Dodał: anna Data: 21/06/2020 - 07:29:42
Grupa 4

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

    Tematyka tygodniowa: „Wakacje tuż, tuż”

     

     

    Temat zajęć: „Jedziemy na wycieczkę

    Termin: 25 czerwca 2020 r.

    Cele zajęć, dziecko:

    – dostrzega humorystyczny charakter bajki

    – proponuje sposób poruszania się do znanych miejsc wypoczynku

    – wie, które przedmioty potrzebne są na wakacyjnych wycieczkach

    – interpretuje ruchem znane pojazdy

    – wie, jak bezpiecznie korzystać ze środków transportu

    –wymyśla własna wakacyjną opowieść

    – tworzy ilustracje do opowiadania

    – planuje swoją wypowiedź tak, aby tworzyła logiczną całość

    – chętnie wykonuje pracę plastyczną

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

     

    Zadanie 1 – oglądanie bajki „Pierwszy dzień wakacji. Bolek i Lolek na wakacjach”

    https://www.youtube.com/watch?v=htRoACMUmM4

     

    Zadanie 2 - „Podróże, fajna sprawa” – zabawa dydaktyczna, wskazywanie najpopularniejszych miejsc wyjazdów wakacyjnych, nazywanie przedmiotów przydatnych na wycieczkach oraz sposobów komunikacji w wybrane miejsca. Przedstawiamy dzieciom możliwe miejsca wyjazdów wakacyjnych i pytamy, czym tam pojedziemy, dzieci naśladują ruchy pojazdów:

    -góry  (pociągiem),

    -do ciepłych krajów – samolotem,

    -nad morze – samochodem,

    -nad jezioro – rowerami, a po jeziorze mogą popływać łodzią.

    Następnie dzieci szykują wakacyjne akcesoria; wykonują z klocków walizkę, rysują i wycinają takie, które przydadzą się podczas wakacji, np.: kompas, okulary, rower, ręcznik, koło ratunkowe, krem do opalania, kapelusz, łopatkę. Po ich wykonaniu pakują walizkę i wyruszają w wybraną podróż. Do zabawy można też wykorzystać gotowe przedmioty, które są w domu.

     

    Zadanie 3 - „Wakacyjna przygoda” – zabawa dydaktyczna, układanie opowiadania według własnych pomysłów dzieci, tworzenie ilustracji i tytułu do wymyślonej historii. Dzieci mają przed sobą kilka białych kartek. Wspólnie z dziećmi konstruujemy książkę. Dzieci opowiadają wymyśloną przez siebie wakacyjną historię. Rysują ilustracje do opowiadania. Spinamy książkę w całość i układamy w pokoju dziecka.

     

     

    Zadanie 4 - „Makaronowe ciepło” – praca plastyczna, wykonanie słońca z makaronu, żółtej farby i pasteli. Rysujemy na dużym arkuszu papieru kontury słońca. Zadaniem dzieci jest wypełnić kontur słońca makaronem. Promienie słońca mogą być zrobione z żółtej włóczki lub bibuły. Dzieci mogą również samodzielnie prowadzić swobodne linie proste, używając pasteli. Makaron malujemy żółtą farbą.

     

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy