Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców
(propozycje wspólnych działań na cały dzień)
grupa IV
przygotowała: Anita Stanisławska
Tematyka tygodniowa: „Wakacje tuż, tuż”
Temat: „Pożegnania nadszedł czas”
Termin: 26 czerwca 2020 r.
Na dzisiaj nie mam dla was żadnych zadań do wykonania. Bardzo proszę tylko o wspólne wysłuchanie, może też zaśpiewanie tej piosenki… ”Przedszkola czas już minął”.
https://www.youtube.com/watch?v=l5SG0gV8MyQ
Z całego serca dziękuję za wszystkie wspólne chwile, wspaniała współpracę
Do zobaczenia jutro, w sobotę w Parku Wiosny Ludów o godz. 10.00, aby po długim okresie rozłąki, spędzić ze sobą czas i pożegnać się, bo przecież po wakacjach nie wrócicie do przedszkola, będziecie już uczniami!!!
Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców
(propozycje wspólnych działań na cały dzień)
grupa IV
przygotowała: Anita Stanisławska
Tematyka tygodniowa: „Wakacje tuż, tuż”
Temat zajęć: „Jedziemy na wycieczkę”
Termin: 25 czerwca 2020 r.
Cele zajęć, dziecko:
– dostrzega humorystyczny charakter bajki
– proponuje sposób poruszania się do znanych miejsc wypoczynku
– wie, które przedmioty potrzebne są na wakacyjnych wycieczkach
– interpretuje ruchem znane pojazdy
– wie, jak bezpiecznie korzystać ze środków transportu
–wymyśla własna wakacyjną opowieść
– tworzy ilustracje do opowiadania
– planuje swoją wypowiedź tak, aby tworzyła logiczną całość
– chętnie wykonuje pracę plastyczną
Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na Messenger grupy IV.
Zadanie 1 – oglądanie bajki „Pierwszy dzień wakacji. Bolek i Lolek na wakacjach”
https://www.youtube.com/watch?v=htRoACMUmM4
Zadanie 2 - „Podróże, fajna sprawa” – zabawa dydaktyczna, wskazywanie najpopularniejszych miejsc wyjazdów wakacyjnych, nazywanie przedmiotów przydatnych na wycieczkach oraz sposobów komunikacji w wybrane miejsca. Przedstawiamy dzieciom możliwe miejsca wyjazdów wakacyjnych i pytamy, czym tam pojedziemy, dzieci naśladują ruchy pojazdów:
-góry (pociągiem),
-do ciepłych krajów – samolotem,
-nad morze – samochodem,
-nad jezioro – rowerami, a po jeziorze mogą popływać łodzią.
Następnie dzieci szykują wakacyjne akcesoria; wykonują z klocków walizkę, rysują i wycinają takie, które przydadzą się podczas wakacji, np.: kompas, okulary, rower, ręcznik, koło ratunkowe, krem do opalania, kapelusz, łopatkę. Po ich wykonaniu pakują walizkę i wyruszają w wybraną podróż. Do zabawy można też wykorzystać gotowe przedmioty, które są w domu.
Zadanie 3 - „Wakacyjna przygoda” – zabawa dydaktyczna, układanie opowiadania według własnych pomysłów dzieci, tworzenie ilustracji i tytułu do wymyślonej historii. Dzieci mają przed sobą kilka białych kartek. Wspólnie z dziećmi konstruujemy książkę. Dzieci opowiadają wymyśloną przez siebie wakacyjną historię. Rysują ilustracje do opowiadania. Spinamy książkę w całość i układamy w pokoju dziecka.
Zadanie 4 - „Makaronowe ciepło” – praca plastyczna, wykonanie słońca z makaronu, żółtej farby i pasteli. Rysujemy na dużym arkuszu papieru kontury słońca. Zadaniem dzieci jest wypełnić kontur słońca makaronem. Promienie słońca mogą być zrobione z żółtej włóczki lub bibuły. Dzieci mogą również samodzielnie prowadzić swobodne linie proste, używając pasteli. Makaron malujemy żółtą farbą.
Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców
(propozycje wspólnych działań na cały dzień)
grupa IV
przygotowała: Anita Stanisławska
Tematyka tygodniowa: „Wakacje tuż, tuż”
Temat zajęć: „Zabawy paluszkowe”
Termin: 24 czerwca 2020 r.
Cele zajęć, dziecko:
– doskonali sprawność manualną
– rozpoznaje litery, używając tylko zmysłu dotyku
– zgodnie współpracuje z innymi
– czerpie radość z wykonywanej pracy
– maluje farbami na dużych powierzchniach
– masuje tak, aby sprawić innym przyjemność
Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na Messenger grupy IV.
Zadanie 1 - „Do jedzenia, do pisania” – zabawa grafomotoryczna, kreślenie wzorów na różnym podłożu. Rozkładamy na stolikach tacki (albo folie/worki na śmieci) i wysypujemy na nie piasek, ryż, mąkę, piasek wymieszany z wodą (błoto). Dzieci kreślą na foliach dowolne wzory paluszkami. Po zakończonej zabawie dzieci dzielą się ze sobą swoimi odczuciami, nazywają materiały, mówią, które były dla nich przyjemne w dotyku, a które nie.
Zadanie 2 - „Plastelinowe litery” – zabawa dydaktyczna, wyklejanie plasteliną konturów liter, rozpoznawanie ich kształtu z zamkniętymi oczami. Rozdajemy dzieciom szablony kilku liter i prosimy o wyklejenie ich plasteliną. Następnie dzieci za pomocą dotyku rozpoznają literę. Dzieci mogą też lepić litery z samej plasteliny, bez kartonowych szablonów.
Zadanie 3 - „Farbowane palce” – malowanie rękami i nogami na dużych kartonach z użyciem różnokolorowych farb. Rozkładamy dwa duże kartony białego papieru, wylewa różne kolory farby na karton, a dzieci rączkami i stopami malują dowolne wzory na kartonie. Na koniec nadają tytuł swojej pracy. zabawę można też przeprowadzić na powietrzu.
Zadanie 4 - „O czym marzę” – masaże relaksacyjne, interpretacja dotykiem opowiadania rodzica. Dziecko kładzie się na brzuchu, a rodzic siada obok (później zamiana ról) i będzie masował paluszkami dziecko według opowieści:
Za górami (dzieci rysują paluszkami góry)
za lasami (rysują drzewa)
jest piękna kraina, w której płynie długa rzeka (rysują długą falistą linię)
i rośnie dużo zielonej trawy. (małe kreseczki)
Mieszkają tam mili ludzie, którzy ciągle się uśmiechają. (rysujemy uśmiechy)
W tym pięknym miejscu zawsze świeci słońce (kreślą słoneczko)
i tylko czasami pada delikatny deszczyk, (lekkie/delikatne pukanie w plecy)
który bardzo lubią dzieci, biegają wtedy i skaczą po maleńkich kałużach. (lekkie stukanie pięściami w plecy)
Miejsce, to jest bardzo wyjątkowe jeszcze pod jednym względem – spełniają się tam wszystkie marzenia. (rysujemy na plecach to, o czym marzymy).