Dodał: anna Data: 06/04/2021 - 03:57:46
Grupa 1

     

    7.04.2021  (środa)

     

    Krąg tematyczny: Wiosna na wsi

     

    Temat dnia : Co słychać wiosną na wsi?

    PRZEBIEG DNIA

     

    ZABAWY PORANNE

    1.Zabawa ortofoniczna Mów jak ja.

    Rodzic wypowiada głoski w wymyślony przez siebie sposób (np.: wolno, wolno, szybko, szybko), a dzieci powtarzają za nim w ten sam sposób.

    2.Ćwiczenia słuchowe Jakie to zwierzę?

     Rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a wybrane dziecko podaje pełną nazwę (np. ku-ra – kura, kro-wa – krowa)

    3. Rysowanie wybranych zwierząt.

    Rodzic prosi, aby dzieci narysowały dowolne zwierzę hodowlane

    4.Zabawa ruchowo-naśladowcza Naśladujemy zwierzęta.

    Dowolny instrument muzyczny, obrazki zwierząt hodowlanych. Dzieci poruszają się w rytmie wygrywanym przez Rodzica na wybranym instrumencie. Podczas przerwy w grze Rodzic pokazuje obrazek zwierzęcia, a dzieci je naśladują (sposób poruszania się i odgłosy, jakie wydaje).

    ZAJĘCIA GŁÓWNE

    I

    1.Wprowadzenie do zajęć – słuchanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka.

    Podaję link do zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=VyXhyl00qGw

    2.Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Wiosna na wsi (sł. i muz. B. Forma).

    1. Kogut głośno pieje,

     gładzi piękne pióra.

     – Ko, ko, jestem głodna

     – woła pani kura.

     Ref.: Kukuryku, ko, ko, ko,

    gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa,

     mu, mu, iha, iha.

    Kto nam dziś śniadanie da?

      2. Na podwórku gęsi  

       i małe kaczuszki

    tup, tup przytupują,

     mają puste brzuszki.

    Ref.: Kukuryku…  

    3. Idzie pan gospodarz,

    ciężki worek niesie,

     szur, szur sypie ziarna,

     wszyscy głodni przecież.

    Ref.: Kukuryku…

     4. Z gospodarzem wiosna   

         cichutko przybyła

    i pachnącą trawą

     łąkę ozdobiła.

    Ref.: Kukuryku…

    5. Pasą się owieczki,

        krowy i barany,

     jest już z nami wiosna,

    świat się cieszy cały.

    Ref.: Kukuryku…

    3.Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

     − Jakie odgłosy wydawała pani kura?

     − Jak gęsi i kaczuszki przytupywały?

     − Jak gospodarz sypał ziarna?

     − Kto wydaje takie odgłosy: muu, muu; bee, bee; gę, gę; kwa, kwa; kukuryku?

     − Czy melodia była wesoła, czy smutna?

    − Czy piosenka była szybka, czy wolna?

    4.Nauka refrenu piosenki Wiosna na wsi, ilustrowanego obrazkami.

    Obrazki: koguta, kury, gęsi, kaczek, krowy, owcy.

     Rodzic powtarza z dziećmi tekst refrenu, pokazując obrazki odpowiednich zwierząt (wydających te odgłosy).

    5.Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze Jesteśmy zwierzętami.

    Obrazki: kury, koguta, gęsi, kaczki, owcy, krowy (można wykorzystać te z poprzedniego zadania), kozy.

     Rodzic podnosi do góry obrazki przedstawiające zwierzęta z wiejskiego podwórka. Dzieci próbują naśladować odgłosy, jakie wydają dane zwierzęta.

    II

    1.Zabawa dydaktyczna Co od kogo mamy.

    Obrazki: krowy, kozy, kury, mleka, sera, jajek, masła, jogurtu.

    Rodzic rozkłada z jednej strony obrazki zwierząt, a w rozsypce – obrazki produktów, jakie dzięki nim otrzymujemy. Zadaniem dzieci jest przyporządkowanie obrazków produktów do obrazków zwierząt. Rodzic zwraca uwagę, że zarówno koza, jak i krowa dają mleko.

    2.Zabawa Zgadnij, co to za przysmak.

    Ser żółty, ser biały, serek topiony, masło, talerzyki, plastikowe widelce.

    Rodzic prosi, aby dzieci umyły ręce i poczęstowały się produktami znajdującymi się na talerzykach. Po degustacji Rodzic prosi, aby dzieci nazwały wszystkie produkty i opisały ten, który im najbardziej smakował (mogą uzasadnić swój wybór).

    3.Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej – Krowa.

    Obrazek krowy, komplet łat (dla każdego dziecka), kartki, kleje.

     Rodzic wiesza w widocznym miejscu w sali obrazek krowy. Omawia z dziećmi nazwy poszczególnych części ciała zwierzęcia. Wskazuje gdzie znajdują się łaty. Dzieci przyklejają łaty na obrazku krowy według własnego pomysłu.

    4.Spacer w najbliższej okolicy – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie.

     Podczas spaceru dzieci próbują wskazać i opisać zmiany, które aktualnie zachodzą w przyrodzie.

    ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

    1.Ćwiczenia oddechowe Jajka.

    Jajka wycięte z papieru, słomki.

    Rodzic prosi, aby dzieci podchodziły kolejno do miejsca, gdzie są zgromadzone papierowe jajka, i przenosiły je w inne (np. wskazane przez niego) miejsca za pomocą słomek

    2.Zabawa dydaktyczna Kalambury.

    Do zabawy angażujemy całą Rodzinę. Rodzina wraz z dzieckiem na zmianę będą udawać zwierzęta wiejski, ale bez użycia głosu. Dziecko prezentuje ruchy zwierzęcia, a pozostałe osoby które uczestniczą w zabawie odgadują, co to za zwierzę. Następnie osoba która odgadnie udaje kolejne zwierzę.

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy