Scenariusz zajęć do realizacji zdalnej
grupa II
Tematyka tygodniowa: Co się dzieje w kosmosie?
Temat zajęć: UFO
Dzień: 16 kwietnia 2021 r.
Cele ogólne:
- rozwijanie mowy
Cele operacyjne, dziecko:
-odpowiada na pytania dotyczące utworu
-dokonuje analizy i syntezy sylabowej
-rozwiązuje zagadkę
-uważnie słucha opowiadania ilustrowanego obrazkami
-odpowiada na pytania dotyczące treści utworu
-rysuje kierując się własną wyobraźnią
Rozwijane kompetencje kluczowe:
-w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,
-w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej,
-osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.
Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.
Zadanie 1 - Zabawa dydaktyczna „Mowa ufoludka” –dokonywanie analizy i syntezy sylabowej. Rodzic dzieli rytmicznie na sylaby słowa związane z kosmosem, np.: ra-kie-ta, gwiaz-dy, pla-ne-ty, kos-mo-nau-ta itp. Dziecko łączy sylaby i podaje całe słowo: rakieta, gwiazdy, planety, kosmonauta itd. Następnie role się odwracają, dziecko dzieli na sylaby słowa, rodzic podaje całe słowo.
Zadani 2 - Rozwiązanie zagadki.
Czy to spodek
czy rakieta?
Ufoludek
nim ucieka. (UFO)
− Jak mówimy na UFO? (latający spodek)
− Dlaczego tak go nazywamy?
(Tłumaczymy, że nazwa UFO powstała z pierwszych liter angielskich wyrazów oznaczających niezidentyfikowany obiekt latający).
Zadanie3 - Słuchanie opowiadania Natalii Usenko „UFO”, ilustrowanego obrazkami.
Treść: Pewnego razu wróżka Laurencja wybrała się do parku na poranny spacerek.
– Jejku! – zawołała nagle i stanęła jak wryta. – Śni mi się czy co? Na polance stoi ogromny talerz! Cały biały w różowe kwiatki. Skąd on się tu wziął?
– Przyleciał – mruknęła papuga Klarcia.
– Telewizji nie oglądasz czy co? To nie jest zwykły talerz, tylko latający. Nazywa się UFO.
– A kto to są te małe kolorowe, co na nim siedzą?
– Ufoludki, oczywiście. Zobacz, jak płaczą. Chyba mają kłopoty.
– No to chodźmy im pomóc! – zawołała Laurencja.
Ufoludki na ich widok ucieszyły się okropnie i zaczęły pokazywać coś na migi.
– Zepsuły im się bateryjki – przetłumaczyła Klarcia. – Nie mogą lecieć dalej.
– To ja im takie bateryjki wyczaruję! – Laurencja podniosła swoją czarodziejską różdżkę. Niestety, za pierwszym razem wyczarowały się jej ogórki. Za drugim – kręgle. A za trzecim maszynka do golenia.
– Chyba się nie znam na bateryjkach – westchnęła Laurencja. – W szkole czarownic zawsze
miałam pałę z fizyki.
Ufoludki płakały coraz głośniej i wyrywały sobie z głów czerwone włosy. Laurencja też zaczęła chlipać.
– Przestań się mazać! – rozzłościła się Klarcia. – Rrrusz głową!
– Już wiem! – zawołała Laurencja i puknęła się różdżką w czoło.
W jednej chwili z dwu stron talerza wyrosły wielkie nietoperzowe skrzydła, a z trzeciej – puszysty lisi ogon.
– Pip, pip, kuraa! – wrzasnęły ufoludki i skoczyły do talerza. – Pęki, pęki, pa, pa!
– To na pewno znaczy: „Hip, hip, hurra” i „Dzięki, dzięki” – wyjaśniła Klarcia.
– A „pa, pa” – to sama wiesz.
W chwilę później talerz, machając skrzydłami i powiewając ogonem, zniknął w chmurach.
– Tym razem naprawdę ci się udało – powiedziała Klarcia. – Jesteś zupełnie dobrą czarownicą
-No muślę –odparła Laurencja i zadarła nos do góry.
Rozmowa na temat opowiadania kierowana pytaniami
− Co spotkała wróżka Laurencja
w parku?
− Jak wyglądało UFO?
− Dlaczego ufoludki wylądowały
w parku?
− Co wyczarowała wróżka zamiast
bateryjek?
− Jak zakończyła się ta historia?
Zadanie 4 - Zabawa ruchowa „Księżyc”.
Dziecko/rodzic dobierają się parami. Jedna osoba , oznaczona szarfą, jest księżycem i obiega swoją planetę, czyli drugą osobę z pary, która obraca się wokół własnej osi. Na klaśnięcie . zamieniają się rolami.
Zadanie 5 - Rysowanie UFO - dzieci rysują niezidentyfikowany obiekt latający tak , jak sobie go wyobrażają.
Scenariusz zajęć do realizacji zdalnej
grupa II
Tematyka tygodniowa: Co się dzieje w kosmosie?
Temat zajęć: Gwiazdy, gwiazdeczki
Dzień: 15 kwietnia 2021 r.
Cele główne:
-rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
-poznanie wybranych gwiazdozbiorów
-rozwijanie sprawności manualnej
Cele operacyjne, dziecko:
-segreguje gwiazdki według wielkości, koloru,
-nazywa wybrane gwiazdozbiory
-wykonuje pracę wspólnie z rodzicami
-uważnie słucha wiersz i odpowiada na pytania dotyczące jego treści
-rysuje po śladzie
Rozwijane kompetencje kluczowe:
-matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii,
-osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się,
-w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.
Zadanie 1 - „Rytmiczna rozgrzewka w podskokach”
hptts://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
Zadanie 2 - Oglądanie bajki edukacyjnej „Paxi - Dzień, noc i pory roku”
http://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k
Zadanie 3 - Słuchanie wiersza „Gwiazda” D. Gellner.
Gwiazda z miną
uśmiechniętą
tupie w górze
złotą piętą.
Bez latarki
i bez świeczki
chodzi nocą
na wycieczki.
Chodzi, chodzi
aż do rana,
no i świeci
sobie sama!
• Rozmowa na temat wiersza.
-Co robiła gwiazda?
-Kiedy na niebie widzimy gwiazdy?
-Po dniu mamy noc, a po nocy...?
-Czy to tak cały czas trwa: dzień, noc, dzień, noc...?
Zadanie 4 - Zabawa matematyczna „Gwiazdy, gwiazdeczki” - ćwiczenia klasyfikacyjne.
(pomoce: kartonowe gwiazdy w dwóch rozmiarach – małe i duże – i w trzech kolorach, np. srebrne, złote, białe, trzy obręcze (przygotowane poprzedniego dnia)
-Segregowanie według wielkości.
Rodzic przygotowuje dwie obręcze. Do jednej dzieci mają wkładać duże gwiazdy, a do
drugiej – małe gwiazdy.
Po posegregowaniu gwiazd rodzic wraz z dziećmi nazywa utworzone kolekcje: Tutaj są małe
gwiazdy, a tu – duże gwiazdy.
-Segregowanie według koloru.
Rodzic przygotowuje trzy obręcze. Wyciąga małe gwiazdy i duże gwiazdy – złote, srebrne, białe – i je miesza. Dzieci wkładają do pierwszej obręczy złote gwiazdy, do drugiej – srebrne,
a do trzeciej – białe. Potem nazywają swoje kolekcje: Tutaj mamy złote gwiazdy (pierwsza
obręcz), tu – srebrne gwiazdy (druga obręcz), a tu – białe gwiazdy.
Zadnie 5 - Oglądanie zdjęć wybranych gwiazdozbiorów. Obejrzyjcie uważnie zdjęcia, policzcie gwiazdy, zwróćcie uwagę, że gwiazdy układają się w zbiory, które przypominają zwierzęta, przedmioty itp. (dlatego nazywamy je gwiazdozbiorami) Poproście rodziców o odczytanie nazw gwiazdozbiorów.
Zadanie 6 - Wykonanie pracy plastycznej „Gwiazdy i gwiazdozbiory na niebie”.
Dzieci wykorzystują gwiazdki z zabawy matematycznej, otrzymują też kartkę z bloku technicznego/karton w ciemnoniebieskim kolorze oraz klej:
-tworzą na kartce wybrany gwiazdozbiór z poprzedniego zadania, układając gwiazdki według pokazanego na zdjęciu wzoru,
-doklejają na kartce inne gwiazdki, tworząc niebo,
-podpisują pracę nazwą gwiazdozbioru, przyklejają go w dowolnym miejscu na kartce (poproście rodziców o napisanie lub wydrukowanie nazw gwiazdozbiorów).
Zadanie 7 - Słuchanie wyliczanki Agnieszki Frączek” Bęc! Hops! Ziuuu”!, - zwróćcie uwagę na humor zawarty w utworze.
Bęc! W ogródku bez ogródek
wylądował ufoludek.
Hops! Przed siebie pędzi dróżką,
depcze dynie ufonóżką,
uchem skubie liść rzeżuszki,
sadzi w grządkach gruszki z puszki.
Ziuuu! Swawoli wśród fasoli,
do konewki wlewa coli,
tupie niczym armia smoków,
pył kosmiczny sypie wokół.
Bęc! Hops! Ziuuu!
Raz, dwa, trzy... Sprzątać po nim będziesz ty!
Zadanie 8 - Wykonanie Karty Pracy cz. 2, nr 27 - dokończcie rysować po śladach latający pojazd i gwiazdki, pokoloruj obrazek.
Scenariusz zajęć do realizacji zdalnej
grupa II
Tematyka tygodniowa: Co się dzieje w kosmosie?
Temat zajęć: Odkrywamy tajemnice kosmosu
Dzień: 14 kwietnia 2021 r.
Cele główne:
-poznanie planet i ciał niebieskich znajdujących się w kosmosie
- rozwijanie sprawności fizycznej
-doskonalenie sprawności manualnej
Cele operacyjne, dziecko:
-zna nazwy planet i ciał niebieskich występujących w kosmosie
-sprawnie wykonuje ćwiczenia ruchowe
-współdziała z partnerem
-wykonuje tematyczną pracę plastyczną
-rozkodowuje informacje
-poprawnie liczy elementy
Rozwijane kompetencje kluczowe:
-matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii
-osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się
-w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
-w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.
Zadanie 1 - Joga dla dzieci – opowieść ruchowa „Wyprawa w kosmos”.
hptts://ww.youtube.com/watch?v=DBYZXW0PqmA Na początek dnia zapraszam Was na ruchową rozgrzewkę. Zanim wyruszymy w kosmos, przygotujecie swoje ciało na tę wyprawę
Zadanie 2 - Oglądanie filmu edukacyjnego „Kosmos” .
hptts://www.youtube.com/watch?v=er_LaB0zmDU Obejrzyjcie filmik dokładnie, a odkryjecie tajemnice kosmosu. Dowiecie się, co znajduje się w przestrzeni kosmicznej. Co to są komety i asteroidy? Ile jest gwiazd? Czym jest droga mleczna? Kim jest Kopernik? Kto to jest astronauta? I oczywiście utrwalicie sobie nazwy 8 planet.
Zadanie 3 - Zestaw zabaw ruchowych „W kosmosie”:
• Zabawa ruchowo-naśladowcza „Start rakiety”. Dzieci siadają w kręgu na piętach, dłonie trzymają na udach. Na słowa rodzica.: „Uruchamiamy rakietę” zaczynają uderzać rytmicznie w uda: najpierw powoli, potem coraz prędzej. Następnie kręcą rękami młynek – najpierw powoli, potem coraz prędzej. Na słowo: „Start” wyciągają ręce do góry, wstają i wyskakują w górę głośno krzycząc: „” (rakieta odleciała). Zabawę powtarzamy 3–4 razy
•Zabawa bieżna „Podróż rakietą”. Rodzic wyznacza miejsce startu i mety. Dzieci są rakietami. Na podany sygnał rakiety startują – dzieci wykonują umowne ruchy w coraz szybszym tempie, a następnie biegają, czyli podróżują w kosmosie. Po wykonaniu jednego okrążenia lądują - przykucają w wyznaczonym miejscu.
• Zabawa w parach „Przez mgławicę”.
Dzieci dobierają się w pary z rodzicem/rodzeństwem. Jedna osoba z pary zamyka oczy, a druga prowadzi ją ostrożnie za rękę. Po pewnym czasie następuje zmian ról.
•Zabawa z elementem skoku „Przez kratery”. Dzieci skacząc z nogi na nogę w różnych kierunkach omijają kratery na planecie.
• Zabawa z elementem dramy „Spotkanie z ufoludkiem”. W parach: dziecko – ufoludek. Naśladują ruchy swojego partnera, jakby były jego odbiciem w lustrze.
Zadanie 4 - Wykonanie pracy plastycznej/technicznej „Tajemniczy kosmos”. Na podstawie wiadomości zdobytych na dzisiejszych zajęciach wykonajcie pracę plastyczną, która będzie pokazywała, co znajduje się w kosmosie: planety, gwiazdy, asteroidy, komety, droga mleczna, a może nawet rakiety i statki kosmiczne oraz astronauci. Technika pracy jest całkowicie dowolna. Może to być rysunek, praca malarska, ale także, wyklejanka np. z wykorzystaniem płatków kosmetycznych . Możecie też wykonać pracę przestrzenną np. w pudełku po butach. Oto kilka pomysłów na prace plastyczne o kosmosie:
„Kolorowe inspiracje-kosmos” hptts://www.youtube.com/watch?v=xodx588T99Y
„Kolorowa plastyka dla Smyka” hptts”//www.facebook.com/Kolorowa-plastyka-dla-Smyka-116282146954222
Zadanie 5 – Kolorowanie obrazka „Kto leci rakietą?” – pokolorujcie obrazek według kodu, a dowiecie się, kto jest w rakiecie.
Zadanie 6 – Ćwiczenia w liczeniu (do wyboru):
-„Kosmiczna matematyka”
-karta pracy „Policz” (do wydrukowania)
Dodatkowe propozycje dla zainteresowanych:
-Zabawy konstrukcyjne: ułóżcie sylwetę rakiety z klocków np. w kształcie figur geometrycznych
-super bajka „Kim jest Paxi?” (i inne z cyklu o Paxi)
https://www.youtube.com/watch?v=3t9LQeY2ShA
Na jutrzejsze zajęcia:
-przygotujcie pomoce na jutrzejsze zajęcia: szablon malej i dużej gwiazdki (pamiętajcie, że powinna mieć pięć ramion, czyli być pięcioramienna), papier zloty lub żółty, srebrny, biały Następnie odrysujcie i wytnijcie z każdego koloru po 5 gwiazdek dużych i 5 małych (razem 15 dużych i 15 małych). Będą nam także potrzebne trzy obręcze lub paski, szaliki, okrągłe podkładki albo cos innego, co macie w domu. Rodzice na pewno Wam pomogą.
Scenariusz zajęć do realizacji zdalnej
grupa II
Tematyka tygodniowa: Co się dzieje w kosmosie?
Temat zajęć: Wyprawa na Zieloną Planetę
Dzień: 13 kwietnia 2021 r.
Cele główne:
-rozwijanie aktywności twórczej
-rozwijanie mowy
-doskonalenie sprawności manualnej
-poznanie działania teleskopu
Cele operacyjne, dziecko:
-uczestniczy w ćwiczeniach wizualizacyjnych
-wypowiada się na podany temat
-rysuje sceny realne kredką w jednym kolorze
-wykonuje pracę techniczną
-dostrzega różnice miedzy podobnymi obrazkami
-prowadzi obserwacje nieba w dzień i wieczorem
Rozwijane kompetencje kluczowe:
-w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
-w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
-matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii
osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się
Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.
Zadanie 1 - Zabawa plastyczna „Lunetki”. Wykonajcie lunetki z papierowych rolek po papierze lub ręczniku. Możecie skleić kilka rolek, aby lunetka była dłuższa. Pomalujcie ją, oklejcie kolorowym papierem lub ozdóbcie w inny dowolny sposób. Pozostawcie do wyschnięcia.
Zadanie 2 - Piosenka „W układzie słonecznym” https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
W Układzie Słonecznym wszystko jest możliwe! Planety śpiewają, rapują i tańczą.
W radosnej podróży dookoła Słońca, opisują swoje najważniejsze cechy. Zakręć się razem z nimi!
Zadnie 3 - Ćwiczenia wizualizacyjne „Wyprawa na Zieloną Planetę”.
Ustawiamy krzesełka w rzędzie – symbolizują one siedzenia w rakiecie. Dzieci siadają
na krzesełkach. Rodzic opowiada krótką historię, której może towarzyszyć podkład muzyczny. Witajcie na pokładzie statku kosmicznego! Zabiorę was w niezwykłą podróż – na Zieloną Planetę. Zapnijcie pasy. Ruszamy. Statek wznosi się coraz wyżej i wyżej. Ziemia robi się coraz mniejsza… Jaka ona błękitna! Ale, ale, czujecie? Stajecie się coraz lżejsi. To dziwne uczucie to stan nieważkości – unosicie się w powietrzu, jakbyście w nim płynęli. Widzicie na zewnątrz ciemność kosmosu, którą rozświetlają migoczące gwiazdy. Zapadacie w sen, który będzie trwał kilka lat, ale dla was to tylko chwila. Budzicie się. Statek kosmiczny zbliża się do Zielonej Planety. Patrzycie z zachwytem na zbliżającą się planetę. Serca biją wam mocno. Oto cel naszej wyprawy. Na planecie jest życie. Lądujecie. Otacza was tłum uśmiechniętych mieszkańców planety. Wychodzicie ze statku. Wita was tłum postaci o uśmiechniętych twarzach, ludzkich twarzach, tylko… zielonych. Co za ulga! Zwiedzacie planetę. Jest taka podobna do Ziemi, tylko wszystko jest zielone! Wracacie na Ziemię, szczęśliwi, że gdzieś jest życie podobne do naszego.
Zadanie 4 - Rozmowa na temat Zielonej Planety.
-Czy przyjemnie jest spotkać w kosmosie kogoś podobnego do nas?
-Czy chcielibyście, żeby wszystko wokół was było w jednym kolorze?
-Wymyślcie nazwę dla zielonej planety?
-Jak mogliby wyglądać mieszkańcy planety, a jak zwierzęta, rośliny i domy?
Zadanie 5 - Wykonanie rysunku „Życie na Zielonej Planecie” zielonymi kredkami w rożnych odcieniach. Narysujcie Zieloną Planetę wykorzystując kredki tylko w kolorze zielonym. Pamiętajcie, że ta planeta jest w kosmosie i mogą być na niej różne dziwne przedmioty, kształty, rośliny, zwierzęta. Napiszcie samodzielnie lub poproście rodzica o napisanie wymyślonej dla planety NAZWY.
Zadanie 6 - Ćwiczenia słuchowe „Rozmowa z ufoludkiem”.
Powtarzajcie za rodzicem.:
re ra ru ro ry resz rasz rusz rysz rosz
sza szo szy sze szu nasz pasz busz pusz
Zadanie 7 – Ćwiczenie spostrzegawczości „Znajdź 6 różnic”. Obejrzyj uważnie dwa obrazki i znajdź 6 szczegółów, którymi się różnią.
Zadanie 8 - Zabawy z lunetką:
-obserwujcie niebo w dzień i wieczorem, kiedy będzie ciemno
-podzielcie się spostrzeżeniami z rodzicami/rodzeństwem
-możecie również użyć lunetki do obserwacji wiosennej przyrody
Scenariusz zajęć do realizacji zdalnej
grupa II
Tematyka tygodniowa: Co się dzieje w kosmosie?
Temat zajęć: Wyprawa na Zieloną Planetę
Dzień: 13 kwietnia 2021 r.
Cele główne:
-rozwijanie aktywności twórczej
-rozwijanie mowy
-doskonalenie sprawności manualnej
-poznanie działania teleskopu
Cele operacyjne, dziecko:
-uczestniczy w ćwiczeniach wizualizacyjnych
-wypowiada się na podany temat
-rysuje sceny realne kredką w jednym kolorze
-wykonuje pracę techniczną
-dostrzega różnice miedzy podobnymi obrazkami
-prowadzi obserwacje nieba w dzień i wieczorem
Rozwijane kompetencje kluczowe:
-w zakresie rozumienia i tworzenia informacji
-w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
-matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii
osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się
Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.
Zadanie 1 - Zabawa plastyczna „Lunetki”. Wykonajcie lunetki z papierowych rolek po papierze lub ręczniku. Możecie skleić kilka rolek, aby lunetka była dłuższa. Pomalujcie ją, oklejcie kolorowym papierem lub ozdóbcie w inny dowolny sposób. Pozostawcie do wyschnięcia.
Zadanie 2 - Piosenka „W układzie słonecznym” https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
W Układzie Słonecznym wszystko jest możliwe! Planety śpiewają, rapują i tańczą.
W radosnej podróży dookoła Słońca, opisują swoje najważniejsze cechy. Zakręć się razem z nimi!
Zadnie 3 - Ćwiczenia wizualizacyjne „Wyprawa na Zieloną Planetę”.
Ustawiamy krzesełka w rzędzie – symbolizują one siedzenia w rakiecie. Dzieci siadają
na krzesełkach. Rodzic opowiada krótką historię, której może towarzyszyć podkład muzyczny. Witajcie na pokładzie statku kosmicznego! Zabiorę was w niezwykłą podróż – na Zieloną Planetę. Zapnijcie pasy. Ruszamy. Statek wznosi się coraz wyżej i wyżej. Ziemia robi się coraz mniejsza… Jaka ona błękitna! Ale, ale, czujecie? Stajecie się coraz lżejsi. To dziwne uczucie to stan nieważkości – unosicie się w powietrzu, jakbyście w nim płynęli. Widzicie na zewnątrz ciemność kosmosu, którą rozświetlają migoczące gwiazdy. Zapadacie w sen, który będzie trwał kilka lat, ale dla was to tylko chwila. Budzicie się. Statek kosmiczny zbliża się do Zielonej Planety. Patrzycie z zachwytem na zbliżającą się planetę. Serca biją wam mocno. Oto cel naszej wyprawy. Na planecie jest życie. Lądujecie. Otacza was tłum uśmiechniętych mieszkańców planety. Wychodzicie ze statku. Wita was tłum postaci o uśmiechniętych twarzach, ludzkich twarzach, tylko… zielonych. Co za ulga! Zwiedzacie planetę. Jest taka podobna do Ziemi, tylko wszystko jest zielone! Wracacie na Ziemię, szczęśliwi, że gdzieś jest życie podobne do naszego.
Zadanie 4 - Rozmowa na temat Zielonej Planety.
-Czy przyjemnie jest spotkać w kosmosie kogoś podobnego do nas?
-Czy chcielibyście, żeby wszystko wokół was było w jednym kolorze?
-Wymyślcie nazwę dla zielonej planety?
-Jak mogliby wyglądać mieszkańcy planety, a jak zwierzęta, rośliny i domy?
Zadanie 5 - Wykonanie rysunku „Życie na Zielonej Planecie” zielonymi kredkami w rożnych odcieniach. Narysujcie Zieloną Planetę wykorzystując kredki tylko w kolorze zielonym. Pamiętajcie, że ta planeta jest w kosmosie i mogą być na niej różne dziwne przedmioty, kształty, rośliny, zwierzęta. Napiszcie samodzielnie lub poproście rodzica o napisanie wymyślonej dla planety NAZWY.
Zadanie 6 - Ćwiczenia słuchowe „Rozmowa z ufoludkiem”.
Powtarzajcie za rodzicem.:
re ra ru ro ry resz rasz rusz rysz rosz
sza szo szy sze szu nasz pasz busz pusz
Zadanie 7 – Ćwiczenie spostrzegawczości „Znajdź 6 różnic”. Obejrzyj uważnie dwa obrazki i znajdź 6 szczegółów, którymi się różnią.
Zadanie 8 - Zabawy z lunetką:
-obserwujcie niebo w dzień i wieczorem, kiedy będzie ciemno
-podzielcie się spostrzeżeniami z rodzicami/rodzeństwem
-możecie również użyć lunetki do obserwacji wiosennej przyrody