Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców
(propozycje wspólnych działań na cały dzień)
grupa IV
przygotowała: Anita Stanisławska
Tematyka tygodniowa: „Wakacje tuż, tuż”
Temat zajęć: „Jedziemy na wycieczkę”
Termin: 25 czerwca 2020 r.
Cele zajęć, dziecko:
– dostrzega humorystyczny charakter bajki
– proponuje sposób poruszania się do znanych miejsc wypoczynku
– wie, które przedmioty potrzebne są na wakacyjnych wycieczkach
– interpretuje ruchem znane pojazdy
– wie, jak bezpiecznie korzystać ze środków transportu
–wymyśla własna wakacyjną opowieść
– tworzy ilustracje do opowiadania
– planuje swoją wypowiedź tak, aby tworzyła logiczną całość
– chętnie wykonuje pracę plastyczną
Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na Messenger grupy IV.
Zadanie 1 – oglądanie bajki „Pierwszy dzień wakacji. Bolek i Lolek na wakacjach”
https://www.youtube.com/watch?v=htRoACMUmM4
Zadanie 2 - „Podróże, fajna sprawa” – zabawa dydaktyczna, wskazywanie najpopularniejszych miejsc wyjazdów wakacyjnych, nazywanie przedmiotów przydatnych na wycieczkach oraz sposobów komunikacji w wybrane miejsca. Przedstawiamy dzieciom możliwe miejsca wyjazdów wakacyjnych i pytamy, czym tam pojedziemy, dzieci naśladują ruchy pojazdów:
-góry (pociągiem),
-do ciepłych krajów – samolotem,
-nad morze – samochodem,
-nad jezioro – rowerami, a po jeziorze mogą popływać łodzią.
Następnie dzieci szykują wakacyjne akcesoria; wykonują z klocków walizkę, rysują i wycinają takie, które przydadzą się podczas wakacji, np.: kompas, okulary, rower, ręcznik, koło ratunkowe, krem do opalania, kapelusz, łopatkę. Po ich wykonaniu pakują walizkę i wyruszają w wybraną podróż. Do zabawy można też wykorzystać gotowe przedmioty, które są w domu.
Zadanie 3 - „Wakacyjna przygoda” – zabawa dydaktyczna, układanie opowiadania według własnych pomysłów dzieci, tworzenie ilustracji i tytułu do wymyślonej historii. Dzieci mają przed sobą kilka białych kartek. Wspólnie z dziećmi konstruujemy książkę. Dzieci opowiadają wymyśloną przez siebie wakacyjną historię. Rysują ilustracje do opowiadania. Spinamy książkę w całość i układamy w pokoju dziecka.
Zadanie 4 - „Makaronowe ciepło” – praca plastyczna, wykonanie słońca z makaronu, żółtej farby i pasteli. Rysujemy na dużym arkuszu papieru kontury słońca. Zadaniem dzieci jest wypełnić kontur słońca makaronem. Promienie słońca mogą być zrobione z żółtej włóczki lub bibuły. Dzieci mogą również samodzielnie prowadzić swobodne linie proste, używając pasteli. Makaron malujemy żółtą farbą.