Dodał: anna Data: 27/11/2020 - 08:01:30
Grupa 1

    TEMAT TYGODNIOWY: Moje zdrowie i bezpieczeństwo

     TEMAT DNIA:  Wiem, jak dbać o swoje zdrowie

    DATA: 27.11.2020

    Cele ogólne:

     • utrwalanie wiedzy dotyczącej dbania o zdrowie,

    • rozwijanie mowy,

    • rozwijanie zdolności manualnych.

     Cele operacyjne Dziecko:

     • określa, co sprzyja zdrowiu, a co mu nie sprzyja,

     • odpowiada na pytania dotyczące wiersza,

     • kreśli wzory grafomotoryczne.

    Przebieg dnia I

    • Zabawa dydaktyczna

    Dokończ zdanie.

    Zadaniem dzieci jest dokończyć zdania (z piosenek dotyczących dbania o zdrowie której uczyliśmy się w tym tygodniu) tak, aby się one rymowały.

    Zdania do dokończenia przez dzieci:

     Wszyscy mamy dziarskie minki, bo zjadamy... (witaminki) (autor słów A. M. Grabowski) Witaminki, witaminki dla chłopczyka i... (dziewczynki) (autor słów A. M. Grabowski)

     Myję zęby, bo wiem dobrze o tym: kto ich nie myje, ten ma... (kłopoty) (autor słów E. Chotomska)

    Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby... (mieć) (autor słów E. Chotomska)

    Mydło wszystko umyje, nawet uszy i... (szyję) (autor słów E. Chotomska)

    • Kreślenie wzorów grafomotorycznych.

     Wzory grafomotoryczne (kropki lub szare linie) przedstawiające owoce, kredki. Dzieci kreślą wzory grafomotoryczne. Po wykonaniu prac dzieci mówią, jaki owoc przedstawia rysunek i starannie go kolorują. (karta pracy w zdjęciach).

    • Zabawa ruchowa z zestawu zabaw ruchowych nr 12

    Ćwiczenia wyciszające i rozluźniające:

     − obroty nadgarstków,

     − wykonanie kociego grzbietu w przysiadzie podpartym,

     − leżenie na boku,

    − siad skrzyżny.

    • Quiz dydaktyczny Prawda czy fałsz?

    Rodzic wymawia kolejne zdania. Zadaniem dzieci jest odpowiedzieć, czy są one prawdziwe (dobre/właściwe), czy fałszywe (niezgodne z tym, czego się nauczyły). Można poprosić dzieci o uzasadnienie swoich odpowiedzi lub dobrą radę, jeśli uważają, że zdanie mówi o niewłaściwym zachowaniu.

    Zdania do przeczytania dzieciom:

    -Myję zęby tylko wtedy, kiedy ma przyjść do mnie babcia.

    -Ubieram się odpowiednio do pogody.

    -Kiedy są ciekawe bajki, bardzo długo oglądam telewizję.

    -Nie uprawiam żadnego sportu, bo wolę jeść chipsy.

    -Jem warzywa i owoce.

    -Kąpię się tylko w sobotę.

     • Słuchanie wiersza M. Witewskiej ,,W owocach i warzywach zdrowie się ukrywa”.

     Chomik Pucuś dba o zdrowie,

     teraz o tym wam opowie:

     zjada jabłko i marchewkę,

    groszek, gruszkę, kalarepkę.

    Bo w owocach i warzywach

    samo zdrowie się ukrywa.

     Przed jedzeniem łapki myje,

     szklankę mleka rano pije.

    I dentysty się nie boi.

    Nie ma czego, mili moi!

    • Rozmowa na podstawie wysłuchanego wiersza. Rodzic zadaje następujące pytania:

    − Jak chomik Pucuś dba o zdrowie?

    − Co robi chomik przed jedzeniem?

    − Dlaczego Pucuś nie boi się dentysty?

    − Kto z was był kiedyś u dentysty?

    Jak wygląda taka wizyta?

     • Praca plastyczna

     Rysunek marchewki, pomarańczowa plastelina, kredki.

    Dzieci: − wyklejają rysunek marchewki plasteliną lub  kolorują.

    Szablon marchewki umieszczam w zdjęciach.

    . • Zabawa bieżna Zbieramy witaminki.

    Obrazki przedstawiające zdrowe jedzenie i niezdrowe jedzenie. Rodzic umieszcza w różnych miejscach obrazki przedstawiające zdrowe jedzenie i niezdrowe jedzenie. Na klaśnięcie Rodzica dzieci muszą jak najszybciej zebrać tylko symbole zdrowych produktów i wrócić z nimi do Rodzica.

    Obrazki ze zdrową i niezdrową żywnością umieszczam w zdjęciach.

    Karta pracy, cz. 1, nr 40 ( dzieci 4-letnie)

    Dzieci: − mówią, do czego służy ręcznik, − ozdabiają ręcznik według własnych pomysłów, − nazywają przedmioty przedstawione na rysunkach, − kolorują rysunki.

    . •Karta pracy, cz. 1, nr 41 ( dzieci 4-letnie)

    Dzieci: − uzupełniają słowami tekst czytany przez Rodzica, − odbijają dłoń maczaną w farbie, − skreślają obrazki niezdrowych pokarmów.

    Karty pracy umieszczam w zdjęciach.

     karta pracy : 1  2
    grafomotoryka: 1  2  3
    ilustracje z żywnością: 1  2  3 4
    szablon marchewki

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy