Dodał: anna Data: 29/03/2021 - 10:20:41
Grupa 3

    Scenariusz zajęć online dla grupy III – 30.03.2021r.

     

    Opracowała: mgr Justyna Anielak

     

    Grupa: III (5 i 6 –latki)

     

    Temat dnia: ,,Liczenie pisanek’’

     

    Czas trwania: 45 minut

     

    Pomoce dydaktyczne:

    Pisanki o różnych wzorach, w tym kilka par takich samych, obrazki dwóch koszyków, obrazki pisanek: 6 zielonych, 4 czerwonych, 5 żółtych, 4 niebieskich, kolorowanka wodna – Pisanka, pędzelek, kubeczek z wodą.

     

     

    Przewidywane osiągnięcia:

    Dziecko:

    -liczy, dodaje w zakresie dziesięciu,

    - wie, że pisanki mogą być różnie ozdabiane,

    - aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.

     

    Przebieg zajęć głównych:

    Zajęcia 1.

    Ćwiczenia z pisankami.

     

    •Oglądanie różnych pisanek. Wskazywanie takich samych.

    Pomoce: Pisanki o różnych wzorach, w tym kilka par takich samych.

     

    Dziecko ogląda  pisanki. Omawia znajdujące się na nich wzory. Wskazuje pary takich samych pisanek.

     

    •Ćwiczenia z pisankami.

    Pomoce:Obrazki dwóch koszyków, obrazki pisanek: 6 zielonych, 4 czerwonych, 5 żółtych, 4 niebieskich.

     

    Na dywanie Rodzic rozkłada sylwety dwóch koszyczków, a w nich obrazki pisanek.

    • Wyjmowanie pisanek z koszyczków, przeliczanie ich.

    −Ile pisanek jest w pierwszym koszyczku? (6 zielonych, 4 czerwone).

    −Ile pisanek jest w drugim koszyczku? (5 żółtych, 4 niebieskie).

     

     

    • Liczenie wszystkich pisanek w koszyczkach

     

    5-latek:

    •Liczenie za pomocą liczmanów.

    a)Pierwszy koszyczek

    -Do 6 liczmanów dosuwamy 4 liczmany – razem 10 pisanek.

    b)Drugi koszyczek

    Do 5 liczmanów dosuwamy 4 liczmany – razem 9 pisanek.

    •Porównywanie liczebności pisanek.

    Dziecko łączy w pary pisanki z pierwszego koszyczka z pisankami z drugiego koszyczka.

    Wniosek: w pierwszym koszyczku jest o jedną pisankę więcej niż w drugim (została bez pary).

     

    6-latek:

    •Układanie zapisów matematycznych.

    a)     Pierwszy koszyczek

    6 (zielonych) + 4 (czerwone) = 10 pisanek

    b)    Drugi koszyczek

              5 (żółtych) + 4 (niebieskie) = 9 pisanek

    •Porównywanie liczebności pisanek w koszyczkach.

    10 > 9

    •Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 62–63.

    ( Liczenie figur po lewej stronie i po prawej stronie. Porównywanie ich liczby, wpisywanie odpowiednich liczb i znaków. Wykonywanie działań samodzielnie lub z pomocą Rodzica. Wpisywanie odpowiednich liczb.)

     

     

    •Zabawa ruchowa – Pokaż pisankę

    Dziecko porusza się po sali. Na hasło: Pokaż pisankę, zatrzymują się i pokazuje na niby trzymaną w dłoniach pisankę. Dziecko opowiada o swojej pisance.

     

    Zajęcia 2.

    Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 15

     

    Rozwijanie świadomości własnego ciała:

    •Wirujący bączek – dziecko ślizga się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.

    •Chowamy się – w siadzie, dziecko przyciąga kolana do głowy, chowa głowę; rozprostowuje się do pozycji leżącej.

    •Gorąca podłoga – dziecko biega z wysokim unoszeniem kolan.

    •Na szczudłach – dziecko chodzi na sztywnych nogach.

    •Ugniatamy podłogę – w leżeniu na plecach, dziecko wciska wszystkie części ciała w podłogę.

     

     

    Rozwijanie umiejętności dzielenia przestrzeni z innymi przez ćwiczenia w parach: z biernym partnerem, przeciwko partnerowi, razem z partnerem, ćwiczenia w grupie:

     

    •Przesuwamy partnera –  Rodzic leży przodem, dziecko– poprzez chwycenie go za nadgarstki – stara się go przesunąć; potem zamieniają się miejscami.

    •Leżenie tyłem;  dziecko  chwyta partnera za kostki nóg i stara się go przesunąć; potem zamieniają się miejscami

    .•Prowadzimy niewidomego – dziecko zamyka oczy, Rodzic staje zwrócony twarzą do niego i podaje mu ręce; prowadzi dziecko z zamkniętymi oczami w różnych kierunkach, a ono się temu poddaje. Potem zamieniają się rolami.

    •Przekładamy naleśnik – dziecko w leżeniu na brzuchu, przylega do podłoża; partner próbuje przewrócić je na drugą stronę; potem zamieniają się miejscami.

    •Wstajemy razem – dziecko siedzi tyłem do Rodzica, złączeni plecami; próbują razem wstać, nie odrywając się od siebie.

     

    Ćwiczenia kreatywne:

    •Ilustrujemy muzykę ruchem – dziecko improwizuje ruchowo przy muzyce o zmiennym tempie.

     

     

    Zajęcia 3

    Wykonanie kolorowanki wodnej - ,,Pisanka’’

    Pomoce: wyprawka, kolorowanka wodna – Pisanka, pędzelek, kubeczek z wodą.

     

    Dziecko dostaje kartę z wyprawki (karta znajduje się w teczce). Maluje ją wodą przy użyciu pędzli. Określa kolory pisanki.

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy