Dzień dobry
14.04.2021 (środa)
Krąg tematyczny: MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MÓJ REGION
Temat dnia : DOMY I DOMKI
PRZEBIEG DNIA
- I. ZAJĘCIA PORANNE
- Zabawa popularna „Maszerują dzieci drogą”.
Treść zabawy: Dzieci:
Maszerują dzieci drogą, - maszerują w miejscu,
raz, dwa, trzy! - wyklaskują rytmicznie,
Lewą nogą, prawą nogą, - wystawiają do boku lewą nogę
raz, dwa, trzy! i prawą nogę,
A nad drogą słonko - wyklaskują rytmicznie,
świeci - wznoszą obie ręce wysoko w górę,
i uśmiecha się do dzieci, - obracają się wokół własnej osi,
raz, dwa, raz, dwa, trzy! - wyklaskują rytmicznie.
Link do piosenki znajduje się poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=urLZOP2MtVs
- Nauka I zwrotki piosenki „Przepraszam, dziękuję”.
Rodzic rozmawia z dzieckiem o roli magicznych słów w codziennych kontaktach między ludźmi. Dziecko podaj przykłady sytuacji, w których powinno się użyć słów: przepraszam, dziękuję, proszę.
Dziecko powtarza słowa I zwrotki piosenki za Rodzicem, zwrotkę śpiewa z wyklaskiwaniem rytmu, a podczas refrenu porusza się po kole.
- Zabawa plastyczna „Dorysuj brakujące elementy”
Rysunek domu: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, po bokach dwa okna z brakującymi elementami.
Dziecko kończy rysować zgodnie z poleceniami Rodzica.
- Pomiędzy oknami dorysuj drzwi.
- Na dachu dorysuj komin.
- Przed domem narysuj chodnik.
- Obok domu dorysuj drzewo.
- Nad domem – słońce.
- Nad kominem - dym.
- Zabawa z elementem szukania – „Znajdź klucze”.
Do zabawy będzie potrzebny pęk kluczy.
Dziecko wychodzi na chwilę z pokoju. Rodzic chowa pęk kluczy i podpowiada gdzie one mogą być dając wskazówki doprowadzające do nich, np. ciepło, zimno, cieplej, mróz, gorąco, parzy.
- Zabawa z elementem szukania – „Znajdź klucze”.
- Zabawa plastyczna „Klucz do domu”.
Będzie potrzebna dowolna masa plastyczna (glina, plastelina, masa solna), wałek do ciasta, różne klucze.
Dziecko wykonuje odcisk różnych kluczy w rozwałkowanym kawałku masy plastycznej.
- II. ZAJĘCIA GŁÓWNE
- Zabawa dydaktyczna „Numerowanie domów”.
Zadaniem dzieci jest liczenie domów, a następnie numerowanie ich za pomocą kół (w zakresie ich umiejętności).
- Utrwalanie adresu zamieszkania ,,Mój adres”.
Dzieci proszą rodziców, aby przypomnieli dzieciom dokładny adres zamieszkania. Dzieci uczą się go na pamięć.
v Karta pracy „W pięknym domu mieszkam ja!” – 3latki
Dziecko:
- Mówi co znajduje się na obrazku i wskazuje palcem,
- rysuje po śladzie w odpowiednim kolorze kredki,
- koloruje dom według wzoru po lewej stronie kartki.
v Karta pracy „Kolorowa Matematyka” – 4latki
Dziecko:
- Mówi co znajduje się na obrazku,
- wskazuje dom na obrazku, słońce i chmury,
- pokazuje, które kolory musi użyć do pomalowania,
- liczy prawidłowo od 1 do 5,
- dopasowuje kolor według odpowiedniego numeru
(np. 5 to kolor niebieski a 1 to kolor żółty).
- Zabawa „Odczaruje mnie grzeczne słowo”.
Dzieci spaceruje z woreczkami na głowie. Gdy woreczek upadnie, wtedy dziecko jest zaczarowane – staje nieruchomo. Rodzic, pełniący rolę wróżki, może go odczarować – podaje woreczek, mówiąc słowo proszę, a odczarowane dziecko odpowiada: dziękuję i ponownie włącza się do zabawy.
- Ćwiczenia oddechowe „Idziemy do przedszkola”.
Będziemy potrzebować: słomki dla dziecka, piłeczka pingpongowa.
Dziecko ma za zadanie przeprowadzić piłeczkę wyznaczoną trasą na dywanie(drogą do przedszkola) za pomocą słomki. Rodzic przypomina o prawidłowym torze oddechowym. Dzieci wciąga powietrze nosem, a wypuszcza ustami przez słomkę, kierując piłeczką.
- III. ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
- Zabawa dydaktyczna Od najmniejszego do największego.
Rodzic daje dziecku sylwety domów różniących się wielkością i prosi, by dziecko wskazało:
- Ø najmniejszy dom,
- Ø największy dom.
- Zabawa dydaktyczna Duży, średni, mały.
Dla dziecka: zestaw trzech papierowych domków różnej wielkości, kartka, klej.
Dziecko układa domki rosnąco (od najmniejszego do największego), a następnie malejąco (od największego do najmniejszego) i przykleja je na kartce.
Głośno nazywają domki: duży, średni, mały.
- Zamiana rytmu obrazkowego na ruchowy.
Dziecko układa obok siebie prace, które tworzą rytm. Rodzic prosi o przedstawienie tego rytmu ruchem, to znaczy dziecko, ustawia się pod ścianą, przyjmuje rolę wyznaczoną przez Rodzica:
ü duży dom – dziecko z wysoko uniesionymi rękami,
ü średni dom – dziecko w postawie wyprostowanej,
ü mały dom – dziecko w przysiadzie itd.
- Nauka II zwrotki piosenki Przepraszam, dziękuję
Dziecko przypomina zasady właściwego zachowywania się podczas spożywania posiłków i podaje przykłady nieodpowiedniego zachowania się przy stole. Razem z rodzicem rytmizuje słowa kolejnych wersów drugiej zwrotki piosenki (z rapowaniem).