Dodał: anna Data: 01/04/2021 - 10:11:42
Grupa 1

    Dzień dobry

     

    1.04.2021  (czwartek)

     

    Krąg tematyczny: WIELKANOC

     

    Temat dnia : Motywy wielkanocne

     

    PRZEBIEG DNIA

    ZABAWY PORANNE

    1.Zabawa na powitanie – Moje ręce (według M. Bogdanowicz, z książki W co się bawić z dziećmi. Piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka, Wydawnictwo Harmonia, Gdańska).

    Moje ręce klaszczą tak,

    moje nogi tupią tak,

    a mój palec wskazuje,

    kto za chwilę zatańcuje.

    2.Masażyk Pisanka.

    Zabawa dla dziecka i Rodzica. Jedno z nich (pisanka) siada na dywanie w siadzie skrzyżnym, drugie siada za nim, w siadzie rozkrocznym, i na plecach rysuje wzory zgodnie z poleceniami :paski poziome, paski pionowe, kropki, kratkę itp. Przy powtórzeniu zabawy zamieniamy się miejscami.

    3.Nauka trzeciej zwrotki piosenki Pisanki.

    Rodzic rytmicznie recytuje słowa trzeciej zwrotki piosenki, przykrywa stolik białym obrusem i wykłada kurczaczka, baranka i pisankę. Następnie dzieci podchodzą do stolika, powtarzają słowa trzeciej zwrotki i wskazują zwierzęta zgodnie ze słowami piosenki.

    Na stole świątecznym

     kurczątka, baranki,

    na białym obrusie

    są nasze pisanki.

     Na zakończenie dzieci chodzą dookoła stolika i śpiewają zwrotki piosenki, a podczas refrenu zatrzymują się i rytmicznie klaszczą.

    ZAJĘCIA GŁÓWNE

    1.Zabawa grupowa Pisanka.

     Dzieci, ustawione w kole z Rodzicami lub naprzeciw Rodzica, przekazują sobie pisankę zgodnie z rytmem muzyki, tak aby nie wypadła im z rąk i się nie uszkodziła.

    2.Praca plastyczna Wielkanocne motywy

    Wyprawka plastyczna, karta 8, 3latki, dowolne farby w pastelowych kolorach, chusteczki.

    Dzieci:

     − malują palcami kolorowe szlaczki na rysunkach jajek,

     − kończą malować jajka, które już są częściowo pokolorowane,

    − malują kropki, paski i inne wzory tak, jak pokazano na przykładzie

    Wyprawka plastyczna, karta 9, 4latki, piórka, klej, nożyczki.

    Dzieci:

    − wypychają obrazek kurczątka, składają go i sklejają według instrukcji,

    − wypychają nacięte skrzydła i przyklejają w odpowiednich miejscach,

    − przyklejają pióra w odpowiednim miejscu (np. z tyłu).

    3.Ilustracja ruchowa piosenki Pisanki

    Dzieci śpiewają refren z jednoczesnym klaskaniem. Po kolejnych zwrotkach zmieniają głośność śpiewu zgodnie ze wskazaniem : ręce szeroko rozłożone – głośny śpiew, ręce zbliżone – śpiew cichy

    4. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę

    Rodzic demonstruje ćwiczenia, a dzieci je naśladują.

    Jajko – dzieci otwierają i zamykają wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.

    Gorące jajko – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując dmuchanie na jajka.

    Wkładamy jajka do koszyczka – dzieci unoszą język za zęby i zatrzymują go tam, a następnie przeliczają kolejne jajka, używając liczebników porządkowych.

    Rogi baranka – baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – dzieci rysują językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.

    Baranki na hali – baranki wędrują w górę i w dół, pasąc się na hali – dzieci opierają czubek języka raz za górnymi zębami, a raz za dolnymi zębami.

    Kura liczy kurczęta – dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole.

    5.Zabawa słowna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Na podwórku.

    Rodzic recytuje wiersz, a dzieci powtarzają po nim sylaby.

    Gospodyni razem z dziećmi święconkę szykuje.

    O-ho, ho, ho! O-ho, ho, ho, jajeczka maluje.

    Biega kurka po podwórku i gdacze z radości.

     – Ko, ko, ko, ko. Ku, ku, ku, ku.

    Wita wszystkich gości.

    Kogut dumnie pierś wypina.

     – Ko, ko, ki, ku.

    6.Ale pięknie wyglądają twe jajka w koszyku.

    Ćwiczenia fonacyjne Kury na podwórku.

     Dzieci powtarzają za Rodzicem sylaby z wiersza: O-ho, ho, ho! Ko, ko, ko, ko! Ko, ko, ki, ku. Ku, ku, ku, ku! na różne sposoby: głośno, cicho, wesoło, smutno, dynamicznie, spokojnie.

    7.Ćwiczenia oddechowe Koszyczek i jajeczka.

    Dzieci otrzymują rysunek koszyczka i kolorowe, papierowe pisanki. Mają za zadanie przenieść pisanki do koszyczka za pomocą słomek. Kładą słomkę na papierowym jajku, wciągają powietrze w słomkę, zasysając jajko, przenoszą je do koszyka.

    ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

    1.Ćwiczenia słownikowe Jakie może być jajko?

    Dzieci podają określenia mówiące o tym, jakie może być jajko, np.: duże, małe, świeże, nieświeże, całe, potłuczone, białe, kolorowe.

    2.Ćwiczenia grafomotoryczne Jajko.

    Dzieci najpierw rysują kształt jajka w powietrzu, na stoliku, na dywanie, na plecach Rodzica. Rodzic demonstruje właściwy kierunek rysowania (od góry, z prawej strony ku lewej).

    Dzieci rysują jajka na kartkach i kolorują je według własnych pomysłów.

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy