Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców
(propozycje wspólnych działań na cały dzień)
grupa IV
przygotowała: Anita Stanisławska
Tematyka tygodniowa: „Wakacje tuż, tuż”
Temat zajęć: „Woda nie tylko do picia”
Termin: 22 czerwca 2020 r.
Cele zajęć, dziecko:
– ćwiczy prawidłowy oddech i zręczność
– wie, który przedmiot zatonie, a który utrzyma się na powierzchni
– aktywnie bierze udział w zajęciach badawczych
– z uwagą słucha prezentowanych utworów
– maluje farbami, odpowiednio reagując na zmianę dynamiki i tempa słuchanych utworów
– odpowiednio reaguje na pauzę w muzyce i polecenia
– doskonali umiejętność prawidłowego rozpoznawania cyfr i liter
– konstruuje budowle z piasku
Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na Messenger grupy IV.
Zadanie 1 -„Bulgocąca woda” – zabawa oddechowa, dmuchanie przez słomkę do kubeczka z wodą, zręczne przenoszenie wody przy użyciu łyżeczki do innego kubka. Dzieci dostają przezroczyste kubeczki z wodą i słomki. Zadania:
– picie wody przez słomkę,
– wypuszczanie powietrza przez słomkę, raz mocno, raz delikatnie,
– mieszanie słomką wody, robienie małego wiru i dużego wiru.
Po tych zabawach dzieci dostają drugi kubek i łyżkę stołową, przelewają wodę z kubka do kubka, starając się nie wylać ani kropli, następnie nabierają wodę na łyżkę stołową i przenoszą ją w inne miejsce, np. do kubka stojącego w drugim końcu pokoju.
Zadanie 2 -„Co pływa? Co tonie?” – zabawa badawcza umożliwiająca wzbogacenie wiedzy dzieci na temat właściwości otaczających je przedmiotów. Dzieci gromadzą na stoliku różne przedmioty z sali. Stawiamy na środku duże przezroczyste naczynie z wodą. Każdy wkłada do wody przyniesiony przedmiot i obserwuje, co stanie się z daną rzeczą. Na koniec dzieci wnioskują, które przedmioty, z czego są zrobione, toną, a które pływają po powierzchni wody. Dzieci mogą również wykorzystać żaglówki papierowe zrobione podczas wcześniejszych zajęć.
Zadanie 3 - ,,Rytmiczne pędzelki” – malowanie farbami w rytm skocznej, szybkiej oraz wolnej i spokojnej muzyki. Włączamy muzykę poważną, a później skoczną i szybką. Dajemy dzieciom duży arkusz papieru, farby, wodę i prosimy, aby słuchając muzyki malowały w rytm słyszanych dźwięków.
Zadanie 4 -,,Uwaga, kałuże” – zabawa ruchowa utrwalająca znajomość cyfr i liter. Rozkładamy 15 niebieskich kartek (kałuż), każda z nich zawiera jedną cyfrę i literę, np.: 3 kartki – U8, 3 kartki – A1, 3 kartki – G4, 3 kartki – N0, 3 kartki – B2. Dzieci swobodnie biegają pomiędzy kałużami. Na pauzę w muzyce muszą stanąć na kałuży, którą wymieni rodzic.
Zadanie 5 - „Złocisty piasek” – zabawy konstrukcyjne w piasku. Dzieci konstruują piaskowe budowle