Dodał: Anna Data: 02/04/2021 - 07:41:24
Grupa 1

    Dzień dobry

     

    02.04.2021  (piątek)

     

    Krąg tematyczny: WIELKANOC

     

    Temat dnia : Wielkanocne świętowanie

     

    PRZEBIEG DNIA

     

    1. I.          ZAJĘCIA PORANNE

     

     

    • Układanie puzzli o tematyce świątecznej.

    Dzieci układają obrazki indywidualnie, w parach lub w małych grupach, a następnie opowiadają, co przedstawia ich układanka.

     

    • Zabawa oddechowa „Już czuć święta”.

    Rodzic proponuje dzieciom, żeby poczuły zapach zbliżających się świąt. Prosi, aby wciągnęły powietrze nosem, na chwilę je zatrzymały i wykonały wydech ustami.

     

    • Różne palmy wielkanocne.

    Rodzic pokazuje dzieciom różne palmy i rozmawia na temat ich wyglądu. Tłumaczy, że tradycyjnie miały one chronić przed chorobami i zapewnić dobre plony.

                             

                            Zestaw zabaw ruchowych nr 30

     

    • Zabawa orientacyjno-porządkowa „ Kwoka”.

    Rodzic w opasce z wizerunkiem kury gra rytmicznie na instrumencie, dzieci (kurczęta) biegają wokół niego. Gdy rodzic wygrywa wolny rytm, kurczątko ustawia się zgodnie z poleceniem, np.: w rzędzie, w parze, pod ścianą itp.

    • Zabawa grupowa „Pisanka”.

    Dziecko, przekazuje pisankę zgodnie z rytmem muzyki, tak aby nie wypadła mu z rąk i się nie uszkodziła.

     

     

     

    1. II.            ZAJĘCIA GŁÓWNE

     

    • Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Wielkanocny stół”.

    Nadeszła Wielkanoc.

    Czas wielkiej radości!

    Już stół wielkanocny

    czeka na swych gości.

    Pełno na nim potraw:

    kiełbaska i żurek,

    baba lukrowana,

    tuż obok mazurek…

     

    Dom pachnie czystością,

    porządki skończone.

    Czas na odpoczynek.

    Wszystko już zrobione!

    Święconka na stole,

    a spośród pisanek,

    jak każe tradycja,

    wystaje baranek!

    To czas na życzenia,

    na chwile radości

    i niech w naszych sercach

    miłość ciągle gości.

     

    • Rozmowa na temat wysłuchanego utworu.

    Rodzic zadaje pytania:

    • Jakie potrawy znajdują się na wielkanocnym stole?
    • Dlaczego ludzie sprzątają przed świętami w domach?
    • Co znajduje się w koszyczku ze święconką?
      • Dlaczego ludzie w czasie świąt są na ogół weseli i mili dla innych?

     

    • Zabawa ruchowa „Kraszanki”.

    Dziecko otrzymuje kolorowe koła, które oznaczają kolory kraszanek. Rodzic ustala z dzieckiem zasady zabawy, każdy kolor znaczy inne zadanie. I tak np. kolor:

    – niebieskie kraszanki – skacze w miejscu,

    – żółte kraszanki – robi pajacyki,

    – czerwone kraszanki – kiwaj się na boki,

    – zielone kraszanki – kręci się wokół własnej osi.

    Rodzic włącza nagranie piosenki, a wtedy dziecko spaceruje. Kiedy piosenka cichnie, rodzic podnosi tarczę w wybranym kolorze i wtedy polecenie wykonuje dziecko.

     

    • Zabawa dydaktyczna „Co jest związane z Wielkanocą?”

    Rodzic rozkłada przed dzieckiem różne przedmioty. Wspólnie ustala, co pasuje do świąt wielkanocnych, a co nie pasuje. Dzieciko uzasadnia swój wybór.

     

    v Karta pracy, kolorowanie obrazka palmy– 3latki

    Dziecko:

    - koloruje obrazek według wzoru.

     

    v Karta pracy, cz. 2, nr30 – 4latki

    Dziecko:

    - czyta z osoba dorosłą tekst dotyczących świat wielkanocnych (osoba dorosła czyta, dziecko wypowiada nazwy obrazków znajdujących się w tekście).

    - nazywa ciasta (na podstawie obrazków).

     

    Zabawy na świeżym powietrzu

    ü Zabawa ruchowa „Kwoka i kurczaki”.

    Gdy Rodzic (kwoka) wyklaskuje rytm, dziecko (kurczak) spacerują po podwórku, grzebie nóżką w ziemi. Gdy przestaje wyklaskiwać rytm, kurczak szybko idą do kwoki. Następnie rodzic może Zamienic się rolą z dzieckiem, które przejmie rolę kwoki.

     

    1. III.        ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

     

    • Rozwiązywanie zagadek E. Stadtmüller – Co znajdzie się na wielkanocnym stole?

     

    Oby dzięki ludzkiej pracy

    i opiece nieba

    nigdy na twym stole

    nie zabrakło... (chleba)

    Azorek radośnie

    przy koszyczku hasa,

    lecz nic z tego nie będzie.

    Nie dla psa... (kiełbasa)

    W cebulowych łupinkach

    lub w farbkach kąpane,

    w prześliczne desenie

    ręcznie malowane. (jajka)

     

    Może być z cukru,

    z gipsu lub z ciasta,

    lecz najważniejszy jest

    i basta!!! (baranek)

    Sypka jak piasek,

    jak śnieżek biała,

    smaku dodaje

    już szczypta mała. (sól)

    Skromne listeczki,

    ciemnozielone,

    ale bez niego

    co to za święcone. (bukszpan)

     

    v Karta pracy, kolorowe pisanki– 3latki

    Dziecko:

    - koloruje i ozdabia rysunki jajka,

    - tworzy pisanki

     

    v Karta pracy, cz. 2, nr31 – 4latki

    Dziecko:

    - ozdabiają rysunki jajek tak samo jak wyglądają rysunki pisanek,

    - rysuje po śladach rysunków laseczek.

     

    • Zabawa dydaktyczna „Szukamy jajek”.

    Jajka zostają umieszczone przez Rodzica w różnych miejscach w domu (muszą być przynajmniej częściowo widoczne). Dziecko próbuje określić położenie jajek i dopiero wówczas podejść po nie. Po uzbieraniu wszystkich okazów można je przeliczyć.

     

    • Śpiewanie piosenki „Pisanki”.

    Dziecko głośnio i wyraźnie śpiewają poznaną piosenkę.

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy