Dodał: anna Data: 13/04/2021 - 11:07:23
Grupa 3

    Scenariusz zajęć online dla grupy III – 14.04.2021r.

     

    Opracowała: mgr Justyna Anielak

     

    Grupa: III (5 i 6 –latki)

     

    Temat dnia: ,,Na podwórku”

     

    Czas trwania: 45 minut

     

    Pomoce dydaktyczne:

    Dowolne instrumenty muzyczne, tamburyn, zdjęcia/obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka.

     

    Przewidywane osiągnięcia:

    Dziecko:

    • reaguje ustalonymi ruchami na podane sygnały,

    • stosuje różne metrum podczas rytmizowania tekstu,

    • maluje sceny realne,

    • stosuje nową technikę – malowania na porowatym podłożu.

     

    Przebieg zajęć głównych:

     

    Zajęcia 1

    •• Karta pracy, cz. 4, s. 9.

    Oglądanie obrazka, odszukiwanie na nim śladów zwierząt. Łączenie obrazków zwierząt z ich

    śladami. Czytanie z Rodzicem (lub samodzielnie) nazw zwierząt. Naklejanie zdjęć zwierząt w odpowiednich miejscach.

     

    Zajęcia 1. Zabawy przy piosence Na podwórku.

    •• Ćwiczenia aparatu ruchu.

    Pomoce: dowolny instrument muzyczny.

    W rytmie akompaniamentu na wybranym instrumencie dziecko maszeruje za Rodzicem, przeskakuje z nogi na nogę, wykonuje cwał boczny, chód na piętach, zatrzymuje się na hasło: Stop, podskakuje obunóż. Maszeruje z równoczesnym taktowaniem na 2/4, w rytmie piosenki

    Na podwórku.

     

    •• Instrumentacja piosenki Na podwórku (można wykorzystać dowolne instrumenty muzyczne, które można zrobić z dzieckiem)

     

    Zwrotka I

    Na podwórku na wsi   (Dziecko gra na  bębenku w rytm ćwierćnut)                               

    jest mieszkańców tyle,

    że aż gospodyni   (Dziecko gra na marakasach w rytm ćwierćnut)

    trudno zliczyć ile.

      

    Ref.: Kury, gęsi i perliczki,( dziecko gra na trójkątach – tremolo)

              i indyki, i indyczki.( dziecko gra na drewienkach, w rytmie ósemek)

             Jest tu kwoka z kurczętami,( dziecko gra na marakasach – tremolo)

             mama kaczka z kaczętami.(dziecko gra  na kastanietach, w rytmie ósemek)

             Piękny kogut Kukuryk (dziecko gra na pudełku akustycznym, w rytmie ćwierćnut)

             i kot Mruczek, (dziecko gra na czynelach)

            i pies Bryś.(dziecko gra na bębenku)

            Więc od rana słychać wszędzie: (dziecko gra na trójkątach – tremolo)

             kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,( dziecko gra  na drewienkach, w rytmie ósemek)

            hau, hau, (dwa uderzenia w bębenek)

    miau, miau, (na czynelach)

    gul, gul, gul – (na kastanietach,)

            podwórkowy chór.(wszystkie razem)

    II zwrotka

    Koń kasztanek w stajni, (dziecko gra na drewienkach, w rytmie ósemek)

    a w oborze krowa, (dziecko gra na tamburynie, w rytmie ósemek)

    tam w zagrodzie owce (dziecko gra na kastanietach, w rytmie ćwierćnut)

    i brodata koza.( dziecko gra na bębenku, w rytmie ćwierćnut)

               Ref.: Kury, gęsi i perliczki…

    III zwrotka

     A tu są króliki: (dziecko gra na bębenku, w rytmie ćwierćnut)

    i duże, i małe, (dziecko gra na czynelach)

    łaciate i szare, (dziecko gra na bębenku, w rytmie ćwierćnut)

    i czarne, i białe. (dziecko gra na czynelach)

               Ref.: Kury, gęsi i perliczki…

    Piosenki szukamy na stronie:

    https://www.youtube.com/watch?v=An265-G0WOs

     

    •• Zabawa rozwijająca poczucie rytmu – Zagadki.

    Dziecko słucha zagadek Bożeny Formy, które recytuje Rodzic.

    Powtarza kilka razy za Rodzicem kolejne wersy wybranej zagadki w nadanym przez Rodzica rytmie. Rodzic  recytuje zagadki, dziecko rytmicznie wykonuje ustalone gesty.

    Dziecko recytuje, równocześnie wykonując ustalone gesty:

     

    1. 1.      Lubi głośno gdakać,

    kiedy zniesie jajko.

    Każdy wie, że jest stałą

    kurnika mieszkanką.

    (kura)

    (dziecko naprzemiennie klaszcze, uderzając w swoje kolana przez całą zagadkę)

     

    1. 2.      Zakręcony ogonek,

    śmieszny ryjek ma

    „Chrum, chrum – głośno woła –

    kto jedzenie da?”

    (świnka)

    (dziecko wykonuje naprzemiennie cztery uderzenia dłońmi o podłogę, cztery razy klaszcze przez całą zagadkę)

     

    1. 3.      Na przykład łaciate, (dziecko przechodzi do pozycji stojącej)

    w oborze mieszkają. (dziecko wykonuje cztery uderzenia o kolana)

    Pasą się na łąkach, (dziecko wykonuje obrót wokół siebie)

    zdrowe mleko dają. (dziecko wykonuje cztery klaśnięcia)

    (krowy)

     

    1. 4.      Nie pieje, nie gdacze, (dziecko maszeruje w miejscu)

    tylko głośno kwacze.

    Po stawie pływa. (dziecko wykonuje ruchy naśladujące pływanie)

    Jak się nazywa?

    (kaczka)

     

     

    Zadanie wymaga wcześniejszych ćwiczeń.

     

     

    Zabawa wyrabiająca szybki refleks – Zwierzęta i gospodarz.

    Pomoce: tamburyn.

    Rodzic  wyznacza linię, na której dziecko – zwierzę z wiejskiej zagrody – ustawia się podczas

    przerwy w muzyce. Gospodarz zajmuje miejsce pod ścianą, tyłem do linii.

    Dziecko swobodnie maszeruje w określonym kierunku, w rytmie tamburynu. Naśladuje dowolne zwierzę mieszkające w wiejskiej zagrodzie. Na sygnał, głośny dźwięk tamburynu,

    przechodzi na wyznaczoną linię. Gospodarz, odwrócony tyłem do dziecka, wypowiada słowa:

    Raz, dwa, trzy, gospodarz patrzy. Dziecko idzie dużymi krokami w jego stronę. Kiedy gospodarz się odwróci, zatrzymuje się, pozostając w bezruchu.

    Gospodarz chodzi i obserwuje, czy dziecko się nie rusza. Jeśli się poruszy, wraca

    na wyznaczoną linię.

     

     

     

    Zajęcia 2. Zwierzęta z wiejskiego podwórka – malowanie farbami na porowatym podłożu.

    •• Podział nazw zwierząt na sylaby lub na głoski.

    Pomoce: zdjęcia/obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka (kura, kogut, owca, baran, krowa, byk, kot, koza)

    Rodzic przygotował zdjęcia/obrazki zwierząt. Dziecko je losuje. Nazywa przedstawione na nich zwierzęta. Dzieli ich nazwy na sylaby (5-latki) lub na głoski (6-latki).

     

    •• Zabawa Co to za zwierzę?

    Określanie przez  dziecko cech danego zwierzęcia, bez podawania jego nazwy. Odgadywanie

    nazw zwierząt przez Rodzica. Np. To zwierzę ma białe pióra, długą szyję i woła: Gę, gę. (gęś) To zwierzę pilnuje podwórka i mieszka w budzie. (pies)

     

    •• Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy.

    Pomoce: kartka, białe serwetki, klej, farby plakatowe, pędzel.

    • Przyklejanie na kartkach pogniecionych białych serwetek, wypełnianie nimi całej powierzchni kartki.

    • Malowanie farbami plakatowymi na tak przygotowanej fakturze zwierząt wybranych przez

    dziecko

    • Malowanie tła farbą w jasnym kolorze.

    • Wykonanie pracy przez dziecko

    • Oglądanie powstałej pracy: rozpoznawanie i nazywanie przedstawionych na nich zwierząt.

    Wypowiedź autora, dlaczego właśnie te zwierzęta znalazły się na jego obrazku.

    • Porządkowanie miejsca pracy.

     

     

    Zajęcia 3:

    5-latek:

    •• Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 69.

    Rysowanie drogi kury do kurcząt.

    6-latek:

    ••Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 69.

    Czytanie zadań. Wpisywanie odpowiednich liczb.

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy