Dodał: anna Data: 13/04/2021 - 02:20:46
Grupa 2

    Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

    grupa II

     

    Tematyka tygodniowa: Co się dzieje w kosmosie?

     

    Temat zajęć: Wyprawa na Zieloną Planetę

     

    Dzień: 13 kwietnia 2021 r.

     

    Cele główne:

    -rozwijanie aktywności twórczej

    -rozwijanie mowy

    -doskonalenie sprawności manualnej

    -poznanie działania teleskopu

     

    Cele operacyjne, dziecko:

    -uczestniczy w ćwiczeniach wizualizacyjnych

    -wypowiada się na podany temat

    -rysuje sceny realne kredką w jednym kolorze

    -wykonuje pracę techniczną

    -dostrzega różnice miedzy podobnymi obrazkami

    -prowadzi obserwacje nieba w dzień i wieczorem

     

    Rozwijane kompetencje kluczowe:

    -w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

    -w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

    -matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

    osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się

     

    Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.

     

    Zadanie 1 - Zabawa plastyczna „Lunetki”. Wykonajcie lunetki z papierowych  rolek po papierze lub ręczniku. Możecie skleić kilka rolek, aby lunetka była dłuższa. Pomalujcie ją, oklejcie kolorowym papierem lub ozdóbcie w inny dowolny sposób. Pozostawcie do wyschnięcia.

     

    Zadanie 2 - Piosenka „W układzie słonecznym”  https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

    W Układzie Słonecznym wszystko jest możliwe! Planety śpiewają, rapują i tańczą.

    W radosnej podróży dookoła Słońca, opisują swoje najważniejsze cechy. Zakręć się razem z nimi!

     

    Zadnie 3 - Ćwiczenia wizualizacyjne „Wyprawa na Zieloną Planetę”.

    Ustawiamy krzesełka w rzędzie – symbolizują one siedzenia w rakiecie. Dzieci siadają

    na krzesełkach.  Rodzic opowiada krótką historię, której może towarzyszyć podkład  muzyczny. Witajcie na pokładzie statku kosmicznego! Zabiorę was w niezwykłą podróż – na Zieloną Planetę. Zapnijcie pasy. Ruszamy. Statek wznosi się coraz wyżej i wyżej. Ziemia robi się coraz mniejsza… Jaka ona błękitna! Ale, ale, czujecie? Stajecie się coraz lżejsi. To dziwne uczucie to stan nieważkości – unosicie się w powietrzu, jakbyście w nim płynęli. Widzicie na zewnątrz ciemność kosmosu, którą rozświetlają migoczące gwiazdy. Zapadacie w sen, który będzie trwał kilka lat, ale dla was to tylko chwila. Budzicie się. Statek kosmiczny zbliża się do Zielonej Planety. Patrzycie z zachwytem na zbliżającą się planetę. Serca biją wam mocno. Oto cel naszej wyprawy. Na planecie jest życie. Lądujecie. Otacza was tłum uśmiechniętych mieszkańców planety. Wychodzicie ze statku. Wita was tłum postaci o uśmiechniętych twarzach, ludzkich twarzach, tylko… zielonych. Co za ulga! Zwiedzacie planetę. Jest taka podobna do Ziemi, tylko wszystko jest zielone! Wracacie na Ziemię, szczęśliwi, że gdzieś jest życie podobne do naszego.

     

    Zadanie 4 - Rozmowa na temat Zielonej Planety.

    -Czy przyjemnie jest spotkać w kosmosie kogoś podobnego do nas?

    -Czy chcielibyście, żeby wszystko wokół was było w jednym kolorze?

    -Wymyślcie nazwę dla zielonej planety?

    -Jak mogliby wyglądać mieszkańcy planety, a jak  zwierzęta, rośliny i domy?

     

    Zadanie 5 - Wykonanie rysunku „Życie na Zielonej Planecie” zielonymi kredkami w rożnych odcieniach. Narysujcie Zieloną Planetę wykorzystując kredki tylko w kolorze zielonym. Pamiętajcie, że ta planeta jest w kosmosie i mogą być na niej różne dziwne przedmioty, kształty, rośliny, zwierzęta. Napiszcie samodzielnie lub poproście rodzica o napisanie wymyślonej dla planety NAZWY.

     

    Zadanie 6 - Ćwiczenia słuchowe „Rozmowa z ufoludkiem”.

    Powtarzajcie za rodzicem.:

    re ra ru ro ry resz rasz rusz rysz rosz

    sza szo szy sze szu nasz pasz busz pusz

     

    Zadanie 7 – Ćwiczenie spostrzegawczości „Znajdź 6 różnic”. Obejrzyj uważnie dwa obrazki i znajdź 6 szczegółów, którymi się różnią.

     

    Zadanie 8 - Zabawy z lunetką:

    -obserwujcie niebo w dzień i wieczorem, kiedy będzie ciemno

    -podzielcie się spostrzeżeniami z rodzicami/rodzeństwem

    -możecie również użyć lunetki do obserwacji wiosennej przyrody

     

     

     

     

     

     

     

     

    Scenariusz zajęć  do realizacji zdalnej

    grupa II

     

    Tematyka tygodniowa: Co się dzieje w kosmosie?

     

    Temat zajęć: Wyprawa na Zieloną Planetę

     

    Dzień: 13 kwietnia 2021 r.

     

    Cele główne:

    -rozwijanie aktywności twórczej

    -rozwijanie mowy

    -doskonalenie sprawności manualnej

    -poznanie działania teleskopu

     

    Cele operacyjne, dziecko:

    -uczestniczy w ćwiczeniach wizualizacyjnych

    -wypowiada się na podany temat

    -rysuje sceny realne kredką w jednym kolorze

    -wykonuje pracę techniczną

    -dostrzega różnice miedzy podobnymi obrazkami

    -prowadzi obserwacje nieba w dzień i wieczorem

     

    Rozwijane kompetencje kluczowe:

    -w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

    -w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej

    -matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii

    osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się

     

    Wszystkie pomoce do zajęć zostały przesłane rodzicom na Messenger grupy II.

     

    Zadanie 1 - Zabawa plastyczna „Lunetki”. Wykonajcie lunetki z papierowych  rolek po papierze lub ręczniku. Możecie skleić kilka rolek, aby lunetka była dłuższa. Pomalujcie ją, oklejcie kolorowym papierem lub ozdóbcie w inny dowolny sposób. Pozostawcie do wyschnięcia.

     

    Zadanie 2 - Piosenka „W układzie słonecznym”  https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

    W Układzie Słonecznym wszystko jest możliwe! Planety śpiewają, rapują i tańczą.

    W radosnej podróży dookoła Słońca, opisują swoje najważniejsze cechy. Zakręć się razem z nimi!

     

    Zadnie 3 - Ćwiczenia wizualizacyjne „Wyprawa na Zieloną Planetę”.

    Ustawiamy krzesełka w rzędzie – symbolizują one siedzenia w rakiecie. Dzieci siadają

    na krzesełkach.  Rodzic opowiada krótką historię, której może towarzyszyć podkład  muzyczny. Witajcie na pokładzie statku kosmicznego! Zabiorę was w niezwykłą podróż – na Zieloną Planetę. Zapnijcie pasy. Ruszamy. Statek wznosi się coraz wyżej i wyżej. Ziemia robi się coraz mniejsza… Jaka ona błękitna! Ale, ale, czujecie? Stajecie się coraz lżejsi. To dziwne uczucie to stan nieważkości – unosicie się w powietrzu, jakbyście w nim płynęli. Widzicie na zewnątrz ciemność kosmosu, którą rozświetlają migoczące gwiazdy. Zapadacie w sen, który będzie trwał kilka lat, ale dla was to tylko chwila. Budzicie się. Statek kosmiczny zbliża się do Zielonej Planety. Patrzycie z zachwytem na zbliżającą się planetę. Serca biją wam mocno. Oto cel naszej wyprawy. Na planecie jest życie. Lądujecie. Otacza was tłum uśmiechniętych mieszkańców planety. Wychodzicie ze statku. Wita was tłum postaci o uśmiechniętych twarzach, ludzkich twarzach, tylko… zielonych. Co za ulga! Zwiedzacie planetę. Jest taka podobna do Ziemi, tylko wszystko jest zielone! Wracacie na Ziemię, szczęśliwi, że gdzieś jest życie podobne do naszego.

     

    Zadanie 4 - Rozmowa na temat Zielonej Planety.

    -Czy przyjemnie jest spotkać w kosmosie kogoś podobnego do nas?

    -Czy chcielibyście, żeby wszystko wokół was było w jednym kolorze?

    -Wymyślcie nazwę dla zielonej planety?

    -Jak mogliby wyglądać mieszkańcy planety, a jak  zwierzęta, rośliny i domy?

     

    Zadanie 5 - Wykonanie rysunku „Życie na Zielonej Planecie” zielonymi kredkami w rożnych odcieniach. Narysujcie Zieloną Planetę wykorzystując kredki tylko w kolorze zielonym. Pamiętajcie, że ta planeta jest w kosmosie i mogą być na niej różne dziwne przedmioty, kształty, rośliny, zwierzęta. Napiszcie samodzielnie lub poproście rodzica o napisanie wymyślonej dla planety NAZWY.

     

    Zadanie 6 - Ćwiczenia słuchowe „Rozmowa z ufoludkiem”.

    Powtarzajcie za rodzicem.:

    re ra ru ro ry resz rasz rusz rysz rosz

    sza szo szy sze szu nasz pasz busz pusz

     

    Zadanie 7 – Ćwiczenie spostrzegawczości „Znajdź 6 różnic”. Obejrzyj uważnie dwa obrazki i znajdź 6 szczegółów, którymi się różnią.

     

    Zadanie 8 - Zabawy z lunetką:

    -obserwujcie niebo w dzień i wieczorem, kiedy będzie ciemno

    -podzielcie się spostrzeżeniami z rodzicami/rodzeństwem

    -możecie również użyć lunetki do obserwacji wiosennej przyrody

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy