Dodał: anna Data: 13/04/2021 - 11:12:09
Grupa 1

    Dzień dobry

     

    14.04.2021  (środa)

     

    Krąg tematyczny: MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION

     

    Temat dnia : DOMY I DOMKI

     

    PRZEBIEG DNIA

     

    1. I.          ZAJĘCIA PORANNE

     

    • Zabawa popularna „Maszerują dzieci drogą”.
      Treść zabawy:                                         Dzieci:
      Maszerują dzieci drogą,          - maszerują w miejscu,
      raz, dwa, trzy!                           - wyklaskują rytmicznie,
      Lewą nogą, prawą nogą
      ,        - wystawiają do boku lewą nogę
      raz, dwa, trzy!                               i prawą nogę,
      A nad drogą słonko                
         - wyklaskują rytmicznie,
      świeci                                            -
      wznoszą obie ręce wysoko w górę,
      i uśmiecha się do dzieci
      ,            - obracają się wokół własnej osi,
      raz, dwa, raz, dwa, trzy!          - wyklaskują rytmicznie.

     

    Link do piosenki znajduje się poniżej:

    https://www.youtube.com/watch?v=urLZOP2MtVs

     

    • Nauka I zwrotki piosenki „Przepraszam, dziękuję”.

    Rodzic rozmawia z dzieckiem o roli magicznych słów w codziennych kontaktach między ludźmi. Dziecko po­daj przykłady sytuacji, w których powinno się użyć słów: przepraszam, dziękuję, proszę.

    Dziecko powtarza słowa I zwrotki piosenki za Rodzicem, zwrotkę śpiewa z wyklaskiwaniem rytmu, a podczas refrenu porusza się po kole.

     

    • Zabawa plastyczna „Dorysuj brakujące elementy”

    Rysunek domu: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, po bokach dwa okna z brakującymi ele­mentami.

    Dziecko kończy rysować zgodnie z poleceniami Rodzica.

    • Pomiędzy oknami dorysuj drzwi.
    • Na dachu dorysuj komin.
    • Przed domem narysuj chodnik.
    • Obok domu dorysuj drzewo.
    • Nad domem – słońce.
    • Nad kominem - dym.
      • Zabawa z elementem szukania – „Znajdź klucze”.
        Do zabawy będzie potrzebny pęk kluczy.
        Dziecko wychodzi na chwilę z pokoju. Rodzic chowa pęk kluczy i podpowiada gdzie one mogą być dając wskazówki doprowadzające do nich, np. ciepło, zimno, cieplej, mróz, gorąco, parzy.

     

    • Zabawa plastyczna „Klucz do domu”.
      Będzie potrzebna dowolna masa plastyczna (glina, plastelina, masa solna), wałek do ciasta, różne klucze.
      Dziecko wykonuje odcisk różnych kluczy w rozwałkowanym kawałku masy plastycznej.

     

    1. II.            ZAJĘCIA GŁÓWNE

     

     

    • Zabawa dydaktyczna „Numerowanie domów”.

    Zadaniem dzieci jest liczenie domów, a następnie numerowanie ich za pomocą kół (w zakresie ich umiejętności).

     

    • Utrwalanie adresu zamieszkania ,,Mój adres”.

    Dzieci proszą rodziców, aby przypomnieli dzieciom dokładny adres zamieszkania. Dzieci uczą się go na pamięć.

     

     

    v Karta pracy W pięknym domu mieszkam ja!” – 3latki

    Dziecko:

                            - Mówi co znajduje się na obrazku i wskazuje palcem,

                            - rysuje po śladzie w odpowiednim kolorze kredki,

                            - koloruje dom według wzoru po lewej stronie kartki.

     

    v Karta pracy „Kolorowa Matematyka” – 4latki

    Dziecko:

                            - Mówi co znajduje się na obrazku,

                            - wskazuje dom na obrazku, słońce i chmury,

                            - pokazuje, które kolory musi użyć do pomalowania,

                            - liczy prawidłowo od 1 do 5,

                            - dopasowuje kolor według odpowiedniego numeru

                            (np. 5 to kolor niebieski a 1 to kolor żółty).

     

    • Zabawa „Odczaruje mnie grzeczne słowo”.

    Dzieci spaceruje z woreczkami na głowie. Gdy woreczek upadnie, wtedy dziecko jest zaczarowane – staje nieruchomo. Rodzic, pełniący rolę wróżki, może go odczarować – podaje woreczek, mówiąc słowo proszę, a odczarowane dziecko odpowiada: dziękuję i ponownie włącza się do zabawy.

     

    • Ćwiczenia oddechowe „Idziemy do przedszkola”.
      Będziemy potrzebować: słomki dla dziecka, piłeczka pingpongowa.
      Dziecko ma za zadanie przeprowadzić piłeczkę wyznaczoną trasą na dywanie(drogą do przedszkola) za pomocą słomki. Rodzic przypomina o prawidłowym torze oddechowym. Dzieci wciąga powietrze nosem, a wypuszcza ustami przez słomkę, kierując piłeczką.

     

    1. III.        ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE

     

     

    • Zabawa dydaktyczna Od najmniejszego do największego.

    Rodzic daje dziecku sylwety domów różniących się wielkością i prosi, by dziecko wskazało:

    • Ø najmniejszy dom,
    • Ø największy dom.

     

    • Zabawa dydaktyczna Duży, średni, mały.

    Dla dziecka: zestaw trzech papierowych domków różnej wielkości, kartka, klej.

    Dziecko układa domki rosnąco (od najmniejszego do największego), a następnie malejąco (od naj­większego do najmniejszego) i przykleja je na kartce.

    Głośno nazywają domki: duży, średni, mały.

     

    • Zamiana rytmu obrazkowego na ruchowy.

    Dziecko układa obok siebie prace, które tworzą rytm. Rodzic prosi o przedstawienie tego rytmu ruchem, to znaczy dziecko, ustawia się pod ścianą, przyjmuje rolę wyznaczoną przez Rodzica:

    ü duży dom – dziecko z wysoko uniesionymi rękami,

    ü średni dom – dziecko w postawie wyprostowanej,

    ü mały dom – dziecko w przysiadzie itd.

     

    • Nauka II zwrotki piosenki Przepraszam, dziękuję

    Dziecko przypomina zasady właściwego zachowywania się podczas spożywania posiłków i podaje przykłady nieodpowiedniego zachowania się przy stole. Razem z rodzicem rytmizuje słowa kolejnych wer­sów drugiej zwrotki piosenki (z rapowaniem).

     

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy