Dodał: anna Data: 06/04/2020 - 01:53:33
Grupa 4

    Scenariusz zajęć zdalnych dla dzieci i rodziców 

    (propozycje wspólnych działań na cały dzień)

    grupa IV

    przygotowała: Anita Stanisławska

     

     

     

    Temat zajęć: „Już niedługo Wielkanoc”

    Termin: 6  kwietnia  2020 r.

    Cele główne:

    -wzbogacenie wiedzy na temat Wielkanocy

    -rozbudzanie zainteresowania tradycjami wielkanocnymi i poszerzanie słownictwa związanego z Wielkanocą

    -ćwiczenie umiejętności aktywnego słuchania utworu literackiego i rozmawiania na temat jego treści

    -doskonalenie percepcji słuchowej i poczucia rytmu

    -utrwalanie poznanych liter

    -rozwijanie sprawności manualnej, przygotowanie do nauki pisania

     

    Wszystkie pomoce do zajęć przesłane są na  Messenger grupy IV.

    Zadanie 1.Wiersz „Już niedługo Wielkanoc” (D. Góra) ilustrowany zdjęciami –poproście rodziców o przeczytanie wiersza, wysłuchajcie go uważnie:

    Wiosna w pełnej krasie, ciepło, jasno wszędzie,

    już niedługo w każdym domu świętowanie będzie.

    Rzeżucha wyrośnie i zakwitną bazie,

    już niedługo będą święta, czekamy na razie.

    Przykica zajączek, zabeczy baranek,

    kurczaki przyniosą kosz pełen pisanek.

    Zrobimy święconkę w tym właśnie koszyku

    i do niego powkładamy pyszności bez liku.

    Ale nim nadejdzie ta Wielkanoc wreszcie,

    palmy piękne, kolorowe trzeba zrobić jeszcze:

    gałązki i bazie, kwiatki bibułowe,

    związać mocno i przyczepić wstążki kolorowe.

     

     

    Zadanie 2.Rozmowa na temat wiersza kierowana pytaniami – oglądając zdjęcia odpowiedzcie na pytania:

    Jak ludzie przygotowują się do Świąt Wielkanocnych?

    Czym dekorują swoje mieszkania? 

    Co zanosi się w koszyczku do święcenia?

    Jakie znacie zwierzęta związane z tymi świętami?

    Jak można udekorować jajka?

     Co to jest palma wielkanocna?

    Zadanie  3.Zabawa dydaktyczna „Wielkanocna mapa myśli” – ułóżcie  z literek  lub napiszcie wyraz WIELKANOC, podzielcie wyraz na sylaby i głoski. Podajcie skojarzenia związane z tym wyrazem, napiszcie je albo narysujcie wokół wyrazu (odwołajcie się do wiersza, zdjęć i własnych doświadczeń, zapytajcie rodziców, co jeszcze może znaleźć się na wielkanocnej mapie).

    Zadanie 4.Sprawdźcie swoją mapę myśli oglądając filmik „Symbole Wielkanocne”  https://www.youtube.com/watch?v=PSMcPXs-1vM -dorysujcie to, czego nie narysowaliście w poprzednim zadaniu.

    Zadanie 5. Zabawa ruchowo-rytmiczna przy piosence „Zając wielkanocny” –zwróćcie uwagę na zmianę tempa! https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

    Zadanie 6.Prace plastyczno-technicze:

    a)„Wielkanocny zajączek” z „Teczka małego artysty” nr 14

    b)”Zajączek ze skarpety”  https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8  (może uda się wykorzystać kolorową skarpetę, wtedy zajączek będzie o wiele barwniejszy i ciekawy)

     

    Dodatkowo:

    -pomyślcie, w jaki sposób możecie włączyć się w przygotowania do Świąt Wielkanocnych w Waszym domu, ustalcie wspólnie z rodzicami zakres prac, które możecie wykonać (np. sprzątanie, dekorowanie, robienie pisanek, pomoc w kuchni????)

    -zachęcam do wykorzystania „Wielkanocne karty pracy”    https://edutapia.pl/blog/view/46

    -zasiejcie rzeżuchę na talerzyku lub w skorupce jajka, będzie ona piękną świąteczną, naturalną dekoracją

    -może wykonacie eksperyment „Gumowe jajko”, obejrzyjcie na stronie https://www.youtube.com/watch?v=8ywdW2eRyTE&fbclid=IwAR1ZtS-y04ueNR5z_j5Ovq0qVZVaXEBmE3REpn4MHrUhO-VUigbIx-2stPw

    -przygotujcie na jutrzejsze zajęcia 1 jajko ugotowane na twardo

     

     

     

     

     

     

     

    Dokumenty - rekrutacji

       

    Galeria

    

    Polecamy