też postawić na miejscu dziewczynki – bohaterki baśni i opisać swoje odczucia. Prosi, aby dzieci wyobraziły sobie, że spotkały wróżkę i mogą ją o coś poprosić. Dzieci opowiadają o swoich marzeniach, tworzą opowieści związane z urzeczywistnieniem pragnień.

       

      Zadanie 4 - zabawa matematyczna „Fabryka cukierków” - doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania, rozwiązywanie zadań z treścią. Do zabawy wykorzystujemy papierki po cukierkach lub inne papierki, które można łatwo zgniatać. Prosimy, aby ulepiły z plasteliny kule wielkości cukierków i zawinęły je w papierki. Kiedy już wszystkie cukierki są gotowe, poprosimy dzieci o wykonanie kilku różnych poleceń, np.:

      – dodawanie – dzieci rozkładają właściwą liczbę cukierków na papierowe talerzyki,

      – odejmowanie – dzieci układają cukierki na talerzyku, a potem zabierają część i kładą obok talerza,

      – rozkładanie po równo – dzieci kładą na każdym talerzyku tyle samo cukierków,

      – rozkładanie o jeden, o dwa, o trzy więcej,

      – tworzenie rytmów – układanie cukierków w rytmie: 2, 3, 1, 2, 3, 1, 2, 3, 1 itd.,

      – segregowanie cukierków ze względu na kolor papierka,

      – licznie – ile cukierków zmieści się na jednym talerzyku?

      Dzieci mogą również same zaproponować wymyślone przez siebie zadania.

       

      Zadanie 5 - wykonanie ćwiczenia w Karcie Pracy cz. 4, s. 49-50:

      -dzieci rozwiązują zadania z treścią wklejając, działania odejmowania i dodawania

      -ćwiczenie spostrzegawczości „Czego brakuje?” - dzieci oglądają uważnie przedmioty w obu pętlach, porównują, czego w której pętli brakuje. Następnie dorysowują brakujące elementy tak, żeby w obu pętlach znalazły się takie same przedmioty (w niebieskiej pętli muszą dorysować kubek i kredkę, a w czerwonej – misia, koronę, piłkę i grzebień)

       

      Zadanie 6 - wykonanie pracy plastycznej „Indiańskie pióropusze i biżuteria”. Przygotowujemy pasek z grubego kartonu. Dopasowujemy opaskę do głowy dziecka i spinamy spinaczem lub zszywaczem. Dzieci, mając do wyboru piórka, kolorowy papier, wstążki, cekiny, a także materiał przyrodniczy (liście, gałązki, płatki kwiatów), ozdabiają swoją opaskę. Z materiałów: surowy makaron, żyłka lub wstążka, koraliki, piórka, filce, guziki, słomki (można je pociąć na odcinki dowolnej długości i z kilku kawałków nawleczonych na sznurek zrobić np. bransoletkę) dzieci tworzą ozdoby indiańskie. Łączą materiały w dowolny sposób, starają się komponować ozdoby, dobierając elementy pod względem koloru, kształtu (takie same bądź inne) i stworzyć niepowtarzalne i oryginalne wzory biżuterii.

       

       Zadanie 7 - zabawa tematyczna „W indiańskiej wiosce”. Dzieci zakładają na głowy wykonane wcześniej pióropusze i wykorzystują tipi. Malujemy twarze dzieci farbkami stosownie do barw plemienia. Dzieci grają na tamburynie, grzechotkach i wykonują indiański taniec. Zabawy indiańskie (można przeprowadzić na dworze):

      • „Przeprawa przez rzekę” – zabawa z elementem równowagi. Ustawiamy na dywanie /rysujemy na chodniku lub ziemi kamienie w różnych odległościach od siebie, tak aby można było po nich chodzić lub przeskakiwać po kilka. Zaprasza dzieci do przejścia na drugą stronę „rzeki”. Dzieci muszą uważać, by nie wpaść do „wody”.

      • „Poszukiwacze skarbów” – zabawa badawcza w poszukiwanie „skarbów” w skrzyniach z piaskiem/piaskownicy. Wypełniamy piaskiem z piaskownicy wcześniej przygotowane skrzynie. Chowa w nich cekiny, koraliki, kolorowe kamyczki. Dzieci przesiewają piasek przez sitka i szukają „skarbów”. Po skończonej zabawie dziecko chwali się tym, co znalazło.

       

      Dodał: anna Data: 31/05/2020 - 04:18:51
      Grupa 4

        Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

        (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

        grupa IV

        przygotowała: Anita Stanisławska

        Tematyka tygodniowa: „Świętujemy razem Dzień Dziecka”

         

         

        Temat zajęć: „Różne dzieci, te same potrzeby”

         

        Termin: 3 czerwca 2020 r.

         

        Cele zajęć, dziecko:

        – poznaje podstawowe prawa dzieci oparte na zapisach Konwencji o Prawach Dziecka

        – wypowiada się na temat swoich praw

        – potrafi uczestniczyć w dyskusji, argumentując wyrażone zdanie oraz słuchając wypowiedzi innych osób

        – wie, że wszystkie dzieci mają takie same prawa

        – utrwala znajomość schematu ciała człowieka

        – potrafi narysować dzieci z różnych stron świata, uwzględniając charakterystyczne elementy wyglądu

        – ma świadomość równości wszystkich dzieci wobec praw oraz rozumie konieczność ich przestrzegania

        – potrafi przedstawiać informacje w formie piktogramów

        – poznaje nazwę organizacji UNICEF

         

        Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

        Zadanie 1 - omówienie podstawowych praw dziecka „Mamy swoje prawa”. Opowiadamy o „Konwencji o prawach dziecka” i o zapisanych tam prawach, jakie mają dzieci na całym świecie: Każde dziecko, bez względu na to, gdzie mieszka, kim są jego rodzice, jak wygląda, ma takie same prawa. Każde dziecko powinno być traktowane z szacunkiem i tolerancją. Podajemy przykłady podstawowych praw dziecka: prawo do życia w rodzinie, prawo do nauki, opieki medycznej, mieszkania w bezpiecznym miejscu, do zabawy i odpoczynku. Pytamy dzieci czy wiedzą, do czego mają prawo. Podpowiadamy: życie w pokoju, bez wojen, bez przemocy oraz o tolerancji i o szanowaniu dla innych (osób niepełnosprawnych, innego wyznania, innej kultury)

         

        Zadanie 2 - oglądanie filmu „Prawa dzieci” https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4 

        Zadanie 3 - wykonanie ćwiczeń w Karcie Pracy cz. 4, s. 47 i 48

        -dzieci uzupełniają naklejkami ilustracje przedstawiające podstawowe prawa dziecka, wypowiadają się na temat posiadanych praw, próbują samodzielnie nazwać prawa przedstawione na ilustracjach

        -dzieci łączą wszystkie dzieci liniami z rysunkiem księgi, w której spisano prawa dziecka

         

        Zadanie 4 - nauka piosenki „Jesteśmy dziećmi”. https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

        Zadanie 5 - poszerzenie słownika dzieci o nazwę organizacji UNICEF, niosącej pomoc dzieciom na całym świecie

        https://www.youtube.com/watch?v=u0wQY7FL7Hs&list=PLd12Kghz-AECBWN-z6kGlGuIpq_7zJ-Y5&index=1

         

        Zadanie 6 - wykonanie plakatu „Prawa dzieci” (na zdjęciu). Na kartonie dzieci rysują kształt Ziemi, pomagamy dzieciom zaznaczyć kontynenty. Przypominamy, że w każdym miejscu na Ziemi ludzie się czymś od siebie różnią. Malując lub rysując mieszkańców Ziemi, należy o tym pamiętać. Dzieci mogą malować palcami, pędzelkiem, rysować kredkami lub mazakami. Na zakończenie podpisujemy plakat: Prawa Dzieci.

         

        Na jutrzejsze zajęcia potrzebujemy:

        -surowy makaron z dziurkami, żyłkę lub wstążkę, koraliki, piórka, filce, guziki, słomki, nożyczki (będziemy wykonywać indiańskie pióropusze i biżuterię)

         

         

        Dodał: anna Data: 31/05/2020 - 04:18:00
        Grupa 4

           

          Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

          (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

          grupa IV

          przygotowała: Anita Stanisławska

          Tematyka tygodniowa: „Świętujemy razem Dzień Dziecka”

           

           

          Temat zajęć: „Jesteśmy z różnych stron świata

           

          Termin: 2 czerwca 2020 r.

           

          Cele zajęć, dziecko:

          – zdobywa podstawową orientację na globusie/mapie

          – wie, że ludzie z różnych stron świata mają odmienne warunki życia, kulturę i zwyczaje

          – dostrzega podobieństwa i różnice w wyglądzie dzieci różnych narodowości

          – podejmuje próbę odczytywania wyrazów

          – kształtuje tolerancję i życzliwość wobec innych dzieci bez względu na ich wygląd i pochodzenie

          – doskonali sprawność manualną, rysując drogi w labiryncie

          – uczy się uściślania podawanych informacji oraz definiowania pojęć, wskazując istotne szczegóły

          – odgaduje zagadki słowne

          – rozwija umiejętności wokalne, pamięć i koncentrację uwagi

          – doskonali technikę i precyzję wycinania nożyczkami

          – porównuje i określa długość węży, stosując adekwatne określenia

          – wykonuje estetyczną pracę plastyczną

           

          Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

           

          Zadanie 1 - „Zobacz, skąd jestem” – praca z globusem, mapą, encyklopedią, albumami (tym, co jest w domu). Dzieci wskazują państwa w różnych częściach świata, podają ich nazwy, opowiadamy dzieciom na temat ludzi żyjących w różnych częściach świata, ich odmiennej kultury, języka, zwyczajów, architektury, strojów i pokazujemy ilustracje w książkach, zdjęcia.

           

          Zadanie 2 - oglądanie filmu „My dzieci świata” https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0  oraz zdjęć „Dzieci z różnych stron świata”. Pokazujemy zdjęcia przedstawiające dzieci z różnych stron świata. Dzieci odgadują, skąd pochodzą te dzieci. Wskazują na mapie/globusie, gdzie one mieszkają, opisują ich wygląd, kolor skóry.

           

          Zadanie 3 – wykonanie ćwiczenia w Karcie Pracy cz. 4, s. 45-46.

          Dzieci wykreślają powtarzające się litery pod każdym obrazkiem. Wspólnie odczytują powstałe napisy i rysują flagę Polski. Następnie próbują nazwać kraje, z których pochodzą dzieci i wskazać ich domy (Indianin – dom na palach, Afrykanin – dom z gliny kryty słomą, Japonka – dom azjatycki, Europejka – dom jednorodzinny). Kolorują stroje dzieci i rysują ich drogi do domów, każdą innym kolorem.

           

          Zadanie 4 - układanie i rozwiązywanie zagadek słownych „Zgadnij, o kim mówię”. Mówimy zagadki, dzieci odgadują, np.:

          1. Mieszkają w kraju, gdzie jest ciepło, mają sjestę i biorą udział w walkach z bykami. Mężczyźni czasem noszą sombrero, kobiety tańczą, grając na kastanietach (Hiszpanie)

          2.Zamieszkują krainę zimna. Jeżdżą saniami ciągniętymi przez psy rasy haski. Noszą na sobie ciepłe ubrania zrobione z futra foki (Inuici-trudne!)

          3.Mają ciemną skórę. Tam, gdzie mieszkają, jest zawsze ciepło, rosną tam palmy, a na nich ananasy, banany (Afrykanie)

          4.Tam, gdzie mieszkają, są niepowtarzalne budowle z kamienia – piramidy. Żyją tam też wielbłądy.(Egipcjanie)

          5.Mieszkańcy tego kraju mają jasną cerę. Mieszkają tam, gdzie są cztery pory roku, na północy jest morze, a na południu góry (Polacy).

           

          Zadanie 5 - nauka piosenki „Jesteśmy dziećmi”. https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

           

          Zadanie 6 - zabawa manualna „Egzotyczne węże” – wycinanie nożyczkami i ćwiczenie w porównywaniu długości. Dzieci siedzą przy stolikach, na których leżą koła z kolorowego papieru (z gazet, papieru do pakowania prezentów) i nożyczki. Pokazujemy, jak wykonać węża. Należy ciąć koło spiralnie po obwodzie, zaczynając ok. 0,5 cm od brzegu. Gotowe prace dzieci przypinają klamerkami do bielizny do zamocowanej w sali żyłki lub sznurka. Następnie porównują długości swoich węży.

           

          Zadanie 7 – wykonanie pracy plastycznej „Kolega z Afryki”. Dzieci wykonują portret małego Afrykańczyka (jak na zdjęciu).Do zrobienia pracy wykorzystujemy brązowy papier, płatki kosmetyczne/białe kółka na oczy, kulki z czarne/brązowej bibuły albo płatki/kulki czekoladowe albo kawę w ziarnach na włosy, koraliki/plastelinę na naszyjnik.

           

          Dodatkowo:

          -zabawa „Dzieci z rożnych stron świata, ich domy i zabawy”

          https://www.youtube.com/watch?v=EPuZO3vVfXM. Sprawdź swoją wiedzę! A może pobawisz się w którąś z zabaw dzieci z innego kraju?

           

           

          Dokumenty - rekrutacji

             

          Galeria

          

          Polecamy