Dzień dobry
31.03.2021 (środa)
Krąg tematyczny: WIELKANOC
Temat dnia : Zwierzęta z wielkanocnego koszyka
PRZEBIEG DNIA
ZABAWY PORANNE
1.Zabawa na dzień dobry – Zamykamy drzwi (według M. Bogdanowicz, z książki ,,W co się bawić z dziećmi”. Piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka, Wydawnictwo Harmonia, Gdańska.).
Dzieci, ustawione w parach z Rodzicem, trzymają się za ręce. Dzieci: Zamykamy drzwi, mają opuszczone ręce, otwieramy drzwi. podnoszą ręce.
2.Nauka pierwszej zwrotki piosenki Pisanki (przewodnik, cz. 3, s. 151–152).
Podczas powtarzania słów dzieci podchodzą dostolika i wskazują jajka w określonym kolorze. Na zakończenie śpiewają pierwszą zwrotkę i refren piosenki.
Pisanki, kraszanki,
piękne, kolorowe,
czerwone, niebieskie,
żółte i brązowe.
3.Zabawa na spostrzeganie: Gdzie jest pisanka?
Rodzic chowa pisankę w dowolnym miejscu w domu. Dziecko, ma za zadanie odnaleźć ją na podstawie wskazówek Rodzica. Jeśli dziecko znajduje się daleko od jajka, Rodzic mówi: zimno, jeśli blisko – mówi: ciepło. Gdy dziecko jest bardzo blisko celu, mówi: gorąco. Po znalezieniu pisanki dziecko określa miejsce jej ukrycia i chowa ją przed Rodzicem, które opuszcza na ten czas pokój.
4.Zabawy ruchowe z zestawu zabaw ruchowych nr 30
Swobodne improwizacje ruchowe do utworu M. Musorgskiego ,,Taniec kurcząt w skorupkach”.
Podaję link do utworu: https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84
ZAJĘCIA GŁÓWNE
1.Rozmowa na temat: Co znajduje się w koszyczku wielkanocnym?
Rodzic pokazuje dzieciom zawartość ustrojonego bukszpanem koszyczka: cukrowego baranka, czekoladowego zajączka, kurczaczka z waty, kogucika na pisance, i mówi, że małe zwierzątka są symbolem odradzającego się życia i symbolem świąt wielkanocnych. Dzieci oglądają je, podają ich nazwy, mówią, z czego są zrobione.
2.Zabawa ortofoniczna ,,Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka”
Dzieci naśladują głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje Rodzic. Wyjmując je z koszyczka (kurczątko: pi, pi, pi – kucają i poruszają ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami, baranek: bee, bee, bee – czwora[1]kują, kogucik: kukuryku – stają i uderzają o uda dłońmi prostych rąk).
3.Wykonanie kurczaków i baranków z kół. Dzieci manipulują kołami z kolorowego papieru, dobierają kolor do wybranego zwierzątka.
Dzieci: − na żółtym kole przyklejają oczy i trójkątny dziób wycięty z czerwonego papieru.
4.Zabawa muzyczno-ruchowa Kurki trzy (sł. H. Rostworowski, francuska melodia popularna). N. śpiewa piosenkę, a dzieci inscenizują ją ruchem.
Podaję link do utworu: https://www.youtube.com/watch?v=WSBUwpV6qnk
Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie szły.
Pierwsza z przodu, w środku druga,
trzecia z tyłu, oczkiem mruga.
I tak sobie kurki trzy
raz, dwa, raz, dwa w pole szły!
5.Zabawy ruchowe z zestawu zabaw ruchowych nr 25
Zabawa ruchowa z elementem toczenia – Toczące się pisanki.
Dzieci, toczą swoje piłki (pisanki) po podłodze do wyznaczonego miejsca w pokoju.
6.Zabawa ruchowa z elementem skoku – Zajączki wielkanocne.
Dzieci pokonują trasę wyznaczoną przez Rodzica skacząc obunóż pomiędzy pachołkami.
ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
1.Nauka drugiej zwrotki piosenki Pisanki
Rodzic rytmicznie recytuje słowa drugiej zwrotki piosenki.
Dziś na nich malują
dzieci kogucika,
który się wygrzewa
w słoneczka promykach.
2.Sianie owsa dla baranka wielkanocnego
Dzieci wsypują ziemię do pojemników po jogurtach, posypują ziarnami owsa i obficie podlewają wodą. Zostawiają w nasłonecznionym miejscu, obserwują przez kilka dni i, w miarę potrzeb, dolewają wody.
3.Wyklejanie pisanki ziarnami.
Dzieci malują sylwetę jajka grubą warstwą kleju za pomocą pędzla i posypują ziarnem lub dociskają do ziaren rozsypanych na płaskich talerzykach
koszyk
praca plastyczna