Dodał: anna Data: 12/04/2021 - 02:44:39
Grupa 3

    Scenariusz zajęć online dla grupy III – 13.04.2021r.

     

    Opracowała: mgr Justyna Anielak

     

    Grupa: III (5 i 6 –latki)

     

    Temat dnia: ,,Tyle stóp, tyle kroków”

     

    Czas trwania: 45 minut

     

    Pomoce dydaktyczne:

    osiem skakanek w dwóch różnych kolorach, mały dywan, linijka, szarfa, gazety, tamburyn, gwizdek, karty pracy

     

    Przewidywane osiągnięcia:

    Dziecko:

    • dostrzega, że – mimo różnic w ułożeniu – drogi są nadal tej samej długości,

    • mierzy dywan stopa za stopą, krokami,

    • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.

     

    Przebieg zajęć głównych:

    Zajęcia 1. Długi, krótki – ćwiczenia w mierzeniu długości.

     

    •• Ćwiczenia dotyczące zrozumienia stałości miary.

    Pomoce: osiem skakanek w dwóch różnych kolorach.

    Rodzic układa ze skakanek dwie drogi (każda składa się z czterech skakanek w tym samym kolorze, np. droga czerwona i droga żółta).

    • Dwie drogi równoległe.

    Rodzic pyta:

    − Czy obie drogi mają taką samą długość?

    Jedna z dróg zakręca.

    − Czy teraz drogi mają taką samą długość?

    − Dlaczego uważacie, że czerwona droga jest dłuższa?

    Rodzic wraca jeszcze raz do pierwszego przypadku.

    − Czy drogi mają taką samą długość?

    − Dlaczego tak uważacie?

    Jedna z dróg zakręca.

    − Czy drogi nadal mają taką samą długość?

    − Jak można udowodnić, że są tej samej długości?

    (Drogi mają taką samą długość, bo nadal są te same cztery skakanki, tylko przesunięte).

     

    •• Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą.

    Pomoce: mały dywan.

    Dziecko mierzy szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy

    dotykają pięty drugiej stopy) i głośno liczy. To samo robi Rodzic.

    − Dlaczego wyszły nam rożne wyniki?

    − Czy nasze stopy są jednakowej długości?

     

     

     

     

    •• Mierzenie długości dywanu krokami.

    Pomoce: mały dywan.

    Dziecko mierzy długość dywanu krokami, które głośno liczy. Rodzic robi to samo.

    − Dlaczego wyszły nam rożne wyniki?

    − Z czym jest związana długość naszych kroków? (Ze wzrostem).

     

    •• Pokaz linijki, miarki krawieckiej.

    Pomoce: linijka, mały dywan.

    Rodzic mierzy linijką długość małego dywanu.

     

    •• Karta pracy, cz. 4, s. 7.

    Olek i Ada zastanawiają się, która tasiemka jest dłuższa. Zastanówcie się, jak to sprawdzić.

    Kolorowanie tasiemek. Kończenie rysowania kurcząt według wzoru. Kolorowanie trzeciego

    kurczęcia, licząc od prawej strony.

     

    Zabawa bieżna Jaskółki

    Pomoce: szarfa

    Na ziemi leży szarfa. W  kółeczku (gniazdku) stoi dziecko (jaskółka). Na sygnał jaskółka wylatuje z gniazda i krąży w różnych kierunkach. Na zawołanie: Burza – jaskółka wraca do swojego gniazda.

     

    Zajęcia 2. Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 16.

    Pomoce: gazety, tamburyn, gwizdek.

    Część wstępna.

    •• Czynności organizacyjno-porządkowe.

    Dziecko wchodzi do pokoju i porusza się w dowolny sposób, ostrożnie, między rozłożonymi

    gazetami. Na polecenie Rodzica zatrzymuje się i podnosi gazetę.

    •• Zabawa ożywiająca.

    Dziecko biega z wymijaniem się i potrząsaniem gazetą trzymaną oburącz w górze. Na

    mocne uderzenie w tamburyn i zapowiedź: Burza, zatrzymuje się i – przyjmując dowolną

    pozycję – chroni się przed zmoknięciem, wykorzystując gazetę.

    Część główna.

    •• Staje w rozkroku, trzymając oburącz złożoną gazetę – w skłonie w przód wymachuje gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach prostuje się i potrząsa gazetą w górze.

    •• Wykonuje klęk podparty, dłonie ma na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz – przy

    zgiętych w łokciach rękach opada tułowiem w przód, dotyka gazety brodą i powraca

    do pozycji wyjściowej.

    •• W leżeniu przodem – unosi gazetę trzymaną za końce oburącz (ręce zgięte w łokciach,

    skierowane w bok), dmucha na gazetę i wprowadza ją w ruch.

    •• Kładzie gazetę na podłodze, zwija ją po przekątnej w rulonik i przeskakuje przez nią bokiem z jednej strony na drugą, od jednego końca do drugiego

    •• W staniu, rulonik trzyma za końce, z przodu – przekłada nogę przez rulonik, wytrzymuje

    w staniu jednonóż, wykonując dowolne ruchy uniesioną nogą, a następnie tą samą drogą przejście do pozycji wyjściowej (ćwiczenie należy wykonać prawą nogą i lewą nogą, na zmianę).

    •• Odtwarzanie figur geometrycznych.

    Dziecko biega w różnych kierunkach, na sygnał (jeden gwizdek) bierze gazety układa z nich 3 ruloniki  i układa je w ten sposób, żeby utworzył się trójkąt

    •• Ugniata gazety tak, aby powstały kulki (piłki) – rzuca kulkami i chwyta je w miejscu,

    w chodzie, w biegu; rzuca i chwyta, wykonując dodatkowe zadania, np.: przed chwytem

    wykonuje klaśnięcie, dotyka ręką podłogi, robi rękami młynek, wykonuje obrót itp.

    •• W leżeniu przodem – przetacza kulki z ręki do ręki, podrzuca kulki oburącz, jednorącz.

    Część końcowa.

    •• Ćwiczenia korektywne i uspokajające.

    Dziecko maszeruje we wspięciu na palcach, z kulką na głowie, i przechodzi do siadu skrzyżnego.

    • W siadzie skrzyżnym – wykonuje skręty głową w prawo, w tył i w lewo, w tył.

    • W siadzie podpartym, kolana ma rozchylone, kulkę położoną między stopami – podrzuca

    kulkę stopami, chwyta rękami.

    • W marszu, kulki trzymane w dłoni (prawej, lewej) – ćwiczenie oddechowe – wykonuje

    wdech nosem i próbuje zdmuchiwać kulkę z dłoni.

    •• Czynności porządkowe: odkłada kulkę na wyznaczone miejsce, omawia zajęcia. Rodzic ocenia aktywność i inicjatywę twórczą dziecka

     

    Zajęcia 3:

    Karta pracy, cz. 4, s. 8.

    Kolorowanie tak samo puzzli ze zdjęciami dorosłych zwierząt i ich dzieci. Nazywanie mam

    i ich dzieci. Czytanie całościowe nazw zwierząt przedstawionych na zdjęciach (5-latki) lub

    samodzielne (6-latki). Naklejanie ich zdjęć w odpowiednich miejscach.

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy