Dodał: anna Data: 30/03/2021 - 05:12:53
Grupa 1

    Dzień dobry

     

    30.03.2021  (wtorek)

     

    Krąg tematyczny: WIELKANOC

     

    Temat dnia : Kraszanki, pisanki

     

    PRZEBIEG DNIA

     

    1. I.        ZAJĘCIA PORANNE

     

     

    • Rozmowa na temat: Jakie są jajka? (z wykorzystaniem okazów).

    Jajka: kurze, kacze, przepiórcze, strusie (okazy).

    rodzic rozbija na spodeczku jajko. Pokazuje dziecku żółtko i białko. Dziecko rozmawiają o tym, jakie zwie­rzę może wykluwać się z jajka (np.: kurczątko, bocian itp.).

     

    • Rozmowa na temat: Moja ulubiona... (na podstawie obrazków).

    Obrazki przedstawiające pisanki/kraszanki.

    Dziecko ogląda obrazki i opowiada, które pisanki/kraszanki podobają mu się najbardziej oraz dla­czego.

     

    • Ćwiczenia słuchowe Co słyszysz?

    Rodzic wypowiada nazwy świątecznych jajek, podzielone na głoski i na sylaby, oraz ich kolory. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, o czym jest mowa (np. pi-san-ki, ż-ó-ł-t-y).

                             

                      Zestaw zabaw ruchowych nr 30

    • Zabawa ruchowo-naśladowcza „Przedświąteczne porządki”.

    Dziecko naśladuje ruchem czynności podane przez rodzica , związane z wykonywaniem przedświątecznych porządków: odkurzanie, zamiatanie, ścieranie kurzu, mycie okien, trzepanie dywanów itp.

    • Zabawa grupowa „Pisanka”.

    Dziecko, przekazuje pisankę zgodnie z rytmem muzyki, tak aby nie wypadła mu z rąk i się nie uszkodziła.

     

     

     

    1. II.          ZAJĘCIA GŁÓWNE

    Zajęcia 1

    • Rozmowa o pisankach i kraszankach.

    Obrazki z I części dnia lub kraszanki i pisanki.

    Rodzic dzieli obrazki na dwie grupy. Pyta dziecko, czy widzi, czym się różnią. Wskazując na jedną grupę, mówi: To są kraszanki.

    Nazwa kraszanka pochodzi od metody barwienia jaj, tak zwanego kraszenia, które polegało na far­bowaniu na jednokolorowo, bez wzoru.

    Rodzic wskazuje na drugą grupę i mówi: Jajka pokryte wzorem wykonanym woskiem noszą nazwę pisanek. Obecnie wszystkie różnobarwnie pomalowane jajka to pisanki.

    https://www.youtube.com/watch?v=GxyHrdgTxQs

     

    • Słuchanie piosenki Pisanki (sł. i muz. B. Forma).

                       

    1. Pisanki, kraszanki,

              piękne, kolorowe,

              czerwone, niebieskie,

              żółte i brązowe.

    Ref.: Święta, święta, święta,

    jajka malowane,

    każdy do koszyczka

          pisankę dostanie.

     

    2. Dziś na nich malują

    dzieci kogucika,

    który się wygrzewa

    w słoneczka promykach.

    Ref.: Święta…

    3. Na stole świątecznym

    kurczątka, baranki,

    na białym obrusie

    są nasze pisanki.

    Ref.: Święta…

     

     

    • Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

    Rodzic zadaje pytania:

    • Ø Jakie kolory mogą mieć kraszanki?
    • Ø Czy w piosence każdy będzie miał w koszyczku pisankę?
    • Ø Co można namalować na wielkanocnych jajkach?
    • Ø Co, oprócz pisanek, znajduje się na wielkanocnym stole?
    • Ø Czy lubicie święta wielkanocne? Dlaczego?
    • Ø Nauka refrenu piosenki Pisanki fragmentami, metodą ze słuchu.
    • Ø Akompaniament muzyczny do piosenki Pisanki.

     

    • Dziecko słucha melodii piosenki, a następnie samodzielnie dobiera przedmioty (lub instrumenty) potrzebne do akompaniamentu. Rodzic  zwraca uwagę na tempo utworu i jego nastrój.

     

    Zajęcia 2.

     

    • Zajęcia przyrodnicze: Zakładamy hodowlę rzeżuchy.

    Przypomnienie, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć.

    Dziecko odpowiada na pytanie: Czego potrzebuje roślina, żeby rosnąć?

    Dziecko układa delikatnie watę na spodkach, wysypuje rzeżuchę i ją podlewa. Umieszcza spodki z nasionami na parapecie okna. Hodowlę można założyć dla całej grupy. Rodzic przypomina o regularnym podlewaniu i obserwowaniu roślin. Określa też związek rzeżuchy ze zbliżającymi się świętami.

     

    Zabawy na świeżym powietrzu

    ü Spacer w pobliżu domu – oglądanie udekorowanych wystaw.

    Podczas spaceru dziecko obserwuje wystawy sklepowe i dekoracje innych domów. Próbuje odszukać, wska­zać i opisać, po czym można poznać, że jest to dekoracja wielkanocna.

     

    • Zabawa sprawnościowa Uwaga! Pisanki!

    Rodzic, wręcza łyżkę z jajkiem dziecku. Zadaniem  jest dotarcie z nim do umówionego miejsca (np.:Rodzic, drzewa, huśtawki). Zabawa kończy się, kiedy zawodnik dotrze ponownie do miejsca startu.

     

    1. III.       ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

     

    • „Kolorowe jajka” – pokaz, doświadczenie.

    Rodzic przygotowuje ugotowane na twardo jajka, farbki do jajek, słoik, wrzątek, ocet , łyżki, ręcznik papierowy. Rodzic pokazuje dziecku, w jaki sposób farbuje się jajka przy użyciu barwników. Pod okiem rodzica dziecko farbuje jajka i odkłada je na ręcznik papierowy do ostygnięcia.

     

    v Karta pracy, cz. 2, nr11 – 3latki

    Dziecko:

    - łączy liniami rysunki pisanek od najmniejszej do największej,

    - koloruje rysunek największej pisanki,

    - wskazuje dwie takie same pisanki.

     

    v Karta pracy, cz. 2, nr29 – 4latki

    Dziecko:

    - łączy liniami rysunki pisanek od najmniejszej do największej,

    - koloruje rysunek największej pisanki,

    - koloruje rysunki jajek według określonego rytmu.

     

    • Utrwalanie refrenu piosenki

    Dziecko ponownie śpiewają refren piosenki. Może przy tym dowolnie pląsać.

     

    • ·   Zabawa orientacyjno-porządkowa „ Kwoka”.

    Rodzic w opasce z wizerunkiem kury gra rytmicznie na instrumencie, dzieci (kurczęta) biegają wokół niego. Gdy rodzic wygrywa wolny rytm, kurczątko ustawia się zgodnie z poleceniem, np.: w rzędzie, w parze, pod ścianą itp.

     

     

    Dzień dobry

     

    30.03.2021  (wtorek)

     

    Krąg tematyczny: WIELKANOC

     

    Temat dnia : Kraszanki, pisanki

     

    PRZEBIEG DNIA

     

    1. I.        ZAJĘCIA PORANNE

     

     

    • Rozmowa na temat: Jakie są jajka? (z wykorzystaniem okazów).

    Jajka: kurze, kacze, przepiórcze, strusie (okazy).

    rodzic rozbija na spodeczku jajko. Pokazuje dziecku żółtko i białko. Dziecko rozmawiają o tym, jakie zwie­rzę może wykluwać się z jajka (np.: kurczątko, bocian itp.).

     

    • Rozmowa na temat: Moja ulubiona... (na podstawie obrazków).

    Obrazki przedstawiające pisanki/kraszanki.

    Dziecko ogląda obrazki i opowiada, które pisanki/kraszanki podobają mu się najbardziej oraz dla­czego.

     

    • Ćwiczenia słuchowe Co słyszysz?

    Rodzic wypowiada nazwy świątecznych jajek, podzielone na głoski i na sylaby, oraz ich kolory. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, o czym jest mowa (np. pi-san-ki, ż-ó-ł-t-y).

                             

                      Zestaw zabaw ruchowych nr 30

    • Zabawa ruchowo-naśladowcza „Przedświąteczne porządki”.

    Dziecko naśladuje ruchem czynności podane przez rodzica , związane z wykonywaniem przedświątecznych porządków: odkurzanie, zamiatanie, ścieranie kurzu, mycie okien, trzepanie dywanów itp.

    • Zabawa grupowa „Pisanka”.

    Dziecko, przekazuje pisankę zgodnie z rytmem muzyki, tak aby nie wypadła mu z rąk i się nie uszkodziła.

     

     

     

    1. II.          ZAJĘCIA GŁÓWNE

    Zajęcia 1

    • Rozmowa o pisankach i kraszankach.

    Obrazki z I części dnia lub kraszanki i pisanki.

    Rodzic dzieli obrazki na dwie grupy. Pyta dziecko, czy widzi, czym się różnią. Wskazując na jedną grupę, mówi: To są kraszanki.

    Nazwa kraszanka pochodzi od metody barwienia jaj, tak zwanego kraszenia, które polegało na far­bowaniu na jednokolorowo, bez wzoru.

    Rodzic wskazuje na drugą grupę i mówi: Jajka pokryte wzorem wykonanym woskiem noszą nazwę pisanek. Obecnie wszystkie różnobarwnie pomalowane jajka to pisanki.

    https://www.youtube.com/watch?v=GxyHrdgTxQs

     

    • Słuchanie piosenki Pisanki (sł. i muz. B. Forma).

                       

    1. Pisanki, kraszanki,

              piękne, kolorowe,

              czerwone, niebieskie,

              żółte i brązowe.

    Ref.: Święta, święta, święta,

    jajka malowane,

    każdy do koszyczka

          pisankę dostanie.

     

    2. Dziś na nich malują

    dzieci kogucika,

    który się wygrzewa

    w słoneczka promykach.

    Ref.: Święta…

    3. Na stole świątecznym

    kurczątka, baranki,

    na białym obrusie

    są nasze pisanki.

    Ref.: Święta…

     

     

    • Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

    Rodzic zadaje pytania:

    • Ø Jakie kolory mogą mieć kraszanki?
    • Ø Czy w piosence każdy będzie miał w koszyczku pisankę?
    • Ø Co można namalować na wielkanocnych jajkach?
    • Ø Co, oprócz pisanek, znajduje się na wielkanocnym stole?
    • Ø Czy lubicie święta wielkanocne? Dlaczego?
    • Ø Nauka refrenu piosenki Pisanki fragmentami, metodą ze słuchu.
    • Ø Akompaniament muzyczny do piosenki Pisanki.

     

    • Dziecko słucha melodii piosenki, a następnie samodzielnie dobiera przedmioty (lub instrumenty) potrzebne do akompaniamentu. Rodzic  zwraca uwagę na tempo utworu i jego nastrój.

     

    Zajęcia 2.

     

    • Zajęcia przyrodnicze: Zakładamy hodowlę rzeżuchy.

    Przypomnienie, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć.

    Dziecko odpowiada na pytanie: Czego potrzebuje roślina, żeby rosnąć?

    Dziecko układa delikatnie watę na spodkach, wysypuje rzeżuchę i ją podlewa. Umieszcza spodki z nasionami na parapecie okna. Hodowlę można założyć dla całej grupy. Rodzic przypomina o regularnym podlewaniu i obserwowaniu roślin. Określa też związek rzeżuchy ze zbliżającymi się świętami.

     

    Zabawy na świeżym powietrzu

    ü Spacer w pobliżu domu – oglądanie udekorowanych wystaw.

    Podczas spaceru dziecko obserwuje wystawy sklepowe i dekoracje innych domów. Próbuje odszukać, wska­zać i opisać, po czym można poznać, że jest to dekoracja wielkanocna.

     

    • Zabawa sprawnościowa Uwaga! Pisanki!

    Rodzic, wręcza łyżkę z jajkiem dziecku. Zadaniem  jest dotarcie z nim do umówionego miejsca (np.:Rodzic, drzewa, huśtawki). Zabawa kończy się, kiedy zawodnik dotrze ponownie do miejsca startu.

     

    1. III.       ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

     

    • „Kolorowe jajka” – pokaz, doświadczenie.

    Rodzic przygotowuje ugotowane na twardo jajka, farbki do jajek, słoik, wrzątek, ocet , łyżki, ręcznik papierowy. Rodzic pokazuje dziecku, w jaki sposób farbuje się jajka przy użyciu barwników. Pod okiem rodzica dziecko farbuje jajka i odkłada je na ręcznik papierowy do ostygnięcia.

     

    v Karta pracy, cz. 2, nr11 – 3latki

    Dziecko:

    - łączy liniami rysunki pisanek od najmniejszej do największej,

    - koloruje rysunek największej pisanki,

    - wskazuje dwie takie same pisanki.

     

    v Karta pracy, cz. 2, nr29 – 4latki

    Dziecko:

    - łączy liniami rysunki pisanek od najmniejszej do największej,

    - koloruje rysunek największej pisanki,

    - koloruje rysunki jajek według określonego rytmu.

     

    • Utrwalanie refrenu piosenki

    Dziecko ponownie śpiewają refren piosenki. Może przy tym dowolnie pląsać.

     

    • ·   Zabawa orientacyjno-porządkowa „ Kwoka”.

    Rodzic w opasce z wizerunkiem kury gra rytmicznie na instrumencie, dzieci (kurczęta) biegają wokół niego. Gdy rodzic wygrywa wolny rytm, kurczątko ustawia się zgodnie z poleceniem, np.: w rzędzie, w parze, pod ścianą itp.

     

     


    Wstecz

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy